هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- واژه شناسی توریسم.................................................................................................................................. 9

2-2- مفهوم توریسم............................................................................................................................................ 10

2-3-تعریف جهانگردی ...................................................................................................................................... 10

2-4- مهم­ترین دیدگاه‌های ارائه شده در زمینه گردشگری.............................................................................. 11

2-4-1- جهانی شدن.......................................................................................................................................... 11

2-4-2- فرهنگ پذیری ...................................................................................................................................... 12

2-4-3- نوسازی .................................................................................................................................................. 12

2-4-4- سلسله مراتب نیازها وتوریسم ............................................................................................................ 12

2-4-5- انگیزش................................................................................................................................................. 13

2-4-6- نظریه عطایای الهی............................................................................................................................... 13

2-4-7- نظریه هزینه نسبی................................................................................................................................ 13

2-4-8- نظریه مزیت مطلق و دانش فنی......................................................................................................... 13

2-4-9- نظریه شرایط تقاضا ............................................................................................................................. 13

2-5- اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌ و سازمان جهانی گردشگری................................................ 17

2-6- انواع گردشگری......................................................................................................................................... 18

2-6-1-توریسم معمولی...................................................................................................................................... 18

2-6-2-توریسم بر مبنای طبیعت....................................................................................................................... 19

2-6-3- توریسم ماجراجویانه ............................................................................................................................ 19

2-6-4-توریسم محصور....................................................................................................................................... 19

2- 6- 5- توریسم سلامتی.................................................................................................................................. 19

2- 6-6- توریسم مصرفی..................................................................................................................................... 19

2- 6-7- اکوتوریسم ............................................................................................................................................ 20

2-6-8- جهانگردی بر مبنای هدف از مسافرت جهانگردان............................................................................. 20

2-6-9- جهانگردی برمبنای مبدأ جهانگردان................................................................................................... 20

2-6-10- جهانگردی بر مبنای سطح درآمد جهانگردان.................................................................................. 20

2-6-11- توریسم تفریحی ................................................................................................................................. 21

2-6-12-توریسم شهری .................................................................................................................................... 21

2-6-13- توریسم طبیعت گرا ........................................................................................................................... 22

2-7- اهداف گردشگران..................................................................................................................................... 23

2-8- شهر و توریسم .......................................................................................................................................... 23

2-9- ویژگی‌های بارز صنعت توریسم .............................................................................................................. 24

2-10- برنامه ....................................................................................................................................................... 24

2-10-1- پیشینه برنامه ریزی ........................................................................................................................... 24

2- 10- 2- تعریف برنامه ریزی........................................................................................................................... 25

2- 10-3- سطوح برنامه ریزی توریسم.............................................................................................................. 26

2-11- توریسم پایدار.......................................................................................................................................... 27

2- 11-1- پیشینه مفهوم توسعه پایدار............................................................................................................. 27

2- 11-2- تعاریف توسعه پایدار......................................................................................................................... 28

2- 11-3- ابعاد توسعه پایدار............................................................................................................................. 29

2- 11-4- ارتباط گردشگری پایدار و توسعه پایدار........................................................................................... 31

2- 11-5- اصول توریسم پایدار.......................................................................................................................... 31

2-11-5 -1 -مشارکت ....................................................................................................................................... 31

2-11- 5-2-حضور ذینفع‌ها............................................................................................................................... 32

2-11-5-3 - اشتغال برای افراد محلی............................................................................................................ 32

2-11-5-4- ارتباطات بازر گانی ........................................................................................................................ 32

2-11-5-5 - پایداری منابع................................................................................................................................ 32

2-11-5-6 - هماهنگی در هدف‌ها.................................................................................................................... 32

2-11-5-7 - همکاری ........................................................................................................................................ 33

2-11-5-8 - ظرفیت پذیرش ............................................................................................................................ 33

2-11-5-9 - نظارت و ارزشیابی ....................................................................................................................... 33

2-11-5-10 -پاسخگویی .................................................................................................................................. 34

2-11-5-11- آموزش ........................................................................................................................................ 34

2-11-5-12- حفظ هویت ................................................................................................................................ 34

2- 11- 6 - اصول اساسی توسعه پایدارگردشگری........................................................................................... 34

2-12- نقش گردشگری در اقتصاد وایجاد اشتغال........................................................................................... 36

2-13- پیامد‌های اجتماعی – فرهنگی توریسم................................................................................................ 39

2-14- ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی – فرهنگی.............................................................. 41

2-15- آینده صنعت توریسم ...................................................................................................................... 45

2- 16- درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان............................................................. 48

2-1- واژه شناسی توریسم

واژه توریسم از نظر اتیمولوژی از کلمه tour مشتق شده است به معنای سیر و سفر از یک نقطه به نقطه دیگر می‌باشد. توریسم در زبان فرانسه هم به معنی مسافرت به اطراف و اکناف و مشتق از کلمه tour است. (قره نژاد،1374 :42 ).درکتاب گردشگری(ماهیت و مفاهیم) درباره ریشه لغت گردشگری tourism این گونه بیان شده است

این کلمه از کلمه tour به معنای گشتن اخذ شده است که ریشه در لغت لاتین turns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیایی و فرانسه راه یافته است. در فرهنگ وبستر گردشگری به سفری که در آن مسافرتی به مقصدی انجام می‌گیرد و سپس بازگشتی به محل سکونت را در بر دارد اطلاق می‌گردد. در فرهنگ لانگمن گردشگری به معنای مسافرت و تفریح برای سرگرمی‌ معنا شده است در فرهنگ لاروس گردشگری به معنای برای تفریح (لذت یا رضایت ) آمده است. (پاپلی یزدی، سقایی،1385 :18-19).


  • نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد بخش دوم
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تحلیل پوشش داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانال های توزیع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند داخلی سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های تأمین مالی
  • سیستم های حفاظتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام نگهداشت
  • گزارش کارآموزی کمپوت و کنسرو به صورت کامل
  • دانلود پاورپوینت روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • آگهی سیتی
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.