دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 27 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
پرسشنامه برای چه منظوری، در چه سنی، از چه آزمونی استفاده کنیم؟
راهنمای بکارگیری آزمون های « شناخت / هوش- شناخت غیر کلامی - حافظه - اختلال زبان / آفازیا (زبان پریشی)- پیشرفت فردی - روان شناسی عصب شناختی - شخصیت /آسیب شناسی روانی - راهنمای شغلی - کمبود توجه/سنجش رفتار - بزرگسالان کهنسال و ...»
-
برای چه منظوری، در چه سنی، از چه آزمونی استفاده کنیم؟ منبع فوری برای کاربردهای سنجش روانشناختی در زمینه بزرگسالان 3-1. شناخت / هوش 3-1-1. مقیاس هوشی و کسلر بزرگسال- WAIS-R-(1981) – تجدید نظر شده – 16 تا 74 ساله- زمان حدود 75 دقیقه 3-1-2. سنجش کارکردی شناخت Microcog – دو فرم بلند و کوتاه – 18 سال به بالا – فرم بلند 50 تا 60 و کوتاه 30 دقیقه. 1993
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
راهنمای مقدماتی آزمون بررسی ارزشها تهیه کنندگان این آزمون به منظور ارزیابی اهمیت نقش نسبی شش ارزش یا انگیزه اساسی در زندگی یک فرد تهیه شده است . این شش ارزش مبتنی بر سنخ بندی آدمیان بنا به نظر ادوارد اشپرانگر فیلسوف آلمانی است. این شش ارزش عبارتند از : نظری ، اقتصادی ، زیبا گرا،اجتماعی، سیاسی و مذهبی .البته در این طبقه بندی گرایشهایی مثل لذت جویی مورد توجه قرار نگرفته است.ذیلاً هر یک ازسنخ ها به کوتاهی تعریف می شود. سنخ نظری : گرایش اصلی این سنخ حقیقت جویی است . چنین فردی یک نگرش شناختی دارد و در جستجوی همانندیها و تفاوتهاست و به جای آنکه به زیبایی یا فایدۀ عملی اشیاء توجه کند ، فقط به مشاهده و استدلال عنایت دارد . علائق این فرد جنبه تجربی ، انتقادی و فرد گرایی دارند و ناچار فردی است اهل اندیشه و چه بسا که یک دانشمند یا فیلسوف است. دانش و معرفت و سازمان دادن به آنها تنها این هدف این سنخ است . سنخ اقتصادی : این سنخ به طورعمده به سودمندی اشیاء توجه دارد. چنین علاقه ای که در اصل ا ز نیازمندیهای بدنی ( صیانت ذات ) سرچشمه می گیرد.بعدها در فعالیتهای عملی مانند داد و ستد، تولید ،بازاریابی ،مصرف کالا ، اعتبار مالی و گرد آوری ثروت تجلی می کند. چنین فردی به جنبه های عملی وسودمند می نگرد و فی المثل می خواهد که آموزش و پرورش نتایج ملموس و عملی داشته باشد و برای دانشی که در عمل به کار نیاید ارزشی قائل نیست : همین طور هم علم را به خاطر تکنولوژی می خواهد و هنر و زیبایی را تا آنجا طالب است که درخدمت سوداگری باشد و غالباً تجمل را با زیبایی اشتباه می کند. در روابطش بامردم بیشتر به فکر ثروت است تا قدرت یا خدمت
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه افسردگی بک(BDI)
در این پرسشنامه 21 گروه سؤال وجود دارد و هر سؤال بیان کننده حالتی در فرد است.شما باید سؤال های هر گروه را به ترتیب و با دقت بخوانید .سپس گزینه ای را انتخاب کنید که بهتر از همه احساس کنونی شما را بیان می کند ، یعنی آنچه درست در زمان اجرای پرسشنامه احساس می کنید .سپس دور عدد مقابل آن سؤال یک دایره بکشید
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
دانلود پرسشنامه استاندارد اعتقاد به خرافات، در قالب word و در 17 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 31
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : ندارد
نحوه نمره گذاری و تفسیر : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 17
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
مقیاس اضطراب و افسردگی هاسپیتال
مقیاس اضطراب وافسردگی هاسپیتال توسط زیگمون و اسنایت (1983) طراحی شده است. این سیاهۀ گزینشی چهار مادهای برای سنجش تغییرات خلقی ، بویژه حالات اضطراب و افسردگی ، طراحی شده است . دراین مقیاس هفت پرسش در ارتباط با نشانه های اضطراب ( پرسش های 12،9،8،5،4،1 و 13) و هفت پرسش پیرامون نشانه های افسردگی ( پرسش های 11،10،7،6،3،2 و14) وجود دارد. این پرسشنامه برمبنای یک مقیاس چهار نمرهای (2،1،0و3) نمره گذاری می شود . مؤلفان نمره11 را به عنوان نقطه برش پیشنهاد می کنندکه نمره های بالاتر از آن ازاهمیت بالینی برخوردارند .نمره های بالا در مقیاس افسردگی بیانگر آن است که غیر از شیوه های مقابله با اضطراب ، روش های درمانی دیگری نیز بایددر نظرگرفته شوند.