هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- واژه شناسی توریسم.................................................................................................................................. 9

2-2- مفهوم توریسم............................................................................................................................................ 10

2-3-تعریف جهانگردی ...................................................................................................................................... 10

2-4- مهم­ترین دیدگاه‌های ارائه شده در زمینه گردشگری.............................................................................. 11

2-4-1- جهانی شدن.......................................................................................................................................... 11

2-4-2- فرهنگ پذیری ...................................................................................................................................... 12

2-4-3- نوسازی .................................................................................................................................................. 12

2-4-4- سلسله مراتب نیازها وتوریسم ............................................................................................................ 12

2-4-5- انگیزش................................................................................................................................................. 13

2-4-6- نظریه عطایای الهی............................................................................................................................... 13

2-4-7- نظریه هزینه نسبی................................................................................................................................ 13

2-4-8- نظریه مزیت مطلق و دانش فنی......................................................................................................... 13

2-4-9- نظریه شرایط تقاضا ............................................................................................................................. 13

2-5- اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌ و سازمان جهانی گردشگری................................................ 17

2-6- انواع گردشگری......................................................................................................................................... 18

2-6-1-توریسم معمولی...................................................................................................................................... 18

2-6-2-توریسم بر مبنای طبیعت....................................................................................................................... 19

2-6-3- توریسم ماجراجویانه ............................................................................................................................ 19

2-6-4-توریسم محصور....................................................................................................................................... 19

2- 6- 5- توریسم سلامتی.................................................................................................................................. 19

2- 6-6- توریسم مصرفی..................................................................................................................................... 19

2- 6-7- اکوتوریسم ............................................................................................................................................ 20

2-6-8- جهانگردی بر مبنای هدف از مسافرت جهانگردان............................................................................. 20

2-6-9- جهانگردی برمبنای مبدأ جهانگردان................................................................................................... 20

2-6-10- جهانگردی بر مبنای سطح درآمد جهانگردان.................................................................................. 20

2-6-11- توریسم تفریحی ................................................................................................................................. 21

2-6-12-توریسم شهری .................................................................................................................................... 21

2-6-13- توریسم طبیعت گرا ........................................................................................................................... 22

2-7- اهداف گردشگران..................................................................................................................................... 23

2-8- شهر و توریسم .......................................................................................................................................... 23

2-9- ویژگی‌های بارز صنعت توریسم .............................................................................................................. 24

2-10- برنامه ....................................................................................................................................................... 24

2-10-1- پیشینه برنامه ریزی ........................................................................................................................... 24

2- 10- 2- تعریف برنامه ریزی........................................................................................................................... 25

2- 10-3- سطوح برنامه ریزی توریسم.............................................................................................................. 26

2-11- توریسم پایدار.......................................................................................................................................... 27

2- 11-1- پیشینه مفهوم توسعه پایدار............................................................................................................. 27

2- 11-2- تعاریف توسعه پایدار......................................................................................................................... 28

2- 11-3- ابعاد توسعه پایدار............................................................................................................................. 29

2- 11-4- ارتباط گردشگری پایدار و توسعه پایدار........................................................................................... 31

2- 11-5- اصول توریسم پایدار.......................................................................................................................... 31

2-11-5 -1 -مشارکت ....................................................................................................................................... 31

2-11- 5-2-حضور ذینفع‌ها............................................................................................................................... 32

2-11-5-3 - اشتغال برای افراد محلی............................................................................................................ 32

2-11-5-4- ارتباطات بازر گانی ........................................................................................................................ 32

2-11-5-5 - پایداری منابع................................................................................................................................ 32

2-11-5-6 - هماهنگی در هدف‌ها.................................................................................................................... 32

2-11-5-7 - همکاری ........................................................................................................................................ 33

2-11-5-8 - ظرفیت پذیرش ............................................................................................................................ 33

2-11-5-9 - نظارت و ارزشیابی ....................................................................................................................... 33

2-11-5-10 -پاسخگویی .................................................................................................................................. 34

2-11-5-11- آموزش ........................................................................................................................................ 34

2-11-5-12- حفظ هویت ................................................................................................................................ 34

2- 11- 6 - اصول اساسی توسعه پایدارگردشگری........................................................................................... 34

2-12- نقش گردشگری در اقتصاد وایجاد اشتغال........................................................................................... 36

2-13- پیامد‌های اجتماعی – فرهنگی توریسم................................................................................................ 39

2-14- ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی – فرهنگی.............................................................. 41

2-15- آینده صنعت توریسم ...................................................................................................................... 45

2- 16- درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان............................................................. 48

2-1- واژه شناسی توریسم

واژه توریسم از نظر اتیمولوژی از کلمه tour مشتق شده است به معنای سیر و سفر از یک نقطه به نقطه دیگر می‌باشد. توریسم در زبان فرانسه هم به معنی مسافرت به اطراف و اکناف و مشتق از کلمه tour است. (قره نژاد،1374 :42 ).درکتاب گردشگری(ماهیت و مفاهیم) درباره ریشه لغت گردشگری tourism این گونه بیان شده است

این کلمه از کلمه tour به معنای گشتن اخذ شده است که ریشه در لغت لاتین turns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیایی و فرانسه راه یافته است. در فرهنگ وبستر گردشگری به سفری که در آن مسافرتی به مقصدی انجام می‌گیرد و سپس بازگشتی به محل سکونت را در بر دارد اطلاق می‌گردد. در فرهنگ لانگمن گردشگری به معنای مسافرت و تفریح برای سرگرمی‌ معنا شده است در فرهنگ لاروس گردشگری به معنای برای تفریح (لذت یا رضایت ) آمده است. (پاپلی یزدی، سقایی،1385 :18-19).


  • نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد بخش دوم
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تحلیل پوشش داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانال های توزیع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند داخلی سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های تأمین مالی
  • سیستم های حفاظتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام نگهداشت
  • گزارش کارآموزی کمپوت و کنسرو به صورت کامل
  • دانلود پاورپوینت روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • آگهی سیتی
  • دانلود تحقیق تاریخچه سلاح

    تاریخچه سلاح در گذشته که فشنگ بصورت امروزی مرسوم نشده بود، باروت و گلوله از سر لوله داخل لوله ریخته می شد و با سنبه فشرده می شد و در ابتدای لوله هم چاشنی یا سنگ چخماق از طریق سوراخ کوچکی، باروت را منفجر می کرد
    دسته بندی علوم نظامی
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 10 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 6
    دانلود تحقیق تاریخچه سلاح

    فروشنده فایل

    کد کاربری 7169

    تاریخچه سلاح

    در گذشته که فشنگ بصورت امروزی مرسوم نشده بود، باروت و گلوله از سر لوله داخل لوله ریخته می شد و با سنبه فشرده می شد و در ابتدای لوله هم چاشنی یا سنگ چخماق از طریق سوراخ کوچکی، باروت را منفجر می کرد

    انواع تفنگهای شکاری

    اگر از تعریف تفنگ که عموما با آن آشنایی دارند بگذریم، باید گفت که بطور کلی دو نوع تفنگ شکاری وجود دارد: تفنگ گلوله زنی (Rifle) و تفنگ ساچمه زنی (Shotgun). تفنگهای گلوله زنی برای پرتاب یک عدد گلوله(Bullet) سربی که عمدتا دارای روکش برنجی یا مسی هستند به کار می رود و تفنگهای ساچمه زنی برای پرتاب تعدادی ساچمه (Shot) سربی بکار گرفته می شوند. بدین ترتیب سلاحهای گلوله زنی دقیق و در عین حال مخربتر از تفنگهای ساچمه زنی هستند. از طرف دیگر تفنگهای ساچمه زنی نیاز به هدف گیری دقیق ندارند و لذا با این نوع تفنگها می توان اهداف متحرک را بهتر مورد هدف قرار داد، با این حال برد مفید این سلاحها بسیار کمتر از سلاحهای گلوله زنی هستند.

    ذکر این نکته ضروری است که بعضی از افراد تفنگهای بادی را تفنگ ساچمه زنی می نامند. در واقع این دو از یکدیگر متمایز هستند. اگرچه تفنگهای بادی هم نوعی ساچمه سربی پرتاب می کنند اما از آنجا که انرژی آنها از هوای فشرده تامین می شود لذا به آنها تفنگ بادی گفته می شود (Air Rifle).


  • نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد بخش دوم
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تحلیل پوشش داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانال های توزیع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند داخلی سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های تأمین مالی
  • سیستم های حفاظتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام نگهداشت
  • گزارش کارآموزی کمپوت و کنسرو به صورت کامل
  • دانلود پاورپوینت روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • انواع تفنگهای شکاری تاریخچه سلاح Rifle تفنگ ساچمه زنی گلوله Bullet Shotgun
  • مبانی نظری و پیشینه بررسی مناسبات شهر و روستاهای پیرامون

    مبانی نظری و پیشینه بررسی مناسبات شهر و روستاهای پیرامون
    دسته بندی جغرافیا
    فرمت فایل docx
    حجم فایل 118 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 54
    مبانی نظری و پیشینه بررسی مناسبات شهر و روستاهای پیرامون

    فروشنده فایل

    کد کاربری 14636

    بصورت فایل ورد

    همراه با منابع

    2-1 ادبیات تحقیق.. 11

    2-1-1 اهمیت و بررسی و مطالعة شهر و روستا 11

    2-2- تعریف و مفهوم شهر. 15

    2-2- 1 مفهوم شهر از دیدگاه تاریخی.. 16

    2-2-2 مفهوم شهر از دیدگاه اجتماعی.. 16

    2-2-3 مفهوم شهر از دیدگاه اقتصادی.. 17

    2-2-4 مفهوم شهر از دیدگاه آماری.. 17

    2-2-5 مفهوم شهر از نظر نوع معیشت... 19

    2-2-6 مفهوم شهر از دیدگاه منظر خارجی و سیمای آن. 19

    2-2-7 مفهوم شهر از دیدگاه جغرافیایی.. 20

    2-2-8 شهر و روستا و تقسیم کار. 21

    2-2-8–1 تمرکز و انزوا 22

    2- 3 تعریف و مفهوم روستا 22

    2-3-1 وحدت روستا 25

    2-3-2 خصیصه های روستا 25

    2-3-3 تعریف و مفهوم روستا از دیدگاه جغرافیایی.. 26

    2-4 تفاوت های ساختاری بین شهر و روستا 27

    2-5 تعریف حوزه و منطقه نفوذ. 29

    2-6 عوامل مؤثر در برقراری روابط شهر و روستا در ایران. 31

    2-7 نقش عوامل طبیعی در برقراری روابط شهر و روستا 32

    2-8 نقش عوامل اقتصادی در برقراری روابط شهر و روستا 44

    2-9 نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در برقراری روابط شهر و روستا 54

    2-10 نقش عوامل سیاسی و اداری در برقراری روابط شهر و روستا 57

    2-11 پیشینه تحقیق 60

    2-1 ادبیات تحقیق

    2-1-1 اهمیت و بررسی و مطالعة شهر و روستا

    مطالعه و بررسی روابط شهر و روستا به منظور درک مسائل شهرگرایی و پیدایش راه حل های مناسب جهت برقراری یک روند توسعة متعادل شهری و روستایی ضروری به نظر می رسد، انجام پژوهش هایی در این زمینه در مناطق شهری و روستایی ما را برای درک و فهم پدیدة واقعی که امروزه با آن موجه هستیم کمک خواهد کرد و از اختلاف شدید مزایای اقتصادی، اجتماعی شهر و روستا که در حال حاضر رو به افزایش است خواهد کاست.

    شهرنشینی همیشه مسائل بنیادی و جنبی زیادی با خود همراه داشته است. این پدیدة زمان با ابعاد تاریخی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که تجسم فضایی و تبلور فیزیکی حضور انسان در محیط است، امروزه به یکی از پیچیده ترین فضاهای کالبدی و عملکردی تبدیل شده و هر روز مسائل و پرسش های تازه ای را در ارتباط با علت وجود و مکانیسم حیات خود مطرح می سازد. اینکه شهرها چگونه پا می گیرند و براساس چه روابطی به حیات خود ادامه می دهند و نیروی محرکة پویایی عظیم آنها چیست و یا اینکه عوامل محیطی در مکان یابی آنها تا چه حد مؤثر بوده است و به زبانی ساده جاذبه های شهرنشینی در چه نهفته است، از جمله پرسش هایی است که تنها به طور جسته و گریخته مورد بررسی قرار گرفته و هنوز پاسخی درست و مبتنی بر یافته های علمی بدان داده نشده است.

    در پیدایش و شکل گیری شهرهای شرقی در خاورمیانه به طور عام و ایران به طور خاص عوامل متعددی مانند عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با اتکاء به شرایط مساعد محیط طبیعی و حوزه های نفوذ شهری که عمدتاً روستاها هستند، نقش مؤثری داشته است. در خاورمیانه مناطق مساعد طبیعی برای کشاورزی و سکونت یکجانشینی به واحدهای بزرگ و کوچک و یا نوارهای کاملاً باریک منحصر می شود در حالی که گستردگی فضاهای سکونتی و معیشتی در اروپا و حتی هندوستان و چین از ویژگی های چشم‎انداز جغرافیایی آنهاست، «به عقیدة ویرت که مطالعات وسیعی دربارة شهرهای شرقی دارد، حوزة نفوذ کشاورزی مربوط به شهرهای شرقی اغلب به مراتب مشخص تر از شهرهای اروپایی است، بسیاری از شهرها، مرکز یک محدودة معین طبیعی و جمعیتی اطراف خود هستند که پیرامون آنها را اراضی بایر، دیم زارها و یا بیابان ها در برگرفته است». «در ایران نیز فضاهای حیاتی عمدتاً در جایی شکل گرفته که یا بارندگی کافی داشته و یا اینکه امکان آبیاری از طریق روشهای سنتی یعنی قنات، چاه و چشمه برای تأمین آب وجود داشته است که ویتفوگل آن را با اصطلاح «تمدن آبی» برای مشرق زمین توصیف کرده است (رضوانی، 1381، ص3 ).


  • نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد بخش دوم
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تحلیل پوشش داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانال های توزیع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند داخلی سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های تأمین مالی
  • سیستم های حفاظتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام نگهداشت
  • گزارش کارآموزی کمپوت و کنسرو به صورت کامل
  • دانلود پاورپوینت روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • آگهی سیتی
  • مبانی نظری و پیشینه بررسی روند تغییرات دما و بارش

    مبانی نظری و پیشینه بررسی روند تغییرات دما و بارش
    دسته بندی جغرافیا
    فرمت فایل docx
    حجم فایل 389 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 25
    مبانی نظری و پیشینه بررسی روند تغییرات دما و بارش

    فروشنده فایل

    کد کاربری 14636

    بصورت فایل ورد

    همراه با منابع

    2-1. پیشینه تحقیق.. 8

    2-2. آب و هوا یا اقلیم چیست ؟. 9

    2-3. ماهیت تغییرات اقلیمی.. 10

    2-4. دلایل تغییر اقلیم. 13

    2-4-1. دلایل طبیعی تغییر اقلیم. 13

    2-4-2. دلایل انسانی تغییر اقلیم. 13

    2-5. انواع متغیرهای اقلیمی.. 14

    2-6. دما و بارش.... 15

    2-6-1. دما 15

    2-6-2. بارش.... 25


    1. پیشینه تحقیق

    در ادبیات اقلیم شناسی جهان مطالعات فراوانی پیرامون تغییرات اقلیم معاصر انجام شده است. غالب مطالعات با محوریت بررسی و تحلیل رفتار بلند مدت دما و بارش و تغییرات آنها در مناطق مختلف در ارتباط با روند افزایش متوسط دمای جهانی و منطقه ای صورت گرفته و روشهای آماری پارامتریک و، ناپارامتریک به ویژه روش من- کندال به کرات مورد استفاده قرار گرفته است.

    (لتنمایر و همکاران، 1994، نورث و کیم، 1995، کورتزال و همکاران، 1998، سلشی و زنک، 2004، پیکارتا و همکاران، 2004 زویرس و استورچ، 2004، ها و همکاران، 2005، تورکی و ارکن، 2005، میر و همکاران، 2006، ولف میر. (و مولر، 2006، اورلند و همکاران، 2006، دجانخ و همکاران، 2006 و ها و ها، 2006 مارنگو و کامارگو (2008) از بررسی سریهای بلندمدت دمای حداکثر و حداقل ایستگاههای جنوب برزیل به این نتیجه رسیدند که روند دمای حداقل افزایش شیب داشته اما روند دمای حداکثر دارای شیب ملایم بوده است. از جمله مطالعات داخلی در خصوص بررسی تغییر اقلیم به روشهای پارامتریک و ناپارامتریک کارهای کتیرایی بروجردی و همکاران (1384)، کوچکی و همکاران (1382)، طباطبایی و، (حسینی (1382)، رحیمزاده و همکاران (1383)، کاویانی و عساکره (1382)، زاهدی و همکاران (1386حجام و همکاران (1387) و. . . قابل ذکر است. دکتر علیجانی و همکاران، 1378، در پایان نامه ای تحت عنوان بررسی تغییرات اقلیمی در خصوص بررسی تغییرات اقلیمی جنوب ایران تحقیق کرده دکتر کاویانی، در مقاله ای تحت عنوان سخنی درباره تغییرات اقلیمی قرن حاضر - در خصوص تغییرات اقلیمی صحبت کرده اند.

    عزیزی و روشنی (1387) نیز پس از تحلیل دما و بارش ایستگاههای سواحل جنوب دریای خزر طی دوره 40 ساله (1955-1994) به منظور بررسی وجود انحراف احتمالی و شناسایی تغییرات دادهها و نوع و زمان آن از روش من- کندال استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که زمان شروع بیشتر تغییرات ناگهانی و از هر دو نوع روند و نوسان بوده است. بعلاوه در اکثر ایستگاهها دمای حداقل روند مثبت و دمای حداکثر روند منفی را نشان میدهد. در این مقاله با توجه به اهمیت پدیده تغییر اقلیم و ارتباط تغییرات جهانی با تغییرات منطقه ای و محلی تلاش بر این است که رفتار سری زمانی عناصر اقلیمی بویژه تغییرات عناصر دما و بارش ایستگاه بندرانزلی مورد بررسی و تحلیل گردد.


  • نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد بخش دوم
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تحلیل پوشش داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانال های توزیع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند داخلی سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های تأمین مالی
  • سیستم های حفاظتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام نگهداشت
  • گزارش کارآموزی کمپوت و کنسرو به صورت کامل
  • دانلود پاورپوینت روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • آگهی سیتی
  • دانلود تحقیق ساختمان موشک

    موتور موشک یا از پیشران مایع استفاده می‌کند یا جامد ، اما بعضی اوقات ، یک موشک کامل ممکن است در مراحل مختلف از هر دو نوع پیشران استفاده کند کارشناسان موشکهایی را پیشنهاد کرده‌اند که از انرژی اتمی به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، چرا که آنها از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه‌اند اما ترس از خطر استفاده از سوخت اتمی مانع استفاده از این موشکها شده ا
    دسته بندی علوم نظامی
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 168 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 16
    دانلود تحقیق ساختمان موشک

    فروشنده فایل

    کد کاربری 7169

    فهرست مطالب

    مقدمه ................................................................... 02

    موشکهایی با سوخت پیشران جامد ................................... 03

    نیروی پیش برنده ........................................................ 04

    موشکهای با سوخت مایع ............................................... 05

    فرآیند احتراق پیشران مایع ............................................. 05

    مراحل مختلف یک موشک ............................................ 06

    اجزای اصلی موشک .................................................... 07

    بدنه موشک

    بالهای موشک (Wings)

    بالکهای موشک (FINS)

    هدایت حساسه

    کامپیوتر

    کلاهک یا سرجنگی

    انواع سرجنگی متعارف ................................................. 10

    تشریح موتور موشک .................................................... 10

    موتور راکت با سوخت مایع

    پمپ مواد سوختی

    سیستم اشتعال در موتورهای سوخت مایع موشک

    اینجکتورها

    مواد سوختی مایع

    کار با مواد سوختی مایع

    کاربرد موتورهای راکت

    منابع ......................................................................... 15

    موشک

    مقدمه

    موشکهای فضایی مانند موشکهای آتش بازی عمل می‌کنند. سوخت با ماده‌ای به نام اکسنده که حاوی گاز تسریع کننده احتراق یعنی اکسیژن است، ترکیب می‌شود. آنگاه این ترکیب که یک پیشران محسوب می‌شود، می‌سوزد و گازهای داغی را تولید می‌کند، این گازها منبسط شده ، از طریق یک دماغه خارج و باعث می‌شوند موشک به طرف بالا حرکت کند. این واکنش برای اولین بار در قرن هفدهم توسط دانشمند انگلیسی ، اسحاق نیوتن ، در قانون سوم حرکتش بیان شد. او اظهار داشت که برای هر عملی (خروج گازها در اینجا) عکس العملی است مساوی و مخالف جهت آن (در اینجا ، حرکت موشک).

    نیرویی که یک موشک را به طرف جلو حرکت می‌دهد، نیروی پیشران نامیده می‌شود. قدرت نیروی پیشران به سرعت خارج شدن گاز خروجی بستگی دارد. نیروی پیشران به موشک شتاب داده ، باعث افزایش سرعت آن می‌شود. مقدار شتاب نیز بستگی به جرم موشک دارد. هر چه موشک سنگینتر باشد، برای رسیدن به فضا ، به نیروی پیشران بیشتری نیاز است. تا وقتی که موتورهای موشک ، روشن و در حال تولید نیروی پیشران هستند، شتاب فضا پیما نیز هر لحظه زیادتر می‌شود.

    موتور موشک یا از پیشران مایع استفاده می‌کند یا جامد ، اما بعضی اوقات ، یک موشک کامل ممکن است. در مراحل مختلف از هر دو نوع پیشران استفاده کند. کارشناسان موشکهایی را پیشنهاد کرده‌اند که از انرژی اتمی به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، چرا که آنها از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه‌اند. اما ترس از خطر استفاده از سوخت اتمی مانع استفاده از این موشکها شده است.

    موشکهایی با سوخت پیشران جامد



  • نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد بخش دوم
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تحلیل پوشش داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانال های توزیع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند داخلی سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های تأمین مالی
  • سیستم های حفاظتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام نگهداشت
  • گزارش کارآموزی کمپوت و کنسرو به صورت کامل
  • دانلود پاورپوینت روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • دانلود تحقیق ساختمان موشک دانلود ساختمان موشک موشک تعریف موشک علوم نظامی موشکهای فضایی