هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق بررسی عوامل درون آموزشگاهی مؤثر در گرایش دانش‌آموزان به امورتربیتی 13 ص

تحقیق بررسی عوامل درون آموزشگاهی مؤثر در گرایش دانش‌آموزان به امورتربیتی 13 ص

تحقیق-بررسی-عوامل-درون-آموزشگاهی-مؤثر-در-گرایش-دانش‌آموزان-به-امورتربیتی-13-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏10
‏9
‏بسمه تعالی
‏بررسی عوامل درون آموزشگاهی مؤثر در گرایش دانش‏‌‏آموزان به امورتربیتی
‏2
‏3
‏فهرست منابع
‏موضوع صفحه
‏چکیده 3
‏مقدمه 4
‏بازنگری پیشینه تاریخی 4
‏روش تحقیق 6
‏جامعه آماری و گروه نمونه 7
‏نتایج تحقیق ‏ 7
‏نتیجه‏‌‏گیری و بحث 9
‏پیشنهادهای کاربردی 11
‏منابع فارسی 12
‏منابع انگلیسی 12
‏چکیده
‏در این پژوهش عوامل درون آموزشگاهی در گرایش دانش‏‌‏آموزان به برنامه‏‌‏های امور تربیتی مورد بررسی قرار می‏‌‏گیرد. در این تحقیق مقوله‏‌‏های درون آزمایشگاهی مانند تقویت پایه‏‌‏های عقیدتی، فراهم بودن امکانات مناسب برای فعالیتهای فردی گروهی، ارزشیابی عملکرد دانش آموزان، توجیه اولیا برخورد صحیح مسئولان مدرسه با مسائل تربیتی و توجه به نیازهای فردی، بررسی می
‏10
‏3
‏‌‏شود. نتایج نشان داد که دو فرضیه اساسی مربوط به تقویت پایه‏‌‏های عقیدتی و ارزشیابی از عملکرد دانش‏‌‏آموزان مورد تأیید قرار نگرفت ولی سایر فرضیه‏‌‏ها از نظر پاسخگویان تأیید شد. بین نظر دانش‏‌‏آموزان و مربیان به جز دو مورد، تفاوت، معنی‏‌‏دار بوده است. در مقایسة نظر پاسخگویان درخصوص ابعاد ششگانه تحقیق، تفاوت، معنی‏‌‏دار بوده‏‌‏است.
‏کلید واژه‏‌‏ها:‏ گرایش دانش‏‌‏آموزان، امور تربیتی، عوامل درون آموزشگاهی
‏4
‏5
‏مقدمه
‏آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی است که در مقایسه با دیگر فعالیتها از اولویت خاصی برخوردار است. امروزه اندیشمندان و جامعه‏‌‏شناسان به اهمیت بیشتر پرورش نسبت به آموزش معترف بوده و عقیده دارند که آموزش بدون پرورش نه تنها سازنده نیست، بلکه می‏‌‏تواند مخرب نیز باشد. در این رابطه باید گفت که آموزش و پرورش به صورت بالقوه هم استعداد سازندگی و نوسازی در تمام سطوح را دارد و هم استعداد ویرانگری وتخریب را. لذا عدم برنامه‏‌‏ریزی صحیح در آموزش و پرورش، می‏‌‏تواند نیرو و استعداد نسل آینده را در معرض تهدید و نابودی قرار دهد (علاقه‏‌‏بند، 1368: 75).
‏پس از پیروزی انقلاب، خلأ عمیقی از نظر مسائل پرورشی احساس می‏‌‏شد. لذا ضرورت حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب و مبارزه با توطئه‏‌‏های دشمنان در داخل و خارج باعث شد که در هشتم اسفندماه 1357 با همت شهیدان بزرگوار، رجایی و باهنر، نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش و شکل رسمی پیدا کند.
‏به گفته شهید رجایی ‏«‏انقلاب باید از‏‌‏آموزش و پرورش به جامعه راه پیدا کند و بخش فرهنگی انقلاب یعنی محتوای فکری انقلاب باید از طریق انتقال به نسل نو، نسلی که به علت آلوده نبودن فطرتش آمادگی کامل برای پذیرفتن معیارها و ضوابط انقلاب را دارد، تداوم یابد تا این نسل در آینده، بتواند بار این انقلاب را به دوش بگیرد‏»‏ (حسن‏‌‏زاده و اسماعیلی، 1368: 19). لذا نهاد امور تربیتی، متولی اصلی فعالیتهای پرورشی در مدارس شد و سعی داشت با اجرای برنامه‏‌‏های مختلف فعالیتهایی را به منظور رسیدن به مقاصد تربیتی انجام دهد.
‏بازنگری پیشینه تاریخی
‏بررسیهای انجام شده در زمینه سابقه تحقیقی این موضوع نشان می‏‌‏دهد که تحقیقی توسط سبحانی‏‌‏نژاد (1372) تحت عنوان ‏«‏عوامل مؤثر در افزایش رغبت دانش‏‌‏آموزان پسر دبیرستهای شهر اصفهان نسبت به برنامه‏‌‏های امور تربیتی از دیدگاه دانش‏‌‏آموزان‏»‏ انجام گرفته به طور مستقیم با این تحقیق مرتبط است. یافته‏‌‏های این تحقیق نشان می‏‌‏دهد که در اولویت‏‌‏بندی عوامل مؤثر، دانش‏‌‏آموزان به ترتیب به خصوصیات عاملان اجرایی، نوع و محتوای برنامه‏‌‏های تربیتی، روشها یا شیوه‏‌‏های تربیتی، توجه به نیازهای فردی و موقعیتهای محیطی اشاره کرده، همچنین نتایج نشان داده که استفاده از نظر دانش‏‌‏آموزان، مطلع ساختن آنها از اهداف برنامه‏‌‏ها، توسعه کتابخانه‏‌‏های مدارس، همراه بودن خانواده با اهداف تربیتی مدرسه و کمک به رشد روح اعتماد به نفس در دانش‏‌‏آموزان، در گرایش مثبت آنها به برنامه‏‌‏های تربیتی مؤثر است. لازم به تذکراست که هر 5 دسته عوامل مؤثر در افزایش رغبت فراگیران به برنامه

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد