هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

مبانی نظری و پیشینه نقش اینترنت بر انزوای اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه نقش اینترنت بر انزوای اجتماعی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 255 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
مبانی نظری و پیشینه نقش اینترنت بر انزوای اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

خصوصیات شبکه و حمایت اجتماعی (اندازه شبکه و حمایت اجتماعی)

تعداد افرادی که در شبکه فرد وجود دارند و با فرد در ارتباط می باشند اندازه شبکه را می سازند.شبکه های اجتماعی مرزهای مبهم و نامحدودی دارند. دوستان، همسایگان، همکاران و حتی خویشاوندان در شبکه ها رفت و آمد دارند. وسیع ترین شبکه فردی ممکن از روابط مستقیم، همه کسانی را که با فرد بر مبنای غیر رسمی در ارتباط می باشند را در بر می گیرد. هر چه قدر اندازه شبکه بزرگتر باشد امکان دسترسی فرد به منابع بیشتر می شود.شبکه های بزرگتر حمایت های اجتماعی بیشتری فراهم می کنند.که این مسأله به ویژه برای زنان مصداق می یابد هم چنین شبکه هایی که بزرگتر هستند اجتماعی تر، معاشرتی تر ارتباطی و از این رو حمایت کننده تر هستند.با این حال اگر چه شبکه های بزرگتر ممکن است حمایت بیشتری را برای اعضا فراهم کنند، اما مطالعات نشان داده است که ممکن است حمایت های آنها همیشه رضایت بخش نباشد. مطالعه دیگری نشان داده که شبکه های بزرگتر به همان اندازه که حمایت بیش تری را فراهم می کنند مشکلات بین فردی واجتماعی نیز به بار می آورند.(wellman,1992:209-210،به نقل از صالحی هیکوئی،1384 :50 ). برخی محققان در زمینه اثرات اینترنت و جهان مجازی روی ارتباطات انسانی و سرمایه اجتماعی خوشبین نبوده و بیشتر به بدبینی گرایش دارند.آنها حتی اینترنت را بیش از هر رسانه دیگری به عنوان فاسد کننده و پوچ کننده زندگی روزمره مطرح می کنند زیرا اینترنت، افراد و سازمان ها را به فضای مجازی هدایت می کند که این فضا در مقابله با واقعیت قرار دارد(اسلوین، 47:1380).به نظراین پژوهشگران استفاده از اینترنت مانع توجه افراد به اجتماع واقعی می شود و تعاملات شبکه ای مردم از میزان ارتباطات حضوری و مستقیم آنها پیشی می گیرد.اما این پیوندهای اینترنتی "به ندرت" به ترویج دوستی های عمیق، حمایت های عاطفی اثرگذارو ارائه کمک های مادی واقعی منتهی می شود،از این منظر، کار با اینترنت نه تنها زمان پرداختن به سایر فعالیت ها را کاهش می دهد بلکه توجه افراد را از محیط اطراف خود نیز باز می دارد.برخی مطالعات انجام شده درباره کاربران نیز بر این واقعیت صحه گذاشته اند که با افزایش استفاده از اینترنت، تماس های اجتماعی واقعی و خارج از شبکه کاهش می یابد.اگر چه اینترنت پیوندهای ضعیف شبکه ای را افزایش می دهد.اما از آنجا که به طور همزمان تعاملات عمیق تر خارج از شبکه را کاهش می دهد، افق دید و چشم اندازهای فکری افراد را محدود می سازد.به علاوه، رایانه ای شدن و استفاده زیاد از اینترنت می تواند مرز منزل و محل کار را به هم بزند.افراد کارشان را به منزل می آورند و به جای ارتباط با خانواده، دوستان و سایر فعالیت ها مشغول انجام یک کار خاص می شوند.در این رابطه نای، تصریح می کند که " با توجه به ورودعموم مردم به فضای برخط، ما به راحتی منزوی تر خواهیم شدزیرا مدت زمانی که به صورت برخط صرف می شود، خواه ناخواه از زمان فعالیت های دنیای واقعی گرفته شده است(ولمن،2006، به نقل از موسوی و حدادی،114:1390).ولمن دو گونه استفاده از اینترنت را بر می شمارد.استفاده اجتماعی مثل ایمیل و چت و استفاده های غیر اجتماعی مثل وبگردی و دانلود موسیقی و بازی، زمانی که اینترنت مردم را با فعالیت های غیر اجتماعی درگیر می کند حتی بیش از تلویزیون، می ­تواند آنان را از اجتماع،سازمان ها، مشارکت سیاسی و زندگی خانوادگی دور کند. در مقابل زمانی که مردم از اینترنت برای ارتباط با دوستان، خویشان و سازمان ها استفاده می کنند، آنگاه اینترنت ابزاری برای ساختن و حفظ سرمایه اجتماعی خواهد بود (ولمن و فرانک،2001، به نقل از موحد و همکاران،5). ولمن در مقاله­ ی «سؤال اجتماع» برای نظم بخشیدن به اختلاف نظرهای فوق گونه شناسی جدیدی ارائه می ­کند. به عقیده ­ی وی، دیدگاه ­های گوناگون را در سه مقوله­ ی «اجتماع از دست رفته»، «اجتماع حفظ شده» و «اجتماع آزاد شده» می­ توان گنجاند.


مبانی نظری و پیشینه گردشگری

مبانی نظری و پیشینه گردشگری
دسته بندی گردشگری و توریسم
فرمت فایل docx
حجم فایل 308 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
مبانی نظری و پیشینه گردشگری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مطالعات نظری.............................................................16

پیشینه گردشگری در جهان..........................................16

پیشینه گردشگری در ایران..........................................19

تعریف و مفاهیم گردشگری.........................................20

سازمان جهانی گردشگری...............................................22

مدیریت گردشگری.........................................................27

انواع گردشگری.............................................................30

گردشگری فرهنگی.......................................................33

پیشینه گردشگری فرهنگی............................................34

تعریف گردشگر فرهنگی.............................................36

اهمیت گردشگری فرهنگی.........................................37

اهداف گردشگری فرهنگی.........................................47

آثار گردشگری فرهنگی ....................................................52

درک مردم‌شناسی گردشگری..........................................54


مبانی نظری و پیشینه کیفیت زندگی

مبانی نظری و پیشینه کیفیت زندگی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 177 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
مبانی نظری و پیشینه کیفیت زندگی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

محیطی که فرد در آن متولد شده و زندگی می کند مهمترین نقش را در رفتارهای او در دوران کودکی و عصر جوانی دارد. از آن جایی که کودک مانند دفترچه نقاشی سپیدی می باشد که دست کم در شش سال اول زندگی، همه ی نقاشی ها و رنگ آمیزی ها را ما در آن می کشیم (منظور از ما به طور اخص خانواده است) بنابراین نوع آموزش و پرورش خانواده مهمترین تأثیر را در تشکیل شخصیت اولیه کودک خواهد داشت، البته نباید از یاد برد که کودک پس از این سنین خارج از دایره خانواده، روابطی را در مدرسه با همبازی ها، دوستان و معلمین نیز برقرار می کند و از آنها تأثیر می پذیرد و گاهی بر روی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین به طور قاطع نمی توان محیطی را که کودک در آن رشد می کند کاملاً قابل کنترل دانست، البته کنترل بیش از حد کودک هم می تواند آینده ی او را به مخاطره بیندازد. بنابراین بهترین کار این است که کودک با توجه به مقتضیات اجتماعی و تربیتی جامعه‌ای که می خواهد درآن زندگی کند پرورش یابد. (فرجاد، 1371)

خانواده آموزشگاه نخست انسان است، انتقال دهنده ی تمدن ها و فرهنگ هاست. بی شک کودک ارزشها و فضائل اخلاقی و انسانی را از خانواده کسب می کند، در خانواده تکامل و تحول می‌یابد، الگوسازی می کند و در یک جمله می توان این گونه بیان کرد که سلامت و سعادت جامعه در گرو تأمین سلامت یا عدم سلامت خانواده است.

2-2 تاریخچة موضوع در جهان

واژة کیفیت زندگی با وجود دارا بودن تعاریف گوناگون از تاریخچه نسبتاً کوتاهی برخوردار می‌باشد. این واژه برای اولین بار در کتاب «اقتصاد رفاه» که توسط اقتصاددان انگلیسی به نام «آرتور سیسیل پیگو[1]» (1959- 1877) در دهة 1920 نوشته شد به کار رفته است، ولی کاربرد گسترده آن مربوط به بعد از دهة 1950 میلادی می‌باشد.

در ابتدا کیفیت زندگی بیشتر به شاخص‌های مادی نسبت داده می‌شد و معرف اصلی سنجش آن «تولید ناخالص ملی[2]» بود، ولی به مرور و با توجه به انتقاداتی که به این شاخص‌ها وارد شد در اواخر 1950 این مفهوم توسط فردی به نام «جی. کی. گالبریث[3]» دوباره تعریف شد و علاوه بر توجه به ارزش‌های مادی، ارزش‌های غیرمادی موجود در حوزه‌های محیطی، سیاسی و اجتماعی نیز در آن لحاظ گردید. (State of theart, no. 1, 2003,9)

در حوزه‌های پزشکی،‌جنبه‌های اجتماعی کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در سال 1948 میلادی و بعد از آن که «سازمان بهداشت جهانی[4]» سلامت را به عنوان «نه تنها نبود ناتوانی و مریضی، بلکه همچنین رفاه اجتماعی، روانی و جسمانی» تعریف کرد معرفی شده بود.در سال 1957 میلادی در ایالت متحده آمریکا، پیمایش سلامت ملی با هدفی فرای مسائل صرفاً مربوط به ناخوشی و ناتوانی انجام شد.

از دهة 1960 به بعد، سنجش کیفیت زندگی و ابعاد آن و نیز روابط بین آن‌ها به یک بعد کلیدی تبدیل شده و بحث جدیدی را در رابطه با تحقیق بر روی معرف‌های اجتماعی آغاز کرد. در حقیقت، ارزیابی کیفیت زندگی از طریق مجموعه متنوعی از معرف‌های اجتماعی با جدیت بسیاری در دهه‌های 1960 و 1970 که دوره کامیابی و موفقیت‌های اقتصادی دور آغاز گردید. (Smith, 1973)

«یکی از پیشگامان تحقیق بر روی کیفیت زندگی در آمریکا به نام «ریموند بوئه[5]» معرف‌های اجتماعی را آمارها، مجموعه‌های آماری و تمام شواهدی می‌داند که ما را در ارزیابی جایگاهی که ما و جامعه در آن قرار داریم و ارزیابی مسیری که بر طبق ارزش‌ها و اهدافمان در آن حرکت می کنیم یاری می‌رسانند.» (Baver, 1966 : 6)

افزایش تحقیق در رابطه با معرف‌های اجتماعی در سال 1970 در حقیقت پاسخی به افزایش تقاضای جامعه برای کسب اطلاعات جهت حمایت از سیاست‌های اجتماعی فعال و عملیاتی کردن (کمی کردن) کیفیت زندگی در جوامع توسعه یافته مدرن، کمک به نمایان کردن تغییرات اجتماعی و سنجش رفاه بشری بود.در سال‌های اخیر، تحقیق کیفیت زندگی یا تحقیق در رابطه با معرف‌های اجتماعی بیشتر بر روی «کیفیت زندگی جمعی[6]» یا «کیفیت زندگی شهری[7]» متمرکز شده است. دو نوع اصلی از تحقیقات در این حوزه را می‌توان اینگونه برشمرد :

1)تحقیقات مرتبط با سنجش کیفیت زندگی گروه‌های خاص (بیماران روانی، سالخوردگان و فقرا و ...)

2)تحقیقات مرتبط با سنجش کیفیت زندگی کل افراد جامعه به منظور ارزیابی نتایج سیاست‌های معین اجرا شده در جامعه (Eyles& Wilson, 2-3)


[1] - A.C. Pigou

[2] - GNP

[3] - J. K. Galbraith

[4] - WHO

1- reymond Buhe

[6] Community Qol

[7] - Urban Qol


مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی روستایی

مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی روستایی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 4002 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی روستایی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

کارآفرینی

به طورکلی کارآفرینی از ابتدای خلقت بشر و همراه با او تمام شئون مختلف زندگی انسان حضور داشته و مبنای تمامی تحولات و پیشرفت های بشری بوده است و لذا، تعریف های زیاد و متنوعی از آن شده است. نگاهی گذرا به سیر تاریخی مفهوم و حوزه کارآفرینی نشان می دهد که کارآفرینی ابتدا در حوزه موسیقی مطرح بود و در فرهنگ لغت آکسفورد، «رئیس مدرسه» یا«مدیر موسسه ملی موسیقی» تعریف شده است، یعنی کسی که سرگرمی های موسیقیایی را تدراک می بیند. سپس در سال 1933 کارآفرینی وارد حوزه جدید و وسیع تر«کسب وکار» شد و کارآفرین کسی قلمداد گشت که موسس بنگاه اقتصادی باشد. به دنبال آن شومپیتر(اقتصاددان) حوزه را وسیع تر دید و گفت«کارآفرین می تواند در استخدام سازمان دیگری قرار گیرد»، به عبارتی دیگر، کارآفرینی سازمانی را به حوزه قبلی اضافه کرد. این گسترش تدریجی در حوزه فعالیت های کارآفرینانه اساسا به دلیل روش استقرایی بوده که مورد استفاده قرار گرفته است، به عبارت دیگر، چناچه با روش قیاسی، کارآفرینی تعریف می شد، زودتر به نتیجه نهایی و تعریف جامع و مانع می رسیدند(صمدآقایی، 1382: 3).

در نتیجه مفهوم و ماهیت اصلی اصلی کارآفرینی هنوز شناخته شده نیست و نمی توان تعریف استاندارد و جامع و مانعی از آن به دست داد. مک کلند(اقتصاددان) مشکل تعریف کارآفرینی و اختلاف نظر ها در این باره را ناشی از مغشوش شدن نقش ها و موقعیت ها می داند. بنابراین واژه «کارآفرینی» واژه ای است نو که کلمه اش نمی توان به مفهوم واقعی آن دست یافت. این واژهentrepreneurship به کار می رود و در اصل، از زبان فرانسه به زبان های دیگر راه یافته است(مردیث، 1371). به عبارت دیگر، هنوز در فارسی معادل دقیقی برای انتقال مفهوم نداریم و اغلب واژه «کارآفرینی» شنونده ناآشنا به آن را به اشتباه می اندازد(صمدآقایی، 1382: 10). به همین دلیل تعاریفی که تاکنون از کارآفرینی ارائه شده است هرکدام برحسب دیدگاه، مکتب نظریه ای، زمان، مکان و فضای خود به جنبه هایی از آن اشاره دارد. بنابراین، مطالعات انجام گرفته درباره کارآفرینی نشان می دهد که افراد کارآفرین دارای صفات و مشخصه های عمومی و خاصی هستند که نقش آنان را از سایرین متمایز می سازد، از قبیل نتیجه گرا، نیاز به کامیابی، ایستادگی، پشتکار، اراده، سخت کوشی، شوق، انرژی بالا، پیشقدمی، مردم داری، انتقادپذیری، نوآوری، ابتکار، انعطاف پذیری، خطرپذیری، حساب شده، منفعت شناسی و خود اشتغالی.

بنابراین با این مقدمه می توان گفت کارآفرین کسی است که فرصت و ارائه یک محصول، خدمت، روش و سیاست جدید برای یک مشکل قدیمی می یابد و می خواهد پیامد اندیشه، محصول یا خدمات خود را بر نظام مشاهده کند(Tropman, 1989: 10).

به عبارتی دیگر، کارآفرین شخصی است که بهترین و آخرین موقعیت اقتصادی و تجاری را کشف می کند و روش استفاده از این فرصتها را می داند. این فرد معمولا دارای استعداد، خلاقیت، ابتکار، سازماندهی و مدیریت در سطح بالایی است(صابر، 1381: 14). در نتیجه، کارآفرین کسی است که با آینده نگری خاص، دارای قدرت تجزیه و تحلیل محیطی بالاست و با پند گرفتن از گذشته براساس میزان دانش و با شخصیتی تحول پذیر از قدرت خطرپذیری، نوآوری و خلاقیت بالایی برخوردار است. چنین ویژیگی هایی در کارآفرین او را به کشف و شناسایی فرصت های بالقوه و بالفعل محیط وادار می کند تا با بهره گیری شایسته، عقلانی و اقتصادی از منابع موجود و با رعایت حقوق انسانی، مکانی و فضایی، کسب و کار جدید ایجاد و منفعت شخصی و جمعی را دنبال کند.

بر این اساس، در برنامه کارآفرینی، موضوعات سه گانه خاصی با عنوان توسعه اقتصاد محلی مطرح می شود: نخست، پرورش این آگاهی در اذهان مردم که اقتصاد محلی متعلق به خود آنهاست و آنان مشارکت کنندگان در آن اقتصادند، دوم، تجزیه و تحلیل نظام مند راههایی که به مدد آنها می توان اقتصادهای محلی را تقویت کرد و سوم، توسعه ساختارهای نهادی اقتصاد محلی است(رابرتسون، 1387: 197) .

بنابراین در یک نگاه جامع به توسعه اقتصادی، کارآفرینی موجب اشتغال، بهبود کیفیت زندگی، توزیع درآمدها و بهره برداری مناسب از منابع و غیره می شود. به همین دلیل، دستور کار جهانی، توسعه کارآفرینی را اصول کلیدی سیاست های اشتغال موفق می داند(سازمان بین المللی کار، 1383: 214).


مبانی نظری و پیشینه فمنیسم

مبانی نظری و پیشینه فمنیسم
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 209 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77
مبانی نظری و پیشینه فمنیسم

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1- تاریخچه مختصر تکوین نظریه ‏های فمنیستی.. 12

۲- تعاریف مطرح از فمنیسم. 20

پدر سالاری.. 23

تنوع تاریخی.. 24

۳- نظریه های فمینیستی با دیدگاه سیاسی.. 26

الف: فمینیسم لیبرال اولیه. 26

ب: فمینیسم مارکسیستی.. 27

ج- فمینیسم سوسیالیستی تخیلی.. 30

د- زن به عنوان «دیگری» 32

هـ موج دوم. 34

پاسخ فمنیسم مارکسیستی و سوسیالیستی.. 37

‏و - فمینیسم خانواده گرا و زن گرا 40

‏ز - نتیجه گیری.. 44

3- ‏نظریه های فمینیستی با دیدگاه جامعه شناسی.. 46

الف - نظریه فمینیستی لیبرالی یا اصلاح طلب.. 46

ب – فمینیسم مارکسیستی.. 47

‏ج - نظریه فمینیستی رادیکال یا انقلابی.. 52

د - فمینیسم سوسیالیستی.. 55

5- فمینیسم در ایران. 60

الف - مشخصه های عمومی فمینیسم در ایران‏. 60

ج- طلایه داران جنبش زنان. 69

زنان در مقابل مجلس... 84

‏زن ایرانی و بیداری.. 89