هدف از این تحقیق بررسی رفتار ناکارآمد و تئوری های آن با فرمت docx در قالب 36 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 131/306 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
2-1- مقدمه
2-2- تئوری رفتارهای ناکارآمد
2-2-1- استقلال
2-2-2- فشار بودجه زمانی
2-2-3- پیچیدگی کار
2-2-4- اهمیت مشتری
2-3- تئوری تغییر شغل
2-3-1- بررسی تئوری رفتار ناکارآمد و تأثیر آن بر تئوری تغییر شغل
2-4- بررسی پیشینه پژوهش
2-5- پیشینه حسابرسی در ایران
منابع
با رشد رقابت در حرفهی حسابرسی، مؤسسات حسابرسی، ضرورت ارائه خدمات خود را با کیفیت هرچه بهتر به بازار بیشتر دریافتهاند. تغییر رویکرد حسابرسی از فعالیت های سیستمی به یک فعالیت مبتنی بر ریسک، موجب شد که از این پس کیفیت و روشهای انجام کار بیشتر مورد توجه قرار گیرد. زیرا هرچه روشهای کار، کیفیت نازلتری داشته باشد، ریسک حرفای افزایش خواهد یافت. همچنین کاهش کیفیت ممکن است تهدیدی برای اعتبار، حسن شهرت، حق الزحمه درخواستی حسابرس و مشروعیت حرفه حسابرسی باشد. از این رو افزایش کیفیت ممکن نیست مگر اینکه چرایی رفتار و علل تمایل افراد برای کارکرد و ماهیت رفتار برای هدایت بسوی تحقق اهداف، مشخص شود. رفتار ناکارآمد را میتوان بهعنوان زیر مجموعهای از فرهنگ سازمانی در نظر گرفت که نشاندهنده فعل و انفعال چندبعدی بین سیستمهای رسمی و غیررسمی کنترل رفتاری است. این سیستمهای رفتاری رسمی، دربرگیرنده رهبری، ساختارهای قدرت، سیستمهای پاداش و برنامه های آموزشی میباشند، در حالیکه سیستمهای غیررسمی، مشتمل بر رفتار همکاران و هنجارهای اخلاقی هستند. در سازمانهایی که رهبران، مروج رفتارهای کارآمد هستند، هنجارهای اخلاقی، رفتار کارآمد را حمایت میکنند. ازاینرو رفتار کارآمد تشویق و رفتار ناکارآمد تنبیه میشود. بنابراین، در سازمانهایی که فاقد چنین ویژگیهایی هستند، رفتار ناکارآمد باید بیشتر باشد (Trevino et al.; 1998).
از طرف دیگر کوتاهی حسابرسان در اجرای صحیح مراحل حسابرسی را میتوان به رفتارهای ناکارآمد حسابرسی نسبت داد. رفتارهای حسابرسی ناکارآمد، که ناشی از رفتار حسابرسان در طی دوره حسابرسی است، سبب کاهش کارایی در جمعآوری شواهد حسابرسی میشود. این رفتارها کیفیت حسابرسی را تحت تأثیر قرارمیدهد و نیز به اعتبار آن خدشه وارد میکند. بسیاری از مطالعات نشان دادند که رفتار ناکارآمد حسابرسی یک واکنش ناکارآمد نسبت به محیط میباشد. این رفتار میتواند بهنوبه خود بهطور مستقیم یا غیرمستقیم بر کیفیت حسابرسی اثرگذار باشد. رفتارهایی که بهطور مستقیم بر کیفیت حسابرسی تأثیر میگذارند شامل ثبت زودهنگام مراحل حسابرسی بدون تکمیل روند آن (Otley & Peirce; 1995)، نادرست بودن پردازشها (McDaniel; 1990)، جمعآوری شواهد ناکافی (Alderman & Deitrick; 1982) و حذف مراحل حسابرسی (Margheim & Pony; 1986) میباشد.
هدف از این تحقیق بررسی حسابداری مدیریت و فلسفه پیدایش آن با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 79/40 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
2-3- فلسفه پیدایش حسابداری مدیریت
2-3-1- ویژگیهای حسابداری مدیریت
2-3-2- اهمیت حسابداری مدیریت
2-3-3- ابزارهای حسابداری مدیریت
2-4- مقایسه حسابداری مالی و حسابداری مدیریت راهبردی
2-4-1- ابزارها و فنون حسابداری مدیریت راهبردی
2-4-2- حسابداری هزینهای در برابر حسابداری مدیریتی
2-4-3- حسابداری مالی در برابر حسابداری مدیریتی
2-4-3-1- حسابداری مدیریت
2-4-3-2- حسابداریهای مالی
2-5- مدیریت هزینه به روش برآورد با گزارشها کنترل هزینه به همراه شاخصهای بهره وری
2-5-1- ابزارها و تکنیکهای برآورد هزینه
پیشینه
منابع
تغییر و تحولات سریع محیط افزایش رقابتها و لزوم جهت گیری سنجیده سبب شده است تا مفاهیم و بنیانهای حسابداری مدیریت مانند سایر حوزههای علم مدیریت نیازمند بازنگر ی و اصلاحات متعدد باشد با تسری تفکر استراتژیک محور به حوزههای مختلف مدیریت سازمان مفهوم حسابداری مدیریت سنتی نیز دگرگون شده و حسابداری مدیریت استراتژ یک به عنوان ابزاری برای پدید آورد مزیتهای رقابتی پایدار مطرح شده است (فریزهندی 1390).
مدیریت علمی به صورت بسیار خلاصه روش برخورد منظم و منطقی با مسائل سازمانها به منظور یافتن مناسبترین راه برای انجام هر کار است و بر کسب اطلاع دقیق و کامل از آنچه میگذرد و نتایجی که بر اثر هرگونه تغییر حاصل میشود تأکید دارد. این نوع از مدیریت نیاز زیادی به اطلاعاتی از قبیل تأکید دارد این نوع از مدیریت نیاز زیادی به اطلاعاتی از قبیل اجزای مختلف تولید قیمت فروش محصولات و خدمات و ظرفیت منابع مختلف نظیر ظرفیت تولیدی ماشین آلات و تحلیل این اطلاعات دارد. این جریان نیاز به اطلاعات و به ویژه اطلاعات مالی را فزونی بخشید افزایش استفاد هی مدیران از اطلاعات مالی موجب شد که روشهای هزینهیابی تولیدات خدمات و فعالیتها بهبود و توسعه یابد و اطلاعات مفصلتری از جنبههای مختلف مالی فعالیتها فراهم آید بدین ترتیب حسابداری مدیریت به عنوان رشتهای خاص در اوایل قرن حاضر شکل گرفت (ویلکر و بورکه 1386).
هدف از این تحقیق بررسی ریسک و افشای اطلاعات با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 58/577 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
2-2-15- ریسک
2-2-15-1- انواع ریسک
2-2-15-2- ریسک و افشای اطلاعات
2-2-15-3- ریسک و پیشبینی سود
2-2-16- شاخص سهام
2-2-16-1- شاخص کل قیمت
2-2-16-2- انواع گروه های محاسبهی شاخص کل قیمت در بورس تهران
2-2-17- بازده عملیاتی
2-2-18- ارزش دفتری به ارزش بازار هر سهم
2-2-18-1- ارزش دفتری هر سهم
2-2-18-2- ارزش بازار هر سهم
2-2-19- اهرم مالی
2-2-19-1- انواع اهرم مالی
2-2-19-2- رابطه اهرم مالی و دقت پیشبینی سود
2-2-20- اندازه شرکت
2-2-21- کیوتوبین
2-3- پیشینه پژوهش
منابع
زیان بالقوه قابل اندازهگیری یک سرمایهگذاری را ریسک مینامند. در فرهنگ و بستر، ریسک به معنی شانس و احتمال آسیب و یا زیان و ضرر تعریف شده و تعریف مالی و مقداری ریسک، توزیع احتمال بازده هر سرمایه گذاری میباشد. در فرهنگ مدیریت رهنما، در تعریف ریسک آمده است: «ریسک عبارت است از هر چیزی که حال یا آینده دارایی یا توان کسب درآمد شرکت، موسسه یا سازمانی را تهدید میکند.» وستون و بریگام در تعریف ریسک یک دارایی مینویسند: ریسک یک دارایی عبارت است از تغییر احتمالی بازده آتی ناشی از آن دارایی. «نیکلز» مفهوم ریسک را از ابعاد مختلف مدنظر قرار داده و آن را از نظر مفهومی به دو دسته تقسیم میکند. وی معتقد است واژه ریسک به احتمال ضرر، درجه احتمال ضرر، و میزان احتمال ضرر اشاره دارد. در این راستا ریسک احتمال خطر هم احتمال سود و هم احتمال زیان را دربر میگیرد. در حالیکه ریسک خالص صرفاً احتمال زیان را در بر میگیرد و شامل احتمال سود نمیشود، مانند احتمال وقوع سیل. هر نوع سرمایهگذای با عدم اطمینانهایی مواجه میگردد که بازده سرمایهگذاری را در آینده مخاطره آمیز میسازد. ریسک یک دارایی سرمایهای بدین خاطر است که این احتمال وجود دارد که بازده حاصل از دارائی کمتر از بازده مورد انتظار است. بنابراین ریسک عبارت است از احتمال تفاوت بین بازده واقعی و بازده پیشبینی شده و یا میتوان گفت ریسک یک دارایی عبارت است از تغییر احتمالی بازده آتی ناشی از آن دارایی. وستون بریگام، ریسک یک دارائی نظیر اوراق بهادار را تغییر احتمال بازده آتی ناشی از دارائی میداند. بنابراین با معیار پراکندگی بازده دارایی، ریسک را میتوان انحراف معیار نرخ بازده تعریف نمود. پس میتوان پراکندگی بازدههای ممکنه از بازده مورد انتظار را با واریانس محاسبه و بهعنوان یک معیار از ریسک تلقی نمود. بهطور کلی با اندازهگیری بین بازده واقعی و بازده مورد انتظار میتوان ریسک را بهوسیله روشهای آماری نظیر واریانس، نیمه واریانس شیب خط رگرسیون و واریانس مقادیر باقیمانده رگرسیون بدست آورد.
هدف از این تحقیق بررسی حسابداری تعهدی و نقش تصمیم گیری مدیران با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 195/518 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
فهرست مطالب
حسابداری تعهدی ونقش آن در تصمیم گیری های بهتر مدیران
2-6-1-مفاهیم تصمیم گیری
2-6-2- مفاهیم گزارشگری مالی
2-6-3- تاریخچه اهداف گزارشگری مالی جهت انجام تصمیمات بهینه مدیران
2-6-4- خصوصیات کیفی اطلاعات مالی
2-6-5-رابطه بین خصوصیات کیفی اطلاعات مالی
2-6-6- خصوصیات کیفی مرتبط با محتوای اطلاعات
2-6-6-1-مربوط بودن
2-6-6-2- قابل اتکا بودن
2-6-7-خصوصیات کیفی مرتبط با ارائه اطلاعات
2-6-7-1-قابل مقایسه بودن
2-6-7-2-قابل فهم بودن
2-6-8-محدودیتهای حاکم بر خصوصیات کیفی اطلاعات مالی
2-6-9-ارتباط بین گزارشگری مالی و حسابداری تعهدی
2-6-10-گزارشگری مالی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سمنان
منابع
تصمیم عبارت است از یک گزینش که به موجب آن، شخص درباره موقعیت به نتیجه ای نایل میشود. تصمیم، معرف یک رفتار یا عمل درباره "چه باید کرد" یا "چه نباید کرد"است. تصمیم گیری، یک فراگرد است و تصمیم، نتیجه آن است. تصمیم گیری به زبان ساده، عبارت است از انتخاب یک راه از میان راههای مختلف. (الوانی،1393) تصمیم گیری و مدیریت را می توان مترادف هم دانست یا جنبه اصلی مدیریت را تصمیم گیری به حساب آورد. تصمیم گیری فرآیندی را تشریح می کند که از طریق آن، راه حل مسأله معینی انتخاب می گردد. انتخاب به مجموعه فعالیتهای فرد برمی گردد که موجب انتخاب یک بدیل از مجموع بدیلها می شود. بنابراین انتخاب کردن جزئی از تصمیم گیری است.(رضاییان،1391)
هدف از این تحقیق بررسی حسابداری تعهدی به عنوان حسابداری برتر با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 53/319 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
فهرست مطالب
حسابداری تعهدی به عنوان حسابداری برتر
مفاهیم حسابداری تعهدی
تاریخچه حسابداری تعهدی
مفهوم حسابداری نقدی
ایرادات و نارساییهای روش نقدی
مزایای حسابداری تعهدی
ارجحیت های روش حسابداری تعهدی بر روش حسابداری نقدی
پیشینه
منابع
با وجود انجام برخی از اصلاحات در نظام حسابداری و گزارشگری بخش عمومی، در بسیاری از سازمانهای دولتی ایران، کماکان برای ثبت رویدادهای مالی، از مبنای حسابداری نقدی، استفاده می شود .در حسابداری بر مبنای نقدی، درآمدها و هزینه ها در زمان مبادله وجه نقد، ثبت می شوند. بنابراین، صورتهای مالی مبتنی بر مبنای حسابداری نقدی، به صورت سنتی، منابع دریافت وجه نقد و تخصیص به مخارج نقدی ر ا نشان می دهد و آن را با مخارج بودجه شده ، مقایسه می کند. (باباجانی،1391) به نظر می رسد که این نظام حسابداری، برای اجرای برنامه های مورد نظر دولت، به واسطه استفاده مؤثرتر از منابع عمومی، مناسب نیست . با این وجود، قانون محاسبات عمومی کشور، گذشته از چند اصلا ح جزئی، تقریبا مشابه نظام حسابداری نقدی، معرفی شده است و تأکید قانون فعلی بر پاسخ گویی نیز به شکل رعایت پیش بینی های قانون و مقررات بودجه ای با توجه به اندک استفاده های ضروری مدیریت از اطلاعات حسابداری است . همچنین، با توجه به برون دادها و گزارش های حاصل از نظام حسابداری مبتنی بر مبنای نقدی، می توان گفت که این نظام برای برآوردن نیازهای پاسخ گویی وکنترل،دارای چارچوبی از پیش طراحی شده است . در این نظام، مدیران دولتی گزارش هایی درباره وظیفه مباشرتی خود، به منظور نشان دادن این موضوع که وجوه طبق مجوز دریافتی از قانون گذار هزینه شده است، تهیه و تنظیم می کنند. بنابراین، اطلاعات دریافتی از نظام فعلی ابتدایی و ناکافی است و نمی توان آن را برای دستیابی به دو هدف کارایی واثربخشی، تجزیه و تحلیل کرد. (صبوری،1386)
به بیان دیگر، می توان گفت که نظام حسابداری فعلی توانایی ارائه اطلاعات لازم به مدیران دولتی به منظوراندازه گیری و محاسبه ی بهای تمام شده خدمات وکالای بخش دولتی را ندارد و با توجه به محیط رو به رشد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و به ویژه، تغییر در نظام بودجه ریزی از برنامه ای به عملیاتی، نیاز به اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری و ایفای مسئولیت پاسخ گویی از سوی مدیران دولتی، افزایش یافته است . لذا، به نظر می رسد که نظام حسابد اری دولتی در ایران مانند بیشتر کشورهای جهان، در شرف اصلاحات ساختاری قرار دارد. اما چگونگی اصلاحات و تعامل عوامل مؤثر بر این فرایند، چالشی جدی است و لزوم توسعه چارچوب نظری که بتواند فرایند اصلاحات را توضیح دهد و فضای پیرامون آن را توصیف کند و به منظور پیش بینی نیز مورد استفاده قرار گیرد، انکار ناپذیر است. (طالب نیا و همکاران،1390)