هدف از این تحقیق بررسی حاکمیت شرکتی و نیاز به قوانین آن با فرمت docx در قالب 54 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 137/551 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
مقدمه
حاکمیت شرکتی
ریشههای تاریخی حاکمیت شرکتی
تعاریف نظام حاکمیت شرکتی
اهمیت نظام حاکمیت شرکتی و ضرورت برقراری آن
دلایل نیاز به قوانین حاکمیت شرکتی
سیستمهای حاکمیت شرکتی
چارچوب نظام حاکمیت شرکتی
گونه شناسایی علمی حاکمیت شرکتی
چارچوب نظری حاکمیت شرکتی
مکانیزمهای حاکمیت شرکتی
منابع
نظریه ذینفعان به تدریج از دهه ١٩٧٠ توسعه یافت. یکی از اولین توضیحات در مورد این نظریه در رشته مدیریت توسط فریمن (١٩٨٤) ارائه شد. وی نظریه عمومی شرکت را مطرح و پاسخگویی شرکتی را به گروه گستردهای از ذینفعان پیشنهاد کرد. از آن زمان ادبیات بیشتری در این مورد مطرح شده است. نقش شرکتها در جامعه در گذشت زمان، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و با تأثیر خود بر کارکنان، محیط، اجتماعات محلی و همچنین سهامداران، مرکز اصلی مباحث بوده است (حساس یگانه،1384). نظریه ذینفعان ترکیبی از نظریههای سازمانی و اجتماعی است. در واقع نظریه مذکور بیشتر یک سنت پژوهشی گسترده است که فلسفه، اخلاق، تئوریهای سیاسی، اقتصاد، حقوق، علوم سازمانی و اجتماعی را در هم میآمیزد. اساس نظریه ذینفعان این است که شرکتها بسیار بزرگشدهاند و تأثیر آنها بر جامعه آنچنان عمیق است که آنها باید به جز سهامداران به بخشهای بسیار بیشتری از جامعه توجه کرده و پاسخگو باشند. چند روش تعریف بر اساس رشتههای مختلف برای نظریه ذینفعان وجود دارد. وجه تشابه تمام آنها، تأیید دخالت آنها در رابطه مبادلهای (تعامل) است (پیریچ ١٩٨٢، فریمن ١٩٨٤، هیل و مونز ١٩٩٢). نه تنها ذینفعان تحت تأثیر شرکتها هستند بلکه آنها نیز بر شرکتها تأثیر میگذارند. آنها در شرکتها به جای سهام، دارای منافع هستند. ذینفعان شامل سهامداران، کارکنان، فروشندگان، مشتریان، بستانکاران، شرکتهای مجاور و عموم مردم میباشند. افراطیترین حامیان نظریه ذینفعان بر این باورند که محیطزیست، گونههای جانوری و نسلهای آینده نیز باید در زمره ذینفعان گنجانده شوند.
در این پروژه تحقیق مواد و مصالح ساختمانی - دیرگدازها در 16 صفحه به صورت فایل word به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر ارایه شده است
تعداد صفحات | 16 |
حجم | 1234/571 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در این پروژه تحقیق مواد و مصالح ساختمانی - دیرگدازها در 16 صفحه به صورت فایل word به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر ارایه شده است:
1- تاریخچه :
2- دیرگداز چیست ؟ (Refractories)
3- ساختار فازی مواد دیرگداز
4- مواد اصلی دیرگدازها
5- لازمه های دیرگدازی
6- ویژگی های دیرگدازها
7- دانسیته ی بالک (Bulk Density)
8- خواص مهم دیرگدازها
9- کاربرد و اهمیت صنعتی دیرگدازها
هدف از این تحقیق بررسی بررسی عملکرد و توازن با فرمت docx در قالب 46 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 46 |
حجم | 84/104 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
فهرست مطالب
مقدمه
2-2- ارزیابی عملکرد
2-2-1- معیارهای مالی سنتی ارزیابی عملکرد
2-2-2- مشکلات معیارهای مالی سنتی
2-3- روش ارزیابی متوازن.
2-4- چهار منظر ارزیابی متوازن
2-1- ضرورت وجود ارزیابی متوازن
2-2- ویژگیهای عمده ارزیابی متوازن
2-6-1- توازن بین عوامل داخلی و خارجی
2-6-2- توازن بین شاخص ها و معیارهای پیشرو و کندرو
2-6-3- توازن بین معیارهای مالی و غیر مالی
2-6-4- توازن بین اهداف بخش های مختلف و اهداف کلی شرکت
2-6-5- توازن بین اولویت های مالی و عملیاتی
2-7- معیارهای ارزیابی متوازن
2-7-1- معیارها در منظر مالی
2-7-2- معیارها در منظر مشتری
2-7-3- معیارها در منظر فرایندهای داخلی
2-7-4- معیارها در منظر یادگیری و رشد
2-8- استراتژی و ارتباط آن با ارزیابی متوازن
2-9- ارتباطات معیارهای چند گانه کارت امتیازی
2-10- سازمانهای موفق در اجرای ارزیابی متوازن
2-11- ایجاد ارزش برای شرکت
2-12- پیشینه تحقیق
منابع
ماهیت کسب و کار با چالش ها و تغییرات سریع و مهمی روبروست، که فعالیت های اقتصادی جهان را در آغاز هزاره جدید دگرگون ساخته است. وقوع رویدادهایی مانند گسترش رقابت جهانی، پیشرفت فن آوری اطلاعات و تغییر ساختارهای سازمانی از یک سو و تلاش همه جانبه واحدهای اقتصادی برای احراز رتبه جهانی و حضور موثر در بازارهای بین المللی از سوی دیگر، ضرورت توجه به خشنودی پایدار مشتریان، بهبود مستمر فعالیت ها، استقرار نظام کیفیت فراگیر، تولید به هنگام و مدیریت بر مبنای فعالیت را اجتناب ناپذیر نموده است. لازمه حضور در چنین رقابتی، تنوع بخشی حوزه های فعالیت و بازارهای فروش است. در چنین شرایطی، واحدهای اقتصادی ناچارند به طور غیر متمرکز اداره شوند. متنوع کردن بخش های واحدهای اقتصادی، ضرورت تهیه اطلاعات مفید و به هنگام را برای ارزیابی عملکرد آنها، مشخص می سازد. ارزیابی عملکرد، زمینه ای را فراهم می سازد، که مدیران اجرایی به جای توجه بر اهداف کوتاه مدت، بر اهداف استراتژیک(راهبردی) سازمان تمرکز نمایند(خواجوی و ناظمی، 1385: 2). هر بنگاه اقتصادی برای پیاده سازی استراتژی و ارزیابی عملکرد سازمان خود، سیستم ارزیابی عملکرد استراتژیک را بوجود می آورد. سیستمهای ارزیابی عملکرد استراتژیک، اطلاعاتی را برای شرکت ها فراهم می کنند، که از طریق آن بتوانند، بالاترین توان بالقوه خود را برای دستیابی به اهداف سازمان، شناسایی و از طرف دیگر، فرایندهای مدیریتی نظیر هدف گذاری، تصمیم گیری و ارزیابی عملکرد را با اهداف راهبردی انتخاب شده، هم راستا کنند(Ittner et al;2003:p.3)
طرفداران ارزیابی عملکرد استراتژیک دو دیدگاه عمده را مطرح می کنند. رویکرد اول که بر اساس تئوری احتمالات است، این موضوع را مطرح می کند، که معیارهای ارزیابی عملکرد استراتژیک باید استراتژی شرکت و یا عوامل ایجاد ارزش را همراستا کنند. از این رهگذر، عملکرد هنگامی افزایش می یابد، که « شکاف های مدیریتی» بین اولویت های استراتژیک و عملکرد شرکت به حداقل ممکن برسد. رویکرد دوم، که رویکرد ساده تری است،اظهار می کند که شرکت ها باید از دسته متنوعی از معیارهای مالی و غیر مالی استفاده کنند. اساساً، طرفداران این رویکرد از « معیارهای ارزیابی متنوع » بحث می کنند، که دسته متنوع و گوناگون معیارهای ارزیابی، مدیران را از بهینه سازی فرعی – که از طریق نادیده گرفتن چند معیار مربوط یا اصطلاح چند معیار در قبال از دست دادن معیار دیگر انجام می شود- مصون می دارد. در نتیجه، آن ها ادعا می کنند، که شرکت ها با اعمال توجه بیشتر بر دسته ی متنوعی از معیارهای مالی و غیر مالی، به عملکرد بالاتری می رسند(Ibid;p.4). حال باید دید معیارهای عملکردی که این عملکرد بالاتر را بوجود می آورند، چه خصوصیاتی دارند و چگونه بر عملکرد تاثیر می گذارند. معیارهای عملکرد در ترجمان استراتژی سازمان به نتایج و رفتار مطلوب، نقشی کلیدی را ایفا می کنند (Kaplan and Norton;2001:p.92 ). اغلب، آنها در ارتباط دادن تجربیات، بازبینی پیشرفت ها، تهیه بازخورد و انگیزش کارکنان از طریق پاداش مبتنی بر عملکرد مفید هستند(Ittner et al;2003:p.6).
هدف از این تحقیق بررسی هزینه سرمایه و مفاهیم اساسی آن با فرمت docx در قالب 61 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 61 |
حجم | 183/807 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
ادبیات نظری هزینه سرمایه
سرمایه
هزینه سرمایه
تعاریف هزینه سرمایه
کاربرد مفهوم هزینه سرمایه
نقش هزینه سرمایه در تصمیمات سرمایهگذاری و تأمین مالی
بازده مورد انتظار
مدلهای تعیین بازدهی مورد انتظار اوراق بهادار
تئوری بازار سرمایه
مدل بازار
ساختار سرمایه شرکتها
نرخ میانگین موزون هزینه سرمایه
محاسبه نرخ میانگین موزون هزینه سرمایه
هزینه بدهی و نحوه محاسبه
نرخ هزینه سهام ممتاز
نرخ هزینه سود انباشته
نرخ هزینه سرمایه سهام عادی
مدلهای محاسبه هزینه سرمایه سهام عادی
پیشینه
هزینه سرمایه در فرآیند ارزشگذاری و تصمیمگیریهای شرکت نقش اساسی دارد. هزینه سرمایه نرخ بازده مورد انتظاری است که بازار به منظور تخصیص سرمایه به یک سرمایهگذاری مشخص مطالبه میکند. به زبان اقتصادی، هزینه سرمایه برای هر طرح سرمایهگذاری مشخص یک هزینه فرصت است، یعنی هزینه مربوط به از دست دادن بهترین گزینه سرمایهگذاری بعدی به این معنی که طبق اصل جانشینی در علم اقتصاد اگر برای یک دارایی، جانشینی وجود داشته باشد که جذابتر از آن دارایی باشد، هیچگاه سرمایهگذار در آن دارایی سرمایهگذاری نخواهد کرد. هزینه سرمایه (که گاهی نرخ بازده مورد انتظار یا نرخ تنزیل نیز نامیده میشود) میتواند از ابعاد و رویکردهای مختلف مورد توجه واقع شود. یکی از این رویکردها که بر بخش داراییهای ترازنامه شرکت تمرکز دارد هزینه سرمایه را به عنوان نرخ تنزیل جریانهای نقدی مورد انتظار آتی تعریف میکند که برای محاسبه ارزش فعلی جریانهای نقدی مذکور استفاده میشود. رویکرد دیگر که بر جنبه تأمین مالی (از محل بدهیها یا حقوق صاحبان سهام) تاکید دارد هزینه سرمایه را به عنوان نرخ بازده مورد انتظار سرمایهگذاران تعریف میکند.
در این رویکرد هزینه سرمایه بیانگر انتظارات سرمایهگذاران است. ضمن اینکه این انتظارات ممکن است در سرمایهگذاران مختلف، متفاوت باشد، اما بازار (مجموعهای از سرمایهگذاران) در رابطه با یک سرمایهگذاری معین یا یک طبقه از سرمایهگذاریها به اتفاقنظر و اجماع دست خواهد یافت. هر شرکتی دارای ریسک و بازده مخصوص به خود است (البته مقصود شرکتی است که هدفش تحصیل سود باشد). هر یک از گروههای سرمایهگذار، مثلاً دارندگان اوراق قرضه، سهام ممتاز و سهام عادی، خواهان میزانی از نرخ بازدهی هستند که درخور ریسک مربوط به آن باشد؛ بنابراین، هزینه سرمایه عبارت است از حداقل نرخ بازدهی که شرکت باید به دست آورد تا بازده مورد نظر سرمایهگذاران در شرکت تأمین شود.
مفهوم هزینه سرمایه بر این فرض مبتنی است که هدف شرکت عبارت است از حداکثر کردن ثروت سهامداران. اگر نرخ بازده سرمایهگذاری یک شرکت از هزینه سرمایهاش بیشتر باشد و بدون بالا رفتن درجه ریسک میزان بازده افزایش یابد، ثروت سهامداران افزایش خواهد یافت. دلیلی که در این خصوص بیان میشود این است که اگر نرخ بازده شرکت از هزینه سرمایه آن بیشتر شود. دارندگان اوراق قرضه و سهام ممتاز به نرخ بازده ثابت مورد نظر خود خواهند رسید و باقیمانده بازده شرکت در اختیار صاحبان سهام عادی قرار خواهد گرفت که این سود مازاد را میتوان بین سهامداران عادی توزیع کرد و یا آن را مجدداً در شرکت سرمایهگذاری نمود و نرخ بازده دورههای آتی را افزایش داد و یا ترکیبی از این دو را انتخاب نمود که در آن صورت مطلوبیت سهام عادی بیشتر خواهد شد و انتظار میرود در اثر افزایش تقاضا، قیمت سهام عادی در بازار سیر صعودی طی کند و بدین ترتیب ثروت سهامداران افزایش یافته و هدف شرکت تأمین گردد.
هدف از این تحقیق بررسی نقد شوندگی و اهمیت آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 75/106 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
2-2 اهمیت نقدشوندگی
2-3 تعریف نقدشوندگی
2-3-1 نقدشوندگی دارایی ها
2-3-2 نقدشوندگی بازار
2-3-3 وسعت بازار
2-3-4 عمق بازار
2-3-5 برگشت پذیری بازار
2-3-6 نقدشوندگی شرکت
2-4 ارتباط بین مفاهیم نقدشوندگی
2-5 نقدشوندگی و قیمتگذاری داراییها
2-6 نقدشوندگی و اثرات مشتریان
2-7 راه حل های اندازه گیری نقدشوندگی
2-7-1 معیارهای مبتنی بر معامله
2-7-2 معیارهای مبتنی بر سفارش
2-7-3 معیارهای نقدشوندگی
2-7-3-1 تفاضل قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام
2-7-3-2 هزینههای فرایند سفارش
2-7-3-3 هزینههای نگهداری موجودی
2-7-3-4 هزینههای انتخاب نادرست
2-7-4 معیار نسبی نقدشوندگی مبتنی بر نقدشوندگی سهام فردی و نقدشوندگی بازار
2-7-5 منابع عدم نقدشوندگی
2-7-6 انواع بازارها
2-7-6-1 بازار سفارش محور
2-7-6-2 بازارهای اعلام محور
منابع
بازار کاملا نقدشونده بازاری است که هر مقدار از اوراق بهادار می تواند فورا و بدون هزینه به وجه نقد تبدیل شود یا هر مقدار وجه نقد میتواند به اوراق بهادار تبدیل شود. در بازارهای کمتر نقدشونده نسبت به بازار های کاملا نقدشونده، یک بازار نقدشونده، بازاری است که هزینه معاملات مرتبط با تبدیل اوراق بهادار در حداقل باشد. هزینه معاملات شامل هزینه های ضمنی و صریح است. هزینههای صریح شامل هزینههای مربوط به حق دلالی کمیسیونها و مالیاتهای دولت است. این هزینه را به آسانی به صورت کمیت در میآیند اما خارج از کنترل مستقیم بورس اوراق بهادار است و بنابراین در نظر گرفته نمی شود. توجه اساسی در معاملات بر هزینههای ضمنی معامله همچون اختلافات قیمت پیشنهادی خرید و فروش، هزینههای تاثیر بازار و هزینههای فرصت است که به موجب تکنولوژی، مقررات، انتشار اطلاعاتی، مشارکت اطلاعاتی و ابزارهای اطلاعاتی ناکارا و یا ناکافی است (آیتکن و کامرتن فورد 2003، ص46).
بررسی ادبیات مالی آشکار می کند که اختلافات قابل توجهی میان محققان در مورد ماهیت نقدشوندگی، منابع آن، و نتایجش برای سرمایهگذاری وجود دراد. تعاریف در مورد نقدشوندگی تا اندکی متضاد و نامنظم است. اصطلاح نقدشوندگی به صورت گستردهای در ادبیات مالی استفاده شده است، از این جهت درک مفهوم آن مهم است. بنابراین هدف ما در این جا فراهم کردن تعریفی روشن از نقدشوندگی است که می تواند در تجزیه و تحلیلهای مالی به کار گرفته شود ( موراسکی، 2008، ص9). در بسیاری از موارد، مخصوصاً در معاملات روزمره، استدلالهای نظری گسترده در مورد معنی نقدشوندگی واقعا لازم نیست. اکثر سرمایهگذارها به صورت ذاتی می توانند کیفیت بازارها یا انواع داراییها، مانند قابلیت نقدشدن یا غیر قابل نقدشدن را درک کنند و اثرات مربوط به آن را تشخیص دهند. به هر حال نبود یک تعریف رسمی از نقدشوندگی در زمانی که توسعه رویکردهای رسمی، نقدشوندگی را به عنوان یک معیار سرمایهگذاری در نظر میگیرد موجب مشکلات جدی میشود (موراسکی، 2008، ص10).