دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 48 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
گروه بندی اطلاعات در MIS
مقدمه:
موضوع این بحث مقاله سیستم اطلاعات مدیریت می باشد سیستم اطلاعت مدیریت به معنی مدیریت برپایه:
1- استراتژی رقابت؛ و 2-کاهش هزینهها، که خود یک سیاست رقابت صادراتی میباشد. برای لحاظ کردن این دو استراتژی به کار بردن سیستمهای اطلاعات مبنی بر فنآوریهای اطلاعت وارتباطات ضروری مینماید.
مدیران امروز، با انبوهی اطلاعات روبرو هستند. اطلاعاتی که بهعنوان دادههای سیستم بایستی پردازش گردیده و قابل فهم، تعمیر و نگهداری و بازیابی گردد. از طرف دیگر سیستمهای مدیریت و ابزارهای کنترل در طول زمان تغییرات زیادی پیدا کردهاند این تغییرات را میتوان در چهار زمینه کلی عنوان کرد:
1-کنترل سنتی 2-کنترل بر وکراتیک 3-کنترل کاریزماتیک 4-کنترل اینفورماتیک.
در ساختارهای سنتی فئودالی، کنترل ازطریق سنت، ادراک و اعمال میشد، مقامات کنترلی بهطور سنتی و موروثی به نسلهای بعد منتقل میگردید و جامعه نیز این نوع ساختار کنترلی را چون سنت بود میپذیرفت و بدان گردن مینهاد. در وضعیت کاریزماتیک، کنترل از طریق رابطه بین رهبر و پیروان اعمال میگردید. دراین حالت، رهبران کاریزما، شیوه عمل را انتخاب میکردند و پیروان نیز از آنها تبعیت میکردند زیرا آنها را قبول داشتند. در بروکراسی، کنترل در ساختار سازمانی تعبیه میشد، ساختاری که بر قانون و مقررات استوار بود و جنبه غیرشخصی داشت و تبعیت از آن الزامی بود.
در اینفوکراسی، کنترل از طریق نرمافزارها اعمال میشود. مجموعه دانشها و آگاهیهای تخصصی، بسیار رشد کرده است و اینفوکراسی میتواند هر نوع اطلاعاتی را از طریق شبکههای الکترونیکی بدست آورد. از سیستمهای خبره، استفاده کند و به تمامی دانشهای تخصصی و حرفهای مجهز شود.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 174 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
مقاله سیستم های خبره (هوش مصنوعی)
چکیده:
هوش مصنوعی دانش ساخت ماشین ها یا برنامه های هوشمند است تعریف دیگری که ازهوش مصنوعی می توان ارائه داد به قرارزیراست :
هوش مصنوعی شاخه ا ی است ازعلم کامپیوترکه ملزومات محاسباتی واعمالی همچون ادراک (perception ) –استدلال (reasoxing ) –یادگیری (Learning ) را بررسی می کندوسیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می دهد. وهمچنین مطالعه روش هایی است برای تبدیل کامپیوتربه ماشینی که بتواند اعمال انجام شده توسط انسان راانجام دهد.آیا تنها این نکته که هوشمندترین موجودی که می شناسیم انسان است کافی است تا هوشمندی را به تمام اعمال انسان نسبت دهیم اما حداقل توجه به این نکته کاملاً واضح ، لازم است که برخی از جنبه های ادراکی انسان مثل شنیدن و دیدن کاملاً ضعیف تر از موجودات دیگر است .
هوش مصنوعی فن آوری پیشرفته ا ی است که اخیراً از سوی محققان علوم مختلف مورد توجه زیادی قرار گرفته است و هوش مصنوعی در واقع روشی است که زیربنای لازم برای انجام عملیات هوشمند توسط انسان توسط کامپیوتر را فراهم می آورد. یکی از کاربردهای عمومی هوش مصنوعی سیستم های خبره هستند
فهرست:
فصل اول: تاریخچه مختصری از سیستم های خبره و هوش مصنوعی
فصل دوم: مفاهیم اساسی سیستم های خبره
فصل سوم: نمــایــش دانــش
فصل چهارم: مهندســی دانــش
فصل پنجم: استنتـــاج
فصل ششم: نرم افزارهای ساخت سیستم های خبره
فصل هفتم: تأثیر متقابل انسان-کامپیوتر در سیستم های خبره
فصل هشتم: طراحی سیستم های خبره با استفاده از پوسته های مبتنی بر قانون
فصل نهم: چرخه عمر در توسعه سیستم خبره
فصل دهم : کاربردها، بازار و آینده سیستم های خبره
پیــوســت
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 60 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقاله استفاده فراگیر از سیستم عامل لینوکس در کشور( در مواجهه با چالشهای پیش رو)
چکیده:
به یک تعبیر ساده میتوان گفت سیستم عامل نقش "روح" را در پیکر سختافزار و شبکه ایفا میکند. تصمیم درخصوص انتخاب سیستم عامل کلیه ابعاد فنی کامپیوتر و فناوری اطلاعات را تحتالشعاع قرار میدهد و هر سیستم عاملی که انتخاب شود خشت اول و زیربنای توسعه فنی و نرمافزاری فناوری اطلاعات را مشخص میکند.
این طرح بنا دارد چالشها و تهدیدهای ناشی از فقدان یک سیستم عامل مناسب در کشور را مطرح و با بررسی تجربه و رویکرد سایر کشورها در مواجهه با این چالشها، راه حل عملی برای رسیدن به سیستم عامل ایدهآل ملی را نشان دهد. در انتها نیز راهبردها و راهکارهای دولت برای توسعه و ترویج این سیستم عامل بیان خواهد شد.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1018 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
مقاله در مورد UML
- یادگیری متد object- oriented برنامه نویسی شی گرا و visual modeling (مدلسازی بصری)
- بررسی انواع نمادهای گرافیکی
- نگاهی به انواع نمودارهای (UML Diagrams) UML
- توسعه نرم افزار با استفاده رز مدلسازی بصری (visual modeling)
مقدمه ای بر متد object- oriented (شی گرایی)
در متد شی گرایی (0.0) برنامه به قطعات بسیار کوچک یا آبجکت هایی تقسیم میشود که تا اندازه ای مستقل از یکدیگرند مانند ساختمانی از بلوک ها.
در اولین گام تعدادی آبجکت های اساسی (انوع مختلف بلوک ها) را بسازید یا به دست آزمایشی آورید. اولین باری که شما این بلوک های ساختمانی را دارید, میتوانید آنها را کنار هم گذاشته تا قصرتان را بسازید. به محض اینکه تعدادی آبجکت های اساسی در دنیای کامپیوتر ساختید یا به دست آورید میتوانید به سادگی آنها را کنار هم بگذارید تا برنامه های جدید را ایجاد نمایید.
یکی از امتیازات اساسی متد شی گرایی این است که میتوانید یک بار component (اجزا) را ساخته و بارها و بارها از آنها استفاده کنید. درست مانند زمانی که میتوانید یک بلاک ساختمانی را در یک قصر, یک خانه یا یک سفید فضایی دوباره استفاده کنید, میتوانید از یک قطعه طرح یا کد شی گرایی در یک سیستم حسابداری, یک سیستم بازرگانی یا یک سیستم پردازش سفارش استفاده مجدد نمایید.
تفاوت شی گرایی با روش سنتی: در روش سنتی, روش توسعه به همراه اطلاعاتی که سیستم نگهداری خواهد کرد به خودتان وابسته است. در این روش پایگاه داده بر اساس نیازهای اطلاعاتی کار بران طراحی میکنیم و صفحاتی تهیه میکنیم تا اطلاعات را بگیرد, و گزارشاتی را چاپ میکنیم تا اطلاعات را برای کاربر نمایش دهد. یعنی بر روی اطلاعات متمرکز میشویم و کم توجه میکنیم که چه کاری با این اطلاعات انجام شده است یا رفتار سیستم چگونه است. این روش data- centric (مبتنی بر داده) نامیده شده است.
مدلسازی data- centric مخصوص طراحی پایگاه داده و گرفتن اطلاعات خیلی سهم میباشد, اما انتخاب این روش در زمان طراحی برنامه های تجاری با مشکلاتی همراه است. یک چالش بزرگ این است که در خواهشهای سیستم چندین بار تغییر خواهند کرد.
سیستمی که روش data- centric استفاده مینماید, میتواند به آسانی تغییر در پایگاه داده را مدیریت نماید. اما اجرای تغییرات در قوانین تجاری یا رفتار (behavior) سیستم آن قدر آسان نمی باشد.
فهرست:
فصل1
مقدمهای بر UML
مقدمهای بر متد شیگرایی
Encapsulation (نهان سازی)
Inheritance (وراثت)
Polymorphism (چند ریختی)
مدلسازی بصری (visual modeling)
نمودارهای UML
نمودارهای Use case
نمودارهای Sequence
نمودارهای Collaboration
نمودارهای Class
نمودارهای حالت
نمودارهای اجزاء
نمودارهای Deployment
مدلسازی بصری و پردازش تولید و توسعه نرمافزار
کار با Use case ها
افزودن عاملها
رابطههای Extend
نمودارهای Interaction
نمودارهای Sequnce
نمودارهای Collaboration
کار با کلاس
کار با بستهها
تنظیم Visibility صفت
تنظیم محدودیتهای صفت
یافتن عملیاتها
فصل 2
Rational Rose چیست؟
Requirements object model
نصب Rose 98
بخشهای صفحه نمایش
Browsel (مرورگر)
Pocamentation window (پنجره مستند سازی)
Toolbar (نوار ابزار)
Diagramwindow (پنجره نمودار)
نماهای یک مدل Rose
نمای Use case
نمای منطقی (Logical view)
نمای Component
نمای Deployment
کاربرد برنامه Rotional Rose
دسته بندی | آموزش نرم افزار |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1251 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
آموزش نرم افزار Front page
مقدمه:
نرم افزار Front page از جمله نرم افزارهایی است که به کار گیری ابزارهای قوی کمک شایانی در ساختن سایت وب به کاربران مینماید.
با استفاده از این نرم افزار نیازی به ایجاد صفحات به طور مستقیم در HTML نمی باشد بلکه با استفاده از فرامین و منوهای کاملا آشنای برنا مه های مایکروسافت میتوانیدا ین کار را انجام دهید.
با استفاده از برنامه Front page میتوانید ساختار کلی صفحات وب را طراحی نموده و با خلق صفحات مورد نیاز متن ساختار را تشکیل دهید. آن گاه برای هر چه زنده و جذابتر نمودن صفحات از ویژگیهای تقابلی و چند رسانه ای بهره بگیرید و در نهایت با بارگذاری فایلها روی سرور وب آنها را در شبکه انتشار دهید.