لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 62 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
1
فهرست
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
طراحی ابزار
اهداف طراحی ابزار
معرفی جیگ وفیکسچر
امتیاز های قید و بند
انواع جیگ
ساختمان قید ها
انواع فیکسچرها
اصول موقعیت دهی
روشهای موقعیت دهی
اصول گیره بندی
فیکسچرهای جوشکاری
فیکسچرهای فرزکاری
فیکسچرهای تراشکاری
2
فیکسچرهای سنگ زنی
فیکسچرهای خان کشی
جیگ و فیکسچرهای نشانه گذار
نمونه هایی از طراحی جیگ و فیکسچر
منابع ومآخذ
3
آشنایی با جیگ و فیکسچر
چکیده
جیگ یک وسیله مخصوص است که قطعه کار داخل آن قرار داده شده است و یا روی قطعه کار قرار داده می شود تا عملیات ماشین کاری روی آن انجام گیرد جیگ نه تنها قطعه کار را در خود مهار می کند بلکه ابزار را نیز به هنگام عملیات تولیدی هدایت می کند معمو لا جیگ ها بو شها ی هدایت کننده از جنس فولاد سخت شده دارند و برا ی عملیات سوراخ کاری و فرایندهای مشابه بکار می روند.
4
معمولا جیگ های کوچک روی میز دستگاه درل محکم نمی شوند ولی چنانچه قرار باشد سوراخ هایی با قطر بیش از ۲۵/۰ اینچ سوراخ کاری شوند لازم است جیگ را روی میز دستگاه محکم نمود .
فیکسچر یک وسیله نگه دارنده است که فقط قطعه کار روی آن محکم میشود تا عملیات ماشین کاری روی آن انجام گیرد . فیکسچر را باید روی میز دستگاه تولیدی کاملا محکم بست . فیکسچر ها معمولا روی ماشین فرز کاری بسته می شوند ولی از آنها در ماشینهای ابزار دیگر نیز استفاده می گردد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
آشنایی با سبک هنری امپرسیونیسم - Impressionism
دریافتگری یا امپرسیونیسم شیوه هنری گروه بزرگی از نگارگران آزاداندیش و نوآور فرانسه در نیمه دوم سده نوزدهم بود که بزودی جهانگیر شد. این شیوه مبتنی است بر نشان دادن دریافت و برداشت مستقیم هنرمند از دیدههای زودگذر با به کار بردن لخته رنگهای تجزیه شده و تابناک برای نمایش لرزشهای نور خورشید. در این روش اصول مکتبی طراحی دقیق و سایه روشن کاری و ژرفانمایی (پرسپکتیو) فنی و ترکیب بندی متعادل و معمارانه رعایت نمیشود.
شیوه دریافتگری به عنوان انجمنی خصوصی از سوی گروهی از هنرمندان ساکن پاریس آغاز شد و این انجمن در سال۱۸۷۴ به نمایش همگانی آثار خود پرداخت. نام این جنبش از نام یک نقاشی از کلود مونه به نام دریافتی از طلوع آفتاب (به فرانسوی: Impression, soleil levant) گرفته شدهاست. نام امپرسیونیسم را نقادی به نام لویی لِروی در یک نقد هجوآمیز ساخت. دریافتگری همچنین نام نهضتی در موسیقی است.
در این سبک نقاشان از ضربات «شکسته» و کوتاه قلم مو اغشته به رنگهای خالص و نامخلوط به جای ترکیبهای ظریف رنگها استفاده میکنند. مثلا، به جای ترکیب رنگهای ابی و زرد برای تولید سبز انها دو رنگ ابی و زرد را مخلوط نشده بروی بوم قرار میدهند تا رنگها «حس» رنگ سبز را در نظر بیننده به وجود بیاورد. انها در نقاشی صحنههای زندگی مدرن در عوض جزئیات، تأثیرات کلی واضح را نشان میدهند.
ادگار دگا
پیشینه
درآخرین دهههای قرن ۱۹ میلادی (بین سالهای ۱۸۷۰-۱۸۸۰) حرکتی در نقاشی آغاز شد که در اساس مبتنی بر نور (به عنوان مادر رنگها) شکل گرفت و به زودی هنرهای دیگر نظیر موسیقی، مجسمه سازی و... را تحت تأثیر قرار داد.
ویژگی ها
موسسان این مکتب با هدف نقض هنر رسمی نیرو گرفتند. آنها از ارائه اشکال با خطوط محیطی واضح سربازدند و از روال رنگ آمیزی به پیروی از عرف و طبیعت سرپیچی کردند. استفاده از رنگهای خالص و شفاف با ضرب قلمهای مستقل و تا حدی سریع از ویژگیهای بارز آثار نقاش امپرسیونیست است.
تئوری رسمی آنها بر این اصل نهاده شده بود که رنگها به جای آنکه بر روی جعبه رنگ با هم ترکیب شوند باید به طور خالص روی پرده نقاشی ریخته شوند. این هنرمندان در مورد به تصویر درآوردن پیکره آدمی به نحوی پذیرفتنی و باورپذیر که از دیرباز مشکلترین بخش هنر نقاشی بود بیتوجه بودند و گویی میلی به کوشش در این خصوص نداشتند، یا نمیخواستند که یک فضای قابل قبول ایجاد کنند که ارزش نام هنر را داشته باشد.
کلود مونه
سالشمار امپرسیونیسم
۱۸۵۸ کلود مونه که در آن زمان تنها ۱۵ سال داشت به کمک یوگن بودین تأثیر نور بر مناظر طبیعت را درک کرد. مونه بعدها به عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان این سبک شناخته شد.
۱۸۶۳ رد آثار امپرسیونیستهای جوان و نمایش این آثار در تالار مردودین (تالار عدم پذیرش). این برحه را میتوان آغاز جدی امپرسیونیسم دانست.
۱۸۶۶ تالار مردودین (تالار عدم پذیرش) در این سال میزبان آثاری از ادگار دگا، فردریک بازیل، برشا موریسون و آلفرد سیسیلی شد.
۱۸۷۰ جنگ سال ۱۸۷۰ - این جنگ موجب جدایی موسسان گردید.
فردریک بازیل درجنگ کشته شد، آگوست رنوار مجروح شد، ادگار دگا داوطلب جنگ شد، پل سزان در پروئنس پناه گرفت، کامی پیسارو، کلود مونه و آلفرد سیسلی به لندن رفتند.
۱۸۷۳ دوراند روئل (حامی مالی امپرسیونیستها) خود را قادر به فروش آثار امپرسیونیسم آینده ندید بنابراین در سال ۱۸۷۳ مجبور شد خرید خود را متوقف نماید.
۱۸۷۴ در این سال آنها آثار خود را در نادار، جایی که آثارشان را ارائه کردند ولی با عدم پذیرش تالار مواجه شدند، به معرض نمایش گذاردند.
۱۸۷۶ پل سزان حاضر نشد در نمایشگاه دوم در نادار شرکت کند، در این نمایشگاه ۷۴ اثر از ادگار دگا و همچنین آثاری از برت موریست به نمایش در آمد.
۱۸۷۹ حضور برث موریست در نمایشگاه سال ۱۸۷۹ بیانگر از هم پاشیدگی گروه شد. آگوست رنوار ترجیح داد تا آثار خود را به تالار رسمی بفرستد.
۱۸۸۰-۸۱ دگا به همراه پیسارو کوشید تا اتحاد گروه را حفظ نماید اما تلاشهای وی باشکست مواجه شد زیرا مونه، سیسیلی و آگوست رنوار در نمایشگاه پنجم که درآوریل سال ۱۸۸۰ افتتاح شد حضور پیدا نکردند با این وجود آثار هنری گاگویین برای اولین بار در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد. در سال ۱۸۸۱ برخی از امپرسیونیستها از جمله پیسارو، دگا، گایلومین، و برت موریست به نادار برگشتند.
۱۸۹۴ در سال (۱۸۹۴) ۲۹ اثر هنری از میان ۶۵ اثر اهداء شده توسط کایبوت به موزه لوگزامبورگ با عدم پذیرش مواجه شدند.
۱۹۰۳ کامی پیسارو پدر امپرسیونیسم در سال ۱۹۰۳ چشم از جهان فرو بست.
همه مردم بر این اعتقاد بودند که این جنبش مهمترین تحول هنری قرن به شمار میرود و همه اعضاء گروه او جزء بهترین نقاشان به شمار میروند. امپرسیونیستها علاوه بر تأثیر عمیقی که بر فرانسه داشتند بر دیگر کشورها نیز به ویژه آلمان، کره، همچنین بلژیک و دیگر نقاط اروپا تأثیر به سزایی داشت.
در بهار 1874 گروهی از هنرمندان فرانسوی تحت نام انجمن هنرمندان گمنام، متشکل از نقاشان و مجسمه سازان و حکاکان و... گرد هم آمدند و یک استودیوی عکاسی( آتلیه نادار) را برای نمایش آثارشان اجاره کردند و در معرض دید عموم گذاشتند. با این کار شدید ترین و خصمانه ترین واکنش ها را که تا آن هنگام در دنیای هنری پاریس با آن مواجه بودند برانگیختند. در طی سده ی نوزده میلادی رابطه بین جامعه و هنرمند به طور روز افزونی تصنعی می شد تا اینکه سرانجام در همین نمایشگاه آثار امپرسیونیست ها به نقطه ی گسست خود رسید. امپرسیونیسم حقیقتاً نخستین و مهمترین جنبش مدرن هنری در سده نوزدهم محسوب می شود. امپرسیونیسم در لغت به معنای دریافتگری، دریافت آنی، یا دریافت حسی است.
امپرسیونیسم مکتبی با برنامه و اصول معین نبود، بلکه تشکل آزادانه هنرمندانی بود که به سبب برخی نظرات مشترک و به منظور عرضه مستقل آثارشان
در کنار هم قرار گرفتند.امپرسیونیسم صرفا یک سبک نقاشی نبود بلکه یک رویکرد نوین به هنر و زندگی بود. آثار نقاشی امپرسیونیست ها ثبت تغییرات گذرا و ناپایدار در طبیعت بود. نخستین هسته ی این جنبش توسط مونه، رنوار، سیسلی و پیسارو بود که وجه اشتراکشان گسست از آموزش های رسمی فرهنگستانی بود. این هنرمندان ابتدا نام خود را "انجمن هنرمندان نقاش مجسمه ساز و گراور گمنام" گذاشتند. اما بعدا نام یکی از تابلوهای مونه به نام امپرسیون طلوع آفتاب منتقد جوان لوئیس لروی(لویی لروا) را واداشت تا در مجله charivari( شاری واری) کل گروه را امپرسیونیست ها نام نهد و این نام که با لحنی تمسخر آمیز ابداع شده بود، بعداً از سوی خود هنرمندان گروه به عنوان گواهی بر حداقل یکی از جنبه های برجسته اهداف آنان پذیرفته شد.
Monet Impression Rising Sun
این گروه حدود هشت نمایشگاه گذاشتند که گوستاو کوربه دردومین نمایشگاه به آنان پیوست. اینان نظام آموزشی متداول و هنر "آکادمیک" را مردود می شمردند و نیز با اصل رمانتیسم که مهمترین مقصود هنر انتقال هیجان عاطفی هنرمند است، مخالف بودند. اما برعکس، این نظر رئالیست ها را می پذیرفتند که مقصود هنر باید ثبت پاره ای از طبیعت و زندگی به مدد روحیه علمی و فاغ از احساسات شخصی باشد. بر این اساس می توان امپرسیونیسم را ادامه ی منطقی رئالیسم در سده نوزدهم دانست. پس از آخرین نمایشگاه، گروه، متلاشی شد و مونه تنها کسی بود که همچنان به طور تعصب آمیز به ترویج ایده های امپرسیونیستی پرداخت.
در سال 1874، به استثنای مانه که به سالن رسمی وفادار ماند، کلیه ی نقاشان گروه در معرض توهین و شماتت عامه قرار گرفتند. تا سال 1876، هفت نمایشگاه مشترک برگزار شد. در همین سال دورانتی نویسنده و منتقد هنری، کتاب نقاشی نو را – که عنوانی در خور توجه است – انتشار داد و جهت گیری نقاشان جوان را زیرکانه تجزیه و تحلیل کرد: اینان با طی طریق کشف و شهود، به تدریج نور خورشید را به اشعه و عناصر آن تجزیه کردند و با هماهنگی کلی رنگ های قوس و قزحی که به روی بوم پراکندند، وحدت آن را، از نو می سازند.
تمایل منظره پردازان امپرسیونیست به ثبت "بیان تصویری لحظه ها" به جای جنبه های پایدار موضوعات آنها را وادار می کرد تا با نقاشی در فضای باز و اتمام تابلو در نقطه ای پیش از آنکه شرایط نوری عوض شود، گنجینه ای غنی فراهم سازند. در نقاشی های آنها نه به رنگ خاکستری و سیاه بلکه به رنگ
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 65 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
آشنایی با شرکت ایران خودرو
شرکت ایران خودرو در سال 1341 با هدف تأسیس و اداره کارخانجات به منظور تولید و تهیة انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و000 تأسیس شد. و اینک با گذشت بیش از 35 سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینة طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.
شرکت ایران خودرو بزگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد تولید خودرو کشور را به خود اختصاص داده است. سرمایة شرکت ایران خودرو در پایان سال ماهی 1379 ، 000،000،000، 5، 282 ،1 ریال بوده است. شرکت ایران خودرو با تولید 111111 دستگاه خودرو سواری و وانت در سال 1376 رکورد سی ساله خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد. همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو 9000 ، موفق به دریافت گواهی نامه ایزو 9001 از مؤسسة RWTUV آلمان شد.
شرکت ساپکو از جمله این شرکت می باشد که وظیفة تأمین قطعات را به عهده دارد. ایران خودرو دیزل انواع کامیون ، مینی بوس و اتوبوس می پردازد و شرکت ایساکو وظیفه خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. تعداد کارگران و کارمندان این شرکت در سال 1381 حدود 30000 نفر می باشد.
2
محصولات :
خودروهای سورای
کامیون
اتوبوس
مینی بوس
خودروهای سواری :
پیکان1600 پژوRD
پژو405 پژواستیشن
پژوپارس پژو206
4
پیکان 1600
پس از چند تجربه نا موفق در خصوص ساخت اتومبیل های فیات ، جدی ترین قدم برای اتومبیل سازی با شروع به کار کارخانه ایران ناسیونال ، ایران خودرو در 27 مرداد ماه سال 1341 با عرضه اتومبیل پیکان برداشته شد. کارخانه ایران ناسیونال برای تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن ، با عنوان پیکان جوان راه اندازی شد.
شرکت ایران خودرو در سال 1345 اجازه تأسیس کارخانه ساخت انواع اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر را دریافت کرد و پس از استقرار تأسیسات اتومبیل سازی پیکان با ظرفیت تولید اولیه سالانه 6000 دستگاه اولین اتومبیلها با امتیاز ساخت گروه سواری روتس سابق (کرایسلر فعلی) به تولیدرسید.
اولین اتومبیلی که در سال 1346 ساخته شد پیکان بود که در دو مدل دولوکس و کارلوکس با بازار عرضه می شد. در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و در سال 1347 و 1348 علاوه بر این سه نوع ، پیکان کار هم به بازار عرضه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال 1349 به تولیدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پیکان تولید می شد : دولوکس ، وانت ، کار ، جوانان ، تاکسی و اتوماتیک پس از تعطیل خطوط تولیدی شرکت تالبوت و لغو قرار داد بین آنها برای تأمین قطعات پس از تحقیقات و مطالعات گسترده استفاده از نیروی محرکه جدید بجای نیروی محرکه اصلی پیکان مورد تأئید واقع شد. بر اساس قرار دادی با شرکت فرانسه این شرکت توافق نمود نیاز خودرو به شصت هزار دستگاه موتور و سیستم تعلیق پژو 405 برای نصب بر روی بدنه پیکان فعلی به مدت شش سال را تأمین کند.
4
ساخت داخل کردن قطعات اتومبیل پیکان در سال 1370 با ایجاد واحد خودکفایی ایران خودرو آغاز و در سال 1372 در شرکت ساپکو متمرکز گردید با تحقق برنامه های پیش بینی شده در مورد قطعات این خودرو و افزایش توان تولید سازندگان قطعه تا حد 120 هزار دستگاه درسال هم اکنون 98 درصد قطعات پیکان 1600 در داخل ساخته می شود.
پس از راه اندازی و بهره گیری از ماشین آلات خریداری شده از شرکت تالبوت انگلستان و ساخت قطعات لازم در ایران ، پیکان 1600 پس از مدتی توقف در شهریور ماه 1371 دوباره تولید شد.
ایران خودرو از اوائل سال 1373 تصمیم به ایجاد مرکز تحقیقات با هدف انتقال دانش طراحی و مهندسی خودرو گرفت و در این راستا پروژه طراحی و ساخت اولین خودرو پیکان (1600سی سی ، 1725 سی سی ، 1800 سی سی) دولوکس ، کار ، جوانان و تاکسی به انجام رسیده است.
پژو آردی :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
اعداد مختلط
آشنایی با اعداد انگاری
یکی از مهمترین ویژگیهای اعداد حقیقی این است که در آنها اعمال: جمع، تفریق، ضرب و تقسیم (به استثنای تقسیم برصفر) را می توان انجام داد. بدین سبب است که معادله خطی کلیرا میتوان در حوزه اعداد حقیقی حل کرد و چنین نوشت: . ولی وضعیت در مورد معادله درجه دوم کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال معادله درجه دومرا در حوزه اعداد حقیقی نمیتوان حل کرد ورا به دست آورد. مربع یک عدد حقیقی نمیتواند عددی منفی باشد. بنابراین به ازای هر عدد حقیقی ،
از این رو به ازای هر عدد حقیقی، معادله ممتنع است. در چنین وضعیتی حوزه دستگاه اعداد حقیقی را طور توسعه میدهیم که چنین معادلهای حل شدنی باشد. مثلاً برای یک طفل دبستانی که فقط اعدادی درست مثبت را میشناسد. و برای کسانی که فقط اعداد صحیح را میشناسد معادلههای و جواب ندارند. اما با توسیع دستگاه اعداد به صورتی که اعدادی منفی، کسری و اصم را نیز در برگیرد، این معادلات به ترتیب جوابهای را خواهند داشت.
وضعیت برای معادلهتقریباً همین طور است. دستگاه اعداد را چنان توسعه میدهیم تا اعدادی مثل ، یعنی عددی را که مربعش 1- است، نیز در بر گیرد. این گونه اعداد با احساس شهودی ما اصلاً جور در نمیآیند و در گذشته بسیاری از ریاضیدانان با معرفی این گونه هیولاها مخالفت داشتند و از این رو آنها را اعداد انگاری نامیده اند. وضعیت تا سده هیجدهم به همین منوال بود تا اینکه لئونهارت اویلر (1707-1783) با کارهای استادانه روی اعداد انگاری نتایج متعدد جالبی بدست آورد. ک.ف گاوس(1777- 1855 ) با معرفی اعداد انگاری به صورت نقاط یک صفحه نام تازه اعداد مختلط را بر آنها نهاد و از آنها برای یافتن نتایجی چشمگیر از نظریه اعداد استفاده نمود. از این طریق عضویت اعداد مختلط را در سلسه اعداد مسجل ساخت. تقریباً در همان زمان اُ.ل. کوشی ( 1789 – 1857 )، هنگام تلاش در پیدا کردن روشی یکنواخت برای محاسبه انتگرال های معین،حساب دیفرانسیل و انتگرال
2
توابع با متغیرهای مختلط را بررسی کرد. این امر سرآغاز نظریه توابعی بود که زمینه مساعدی برای کشف توابع بیضوی از سوی ن.ه. آبل (1802 – 1829 ) و کارل گوستاو یاکوبی (1804 – 1851) را فراهم ساخت. علاوه بر این، بسط هندسه تصویری نشان داد که استفاده از اعداد مختلط در هندسه نیز امری اجتناب ناپذیر است. پیشرفت تحقیقات روشن کرده است که برای اینکه ریاضیات، حتی فقط حساب دیفرانسیل و انتگرال را به خوبی بفهمیم، محدودیت غیر طبیعی حوزه اعداد حقیقی به ما حکم میکند که برای دستیابی به مفاهیم یکنواختی و همسازی، اعداد مختلط را نیز دخالت دهیم.
رسم بر این است که ، حرف اول واژه (انگاری) را برای به کار میبریم. بدین ترتیب اعداد مختلط اعدادی هستند به شکل که اعدادی هستند حقیقی و محاسبه با آنها همانند محاسبه با اعداد حقیقی است، با در نظر گرفتن اینکه به جای باید،1- قرار داد. مثلاً
منظوراز تقسیم دو عدد مختلط یعنی یافتن عددی است مثل که در تساوی
صدق نماید، پس از محاسبه رابطه بالا داریم
پس کافی است اعداد را چنان پیدا کنیم که در روابط صدق کنند. این دستگاه معادلات یک جواب یکتای زیر را دارد.
مگر آنکه . بنابراین
4
البته همین نتیجه را میتوانستیم از ضرب صورت و مخرج کسر در نیز به دست آوریم.
اما چرا چنین اعمالی موجهاند؟ آیا جمع یک عدد حقیقی با یک عدد انگاری ویافتن همانند حاصل جمع با 4 کیلوگرم و یافتن نیست؟ همین طور، ، دو جواب دارد ولی کدامیک از آنها است؟ توجه کنید که نیز دو جواب دارد که جواب دارد که جواب مثبت آن 1 است و جواب دیگر آن 1- . اما آیا گفتن نامثبت است معنی دارد؟
تعریف اعداد مختلط
برای پاسخگویی به ایراد اخیر، اکنون تعریفی صوری از اعداد مختلط ارائه میدهیم. ولی ابتدا ویژگیهای دستگاه حقیقیرا یاد آور میشویم.
I ویژگیهای مربوط به عمل جمع
دو عدد حقیقی دلخواه و عدد سوم یکتایی را عین می کنند به نام مجموع آنها که با نمایانده میشود، با ویژگیهای زیرین:
: قانون جابجایی : به ازای هر دو عدد ،
: قانون شرکتپذیری: به ازای هرسه عدد،
: عنصر همانی در جمع : عدد حقیقی یکتایی که بانمایانده میشود وجود دارد چنان که:
به ازای یک مقدار
: عکس جمعی : به ازای هر عدد ، منحصراً یک عدد وجود دارد چنان که:
این جواب یکتا را با نمایش میدهند.
II .
5
ویژگیهای مربوط به عمل ضرب
دو عدد حقیقی دلخواه منحصراً یک عدد سومی به نام حاصلضرب را مشخص میسازند که با نمایش داده میشود، با ویژگیهای زیرین:
: قانون جابه جایی: به ازای همه مقادیر ،
: قانون شرکت پذیری: به ازای همه مقادیر،
: عنصر همانی در ضرب: عدد حقیقی یکتایی وجود دارد که با 1 نمایانده میشود، به طوری که به ازای همه مقادیر
: عکس ضربی: به ازای هر، با عدد یکتایی مانند وجود دارد چنان که:
این جواب یکتا را بایا نشان میدهند.
III .قانون توزیعپذیری
به ازای همه مقادیر
هر مجموعه ای که این ویژگیها را داشته باشد، هیات نامیده میشود. بدین ترتیب مجموعه اعداد حقیقی، یک هیات است. همین طور، مجموعه مرکب از تمام اعداد گویا یک هیات است، ولی نه مجموعه همه اعداد درست یک هیات تشکیل میدهند و نه مجموعه اعداد طبیعی .
در بخش قبل گفتیم اعداد مختلط به صورت هستند که اعدادی حقیقی اند. از این رو اساساًً اعداد مختلط عبارت اند از زوج اعداد حقیقی . بدین ترتیب یک تعریف رسمی به صورت زیر در میآوریم.
تعریف 1.
یک عدد مختلط زوج مرتباز اعداد حقیقی است با ویژگیهای زیر: دو عدد مختلط فقط و فقط وقتی برابرند که . مجموع و حاصلضرب دو عدد مختلط
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
آشنایی با محیط ویرژوال بیسیک :
محیط ویرژوال بیسیک بسیار ساده است . این محیط که با عنوان رابط پیشرفته طراحی (Interface IDE Design Enkanced) شناخته میشود . به برنامه نویسان امکان می دهد که برنامه های تحت ویندوز خود را بدون نیاز به استفاده از برنامه های کاربردی دیگر ایجاد ، اجرا ،و خطایابی کند .
بعد از اجرای برنامه ویرژوال بیسیک ، کادر تبادل New project به نمایش درمی آید، که این کادر به برنامه نویس امکان انتخاب یکی از انواع برنامه هایی را میدهد که میتوان در VB ایجاد کرد .
کادر تبادلی New project شامل سه برگه (tab) است :
برگه New : جهت ایجاد یک پروژه جدید
برگه Existing : برای باز کردن پروژه ای که از قبل وجود دارد .
برگه Recent : لیستی از آخرین پروژه های باز شده یا ایجاد شده را نشان میدهد .
پروژه : عبارتست از مجموعه فایل هایی (فرم ،برنامه و ...) که در کل یک هدف واحد را دنبال میکنند . کدهای برنامه ،مشخصات ظاهری برنامه و احتمالاً فایل های بانک اطلاعاتی در این مجموعه از فایل ها قرار دارند .
پروژه Standard EXE شامل پنجره های زیر میباشد:
پنجره پروژه project
`پنجره پروژه form layont
جعبه ابزار Tool box
پنجره خصوصیات Properties
پنجره فرم form
پنجره پروژه : پنجره ای که معمولاً به نام Projevt Explorer نیز معروف است شامل تمام فایل های مربوط به پروژه می باشد .
میله ابزار این پنجره شامل سه دکمه به نام های :toggle folders , view object , view code است .
2
دکمه view code برای نمایش پنجره ای که در آن VB (دستورات برنامه) فایلی که در پنجره پروژه فعال وجود دارد به کار میرود .
همچنین view object برای نمایش شکل ظاهری فرم فعال در پنجره پروژه به کار میرود .
دکمه toggle folders باعث میشود که با هر بار فشار آن پوشه forms به صورت متناوب به نمایش در آمده و مخفی شود .
پنجره form layout :این پنجره محل فرم را به هنگام اجرای برنامه (Rvn time) بر روی صفحه نمایش مشخص میکند . با قرار دادن نشانگر ماوس برری شکل فرم و پایین نگه داشتن دکمه سمت چپ ماوس و جابه جا کردن آن (Drag) می توان فرم را در محل جدید خود قرار داد . به این ترتیب در زمان اجرا فرم مورد نظر در محل مشخص شده ظاهر میشود .
پنجره خصوصیاتwindow Properties :این پنجره ویژگی ها و خصوصیات فرم یا کنترل را نشان میدهد که به ترتیب الفبایی مرتب شده اند .
همان طور که در شکل دیده میشود درقسمت بالای پنجره جعبه لیست مانندی (Combo box) وجود دارد که در آن نام کنترل یا فرمی که خصوصیات آن در این پنجره آورده شده است دیده میشود . داخل این لیست نام تمامی کنترل ها و همچنین نام فرمی که فعلاً فعال است آورده شده است . با انتخاب هر کنترل یا فرم دیگری از این لیست خصوصیات مربوط به آن در پنجره نشان داده میشود . توجه کنید بعضی از این خصوصیات مشترک اند . مانند خصوصیات Name که در هر دو نشان دهنده نام کنترل فرم است ، برخی دیگر برای کنترل ها یا فرم مشترک نیستند بلکه منحصر به فردند .
3
جعبه ابزار (Tool box) : این جعبه شامل کنترل هایی است که از هر کدام آن ها میتوان به تعداد دلخواه بر فرم های مربوط به پروژه اضافه کرد . به این شرط که نام هر شیء ایجاد شده منحصر به فرد باشد .
پنجره فرم ها (Forms) : این پنجره ، فرم فعال در پنجره پروژه با تمام اشیای مربوط به آن را در یک واسط گرافیکی کاربر (GUI) نشان می دهد .
میله منو (Menu bar) : میله منو امکانی است که در اکثر برنامه های تحت ویندوز وجود دارد و شا مل دستوراتی برای ساخت ، نگهداری و راه اندازی برنامه هاست .
File
برای باز کردن ، ذخیره و چاپ پروژه
Run
برای اجرا ، متوقف کردن برنامه و ...
Edit
برای past ، کپی ، حذف و ذخیره
Query
برای بازیابی داده ها از پایگاه داده ها
View
برای نحوه نمایش پنجره ها ی محیط IDE
Diayram
برای ویرایش و اصلاح در طراحی پایگاه های داده ها
Promect
برای افزودن خصیصه هایی مانند فرم ها به یک پروژه
Tools
برای ابزارهای IDE و بهینه سازی محیط کار
Format
برای تنظیم کنترل های موجود بر روی فرم
Add-ins
برای نصب و حذف
Debug
برای خطا یابی
Windows
برای مرتب کردن و نمایش پنجره ها
Help
راهنمای کاملی برای استفاده کنندگان
4
در پایین میله منو ، میله ابزاری وجود دارد که توسط آن میتوان به سرعت به برخی از گزینه های منو دسترسی پیدا کرد .
طریقه کار با جعبه ابزار :
برای اضافه کردن یک شیء از هر کنترل موجود در جعبه ابزار می توان به دو روش عمل نمود :
الف – با Double click روی هر کنترل ، یک نمونه از شیء مربوس در وسط فرم فعال ظاهر می شود و همیشه از نظراندازه و موقعیت ثابت است . با پایین نگه داشتن کلید ماوس روی هر شیء اضافه شده ، و حرکت دادن ماوس (Drag) میتوان محل شیء را تغییر داد و نیز میتوان با قرار دادن مکان نما در گوشه های شیء و Drag کردن ، اندازه آن شیء را نیز به دلخواه تعیین نمود .