لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 65 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
فهرست مطالب
موضوع ........................................................................................................................................................صفحه
چکیده.....................................................................................................................................................................................................................................................4
مقدمه......................................................................................................................................................................................................................................................6
ویژگی های عمومی کودک دبستانی................................................................................................................................................................................................7
روش آموزش مستقیم یا روش آموزش سخنرانی ..........................................................................................................................................................................7
فنون موثر آموزش با روش سخن.....................................................................................................................................................................................................7
بیان هدفهای آموزشی و آماده کردن یادگیرندگان..................................................................................................................................................7
استفاده از پیش سازمان دهنده ....................................................................................................................................................................................8
ارائه مطالب ......................................................................................................................................................................................................................8
توضیح دادن......................................................................................................................................................................................................................8
شورو شوق و تحرک ........................................................................................................................................................................................................9
پرسیدن سوال هنگام آموزش با سخنرانی....................................................................................................................................................................9
یاد داشت برداری ..........................................................................................................................................................................................................10
انتقاد از روش سخنرانی ...................................................................................................................................................................................................................10
موارد استفاده از روش سخنرانی .....................................................................................................................................................................................................10
آموزش با روش بحث گروهی .................................................................................................................................................................................................11
مراحل آموزش با روش بحث گروهی.............................................................................................................................................................................................11
انتخاب موضوع بحث......................................................................................................................................................................................................11
یافتن زمینه مشترک برای بحث................................................................................................................................................................................11
بیان هدفهای آموزشی و محدوده زمان.......................................................................................................................................................................11
ترتیب نشستن افراد در جلسه بحث..........................................................................................................................................................................12
2
هدایت جریان بحث........................................................................................................................................................................................................12
روش آموزش اکتشافی ...................................................................................................................................................................................................................13
مراحل آموزش برای یادگیری اکتشافی.................................................................................................................................................................................13
اقدامات پیش از آزمون..................................................................................................................................................................................................................13
تعیین قصد یا هدف .......................................................................................................................................................................................................................13
انتخاب یک موضوع مشکل یا معما بر انگیز................................................................................................................................................................................13
آموزش دادن درس............................................................................................................................................................................................................................14
آماده ساختن یادگیرندگان و توضیح دادن روشهای اکتشافی..................................................................................................................................................14
ارائه موقعیت معمابرانگیز..... جمع آوری اطلاعات یا داده ها و آزمایشگری.............................................................................................................................14
فرضیه سازی و توضیح دادن...........................................................................................................................................................................................................15
تحلیل فراینداکتشافی................................................................................................................................................................................................................15
اقدامات پس از آموزش.................................................................................................................................................................................................................15
گروه همسالان در دوره کودکی و نیاز به وابستگی ....... ........................................................................................................................................................15
رشد خود پنداره و نیاز به سازندگی..........................................................................................................................................................................................16
روش اکتشافی هدایت شده ......................................................................................................................................................................................................17
آموزش با روشهای گوناگون بازی وورزش..................................................................................................................................................................................17
تعریف روش:1 ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 19
روش تاریخی / روش نوین .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 19
تعریف تدرس..................................................................................................................................................................................................................................... 20
روش کنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی )...................................................................................................................................................................................... 20
روش شاگــــرد ـ استــــادی......................................................................................................................................................................................................... 20
3
روش چند حســـی ( مختلط )...................................................................................................................................................................................................... 21
روش حل مسئلــــه .................................................................................................................................................................................................................... 21
روش پـــــروژه ای ......................................................................................................................................................................................................................21
شیــــــوه سخنــــــرانی ................................................................................................................................................................................................... 22
شیوه بازگویـــی ...................................................................................................................................................................................................................... 22
شیـــــوه پــــرسش و پاســـــخ .......................................................................................................................................................................................22
شیوه تمــــرینی ..................................................................................................................................................................................................................... 22
شیـــــوه بحثــــی ............................................................................................................................................................................................................. 22
شیــــوه نمایشــــی.............................................................................................................................................................................................................. 23
شیــــوه آزمایشـــی ( روش اجرا کردن یا یادگیری بوسیله عمل )............................................................................................................................... 23
شیــــوه گـــــردش علمـــــی ...................................................................................................................................................................................... 23
استفاده از منابـــــع دیداری و شنیــــداری .................................................................................................................................................................... 24
الگــــوی کاوشگــــری به شیوه حقـــــوقی ......................................................................................................................................................................24
الگــــوی آمــــوختن کنتـــــرل خود ...............................................................................................................................................................................24
الگــــــــوی ایفای نقش ..........................................................................................................................................................................................................24
روش کارگاهـــــــی ................................................................................................................................................................................................................. 25
روش سخنــــرانی........................................................................................................................................................................................................................ 25
سمینـــــار ...................................................................................................................................................................................................................................25
کنفــــــــرانس .........................................................................................................................................................................................................................25
4
سمپـــــــوزیــــــوم ..............................................................................................................................................................................................................25
روش تدریس کارگاهـــــی ......................................................................................................................................................................................................... 25
مــــــــرحله ارایه درس کــــــوتاه ......................................................................................................................................................................................... 25
مــــرحله فعالیت و کار ..............................................................................................................................................................................................................25
مـــرحله مشارکت ................................................................................................................................................................................................................... 25..
مرحله درسی کوتاه و فشرده: .........................................................................................................................................................................................................26
مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی:......................................................................................................................................................................... 26
مرحله مشارکت و جمع بندی ....................................................................................................................................................................................................26
الگـــــوی دریافت مفهـــــوم ..................................................................................................................................................................................................26
الگــــوی تفکـــــر استقرایــــی ...........................................................................................................................................................................................27
الگـــوی آمــــوزش کاوشگــــری............................................................................................................................................................................................27
الگـــوی پیش سازمـــان دهنـــد.ه...........................................................................................................................................................................................28
الگوی یادسپاری / الگوی رشد عقلی............................................................................................................................................................................................ 28
الگوی کاوشگری علمی /الـگــــوی تدریس غیـــــر مستقیم............................................................................................................................................... 29
الگـــوی بدایع پــــردازی ( افـــزایش تفکــــر خلاق )..........................................................................................................................................................29
الگــــوی آگاهی یابی / الگـــــوی دیــــدار در کــــلاس درس ..................................................................................................................................... 30
الگــــوی پــــژوهش گـــروهی ( تفحص گــــروهی )...................................................................................................................................................... 30
الگــــوی آمــــوزش آزمایشگاهــــی................................................................................................................................................................................... 31
الگـــوی کاوشگـــــری علـــوم اجتماعـــــی .......................................................................................................................................................... 31
الگـــوی یادگیـــــــری در حد تسلط آمـــــــوزش مستقیـــم ................................................................................................................................... 31
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 207 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
نکاتی چند راجع به ترکیبات رنگها:
استفاده از تابلوی ایگورا رویال شمارههای 1 الی 9 که به طور افقی در سمت بالای جدولی نوشته شده است رنگها را نشان میدهد، هر قدر رنگ به یک نزدیک شود روشنتر است، مثلاً N1 مشکی و N9 بلوند کاملاً روشن میباشد و ستون افقی از سمت چپ به ترتیب رنگهای طبیعی مات، خاکستری، دودی، طلایی، قرمز، قرمز آتشین انواع رنگهای ایگورا رویال را مشخص میکند، معمولاً برای ترکیب رنگها با یکدیگر باید حتیالامکان نمرهها با یکدیگر مساوی باشند مثلاًN4 با G4 با G3 با R3 را ترکیب میکنیم.
پالت شامپو رنگی مو:
پالت رنگی است که به صورت شامپو مو را رنگ نموده و به موها جلا و درخشندگی هم میدهد، کف فراوان پالت که محتوی ذرات رنگی میباشد موها را احاطه کرده و رنگ کردن با آن آسان است و به عنوان “رنساژ” به بهترین نحو میتوان از پالت استفاده نمود ( تقریباً محلول باید خیلی رقیق باشد) به موها میزنیم، عمل باید خیلی سریع باشد و مرتب موها شانه شوند تا رنگ همة موها را یکنواخت رنگ کند و بدین ترتیب به طور مرتب و بدون اینکه کوچکترین زیانی به مو برسد میتوان مو را به رنگهای متنوع و جالب رنساژ نمود.
2
نکاتی چند راجع به ترکیبات رنگها:
استفاده از تابلوی ایگورا رویال شمارههای 1 الی 9 که به طور افقی در سمت بالای جدولی نوشته شده است رنگها را نشان میدهد، هر قدر رنگ به یک نزدیک شود روشنتر است، مثلاً N1 مشکی و N9 بلوند کاملاً روشن میباشد و ستون افقی از سمت چپ به ترتیب رنگهای طبیعی مات، خاکستری، دودی، طلایی، قرمز، قرمز آتشین انواع رنگهای ایگورا رویال را مشخص میکند، معمولاً برای ترکیب رنگها با یکدیگر باید حتیالامکان نمرهها با یکدیگر مساوی باشند مثلاًN4 با G4 با G3 با R3 را ترکیب میکنیم.
پالت شامپو رنگی مو:
پالت رنگی است که به صورت شامپو مو را رنگ نموده و به موها جلا و درخشندگی هم میدهد، کف فراوان پالت که محتوی ذرات رنگی میباشد موها را احاطه کرده و رنگ کردن با آن آسان است و به عنوان “رنساژ” به بهترین نحو میتوان از پالت استفاده نمود ( تقریباً محلول باید خیلی رقیق باشد) به موها میزنیم، عمل باید خیلی سریع باشد و مرتب موها شانه شوند تا رنگ همة موها را یکنواخت رنگ کند و بدین ترتیب به طور مرتب و بدون اینکه کوچکترین زیانی به مو برسد میتوان مو را به رنگهای متنوع و جالب رنساژ نمود.
2
نکاتی چند راجع به ترکیبات رنگها:
استفاده از تابلوی ایگورا رویال شمارههای 1 الی 9 که به طور افقی در سمت بالای جدولی نوشته شده است رنگها را نشان میدهد، هر قدر رنگ به یک نزدیک شود روشنتر است، مثلاً N1 مشکی و N9 بلوند کاملاً روشن میباشد و ستون افقی از سمت چپ به ترتیب رنگهای طبیعی مات، خاکستری، دودی، طلایی، قرمز، قرمز آتشین انواع رنگهای ایگورا رویال را مشخص میکند، معمولاً برای ترکیب رنگها با یکدیگر باید حتیالامکان نمرهها با یکدیگر مساوی باشند مثلاًN4 با G4 با G3 با R3 را ترکیب میکنیم.
پالت شامپو رنگی مو:
پالت رنگی است که به صورت شامپو مو را رنگ نموده و به موها جلا و درخشندگی هم میدهد، کف فراوان پالت که محتوی ذرات رنگی میباشد موها را احاطه کرده و رنگ کردن با آن آسان است و به عنوان “رنساژ” به بهترین نحو میتوان از پالت استفاده نمود ( تقریباً محلول باید خیلی رقیق باشد) به موها میزنیم، عمل باید خیلی سریع باشد و مرتب موها شانه شوند تا رنگ همة موها را یکنواخت رنگ کند و بدین ترتیب به طور مرتب و بدون اینکه کوچکترین زیانی به مو برسد میتوان مو را به رنگهای متنوع و جالب رنساژ نمود.
2
نکاتی چند راجع به ترکیبات رنگها:
استفاده از تابلوی ایگورا رویال شمارههای 1 الی 9 که به طور افقی در سمت بالای جدولی نوشته شده است رنگها را نشان میدهد، هر قدر رنگ به یک نزدیک شود روشنتر است، مثلاً N1 مشکی و N9 بلوند کاملاً روشن میباشد و ستون افقی از سمت چپ به ترتیب رنگهای طبیعی مات، خاکستری، دودی، طلایی، قرمز، قرمز آتشین انواع رنگهای ایگورا رویال را مشخص میکند، معمولاً برای ترکیب رنگها با یکدیگر باید حتیالامکان نمرهها با یکدیگر مساوی باشند مثلاًN4 با G4 با G3 با R3 را ترکیب میکنیم.
پالت شامپو رنگی مو:
پالت رنگی است که به صورت شامپو مو را رنگ نموده و به موها جلا و درخشندگی هم میدهد، کف فراوان پالت که محتوی ذرات رنگی میباشد موها را احاطه کرده و رنگ کردن با آن آسان است و به عنوان “رنساژ” به بهترین نحو میتوان از پالت استفاده نمود ( تقریباً محلول باید خیلی رقیق باشد) به موها میزنیم، عمل باید خیلی سریع باشد و مرتب موها شانه شوند تا رنگ همة موها را یکنواخت رنگ کند و بدین ترتیب به طور مرتب و بدون اینکه کوچکترین زیانی به مو برسد میتوان مو را به رنگهای متنوع و جالب رنساژ نمود.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
أ
واحد گرگان
عنوان:
آموزش بزرگسالان
استاد:
سرکار خانم دکتر خواجه وند
ب
فهرست مطالب
مقدمه 1
وضعیت آموزش در آغاز قرن بیستم 2
افزایش تقاضا برای آموزش 2
گستره برداشت ها 4
تعریف آموزش بزرگسالان 4
تعریف مورد نظر ما 4
آموزش غیر رسمی 4
تعریف آموزش غیر رسمی 5
ویژگیهای آموزش غیر رسمی 5
آموزش مداوم 6
تعریف آموزش مداوم 6
آموزش مادام العمر (Life long Education) 6
سوادآموزی یا آموزش سواد 7
برخی هدفهای ویژه آموزش بزرگسالان 8
آموزش بزرگسالان 9
مفاهیم بزرگسالی 10
ویژگیهای روان شناختی بزرگسالان 12
ظرفیت یادگیری بزرگسالان 12
نقش انگیزه در یادگیری بزرگسالان 13
انگیزه و تصور فرد از خود 13
عوامل مؤثر در تصور فرد از خود 13
تاثیر دوگانه اضطراب و هیجان در یادگیری 14
عوامل فرهنگی و یادگیری بزرگسال 14
توصیههای مهم 14
روشهای آموزش بزرگسالان 14
روش ها از دیدگاه اول 15
مفاهیم بی سوادی 15
روشهای آموزش بزرگسالان 16
عوامل مؤثر در انتخاب روش ها 17
انتخاب و به کارگیری روش 17
روشهای مؤثر از جهت عملی 17
نحوه یافتن روش مناسب یاددهی - یادگیری 19
برنامه ریزی آموزش بزرگسالان 19
برنامه ریزی آموزش بزرگسالان 20
تفاوت برنامه ریزی آموزش بزرگسالان 20
راهبردهای برنامه در آموزش بزرگسالان 21
فلسفة آموزش بزرگسالان 21
نتیجه گیری: 23
منابع و مواخذ: 24
مقدمه
مطالعه آموزش بزرگسالان مرتباً اهمیت بیشتری مییابد، زیرا آموزش حرفهای مربیان بزرگسالان در بریتانیای کبیر و دیگر کشورها جهان روندی رو به افزایش دارد؛ اما تعداد معدودی از کنتابهای موجود دانشجویان را با زمینهای گستردهتر از این موضوع آشنا میسازد.
تامین آموزش و پرورش برای بزرگسالان بدان سبب ضرورت دارد که انسانها و جامعه کنونی ما وضعیت خاصی دارد.
در جامعه ملاحظات متعددی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. از آن جمله میتوان به تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی، منسوخ شدن دانش فنی بدان دلیل است که اگر افراد با این دانش کار کنند، نمیتوانند پیشرفت نمایند. افزایش اوقات فراغت و افزایش عده کسانی که به سن کهنسالی میرسند و لزوم تلاش برای رسیدن به جامعهای مردمی اشاره کرد.
افزون بر اینکه انان نیاز اساسی به یادگیری دارد، مادام العمر در حال یادگیری است و تامین آموزش و پرورش در تمام طول حیات او وسیلهای برای ارضای این نیاز اساسی است.
آموزش بزرگسالان را نباید یک آموش تجملی برای معدودی انسان استثنائی دانست. همچنین نمیتوان آن را موضوعی تلقی کرد که فقط زمان کوتاهی از اوایل جوانی انسان را شامل میشود، بلکه باید آن را یک ضرورت همیشگی ملی و یک بخش ناگسستنی از تمدن انسان دانست و به همین امری همگانی و مادام العمر است (اسمیت، 1999).
کاملاً عادی است که بگوییم آموزش و پرورش نباید در هنگام فراغت از تحصیل انسان متوقف شود. عادی بودن این نکته در آن است که هدف سازمان مدرسه، اطمینان از ادامه یادگیری با سازماندهی تواناییهایی است که انسان را تضمین میکند. تمایل به یادگیری از خود زندگی و تبدیل شرایط زندگی به گونهای که همه مردم در فرآیند زیستن یاد هم بگیرند، ظریفترین دستاورد تعلیم و تربیت است (دیوئی، 1916).
1
وضعیت آموزش در آغاز قرن بیستم
70% جمعیت بالای 15سال جهان و 90% جمعیت همین گروه سنی درکشورهای جهان سوم به آموزش و پرورش دسترسی نداشتند.
آغاز نیمه دوم قرن بیستم، 44%جمعیت بالای15سال در کل جهان و 64% جمعیت همین گروه سنی در کشورهای جهان سوم هنوز به آموزش و پرورش دسترسی نداشتند.
درپایان قرن بیستم حدود کل جمعیت 15 سال به بالا در کل جهان به آموزش و پرورش دسترسی نداشتند. بیشتر این جمعیت درکشورهای جهان سوم زندگی میکنند.
افزایش تقاضا برای آموزش
جدول 1- درصد جمعیت بی سواد جهان
سال
قاره
1970
1980
1990
2000
کل جمعیت در سال 2000
جهان
37
30
25
21
871میلیون نفر
آفریقا
72
62
51
40
182میلیون نفر
آمریکا
15
12
9
7
44میلیون نفر
آسیا
49
36
30
25
641میلیون نفر
اروپا
7
4
2
1
8میلیون نفر
اقیانوسیه
11
8
6
5
1میلیون نفر
تحولات اقتصادی، اجتماعی و فناوری
مکانیزه و خودکار شدن انجام کارها
رشد سریع تولید دانش و اطلاعات
وابستگی روز افزون زندگی به علم و دانش
و فناوری وضرورت همگامی انسان با آن.
علاقه مندی کشورها به توسعه پایدار.
و عوامل زیاد دیگری از این قبیل که موجب تفکر درباره مسایل زیر شد:
ضرورت ایجاد فرصت برابر آموزش و پرورش برای همه مردم و در تمام عمر.
گسترش آموزش غیر رسمی به موازات آموزش رسمی و حتی مهمتر از آن.
ضرورت ها
2
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
بخش اول – کلیات
نصب برنامه :
1- دیسکت نصب را در درایو A (یا B) قرار دهید.
2- از منوی File درگروه برنامة مدیریت برنامه، گزینة Run را انتخاب کنید یا اگر از ویندوز 95 استفاده می کنید گزینة Run را از منوی Start اجرا کنید.
3- مسیر فایل setup.exe را مشخص کنید وکلید Enterرا بزنید یا روی دکمة ok کلیک کنید.
پس از تکمیل نصب برنامه، گروه برنامه و شمایل های مربوط ایجاد خواهند شد. دستورالعملهای نصب، پرسشهایی در مورد محل نصب برنامه و نام ثبت کنندة نرم افزار و غیره از شما خواهد پرسید.
توجه داشته باشید که به علت بروز مشکلات احتمالی هنگام نصب، بهتر است برنامة کاربردی دیگری باز نباشد.
اجزای صفحه :
عنوان پنجره : مانند تمام نوار عنوانهای معمول در ویندوز نام برنامه، نام پیمانه (module) و نام زیر پیمانة در حال کار در این قسمت درج می شود.
نوار منو: همانند نوار منوهای معمول در ویندوز شامل چند منوی اصلی است که توضیح داده خواهد شد.
نوار ابزار : یک نوار ابزار استاندارد که با استفاده از منوی view می توان نمایش آن را کنترل کرد.
سطر فرمان : قسمتی که بسته به برنامه و پیمانه می تواند دارای دو یا سه یا چهار دکمه باشد.
یک دکمه صفحه را چاپ می کند، دکمة سمت راستی بسته به پنجره ای که در حال نمایش است، کاربردهای متفاوت دارد. هنگامی که در حال ویرایش داده های مساله هستند این دکمه برای حل مساله
2
(solve) به کار می رود.هنگامی که حل مسئله در حال نمایش است این دکمه برای برگشت به محیط ویرایش داده ها به کار می رود.و در مسایلی که حل آنها زمان زیادی نیاز دارد کلیک کردن روی این دکمه باعث می شود فرآیند حل متوقف شود و به محیط داده ها برگردید. دکمة سوم فقط در پیمانه های حمل و نقل و برنامه ریزی خطی فعال می شود که دکمة مرحله ها می باشد.
پانل دستورالعمل : محلی که دستورالعملهای آن به شما می گوید که چه کنید. گزینه های در دسترس و یا نوع داده هایی که باید وارد شوند بیان می شوند. این محل از طریق منوی view قابل تغییر است.
ناحیه داده های ویژه : خیلی از پیمانه ها اطلاعاتی بیشتر از داده های معمول نیاز دارند. برای مثال پیمانه های متعددی هستند که باید روش حل را در آنها انتخاب کرد. در بعضی از روشها باید حداقل و حداکثر ((maximize , minimize را تعیین کرد و...
جدول داده ها : در اینجا مجموعه داده ها وارد می شود. تعداد سطر و ستونها هنگامی که مساله ایجاد می شود تعیین می شود اما می توان از منوی Edit آنها را تغییر داد. عنوان جدول در هنگام تنظیم مساله ایجاد میشود که میتوان از طریق گزینه Table آن را تغییر داد.
ناحیه Annotation : اگر بخواهید یادداشتی را به فایل بچسبانید در آن محل ظاهر میشود.
پانل وضعیت (status) : پانل وضعیت شامل نام فایل، نوع صفحة در حال نمایش، نام کاربر، تاریخ و زمان می باشد. این پانل را میتوان با استفاده از منوی view حذف کرد.
3
منوی فایل (File)
New : برای ایجاد یک مساله جدید به کار می رود.
Open : برای باز کردن یک فایل یا مساله که قبلا ایجاد شده است به کار می رود.
Close : مجموعه داده های جاری را حذف می کند وناحیه داده ها خالی باقی می ماند.
Save : فایلی که قبلا نامگذاری شده است را ذخیره می کند.
Save as : برای ذخیره فایل تحت نامی متفاوت از نام فعلی آن به کار می رود.
Print : کادر تبادلی چاپ را باز می کند.
Exit : برای خروج از برنامه به کار می رود.
منوی ویرایش (Edit)
گزینه های زیر درمنوی Edit قابل دسترسی است. البته همه گزینه ها در تمام پیمانه ها موجود نخواهد بود.
Insert Row : یک سطر بعد از محل سطری که اشاره گر در آن قرار دارد اضافه خواهد کرد.
Delete Row : سطر جاری را از جدول داده ها حذف می کند.
Insert Column : یک ستون بعد از محل ستونی که اشاره گر در آن قرار دارد اضافه خواهد کرد.
Delete Column : ستون جاری را از جدول داده ها حذف می کند.
Copy Down Column : عدد موجود در سلول جاری را در سلول زیر آن کپی میکند.
Copy : عمل کپی در حافظه موقت ویندوز صورت می گیرد که دارای سه قابلیت میباشد:
کپی تمام جدول
5
سطر جاری
ستون جاری
Paste : داده ها را از حافظه موقت ویندوز در سلول جاری وارد می کند و از اینجا می توان اطلاعات را در برنامه دیگری از ویندوز یا در پیمانه دیگری از DS قرار داد.
منوی نمایش (View)
در منوی نمایش گزینه هایی چند در دسترس می باشد:
Tool Bar : نوار ابزار می تواند در حال نمایش باشد یا مخفی بماند.
Balloon Help : حباب راهنما که نشان دهنده عمل هر دکمه است می تواند روشن یا خاموش باشد.
Command Bar : سطر فرمان می تواند مخفی باشد.
Zoom : این گزینه تمام نوارها یا پانل ها را ظاهر یا مخفی می کند.
Instruction Bar : سطر دستورالعمل می تواند در بالای داده ها یا زیر داده ها قرار گیرد یا به تمامی مخفی باشد یا به صورت یک پنجرة شناور درآید.
Status Panel : پانل وضعیت می تواند به نمایش در آید یا مخفی بماند.
Clock : نمایش زمان را روی نوار وضعیت روشن و خاموش می کند.
Date : نمایش تاریخ را روی نوار وضعیت روشن و خاموش می کند.
Orginal Colors : این گزینه رنگها را از حالت تک رنگ خارج و بارگذاری می کند.
Monochorome: این گزینه رنگها را در حالت سیاه و سفید تنظیم می کند. و از چند جهت مفید است. از جمله شفافیت چاپ از صفحه و همچنین بهبود کیفیت در بعضی نمایشگرهای قدیمی.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
14
2
بررسی عوامل مؤثر بر گرایش زوجین به طلاق با نگاهی به آمارها طلاق در ایران
چکیده
یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر ذهن اکثر اندیشمندان و حتی عموم را به خود مشغول کرده است مسأله طلاق-Divorce
می باشد. در حال حاضر این پدیده در ایران به شکل یک مسأله و معضل اجتماعی ،مشکلات زیادی را برای افراد و خانواده های در معرض طلاق به وجود آورده است .هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر گرایش زوجین به طلاق (مطالعه موردی شهرستان داراب)می باشد. چارچوب نظری این پژوهش با توجه به تحقیقات پیشین و مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته است، ترکیبی از نظریه هــای جامعه شـــناسی خانواده و انحرافات اجتماعی می باشد که از نظریه های مبادله، توسعه خانواده، نظام ها، نقش ها و نظریه شبکه ای در قسمت نظریه های جامعه شناسی خانواده و از نظریه های دورکیم و مرتن در قسمت انحرافات اجتماعی استفاده شده است. روش تحقیق مورد استفاده روش پیمایشی می باشد. و تکنیک و ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه همراه با مصاحبه حضوری بوده است.
در این تحقیق اطلاعات مورد نظر از کل افرادی که در شش ماهه دوم سال 1380 طلاق داده یا به دادگستری مراجعه کرده و دادخواست طلاق داده بودند جمع آوری شد که کل این افراد 150نفر می باشند که 115 نفر از آنها زن و 35 نفر دیگر مرد می باشند.متغیر وابسته تحقیق میزان گرایش به طلاق مباشدکه به صورت یک طیف در پرسشنامه آمده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد که ابتدا در قسمت آمار توصیفی ، ویژگیهای جمعیتی ،اقتصادی و اجتماعی پاسخگویان توصیف وتشریح شده است و در قسمت آمار استنباطی با توجه به سطح اندازه گیری متغیرهای مستقل که 20 متغیر می باشد از رگرسیون دو متغیره، چند متغیره، تحلیل واریانس، آزمون تی((T– test و آزمون اف test)- F ) استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان می دهند که :
در تحلیل رگرسیون دو متغیره، متغیرهای اختلاف تحصیلی زوجین، اختلاف سن زوجین، تحصیلات زن و سن ازدواج زن با گرایش به طلاق زنان رابطه معنادار و مستقیمی دارند و متغیرهای میزان شناخت همسر قبل از ازدواج، مدت زندگی مشترک، تعداد فرزندان و مدت شناخت همسر قبل از ازدواج با گرایش به طلاق زنان رابطه معنادار و معکوس دارند.
14
2
همچنین متغیرهای مدت شناخت و میزان شناخت همسر قبل از ازدواج با گرایش مردان به طلاق رابطه معنادار ومعکوس دارند. در بررسی تفاوت میانگین ها، تفاوت معناداری بین میانگین گرایش به طلاق زنان بر حسب، رابطه خویشاوندی با همسر، محل تولد زن، چند زنی بودن همسر ، علت اصلی طلاق و شیوه آشنایی دیده می شود.و برای مردان فقط رابطه خویشاوندی معنادار می باشد..
در تحلیل رگرسیون چند متغیره، در معادله پیش بینی گرایش به طلاق زنان متغیرهای مدت شناخت، اختلاف سن و مدت زندگی مشترک توانستند 64 درصد از واریانس متغیر وابسته را پیش بینی کنند و در معادله پیش بینی گرایش به طلاق مردان سه متغیر مدت شناخت، اختلاف سن و تعداد فرزندان توانستند 77 درصد از تغییرات را پیش بینی کنند.
واژگان کلیدی
طلاق،گرایش به طلاق،آسیبهای اجتماعی، آسیب شناسی خانواده ، آمارهای طلاق
14
5
مقدمه
خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی، پایه و اساس ساخت اجتماع محسوب می شودخانواده شالوده هر جامعه متمدن است (مور، 1376: 29).
در واقع خانواده نهادی است که به اعضای خود احساس آرامش و امنیت می دهد و طی قرن های متمادی به عنوان پایدارترین و مؤثرترین وسیله حفظ ویژگیهای فرهنگی و عامل انتقال آنها به نسلهای بعدی بوده است. از همین روست که تشکیل خانواده در همه ادیان بویژه دین مقدس اسلام از اهمیت والایی برخوردار است و از آن بعنوان کانون آسایش و آرامش نام برده شده است (ولی زاده، 1378: 20).
به طور کلی خانواده به وسیله یک رابطه قــانونی بین زن ومرد که ازدواج نام دارد شــــکل می گیرد،اما این رابطه قانونی به سه شکل ممکن است از هم گسیخته شود که عبارتند از :
فسخ ازدواج؛
مرگ یکی از زوجین؛
انحلال خانواده و از بین رفتن پیوند زناشوئی بوسیله طلاق زوجین؛ (Shryock,1975:333).
از آنجایی که فسخ ازدواج با دلایل مشخص می باشد و مرگ افراد هم یک امر طبیعی است این دو مورد هر چند باعث بروز مشکلاتی در خانواده می شوند ولی طلاق به دلیل خصوصیاتی که داردبیشتر ذهن خانواده ها و اندیشمندانرا به خود جلب کرده است.
" طلاق در لغت جدا شدن زن از مرد، رها شدن از قید نکاح و رهائی از زناشوئی استَ (عمید، 1369: 894).
همچنین طلاق را آخرین راه انحلال قانونی ازدواج می دانند که شوهر و زن بوسیلة حکم قانونی از هم جدا می شوند(Shryock,1975:333).
از آنجا که یکی از عوامل مهم از هم گیسختگی مهمترین نهاد اجتماعی و اساس جامعه یعنی خانواده، طلاق می باشد، بررسی طلاق و بویژه عواملی که منجر به این امر می شوند خود به خود ضرورت پیدا می کند. همچنین بررسی عواملی که باعث گرایش زوجین به طلاق می شود بخاطر پیامدهایی که در پی دارد بیشتر حائز اهمیت است. بنابراین اهمیت موضوع طلاق را با در نظر گرفتن عواقب و آسیبهای آن می توان مطرح کرد، آسیبهای طلاق می تواند به صورت اعتیاد، بزهکاری، جرم و جنایت، خودکشی و… باشد(دانش، 1370: 32).
از طرف دیگر در عصر ما و بخصوص سالهای اخیر بیش از دوران دیگر آمارهای طلاق بالا رفته و به تبع آن آمار وارقام جرم وجنایتهای ناشی از آن نیز زیاد شده است بطوری که آمار طلاق در جوامع غربی و بویژه در آمریکا حدود 54 درصد می باشد، یعنی اینکه از
14
4
هر 100 ازدواج 54 مورد به طلاق منجر می شود. در صورتی که این درصدها درسال 1964 حدود 36 درصد بوده است درصد بوده است-این تحقیقات توسط مک دونالد (Macdonald) وپرستون (Preston) انجام شده است.
(Weeks,1992:315-316).
در ایران نیز آمارها نشان میدهند که درصد طلاق سال 80 نسبت به سال79، 14 درصد رشد داشته است(به جدول ونمودار شماره 1 و ضمائم مراجعه شود) که این افزایش ناگهانی برای جامعه ایران به عنوان یک زنگ خطر می باشد که نباید ساده انگارانه از آن گذشت، بلکه باید با جدیت به دنبال ریشه های این مسأله بود.
هدف اصلی از انجام این تحقیق- آمار وارقام این مقاله برگرفته از پایان نامه کارسناسی ارشد رشته جمعیت شناسی دانشگاه شیراز به راهنمایی دکتر حبیب احمدی و مشاوره دکتر منصوریان و خانم آقا می باشد.
بررسی علل و عوامل مؤثر بر گرایش زوجین به طلاق در شهرستان داراب- شهرستان داراب یکی از شهرستانهای استان فارس است که در جنوب شرقی این استان واقع شده است.
می باشد.
0
2
4
6
8
10
12
75
76
77
78
79
80
81
_
آمارهای طلاق کل کشور از سال 75 تا 81