هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق پمپهای گریز از مرکز

تحقیق پمپهای گریز از مرکز

تحقیق-پمپهای-گریز-از-مرکزلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏پمپهای گریز از مرکز (پمپهای سانتریفوژ) Centrifugal pump‏
‏تاریخچه:
‏نیاز انسان به آب و جابجایی آن از نقطه ای به نقطه ای دیگر سبب شد که ‏انسان به فکر ساخت ‏دستگاهی که این مشکل را ‏بر ‏طرف کند ‏بیافتد.
‏اولین نمونه های پمپ ها که نیروی محرک آنها توسط ‏انسان یا ‏حیوانات تامین میشد، توسط مصریان ‏باستان در 17 قرن ‏پیش از میلاد مسیح ساخته شد و مورد استفاده قرار گفتند. آنها توانسته بودند ‏آبرا با پمپ های رفت و برگشتی از عمق 5‏ متر ‏ و 91 سانتی متری زمین ‏بیرون بکشند.
‏در یونان باستان نیز پمپ های رفت و برگشتی ‏با طرح ساده 4 قرن قبل از میلاد ساخته شده بود. ‏تاریخ ‏مشخصی در مورد ابداع پمپهای سانتریفیوژوجود ندارد، اما گفته می شود که نقاشیهای ‏لئوناردوداوینچی در قرن پانزدهم میلادی نشان میدهد که ‏چگونه با اعمال نیروی گریزازمرکز به آب درون یک لوله ‏خمیده، آب را تا مقدار معینی بالا می برد
‏اولین پمپ های ‏سانتریفیوژ در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم توسط مهندسین فرانسوی ‏وایتالیایی ساخته شده و کاربرد عملی یافتند (1732).
‏در ‏نیمه های قرن نوزدهم عیب اصلی پمپهای رفت و برگشتی که ‏عبارت از مقدار جریان پایین می باشد، موجب این شد که پمپ های سانتریفیوژ با استقبال بیشتری روبرو شوند و جایگاه وسیعتری در صنعت پیدا کنند.
‏در پمپ های سانتریفوژ مایع به مرکز پمپ و پای پره‌ها وارد شده و اثر ‏نیروی گریز از مرکز که ناشی از گردش سریع پمپ می‌باشد، انرژی جنشی زیادی پیدا کرده ‏و به طرف خارج پرتاب می‌شود و پوسته را پر از سیال می‌کند
‏انرژی ‏جنبشی ‏در قسمت خروجی پمپ اجبارا به انرژی فشار تبدیل می‌گردد.
2
‏ ‏
‏جهت حرکت پروانه:
‏ ‏
‏جهتی است عمود بر فرو رفتگی پره های درون پمپ.
‏پمپهای گریز از مرکز از پر مصرف‌ترین ‏پمپهائی می‌باشند که در صنعت بطور فراوان بکار می‌روند. حسن این پمپها در آنست که ‏گذر حجمی سیال در آنها یکنواخت بوده و همچنین چنانچه لوله تخلیه مسدود و یا تنگ ‏شود، فشار زیادی که به پمپ آسیب رساند ایجاد نخواهد شد در نتیجه بار آن بحدی ‏نخواهد رسید که موتور محرک خود را از کار بیندازد.
‏دو نوع افت فشار داریم: ‏افت ‏اصطکاکی ‏و ‏افت اتصالات.‏
‏عملکرد موفق یک پمپ تا حدود زیادی بستگی ‏به انتخاب و نصب صحیح آن دارد. جهت حصول اطمینان از حداکثر کارایی پمپ و حداقل نیاز ‏به تعمیر و نگهداری ، انتخاب پمپ باید با عرضه اطلاعات صحیح به کاتولوگ صورت گیرد. ‏بیشتر سازندگان پمپ اطلاعات لازم در خصوص پمپ تولیدی خود را در کاتولوگ و کتابچه ‏راهنما ذکر می‌کنند:
‏اطلاعاتی از قبیل نصب ، عملکرد و تعمیر و نگهداری. در این مبحث ‏منتخبی از این گونه دانستنیها درباره پمپهای سانتریفوژ و همچنینی عیوب متصوره ، علت ‏و چگونگی رفع این عیوب ذکر می‌گردد.
‏ ‏
‏انواع پمپ های سانتریفیوژ (گریز ازمرکز):
‏ ‏
3
‏این پمپ ها بر اساس طراحی پروانه ها و تعداد پروانه ها ‏کلاس بندی می شوند. یک پمپ چند مرحله ای بیشتر از یک پروانه دارد. یک پمپ دو مرحله ‏ای دو پروانه دارد. ‏یک پمپ دو مرحله ای اثر یکسانی، همچون ‏دوپمپ یک مرحله ای که به صورت سری میباشد، دارند. خروجی ‏پمپ اول وارد پمپ دوم می گردد.
‏یک پمپ چند مرحله ای دارای ‏دو یا چند پروانه که روی یک شافت نصب شده اند، میباشد. دبی در ‏خروجی پروانه دوم بیشتر از دبی خروجی در پروانه اول است. زیاد شدن تعداد پروانه ها دبی ‏خروجی نهایی را بالا می برد.
‏از آنجایی که مایعات تقریبا تراکم ناپذیر هستند، تمام پروانه ها در پمپ ‏برای ظرفیت یکسانی طراحی میگردند. پروانه های یک پمپ چند ‏مرحله ای دارای اندازه یکسانی می باشند. ‏این پمپ ها ‏همچنین براساس تک مکشی و یا دو مکشی بودنشان کلاس بندی می شوند.
‏در یک پمپ تک مکشی سیال از یک طرف و در یک پمپ ‏دومکشی سیال از میان دو طرف پروانه وارد می گردند. از ‏آنجایی که مایع از دوطرف پروانه وارد میگردد، از یک پمپ ‏دو ‏مکشی برای ظرفیت های بالای عملیاتی استفاده می شود.
‏پمپ ‏های دو مکشی دارای NPSH ‏پایین ‏هستند.
‏ ‏
‏ ‏
‏کاربرد پمپ های سانتریفیوژ:
‏پمپ دستگاهی است که با ‏ازدیاد فشار سیال باعث انتقال ‏آن از نقطه ای به نقطه ای ‏دیگر می گردد.
‏اساس کار پمپ گریز ‏از مرکز براساس نیروی گریز از مرکز است، به اینصورت که ‏قسمت متحرک پمپ تحت حرکت دورانی، قطرات آب را از مرکز به خارج پرتاب میکند، چون قطرات دارای سرعت زیاد می باشند در برخورد با پوسته ‏سرعت آنها به فشار تبدیل می گردد. در واقع اساس کار آنها ‏بر اعمال نیروی گریز از مرکز و تبادل اندازه ‏حرکت در پره ‏های پروانه به واحد وزن مایع مبتنی است. ‏پمپ های ‏سانتریفیوژ متشکل ازسه نوع جریان می باشند.
4
‏1-‏   ‏ ‏پمپ سانتریفیوژ با جریان شعاعی (Turbo Pumps)‏
‏2-‏   ‏ ‏پمپ سانتریفیوژ با جریان وتری (Impeller Pump)
‏3-‏   ‏ ‏پمپ سانتریفیوژ با جریان محوری (Roto Dynamic)
‏عموما با عناوین در اصطلاح فرانسه شناخته می شوند. ‏دامنه کاربرد پمپ های سانتریفیوژ بسیار وسیع بوده، ‏و در صنایع شیمیایی،کاغذسازی،صنایع غذایی و لبنیات، فلزات ‏مذاب،آب و فاضلاب، دفع موادزائد، نفت و پتروشیمی ودیگر مواد به ‏کار می روند. از نظر ظرفیت دبی، توانایی این پمپ ها برای ظرفیت های ‏بالا و متوسط نوع جریان وتری و دبی های پایین نوع محوری و ‏در دبی بالا نوع شعاعی می باشد. ‏البته دو کمیت دبی و ظرفیت مستقل ‏از هم نیستند و به شکل، اندازه و سرعت پره ها بستگی ‏دارند.
‏انواع پمپهای گریز از مرکز
‏پمپهای گریز از مرکز را بر حسب نوع ساختمان به انواع زیر تقسیم بندی می‌کنند:
‏1.‏     ‏ ‏از نظر وضعیت طبقات که ممکن است یک طبقه و یا چند طبقه باشند.
‏2.‏     ‏ ‏از نظر مقدار آبدهی و ارتفاع که ممکن است بصورت کم ، متوسط و زیاد باشند.
‏3.‏     ‏ ‏از نظر نوع پروانه، تعداد تیغه و وضعیت آنها.
‏ممکن است پمپها را ‏بر حسب نوع استفاده آنها تقسیم بندی کنند:
‏1- پمپهای سیرکولاتور برای به جریان انداختن آب گرم در سیستمهای حرارتی.
‏2-‏   ‏ ‏پمپهای افقی یک طبقه از نوع مکش مارپیچی جهت استفاده در تأسیسات مکانیکی.
‏3-‏   ‏ ‏پمپهای سانتریفوژ فشار قوی چند طبقه جهت استفاده در آبرسانی و غیره.
‏4-‏   ‏ ‏پمپهای شناور ‏جهت استفاده در چاههای عمیق و ‏نیمه عمیق.

 

دانلود فایل

تحقیق پنجره های چوبی

تحقیق پنجره های چوبی

تحقیق-پنجره-های-چوبیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بیعى است که هر بنا در پایان کار ساختمان، نیاز به در و پنجره دارد. شاید کهن‌ترین مدارک و نمونه‌هاى در و پنجره در معمارى ایران را بتوان در نقش قلعه‌هاى مادى در آثار دور شاروقین یافت، که در همه‏ٔ‏ آنها دروازه‌هایى قرار دارد که داراى دولته است که به احتمال زیاد از چوب ساخته و روى آن آهن‌کوب مى‌شده است.
‏ بر روى جام‌هاى ساسانى نقش چند بنا که بعضى از آنها به معبد و بعضى دیگر به دژ مى‌ماند نظیر دروازه‌هاى مادى را مى‌بینیم. با این تفاوت که لنگه‌هاى آن تبدیل به مستطیل شده و هلالى و نالى بالاى آن با نقش خورشید پر شده است. این قسمت در کلیه‏ٔ‏ ادوار معمارى ایرانى تقریباً معمول بوده است. چنان‌که هنوز هم هلالى بالاى در و پنجره را خورشیدى مى‌گویند. از دوره‏ٔ‏ هخامنشیان و ساسانیان، در و پنجره‌اى باقى نمانده است، تنها چیزى که مى‌دانیم این است که شاهان هخامنشى علاوه بر چوب سرو و کاج که براى پوشش مناسب بوده، چوب‌هاى سخت‌ دیگرى را از راه‌هاى دور مى‌آورده‌اند که به احتمال قوى به مصرف در و پنجره مى‌رسیده است. حتى زر و سیم، عاج و مصالح تزئینى دیگر هم در آرایش در و پنجره مصرف زیاد داشته است.

‏ در دروازه‏ٔ‏ تخت‌جمشید هنوز جاى پاشنه و پاشنه گرد درها که در سنگ فرو رفته پیداست و نشان مى‌دهد که این دروازه‌ها درهاى سنگین دولته و شاید آهنین و زرکوب و سیمکوب داشته‌اند. از مقایسه‏ٔ‏ کاخ‌هاى ساسانى و صفوى با آثار تخت‌جمشید و با توجه به این‌که تقلید از بزرگان گذشته امرى اجتناب‌ناپذیر بود. تقریباً مطمئن مى‌شویم که کاخ‌هاى هخامنشى‌ در بالاى درها و حتى روى بام‌ها، روزن‌ها و جامخانه‌هایى داشته است.
‏2
‏ از روزگاران کهن معماران ایرانى تلاش مى‌کرده‌اند که درگاه‌ها (به‌خصوص درها) را به صورت مستطیل ساده در آورند، تا باز و بسته شدن در را آسان کند و میان در و روزن بالاى آن کلاف چوبى مى‌نهادند. کلاف‌کشى در کمرکش ساختمان به‌خصوص در کشورى که زلزله‌خیز است، کارى بسیار منطقى و لازم بوده است.
‏ در بناهاى عهد اسلامى در ایران هرجا در و دروازه دیده مى‌شود با کلاف چوبى به‌صورت مستطیل ساده درآمده مگر در چند مورد و مى‌توان گفت که چوب در معمارى ایران تنها کار کششى داشته است.
‏ کهن‌‌ترین درى که تا چند سال پیش، از آثار آغاز اسلام ایران به‌جاى مانده بود، در دروازه مهریز (معریجرد) یزد بوده. این در با سه در دیگر به امر سرهنگان ابوجعفر کاکویه براى چهار دروازه
‏3
‏ٔ‏ یزد توسط یک هنرمند آهنگر اصفهانى ساخته شده بود.

‏ از سده‌‌هاى میانه هجرى نمونه‌هاى زیبا و متعددى از در و پنجره‌هاى چوبى‌ و فولادى وجود دارد که اغلب ‌آنها زینت‌بخش موزه‌هاى جهان هستند. در میان آ‌نها در بقعه‌‏ٔ‏ سید ابوجعفر ابیض واقع در چابکسر، که در قرن نهم بدست درودگرى تهیجانى ساخته شده، از نظر تناسب بى‌نظیر است. در خانه‌ها و باغ‌ها علاوه بر درهاى دولته، در یک لته نیز زیاد به‌چشم خورده است.
‏ در دروازه‌ها و قلعه‌ها از جمله همان چهار در کهن یزد یک لته بوده است. درهاى ورودى اتاق‌ها و بقعه‌ها و در و پنجره‌هاى مشبک، اغلب دولته‏ٔ‏ متقارن بوده و سعى مى‌شده است که لته‌ها زیاد پهن نباشند، تا موقع باز شدن فضاى اتاق را اشغال نکنند، و اغلب رویه بیرون باز مى‌شده‌اند. به استثناى درهاى ورودى که رو به درون باز مى‌شده‌اند.
‏ نمونه‌هاى مختلف در و پنجره، چه آنها که اصل آن موجود است و چه آنهایى که از میان رفته و تنها مى‌توان از روى نقاشى‌ها و حکاکى‌ها به‌شکل و طرح آنها پى برد، از روزگار کهن تا پیش از این‌که معمارى ایران تحت تأثیر معمارى غرب قرار گیرد - تقریباً - یک شکل و هیئت داشته و به اصطلاح امروز استاندار بوده است.
‏5
‏ درها و پنجره‌هاى دولته در هر طرف به سه قسمت تقسیم مى‌شده است، در بالا و پایین قابى چهارگوش و در میان قابى مستطیل و عموى قرار داشت و در بوسیله‏ٔ‏ یک پاشنه، در چوب یا سنگ یا آجرى که در پشت چارچوب قرار داشته (پاشنه‌گرد) و شاخى که از کلاغپر (چوبى که در بالاى چارچوب قرار داشته) مى‌گذاشته است، میگشته و به دیوار تکیه مى‌داده است. چارچوب داراى آستانه‌اى بلند بوده و در پشت لته‌هاى در کار گذاشته مى‌شده؛ گاهى پاشنه‌گردها و کلاغپرها نیز بدان چسبیده و پیوسته بوده است. قاب‌ها در درهاى ورود، گاه با خاتم و منبت‌کارى و گاه با نقاشى و رسم سادهیش مى‌شده و در و پنجره‌ها مشبک بوده است.
‏ در و پنجره‌ها و روزن‌هاى مشبک چوبى و سفالین و گچین، در زمستان‌ها با کاغذ روغن زده مسدود مى‌شد، و تابستان‌ها مجدداً باز مى‌شده است.
‏ در دهه‌هاى آغازین قرن بیستم، دورانى که مى‌توان از آن به‌عنوان دوره‏ٔ‏ انتقال در معمارى ایرانى یاد کرده انواع عناصر و تزئینات ایرانى و فرنگى به‌گونه‌اى التقاطى به‌کار رفتند بسیارى از ترکیبات معمارى و تزئینات این دوران که امکان غنى شدن و ارتقاى کیفى داشتند، در برابر موج مدرنیسم و در کنار آن، سلیقه و نحوه‏ٔ‏ فعالیت‌هاى گروهى از سازندگان سنتى مسکن از میان رفت و نوعى ساده‌گرایى تهى از غنا و ارزش‌هاى بصری، بسیارى از بناهاى کشور را در بر گرفت.
‏ اکنون چند دهه است که سلیقه‏ٔ‏ این گروه از سازندگان و برخى تولیدکنندگان مصالح ساختمانى بر معمارى ایران تأثیرى قابل توجه و غالباً ناخوشایند برجاى نهاده است.
‏پنجره
‏ معمول‌ترین شکل پنجره، نوع دو لنگه‏ٔ‏ آن است. البته پنجره‌هاى کوچک را به صورت یک لته نیز مى‌ساخته‌اند. هر لته که غالباً روى پاشنه‌اى کوچک مى‌چرخید به قطعه‌هایى تقسیم مى‌شد. لنگه‌هاى پنجره غالباً به سمت درون فضاى ساخته شده باز مى‌شد.

 

دانلود فایل

تحقیق پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری بدلی 41 ص

تحقیق پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری بدلی 41 ص

تحقیق-پنیر-پروسس-و-جانشینها-یا-محصولات-پنیری-بدلی-41-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری بدلی :
‏مقدمه
‏فرآورده ها محصولات در این گروه از محصولات پنیری با پنیرهای طبیعی متفاوت است به این صورت که آنها به طور مستقیم از شیر یا شیر آبگیری شده ساخته نمی شوند اما تا اندازه ای دارای اجزاء گوناگونی مانند پنیر طبیعی، شیر پس چرخ، آب، روغن کره، کازئین ، کازئیناتها، دیگر ترکیبات لبنی، روغن نباتی، پروتئینهای گیاهی و ترکیبات جزئی هستند. دو دسته اصلی بنام محصولات پنیری فرآیند شدة پاستوریزه و جانشین ها یا محصولات مصنوعی وجود دارد که به علاوه ممکن به اجزاء دیگری نیز تقسیم بندی شود که بستگی به ترکیبات و نوع و میزان (سطح) اجزاء تشکیل دهنده مورد استفاده دارد. (جدول 1 ‏–‏ 18) اقلام منحصر به فردی که در پائین ذکر می شود از آن جمله است.
‏فرآورده های پنیر پرورده پاستوریزه شده :
‏فرآورده های پنیر پروردة پاستوریزه شده (PCPS‏) ‏ ‏بوسیله خرد کردن ذوب کردن و امولیفه کردن به یک مخلوط ذوب شده یکنواخت نرم یا مقادیری از پنیرهای طبیعی و ترکیبات اختیاری با استفاده از حرارت، برش مکانیکی و معمولاً نمکهای امولسیون کننده تولید می شوند. اجزاء اختیاری که دارای مجوز هستند بسته به نوع محصول تعیین می شوند (پنیر پرورده ، غذای پنیر پرورده و پنیرپرورده با قابلیت گسترش پذیری) ‏ و شامل اجزاء لبنی، سبزیها، گوشت، استابیلایزرها، نمکهای امولسیون کننده، طعم دهنده ها، رنگها و نگهدارنده ها و آب است (جدول 1 ‏–‏ 18 و نمایش 1 ‏–‏ 18).
‏علی رغم یک محصول از منابع تازه (نخست در سال 1911 توسعه یافت، محصولات پنیر پرورده ، یک نرخ رشد مشابه پنیرهای طبیعی (تقریباً 3/2% در هر سال) در اروپا و آمریکای شمالی در طی دوره 1996 ‏–‏ 1987 (1997) داشته است. جریان تولید جهانی 9/1 میلیون تون در هر سال است که مساوی 17% از تولید پنیر طبیعی است . (1997) عوامل شرکت کننده در تداوم رشد و موفقیت این محصولات در ادامه ذکر شده است :
‏آنها اغلب انواع نامحدودی از طعم، ثابت و استحکام، عملکرد (مانند : قابلیت ورقه شدن، قابلیت ذوب شدن، جریان پذیری) و تقاضای مصرف کننده را ارائه می دهند که منتج از تفاوتها در فرمولاسیون، شرایط پروردن و بسته بندی در شکلها و اندازه های گوناگون می باشد.
‏2
‏آنها کم هزینه تر از پنیرهای طبیعی هستند زیرا آنها از پنیرهای طبیعی با درجةایین تر و اجزاء لبنی غیر پنیری ارزانتر ترکیب شده اند.
‏آنها سازگار با تجارت غذاهای آماده (Fast – food‏) هستند. جالب توجه ترین مثال شامل تکه های پنیر در داخل همبرگر (تکه گوشت سرخ شده) و استفاده از پنیرهای پرورده خشک (پودر پنیر) به عنوان اسنک و پوشاننده های ذرت بوداده است.
‏آنها عمر مفید (Shelf -life‏) نسبتاً طولانی دارند و ضایعات آنها حداقل است.
‏تعدادی از شرکتها در تولید تجهیزات ، نمکهای امولسیون کننده و دیگر اجزاء در خور ساخت‏ جهت تأمین نواز این صنعت برای محصولات جدید و با کیفیت ثابت تخصص پیدا کرده اند.
‏پنیرهای پرورده پاستوریزه شده و جانشین ها / محصولات پنیری مصنوعی (بدلی)
‏محصولات پنیر پروده پاستوریزه شده
‏جانشین ها / محصولات پنیری مصنوعی
‏بوسیله مخلوط کردن، حرارت دادن و برش مخلوط اجزاء اصلی با منبع لبنی تولید می شود.
‏پنیر طبیعی به عنوان یک جزء که در سطحی معادل g/kg ‏510 >‏ محصول نهایی وجود دارد.
‏طبقه بندی
‏پنیر پرورده
‏غذای پنیر پرورده
‏پنیر پروردة گسترش پذیر
‏پنیر مخلوط
‏بوسیله مخلوط کردن ، حرارت دادن و برش مخلوطی از اجزاء لبنی و یا با منبع گیاهی تولید می شود.
‏نیازی نیست که شامل پنیرهای طبیعی به عنوان یک جزء باشند.
‏پنیرهای طبیعی ممکن است در مقادیر کم (برای مثال کمتر از g/kg‏ 50 محصول نهایی ) جهت بهره مند شدن‏ ‏از طعم یا برای‏ ‏ ‏مطابقت با (برآوردن) برچسب مورد نیاز اضافه شود
‏طبقه بندی ‏
‏پنیرهای مشابه (آنالوگ) لبنی
‏پنیر مشابه دارای قسمتی از لبنیات
‏پنیر مشابه بدون لبنیات
‏بوسیله منعقد کردن شیر تکمیل شده یا شیرسو تولید می شود آبگیری از دلمه با استفاده از روشهایی همانند آنچه برای پنیرهای طبیعی استفاده می شود، پرس کرده نمکزنی و یا رسانیدن دلمه
‏طبقه بندی
‏پنیرهای تکمیل شده
‏تافو
‏طبقه بندی محصولات پنیر پرورده
‏3
‏طبقه بندی محصولات پنیر پرورده پاستوریزه (PCPS‏) و استانداردهای هویت آنها (ترکیبات و سطوح و انواع ترکیبات بخار) در بین کشورهای مختلف تا حدی متفاوت است. بنابراین در انگلستان دو طبقه جهت PCPS‏ بنام پنیر پرورده و پنیر گسترش پذیر (آئین نامه پنیر و خامه 3240 / 1995 SI‏ 1995) وجود دارد. در حالیکه در آلمان 4 طبقه یعنی پنیر پرورده (Schmelzkase‏) ،فرآورده پنیر پرورده (Schmelzkasezuberetuing‏) فرآوردة پنیر (Kasezubereitung‏) و ترکیبات پنیر (Kasekomposition‏) با رجوع به kaseverordnung‏ در 120 نوامبر 1990 شرح داده شده اخیراً فدراسیون بین الملل لبنیات تحت حمایت کمیسیون غذایی که کسی جهت طرح پیش نویس یک استاندارد واحد برای محصولات پنیر پرورده پاستوریزه تلاش کرده است که به طور جهانی پذیرفته شده باشد. انتظار می رود که استاندارد کرکس ارزش افزوده را مفروش دارد زیرا یک استاندارد بوسیله سازمانهای بازرگانی جهانی در تجزیه و تحلیل مباحث بازرگانی استفاده خواهد شد. در این بخش طرحی که در انگلستان برای طبقه بندی محصولات پنیر پرورده پاستوریزه مورد استفاده قرار گرفته استفاده خواهد شد. تحت این سیستم از آنجائیکه در برنامه (قانون) آئین نامه فدرال غذا و دارو، قسمت 133 (ویرایش 93 ‏–‏ 1-4) ‏شرح داده شده است 4 طبقه اصلی PCPS‏ تعیین شده است. 1- پنیر پرورده پاستوریزه ‏2- ‏غذاینیر پرورده پاستوریزه 3- پنیر پاستوریزه گسترش پذیر 4- پنیرهای مخلوط شده پاستوریزه .
‏طبقه پنجم شامل محصولاتی از انواع پنیری پاستوریزه شده غیر استاندارد مانند پوره و سسها می باشد . معیارها جهت طبقه بندی شامل ترکیبات مجاز و پارامترهای ترکیبی است. جنبه های اصلی اختلافات در طبقه بندی، در جدول 1 ‏–‏ 18 و 2 ‏–‏ 18 خلاصه شده است. پنیر پرورده پاستوریزه معمولاً در شکل قطعات قابل برش (مانند چدار پرورده) یا برش داده شده به فروش می رسد غذاها و اسپراها ممکن است شکلهایی مانند قطعه قطعه، اسلایش ‏–‏ اسپرد ‏–‏ پوره، سسها و پاستا (مانند انواعی که در تیوپ هستند) داشته باشند. پنیر مخلوط ‏پاستوریزه کمتر متداول است و معمولا‏ً با شکلهایی که در پنیرهای طبیعی موجود است به فروش می رسد.
‏موافقت نامه تولید جهت محصولات پنیر پرورده :
‏4
‏تولید مستلزم گامها و مراحلی است که در ادامه ذکر می شود (نمودار 2 ‏–‏ 18)
‏فرمولاسیون مخلوط، که مستلزم انتخاب انواع و مقادیر صحیح از پنیرهای طبیعی نمکهای امولسیون کننده آب و ترکیبات اختیاری است.
‏ریز یا خرد کردن یا پودر کردن ‏پنیر و مخلوط کردن با ترکیبات اختیاری 3- پروردن مخلوط 4- یکنواخت کردن مخلوط ذوب شده گرم (این مرحله ‏اختیاری است و انجام آن بستگی ‏به میزان چربی مخلوط، نوع دستگاه پخت مورد استفاده و خصوصیات بدنه محصول نهایی دارد)
‏5- بسته بندی و سرد کردن
‏پروردن ‏به عملیات حرارتی مخلوط بوسیله بخار مستقیم یا غیر مستقیم، بوسیله همزدن دائم نسبت داده می شود. فراهم آوردن خلاء جزئی در طی پخت اختیاری است، که ممکن است جهت تنظیم میزان رطوبت وقتی که تزریق بخار مستقیم به کار می رود استفاده شود و همچنین ‏عمل سودمندی در جابجایی و خروج هواست بنابراین بدین گونه از ایجاد هوای آزاد در محصول تنظیم شده نهایی ممانعت می شود. در فرآیند غیر مداوم (بچ) ترکیب دما و زمان متفاوت است (c‏ 95 ‏–‏ 70 به مدت 15 ‏–‏ 4 دقیقه) که بستگی به فرمولاسیون ، مقدار همزدن، و بافت محصول مورد نظر، بدنه و خصوصیات ماندگاری با عمر طولانی دارد. در دمای داده شده زمان فرآیند عموماً بوسیله سرعت همزدن کاهش می یابد که ممکن است تبخیر باشد و بستگی به نوع دستگاه پخت از 50 تا 3000 rpm‏ دارد. در دستگاههای پخت مداوم که عمدتاً برای پوره ها و سسها استفاده می شود، آمیخته مخلوط می شود و در c‏ 90 ‏–‏ 80 در میکسر تحت خلاء حرارت داده می شود از آنجائیکه از میان یک باتری مبدل حرارتی لوله ای پمپ می شود و تا c‏ 145 ‏–‏ 130 در مدت زمان کمی حرارت داده می شود و سپس سریعاً تا c‏ 90 خنک می شود محصول پخته شده سپس به یک تانک با جریان سریع پمپ می شود که ماشین بسته بندی را تغذیه می کند. در تولید اسلایسها (برشها) پنیر ذوب شده کرم از بین تغذیه کننده ای با 12 ‏–‏ 8 نازل پمپ می شود که‏ نواری از پنیر بر روی ابتدا دو یا سه نقاله سردکننده با چرخش معکوس بیرون می آید که نوارها از

 

دانلود فایل

تحقیق پهلوان 35 ص

تحقیق پهلوان 35 ص

تحقیق-پهلوان-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.
‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.
‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.
‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.

 

دانلود فایل

تحقیق پهلوانان و خاندانها 35 ص

تحقیق پهلوانان و خاندانها 35 ص

تحقیق-پهلوانان-و-خاندانها-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.
‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.
‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.
‏2
‏2
‏مقدمه:
‏عظمت حماسة ملی ایران، پیش از هر چیز در روح پهلوانی، و تمرکز رویدادهای آن حول یک محور قهرمانی، متبلور است. عنصر نیرومند ذهنی آن، که در آرایش حماسی نبرد میان نیک و بد و ایران و توران تجسم یافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلوانی و هیأت مرکزی و نیروی اصلی آن به ظهور می‎رساند.
‏نسلهای مختلفی از پهلوانان، پی در پی به کوشش برمی‎خیزند، خویشکاری می‎ورزند، پیروز می‎شوند، شکست می‎خورند، نام‎آور می‎شوند، به فراموشی می‎گرایند، تا ذات انسان حماسی، که تجسم نهایی خود را در جهان پهلوان می‎یابد، باقی بماند. جهان پهلوان نیز مانند پهلوانان دیگر، دوره به دوره، فرامی‎آید تا عظمت کارکرد آدمی را در قهرمانی و افتخار بنمایاند. در این راه اگرچه کارکرد اصلی پهلوانان یگانه و بی‎دگرگونی یا خدشه‎ناپذیر می‎ماند، کاراکتر و کنش و روابط شخصیتی آنها متفاوت می‎شود، تنوع می‎پذیرد، و گسترش می‎یابد.

 

دانلود فایل