ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
این درس در دو بخش مجزا ارائه میشود بخش اول مربوط به تدریس راهنمای نقشه است و دانش آموزان قبلاً با نقشه خانه آشنا شدهاند و از آنها بخواهید روی نقشه مدرسه رازی در کتاب، نام مکانهایی را که علامت سؤال دارد بنویسند.
در بخش دوم به منظور آمادگی دانش آموزان پیشنهاد میشود فعالیّت1 گفت و گو کنید را انجام دهند به این صورت که هر گروه یک مکان مدرسه را انتخاب کنند (نمازخانه، حیاط، کلاس، کتابخانه و …) و با هم همفکری کنند و چند مورد از مقررات این مکان را بیان کنند و بگویند چرا باید این تمرینات رعایت شود.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ با توجه به راهنمای یک نقشه، نقشه خوانی کنند.
✅ روی نقشه مدرسهشان که به آنها ارائه میشود مکانهای مختلف را تشخیص دهند و معین کنند.
✅ ضرورت و علت وجود مقررات در مدرسه را بیان کنند.
✅ مقررات کلاس و مدرسه را عملاً رعایت کنند.