ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
در صورت امکان، روزی که میخواهید این درس را آموزش دهید با ساک خرید، وارد کلاس شوید (به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، ساک شما پارچهای باشد. )
مایحتاج روزانه مانند لبنیات، میوه، روزنامه، یک بسته ماکارونی، مقداری نان، لباسی که به خشکشویی دادهاید، از دانش آموزان بپرسید هریک از مواد و وسایل از این چه مغازهای خریداری شده است؟ چه مشاغلی برای تأمین این نیازها فعالیت میکنند؟ آیا همه این کالاها در محله تولید میشود؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف و انتظارات درس:
✅ مشاغلی را که در محله آنها وجود دارد یا در طی روز با آنها سر وکار دارند، فهرست کنند.
✅ امکانات موجود در محله خودشان را شناسایی و نحوه استفاده و نگهداری مطلوب از آنها را بیان کنند.
✅ درباره امکانات عمومی مورد نیاز محلّه پیشنهاد بدهند.
✅ نکاتی مربوط به خرید عاقلانه را، فهرست کنند.
✅ به کمک بزرگ ترها جدول بودجهای برای یک ماه خود طراحی کنند.
✅ برای خرید یک کالای مورد علاقه یا مورد نیاز خود برنامه ریزی و جدول امتیازات ترسیم کنند.