ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
برای شروع تدریس درس وزیران کاردان، شهرهای آباد با استفاده از نقشه ایران، مناطق شمال شرقی ایران آن دوره را نشان دهید و برای دانش آموزان توضیح دهید که در این نواحی مردمی زندگی میکردند که کار اصلیشان دامداری بود و از قبایل ترک بودند.
آنها به ایران رفت و آمد میکردند و به علت روحیه جنگاوری و سلحشوری و استعدادهای خود به دربار پادشاهان نفوذ کردند و به مقامات مهمی چون فرماندهی لشکر رسیدند و سلسلههای ترک تبار تشکیل دادند و ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
انتظار میرود دانش آموزان با یادگیری این درس بتوانند:
✅ علل به وجود آمدن سلسلههای ترک تبار در ایران را بیان کنند.
✅ با استفاده از نقشههای کتاب، قلمرو حکومتهای ترک تبار را با یکدیگر مقایسه کنند.
✅ روی خط زمان، سلسلههای ترک تبار را معین کنند.
✅ وزیران، دانشمندان و شاعران معروف دوره سلسلههای ترک تبار را نام ببرند.
✅ جنبههایی از زندگی اقتصادی و دانش و هنر و معماری در این دوران را بیان کنند.