ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
این درس به مهارت های اقتصادی که در برنامه های گذشته مغفول واقع شده بود، توجه و تأکید دارد. درنظر گرفتن بودجه، انتخاب با توجه به شرایط، پس انداز و صرفه جویی از جمله این مهارت ها است.
با توجه به درس قبل تعریف منابع و نیاز روزافزون انسان ها به این منابع را مجدداً مرور کنید و سپس نتیجه بگیرید که این منابع نعمت های خداوند هستند و ما باید از منابع حفاظت و برای این منظور درست مصرف کنیم.
از دانش آموزان بخواهید مطالب و تصاویر چهار کادرکتاب شامل صرفه جویی، اسراف، پس انداز، خرید به اندازه بودجه را خودشان بخوانند و با زندگی خود تطبیق دهند و ببینند موارد مشابه در زندگی آنها وجود دارد یا نه؟ به دانش آموزان فرصت مشاهده و مطالعه مطالب و تفکر بدهید.
در این قسمت، اسلاید نکات و سوالات درس مذکور(به همراه پاسخ آن) در 21 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این اسلاید وجود دارد.
قابل ذکر است: در تهیه و تنظیم این اسلاید از تصاویر و افکت های خاصی استفاده شده و این امر باعث جذابیت دو چندان آن ها شده است.