ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
این فایل شامل چند فایل پی دی اف مربوط به حقوق و دستمزد هست که شامل
قوانین کار و تامین اجتماعی
مالیات حقوق
مزایا و کسورات حقوق
و... می باشد
در ابتدای تدریس درس کشورگشایان بیرحم، توجه دانش آموزان را به گستردگی وسعت ایران در زمان خوارزمشاهیان و همسایگی آن با مغولستان جلب کنید. نمایش عروسکی را در صورت در اختیار داشتن امکانات پخش کنید.
دانش آموزان را به نقشه کتاب متوجه کنید و توضیح دهید که مغولها افرادی بیابانگرد بودند که به علت آب وهوای سرد و خشک و کمبود غذا به کاروانها و یا سرزمینهای دیگر حمله کرده و آنها را غارت میکردند. مغولها برای جست جوی منابع و غذا و امکانات به کشورهای دیگر حمله میکردند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود.
اهداف درس:
✅ ویژگیهای سرزمین و مردم مغولستان را در زمان حمله مغولها به ایران بیان کنند.
✅ علل حمله چنگیزخان مغول به ایران را بیان کنند و مسیر حرکت
✅ اقوام مغول به ایران و دیگر کشورها را بیان کنند.
✅ نتایج حمله مغولها به ایران را بیان کنند.
✅ چگونگی تشکیل حکومت ایلخانیان را توضیح دهند.
✅ پیامدهای حمله تیمور را به ایران بیان کنند.
در صفحه آغازین تم 18 دانش آموزان با آداب معامله و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد خرید اجناس پی میبرند. آموزگار در مورد خرید از فروشگاه، بقالی، سوپر مارکت و... نکاتی را که میداند به دانش آموزان میآموزد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
برخی از اهداف:
✅ درک رابطه بین الگوی هندسی و عددی در شمردن 2 تا 2 تا
✅ توانایی شمردن 2 تا 2 روی محور اعداد به کمک شکل ها
✅ درک و مفهوم عددهای فرد و زوج
✅ درک رابطه بین الگوهای هندسی و الگوهای عددی
✅ درک و تمرین شمردن سه تا، سه تا، با استفاده از شکل و محور
✅ انجام جمعهای اساسی با حاصل کمتر از ۲۰ به کمک رسم چوب خط
✅ توانایی تبدیل نماد چوب خط به عدد
این درس به مهارت های اقتصادی که در برنامه های گذشته مغفول واقع شده بود، توجه و تأکید دارد. درنظر گرفتن بودجه، انتخاب با توجه به شرایط، پس انداز و صرفه جویی از جمله این مهارت ها است.
با توجه به درس قبل تعریف منابع و نیاز روزافزون انسان ها به این منابع را مجدداً مرور کنید و سپس نتیجه بگیرید که این منابع نعمت های خداوند هستند و ما باید از منابع حفاظت و برای این منظور درست مصرف کنیم.
از دانش آموزان بخواهید مطالب و تصاویر چهار کادرکتاب شامل صرفه جویی، اسراف، پس انداز، خرید به اندازه بودجه را خودشان بخوانند و با زندگی خود تطبیق دهند و ببینند موارد مشابه در زندگی آنها وجود دارد یا نه؟ به دانش آموزان فرصت مشاهده و مطالعه مطالب و تفکر بدهید.
در این قسمت، اسلاید نکات و سوالات درس مذکور(به همراه پاسخ آن) در 21 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این اسلاید وجود دارد.
قابل ذکر است: در تهیه و تنظیم این اسلاید از تصاویر و افکت های خاصی استفاده شده و این امر باعث جذابیت دو چندان آن ها شده است.