دسته بندی | تولیدی |
بازدید ها | 35 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 142 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
*تحقیق درباره شرکت محصولات کاغذی لطیف*
مقدمه :
کلیه داراییهای یک واحد تجاری - تولیدی دارای ارزش اقتصادی است و حصول اطمینان از به کارگیری آن طبق هدفهای تعیین شده ، نیازمند طرح ریزی می باشد . مثلاً مهندسین تولید برای استفاده موثر از تسهیلات تولید ، برای کلیه فعالیتهای تولیدی به دقت برنامه ریزی می کنند . یا مدیران سیستم ضوابط عملیاتی را به نحوی تنظیم می کنند که حداکثر استفاده را از سیستم کامپیوتر به عمل آورند و از هر گونه استفاده نابجا از این سیستم جلوگیری نمایند . برخی از داراییها به علت ماهیت یا اهمیت آن مستلزم بذل توجه و اعمال دقت بیشتر مدیریت است . موجودیها ، دارایی دیگری است که نیازمند توجه دقیق مدیریت واحدهای تجاری - تولیدی می باشد .
موجودیها دو ویژگی مهم دارد که این ویژگیها ، بذل توجه خاص و همچنین طرحریزی آن را الزامی می کند . ویژگی اول ، صرف مقدار متنابهی از منابع واحدهای تجاری - تولیدی در موجودیهاست . ویژگی دوم ، گردش موجودیهاست که برخلاف داراییهای غیرجاری به طور مداوم مصرف و مجدداً جایگزین می گردد .
فصل اول
تاریخچه شرکت محصولات کاغذی لطیف
شرکت محصولات کاغذی لطیف در تاریخ 7/3/1364 تأسیس و عملیات اجرایی خود را در اواخر سال 1370 در شهر صنعتی هشتگرد در زمینی به مساحت 65 هزار متر مربع و زیربنای حدود 30 هزار متر مربع و با ظرفیت 15000 تن کاغذ با گراماژ پایین آغاز نمود. و پس از گذشت حدود 5/2 سال در نیمه اول سال 1373 بهره برداری از آن آغاز گردید.
ماشین آلات در چهارچوب قرارداد همکاری فنی و اقتصادی ایران و اتریش با استفاده از ارز فاینانس از شرکت فویت خریداری گردیده و اعتبار آن در تاریخ 5/1/1370 در بانک تجارت گشایش یافته است.
لطیف اولین کارخانه دارای واحد جوهر زدایی (Dinking) در صنایع کاغذ سازی ایران می باشد و قادر است روزنه 60 تن کاغذ باطله را جوهر زدائی نموده و به صورت خمیر اولیه تبدیل و از محل این خمیر انواع محصولات را تهیه نماید.
کارخانه کاغذسازی لطیف با بهره گیری از سیستم پیشرفته PLC، با دارا بودن دو مرکزیت کنترل در سالن کاغذ و سالن جوهر زدایی با بیشترین راندمان نسبت به کنترل تجهیزات کارخانه اقدام نماید. ماشین کاغذ توان تولید انواع کاغذهای بهداشتی و صنعتی را از گراماژ 14 تا 45 گرم بر متر مربع دارا می باشد. تمام کنترل آن به وسیله سیستم PLC انجام گرفته و سیستم پرس آن از دو غلتک پرس جهت آبگیری و صافی کاغذ تشکیل شده و قسمت خشک کننده آن از یک غلتک به قطر 4000 میلی متر از طریق داخل بوسیه بخار گرم و از قسمت بیرون به وسیله هوای گرم کاغذ را خشک می کند. بعد از این مرحله سیستم اتوماتیک اندازه گیری قرار دارد که وزن و رطوبت و ضخامت کاغذ را اندازه گیری نموده و تمام اطلاعات را به وسیله چاپگر موجود در اطاق کنترل می دهد.
انواع محصولات شرکت به شرح زیر می باشد.
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 286 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 168 |
*مقاله درمورد قانون تجارت الکترونیک*
(1) گزارش توجیهی--------------------------------------------------------- 1
(الف) تجارت الکترونیکی و تجربیات بینالمللی-------------------------------------- 1
1) واقعیت--------------------------------------------------------------- 1
2) رویکردهای مختلف قانونگذاری در جهان---------------------------------------- 1
2-1- رویکرد دستوری یا تجویزی----------------------------------------------------------------- 1
2-2- رویکرد دوگانه---------------------------------------------------------------------------- 1
2-3- رویکرد «حداقلی»------------------------------------------------------------------------- 1
3) آثار و فروض قانونی------------------------------------------------------- 1
3-1- اثر حقوقی------------------------------------------------------------------------------- 1
3-2- فرض قانونی------------------------------------------------------------------------------ 1
4) تشکیلات دفاتر خدمات الکترونیکی (دفاتر خدمات الکترونیکی) صدور جواز و اعطای اعتبار به دفاتر الکترونیکی 1
4-1- مسئولیت-------------------------------------------------------------------------------- 1
4-1-1- زمینه-------------------------------------------------------------------------------- 1
4-1-2- رویکرد کشورها------------------------------------------------------------------------ 1
5) سیستمهای بسته و استقلال طرفین------------------------------------------- 1
5-1- رشد معتنابه سیستمهای بسته--------------------------------------------------------------- 1
5-2- عواملی که بر روی سیستمهای بسته اثر میگذارد------------------------------------------------- 1
6) شناسایی بینالمللی------------------------------------------------------ 1
6-1- اقدامات بینالمللی------------------------------------------------------------------------- 1
6-1-1 دستورالعمل اتحادیة اروپا---------------------------------------------------------------- 1
6-1-2- آنسیترال----------------------------------------------------------------------------- 1
6-1-3- کنوانسیون بینالمللی------------------------------------------------------------------- 1
6-1-4- OECD----------------------------------------------------------------------------- 1
6-1-5- سایر سازمانهای بینالمللی------------------------------------------------------------- 1
7) قانون تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامیایران و رویکرد حقوقی برای تدوین قوانین مکمل------- 1
7-1- حمایت از مصرفکننده--------------------------------------------------------------------- 1
7-2- حمایت از داده/حریم خصوصی---------------------------------------------------------------- 1
7-2-1- حمایت از داده------------------------------------------------------------------------ 1
7-2-2- فعالیتهای بینالمللی------------------------------------------------------------------ 1
7-2-3- شورای اروپا--------------------------------------------------------------------------- 1
7-2-4- OECD----------------------------------------------------------------------------- 1
7-2-5- سازمان ملل--------------------------------------------------------------------------- 1
7-2-6- کمیسیون جوامع اروپایی---------------------------------------------------------------- 1
7-2-7- گردش فرامرزی داده------------------------------------------------------------------- 1
7-3- حمایت از حقوق مالکیتهای فکری (حق مولف، اسرار تجاری و علایم صنعتی)--------------------------- 1
(ب) ابعاد جزایی----------------------------------------------------------- 1
1) جرایم کلاسیک در حقوق تجارت---------------------------------------------- 1
2) جرایم جدید----------------------------------------------------------- 1
2-1- کلاهبرداری کامپیوتری خاص--------------------------------------------------------------- 1
2-2- جعل خاص----------------------------------------------------------------------------- 1
2-3- نقض حریم خصوصی (جرایم مربوط به حمایت از دادهها)-------------------------------------- 1
2-4- نقض حق تألیف------------------------------------------------------------------------- 1
2-5- نقض حقوق مصرفکننده------------------------------------------------------------------ 1
2-6 نقض حقوق رقابت------------------------------------------------------------------------- 1
(ج) اقدامات آتی قانونگذار--------------------------------------------------- 1
بخش اول – حقوقی--------------------------------------------------------- 1
اقدامات فوری---------------------------------------------------------------------------------- 1
1- آییننامهها--------------------------------------------------------------------------------- 1
2- قانون تشکیلات دفاتر خدمات الکترونیکی-------------------------------------------------------- 1
اقدامات ضروری-------------------------------------------------------------------------------- 1
1- پرداختهای الکترونیکی، قوانین گمرکی و مسایل مالی و مالیاتی--------------------------------------- 1
2- تدوین قوانین اصلی-------------------------------------------------------------------------- 1
3- آیین دادرسی در فضای سیبرنتیک--------------------------------------------------------------- 1
بخش دوم - جزایی--------------------------------------------------------- 1
مسائل جزایی مورد بحث در مراحل بعدی پروژه------------------------------------------------------- 1
1- مسئولیت کیفری در جرایم تجارت الکترونیکی------------------------------------------------------ 1
2- جرایم دیگر--------------------------------------------------------------------------------- 1
3- تنشهای آیین دادرسی کیفری در رابطه با جرایم تجارت الکترونیکی------------------------------------ 1
4- تنشهای حقوق جزای بینالملل در رابطه با جرایم تجارت الکترونیکی----------------------------------- 1
الف ـ مقدمه---------------------------------------------------------------------------------- 1
ب ـ بررسی مشکل در حالت کلاسیک------------------------------------------------------------ 1
ج ـ بررسی مشکل در فضای تجارت الکترونیکی---------------------------------------------------- 1
ضمایم----------------------------------------------------------------- 1
ضمیمه 1---------------------------------------------------------------- 1
کلاهبرداری کامپیوتری------------------------------------------------------- 1
تعریف کلاهبرداری کامپیوتری-------------------------------------------------- 1
مجازات کلاهبرداری--------------------------------------------------------- 1
مجازات کلاهبرداری کامپیوتری-------------------------------------------------------------------- 1
الف- سوء استفادههای کامپیوتری---------------------------------------------------------------- 1
ب- سوء استفادههای کامپیوتری کلاسیک--------------------------------------------------------- 1
ج- سوء استفاده در صندوقهای پرداخت---------------------------------------------------------- 1
د- سوء استفاده از خطوط تلفنی----------------------------------------------------------------- 1
پدیدة جرم کامپیوتری--------------------------------------------------------------------------- 1
الف – جرایم اقتصادی مرتبط با کامپیوتر---------------------------------------------------------- 1
ب _ روشهای سوء استفاده-------------------------------------------------------------------- 1
ج _ مرتکبین--------------------------------------------------------------------------------- 1
د- قوانین کلاهبرداری کامپیوتری----------------------------------------------------------------- 1
ه- جمع بندی و پیشنهاد متن قانون-------------------------------------------------------------- 1
و- تحول مصادیق----------------------------------------------------------------------------- 1
ضمیمه 2---------------------------------------------------------------- 1
جعل کامپیوتری----------------------------------------------------------- 1
1- مقدمه------------------------------------------------------------------------------------- 1
2- طرح بحث--------------------------------------------------------------------------------- 1
3- تاریخچه----------------------------------------------------------------------------------- 1
4- تعریف------------------------------------------------------------------------------------ 1
5- منبع شناسی------------------------------------------------------------------------------- 1
6- جمع بندی و پیشنهاد------------------------------------------------------------------------- 1
ضمیمه 3--------------------------------------------------------------- 1
اصلاح قانون مدنی فرانسه راجع به ادله الکترونیکی و مصوبه امضای الکترونیکی فرانسه------------ 1
ماده 1316 قانون مدنی------------------------------------------------------- 1
طرح مصوبه : متن---------------------------------------------------------- 1
بخش 1ـ شرایط راجع به وسایل و روشهای ایجاد امضای الکترونیکی--------------------------------------- 1
بخش 2ـ شرایط راجع به گواهیها و ارائهدهندگان خدمات گواهی الکترونیکی:-------------------------------- 1
بخش 3ـ کنترل مراجع گواهی الکترونیکی----------------------------------------------------------- 1
بخش 4ـ تأیید مراجع گواهی الکترونیکی------------------------------------------------------------- 1
شرح قانون امضای الکترونیکی فرانسه 13 مارس 2000---------------------------------- 1
آزادی گردش در بازار داخلی----------------------------------------------------------------------- 1
اختیارات کمیسیون----------------------------------------------------------------------------- 1
رژیم حقوقی مراجع خدمات گواهی----------------------------------------------------------------- 1
سیستم تأیید اختیاری------------------------------------------------------------------------- 1
مسئولیتها----------------------------------------------------------------------------------- 1
شروط معافکننده (معاذیر قراردادی و یا شروط رافع مسئولیت) یا محدودکننده مسئولیت---------------------- 1
ضمیمه 4---------------------------------------------------------------- 1
قانون تجارت الکترونیکی در کشورهای مختلف جهان تا سال 2000---------------------------------------- 1
ضمیمه 5--------------------------------------------------------------- 1
عبارات قانونی و استانداردهای آن در قانون تجارت الکترونیکیایران---------------------------------------- 1
ضمیمه 6---------------------------------------------------------------- 1
فرمت X509v3------------------------------------------------------------------------------- 1
(2) پیشنویس قانون تجارت الکترونیکی------------------------------------------- 1
پیشنویس قانون تجارت الکترونیکی---------------------------------------------- 1
فهرست عناوین----------------------------------------------------------- 1
باب اول - مقررات عمومی-مبحث اول - درکلیات------------------------------------- 1
فصل اول: قلمرو و شمول قانون - ماده 1------------------------------------------------------------- 1
فصل دوم – تعاریف – ماده 2---------------------------------------------------------------------- 1
فصل سوم – تفسیر قانون – مواد 3 و 4-------------------------------------------------------------- 1
فصل چهارم – اعتبار قراردادهای خصوصی – ماده 5---------------------------------------------------- 1
مبحث دوم - در احکام »داده«--------------------------------------------------------------------- 1
فصل پنجم – نوشته، امضا، اصل – مواد 6 الی 11------------------------------------------------------ 1
مبحث سوم - »داده« مطمئن--------------------------------------------------------------------- 1
فصل ششم - امضای الکترونیکی مطمئن – ماده 12---------------------------------------------------- 1
فصل هفتم - ثبت یا سوابق الکترونیکی مطمئن – ماده 13----------------------------------------------- 1
فصل هشتم - آثار ثبت و سوابق و امضای الکترونیکی مطمئن – مواد 14 الی 16------------------------------- 1
فصل نهم – پذیرش و ارزش اثباتی »داده« - مواد 17 الی 21--------------------------------------------- 1
فصل دهم – اعتبار قانونی ارجاع »داده« - ماده 22----------------------------------------------------- 1
مبحث چهارم - مبادله »داده«--------------------------------------------------------------------- 1
فصل یازدهم – عقد و اراده طرفین – مواد 23 و 24----------------------------------------------------- 1
فصل دوازدهم – انتساب »داده« - مواد 25 الی 29----------------------------------------------------- 1
فصل سیزدهم – تصدیق دریافت – مواد 30 الی 35---------------------------------------------------- 1
فصل چهاردهم -زمان و مکان ارسال و دریافت »داده« - مواد 36 الی 40------------------------------------ 1
باب دوم---------------------------------------------------------------- 1
دفاتر خدمات الکترونیکی---------------------------------------------------- 1
مبحث اول - کلیات----------------------------------------------------------------------------- 1
فصل اول – دفتر خدمات الکترونیکی – مواد 41 الی 48------------------------------------------------- 1
مبحث دوم – دفتردار کل------------------------------------------------------------------------- 1
فصل دوم - دفتردار کل – مواد 49 الی 57----------------------------------------------------------- 1
فصل سوم – اختیارات دفتردار کل – مواد 58 الی 63--------------------------------------------------- 1
مبحث سوم - وظایف---------------------------------------------------------------------------- 1
فصل چهارم - وظایف دفتر خدمات الکترونیکی - مواد 64 و 65------------------------------------------- 1
فصل پنجم - وظایف امضاءکننده – ماده 66---------------------------------------------------------- 1
فصل ششم - وظایف اطراف اعتمادکننده – ماده 67---------------------------------------------------- 1
مبحث چهارم - دفتر خدمات الکترونیکی خارجی------------------------------------------------------ 1
فصل هفتم - شناسایی دفاتر خدمات الکترونیکی خارجی مواد 68 الی 75----------------------------------- 1
باب سوم---------------------------------------------------------------- 1
در قواعد مختلف---------------------------------------------------------- 1
مبحث اول - حمایتهای انحصاری در بستر مبادلات الکترونیکی------------------------------------------ 1
فصل اول - حمایت از مصرفکننده و تبلیغات - مواد 76 الی 101----------------------------------------- 1
فصل دوم – حمایت از حق مولف در بستر مبادلات الکترونیکی – مواد 102 الی 104-------------------------- 1
مبحث دوم - حفاظت از »داده« در بستر مبادلات الکترونیکی--------------------------------------------- 1
فصل سوم – حمایت از »داده«های شخصی (حریم خصوصی) – مواد 105 الی 107--------------------------- 1
فصل چهارم – حمایت از اسرار تجاری – مواد 108 و 109----------------------------------------------- 1
فصل پنجم – حمایت از علایم تجاری – مواد 110 و 111----------------------------------------------- 1
باب چهارم-------------------------------------------------------------- 1
جرایم و مجازاتها--------------------------------------------------------- 1
مبحث اول – کلاهبرداری کامپیوتری – ماده 112------------------------------------------------------ 1
مبحث دوم – جعل کامپیوتری – ماده 113----------------------------------------------------------- 1
مبحث سوم – نقض حقوق مصرفکننده و تبلیغات در بستر مبادلات الکترونیکی – مواد 114 و 115-------------- 1
مبحث چهارم – نقض حق مولف - ماده 116--------------------------------------------------------- 1
مبحث پنجم – نقض حمایت از دادههای شخصی/حریم خصوصی – مواد 117 الی 121------------------------- 1
مبحث ششم – نقض اسرار تجاری و علایم تجاری – مواد 122 و 123--------------------------------------- 1
باب پنجم--------------------------------------------------------------- 1
جبران خسارت – ماده 124----------------------------------------------------------------------- 1
باب ششم--------------------------------------------------------------- 1
متفرقه – مواد 125 الی 134---------------------------------------------------------------------- 1
(3) شرح مواد قانونی-------------------------------------------------------- 1
(4) منابع--------------------------------------------------------------- 1
فناوری اطلاعات با پیشرفتهای اخیر خود جامعهای مجازی با آثار کاملاً واقعی به وجود آورده که تأثیر زیادی بر زندگی انسانها داشته است. جامعهای با قواعد مشترک که نوعی یکسانی یا به عبارتی همگرایی در مسائل و قواعد مبتلابه را موجب شده است. بیجهت نیست که نویسندگان مایلند پیشرفتهای اخیر را با آغاز عصر صنعت (فناوری اطلاعات) و خطوط راهآهن (فناوری تبادل اطلاعات) مقایسه کنند چون آثار و تبعات اختراعات جدید کمتر از ماشین بخار و راهآهن نیست.
برخورداری شئونات جامعه متاثر از فناوری اطلاعاتی پیشرفته تنها بسنده به امور بهداشتی، حمل و نقل، تبادل اطلاعات علمی، سیستمهای اداری و ... نبوده بلکه اقتصاد و تجارت را تحتالشعاع قرار داده و نحوه تجارت جدیدی را به وجود آورده که از تجارت مرسوم فاصله گرفته است.
این فاصله ظهور در نوع عملیات تجاری، قواعد حاکم، مؤسسات لازم و فراگردها دارد. اگر تجارت مرسوم وابسته و مبتنی بر کاغذ است, تجارت الکترونیکی مبتنی بر اطلاعات و جریان اطلاعات است. برقراری یک روش الکترونیکی تجارت کارآمد با همة قابلیتها و تواناییهایش مستلزم وجود قوانین متعدد است. جدای از قواعد مورد نیاز باید گفت تجارت الکترونیکی در عرصة حقوقی (غیرکیفری) مسائل و تنشهایی را موجب شده که بدویترین نکات و مسائل ناظر به حقوق مدنی (ادله، قراردادها، مسئولیت مدنی و ...) است.
به تبع حقوق بینالملل خصوصی نیز در زمینة قراردادها، اسناد، اختلافات و ... با حضور عنصر خارجی در قضیه تنشهایی را مواجه شده است. از جمله مباحث حریم خصوصی یا حمایت از دادههاست که نیازمند حمایتی خاص در امر تجارت الکترونیکی است حمایت از مصرفکننده عرصة دیگر حقوقی ا ست که با تنش مواجه شده به خصوص از آنجا که در کشور ما قواعد بدوی و غیردیجیتال را نیز دارا نیست تا بتوان با تسری آنها به محیط دیجیتال به حمایت از مصرفکننده در این عرصه اخیر پرداخت. تبعاً آیین دادرسی (غیرکیفری) برای رسیدگی به پروندهها و مشکلات پیش آمده، ادلة اثبات مورد نیاز و چگونگی قواعد آن در این عرصه جدید، سیستمهای پرداخت و مسائل حقوقی آن و به عبارت بهتر ابعاد حقوقی بانکداری الکترونیکی، ابعاد حقوقی کارتهای اعتباری، حقوق رقابت و ... همه از عرصههای حقوقی (غیرکیفری) است که در قبال تجارت الکترونیکی نیازمند تبیین و تشریح وضعیت جدیدند. البته حقوق مالکیت فکری، قواعد مالی و گمرکی را نیز باید به فهرست بالا افزود (ر.ک: گزارش توجیهی لایحة قانون تجارت الکترونیکی، ص 1 تا 3, موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.)
این تنشها بعضاً در گزارش توجیهی سال 1378 بحث و بررسی شده و بعضاً موضوع مراحل بعدی پروژه است. اما تجارت الکترونیکی و امضای الکترونیکی در کنار تنشهای حقوقی (غیرکیفری) با تنشهای جزایی مواجهاند. به کارگیری این ابزار جدید تبعاً مطمح نظر مجرمین نیز قرار میگیرد و آنان با جعل امضاهای الکترونیکی (در امضای دیجیتال با جعل کلید) و یا سواستفاده از گواهی دیجیتال، کلاهبرداری به شکل اتخاذ ماهیت کذب برای کسب منافع مالی، رقابت نامشروع، نقض حقوق مصرفکننده به شکل ارائه اطلاعات تقلبی و تقلب در امر مبادله، نقض حق مولف و نقض حریم خصوصی جرایم جدیدی در قالب تجارت الکترونیکی را مرتکب میشوند گاه نیاز به ارتکاب عمدی نیست بلکه برخی دقتها که از سوی افراد و مراجع مانند دفاتر خدمات الکترونیکی و ... باید رعایت شود، انجام نمیشود و یا با بیمبالاتی حریم خصوصی افراد نقض و اطلاعات آنان افشاء یا حق تألیف نقض میشود کهاینان نیز دارای مسئولیت کیفری هستند.
به کارگیری و بهرهبرداری مجرمین از سیستم پرداخت جهت ارتکاب جرایم مربوطه، استفاده از شبکه و کلاً تجارت الکترونیکی جهت تطهیر نامشروع، جرایم بالاخص کارت اعتباری و... نیز در عداد سوءاستفاده مجرمانه از تجارت الکترونیکیاند. جمعاً این جرایم باید تحت قواعدی رسیدگی و تعقیب شود این تنش و مشکل ناظر به آیین دادرسی کیفری خاص جرایم مربوط به تجارت الکترونیکی است. این آیین دادرسی طبع ملی و داخلی صرف ندارد. مشکلات بعدی ناظر به صلاحیت رسیدگی به این جرایم و چگونگی همکاری دولتها برای مبارزه با آن است.
دسته بندی | خدماتی و آموزشی |
بازدید ها | 39 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
*تحقیق درباره شرکت تعاونی کارکنان نداجا*
فصل اول
مقدمه:
شرکت تولیدی وتوزیعی مورد نظر در زمینه های مختلفی از جمله کشتی سازی –تعمیر کشتی- پوشاک- فروشگاه زنجیره ای- تعمیرات خودرو- صادرات سوخت-آموزشگاه رانندگی- بازیافت مواد- کشتی های فرسوده فعالت دارد که در پروژه های واحدی تولیدی پوشاک با حدود 120نفر پرسنل مورد توجه میباشد. واحد مزبور در تولید انواع پوشاک-ملحفه وهم چنین نیازهای نیازهای نیروی مسلح فعالیت دارد که ماهیانه حدود بیست میلیون تومان حقوق به کارکنان واحد تولید پوشاک پرداخته می نمایددر ضمن سرمایه گذاری اویه شرکت در زمینه پوشاک –نیروی کار تجهیزات و فضا بوده که نیروی کار از دو بخش تشکیل شده است:بخش اول را جمعی از افسران ارشد وفرماندهان بازنشسته نیروی دریایی (ناجا) وفرزندان پرسنل تشکیل می دهند وبخش دوم را خانواده های تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و فضای کار توسط شهرداری منطقه 15 در اختیار این شرکت گذاشته شده است وتجهیزات نیز از طرف شرکت تامین شده است.لازم به ذکر است که این شرکت دارای سرمایه نقدی اولیه هم میباشد.شرکت برای رسیدن به اهدافی از جمله: کارآفرینی وایجاد اشتغال برای کارکنان بازنشسته ناجا و فرزندان آن ها میباشد وارائه خدمات به اعضا در حوزه های مختلف به ویژه امور دریایی ودرآمد زدایی
باز شناخت:
واحد تولیدی پوشاک تن در زمینه تولید پوشاک مردانه وزنانه به ویژه پوشاک پرسنل نظامی بر مبنای سفارش فعالیت می نمایند و اصولا مشتریان اصلی این واحد نیروهای مسلح ارتش –سپاه –نیروی انتظامی میباشد.
اهداف کوتاه مدت:
1- کارآفرینی وایجاداشتغال برای کارکنان بازنشسته نداجا وفرزندان آنان
2- ارایه خدمات به اعضا متناسب با نیازهای آنان
3- ارائه خدمات به نداجا در جهت رویکرد وکاهش متصدی گری دولت
4- استفاده از تجربیات کارکنان بازنشسته نداجا در تخصص های مربوط به ویژه تخصص ها ومهارت های دریایی
5- ارتقاء توان تخصصی ومهارتی کشور در امور تولید کالا و خدمات دریایی
6- درآمد زایی برای اعضا
اهداف بلندمدت:
1-تاسیس کارخانه بزرگ اوراق کردن کشتی های فرسوده وبازیافت مواد ونیز ساخت کشتی های سبک وسنگین در منطقه محروم سیستان وبلوچستان
2-توسعه فروشگاههای زنجیره در سراسر کشور (در حال حاضر 24 فروشگاه در تهران وشهرستان ها فعالیت دارند)
3-توسعه آموزشگاههای رانندگی وتعمیرگاههای خودرویی در سراسر کشور
4-توسعه فعالیت های ترانزیت مواد سوختی ازکشورهای آسیای میانه و پالایشگاههای داخلی
5-تاسیس شرکت خدمات دریایی و خریداری یا ساخت کشتی های مادر جهت ارایه خدمات گوناگون با قایق ها ولنج های ماهیگیری در منطقه محروم سیستان و بلوچستان
6-توسعه خدمات فنی مهندسی به ویژه در امور دریایی
تاریخچه تاسیس شرکت:
شرکت تعاونی کارکنان نداجا که اختصارا تکن نامیده میشود و در سال1379 به منظور استفاده و بهره گیری ازتخصص پرسنل شاغل وبازنشسته نیروی دریایی تاسیس شد که در جهت توسعه کشور در زمینه تولید وتوزیع وارائه خدمات مختلف در زمینه های صنعت دریا ودریانوردی میباشد که با 540 نفر عضو آغاز درطی یکسال با جذب عضویت ده هزار نفر به موفقیت رسید البته واحد تولیدی پوشاک از سال 1381 آغاز به کار کرده است. در زمان تاسیس شرکت 000/000/192 ریال سرمایه شامل پانصد و چهل نفر و هر نفر سیصد وهزار ریال بابت یک سهم و در سال دوم 000/000/000/3 ریال شامل ده هزار نفر هر نفر سیصد هزار ریال و در پایان سال 84 مبلغ 000/000/000/20 ریال شامل سیزده هزار نفر و 5 سهم سیصدهزار ریالی بوده است. افزایش سرمایه شرکت طی پنج سال گذشته از محل سود فعالیت ها انجام شده است وموسسین شرکت را جمعی از افسران ارشد وفرماندهان بازنشسته نداجا که دارای تحصیلات وتجربیات مناسب در امور تخصص های دریایی-اقتصادی- مدیریت-مالی-اداری وپرسنلی تشکیل داده اند و تاریخ بهره برداری آن 27/5/79 وتولیدی 27/5/81 میباشد.
چرا نام این شرکت را این چنین انتخاب شده:
شرکت تولیدی تکن نام شرکت مورد نظر ما میباشد که این واژه از حروف اصلی تعاونی کارکنان نداجا برگرفته شده است.
دسته بندی | تولیدی |
بازدید ها | 32 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 58 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
*تحقیق درباره شرکت تولید آب معدنی و خدمات رسانی آن*
خلاصه شرکت:
این شرکت در سال 1381 تاسیس گردیده است . شرکت فوق در پی آن است که تولید آب معدنی وخدمات رسانی آن را مدنظر قرار دهد.
اضداد و اعضای شرکت عبارتند از:
مدیریت |
کارشناس |
تکنسین |
کارگر ماهر |
کارگر ساده |
کل کارکنان |
1 |
4 |
3 |
10 |
15 |
45 |
زمین وساختمانهای شرکت به متر مربع عبارت است از:
زمین |
سالن تولید |
کل انبارها |
کل زیربنا |
5500 |
1000 |
350 |
1585 |
ابتدای ورود شرکت اتاق نگهبانی میباشد وبعد از عبور از محوطه وفضای باز شرکت به ساختمانها وسوله های اداری و تشکیلاتی می رسیم که هر بخش فعالیت مربوط به خود را داراست مانند: دفتر امور اداری، امورکارگزینی، بازاریابی و...
مالکیت شرکت:
مالکیت این شرکت بر عهده 2 نفر از سهامداران میباشد که هر یک به میزان مساوی سرمایه گذاری کرده اند و به نسبت مساوی از سود بهره مند میشوند.
خلاصه هزینه های سرمایه گذاری جهت راه اندازی شرکت:
ازآنجایی که اجرای طرح از نظر وجه سرمایه گذاری در خور توجه است حمایت مالی به صورت جدی از این صنعت نه تنها لازم است بلکه ضروری میباشد و کمکهای مالی میتواند به صورت ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت، کاهش نرخ مالیات، ارائه امکانات زیر بنایی طرح به صورت یارانه ای، طولانی کردن باز پرداخت تسهیلات بانکی، کمک درشناساندن محصول در بازارهای جهانی میباشد
اقلام اصلی |
مبلغ به میلیون ریال |
سرمایه گذاری ثابت |
000/500/714 |
سرمایه گذاری در گردش |
000/100/47 |
زمین |
000/000/230 |
ساختمان |
000/800/252 |
تجهیزات |
000/800 |
هزینه های فنی وتاسیسات |
000/800/81 |
پیش بینی نشده |
000/400/8 |
جمع کل |
000/400/335/1 |
نرخ بازده مالی (درصد) شرکت به شرح زیر است
بدون واحد |
واحد 30% سرمایه گذاری ثابت |
واحد 60% سرمایه گذاری ثابت |
||
|
سود 15% |
سود 25% |
سود 15% |
سود 25% |
0/38 |
2/35 |
1/33 |
4/32 |
3/28 |
مکان شرکت وتسهیلات آن:
شرکت مذکور واقع در تهران کیلومتر 15 جاده مخصوص میباشد
تسهیلات شرکت عبارت است از دسترس به اتوبان وبزرگراه
از تسهیلات دیگر مجهز بودن شرکت به وسایل حمل ونقل سریع جهت حمل آب معدنی به سراسر نقاط تهران میباشد
خدمات شرکت:
شرکت فوق خدمات بسیاری را ارائه میکند که عبارت است از:
1-اب معدنی گاز دار: آبی است که پس از تصفیه های لازم وبسته بندی مقدار گاز آن برابر با مقدار گازی باشدکه آب در مظهر چشمه دارد
2-آب معدنی بدون گاز: آب معدنی است که پس از تصفیه و بسته بندی فاقد گاز کربنیک مازاد به مقدار لازم جهت نگاهداری املاح بی کربنات موجود و یا گازهای دیگر باشد
3-آب معدنی گاز دار شده: آب معدنی است که پس از تصفیه های لازم ازمنبع دیگری گاز کربونیک به آن اضافه شود
مقایسه رقابتی:
شرکت های رقیب درصدآن هستندکه فعالیت های خود را در زمینه کیفیت وقیمت آ بمعدنی بهتر کنند. شرکتهایی که با شرکت آب معدنی دماوند رقابت می کنند عبارتند از :آب معدنی ایران، آب معدنی سپیدان و..
همه شرکتهای ذکر شده به دنبال رضایت مشتری می باشند
یکی از دلایل موفقیت شرکت آب معدنی دماوند به دلیل رعایت کردن استاندارهای ملی وکسب استانداردهای مختلف ISO میباشد
نوع، شماره و موضوع استانداردهای تدوین شده شرکت به قرار زیر است
ردیف |
شماره استاندارد |
موضوع استاندارد |
1 |
2591 |
ویژگیهای وحدمجاز آب معدنی طبیعی |
2 |
2441 |
آب معدنی طبیعی قابل شرب |
3 |
2606 |
آئین کار به منظور بهره برداری از آبهای معدنی طبیعی آشامیدنی |
زمینه ها وامکانات فروش:
شرکت مذبور برای پیشرفت در زمینه فروش بسیاری از فعالیت ها را در زمینه چاپ بروشور وتبیلغات به انجام رسانده است مانند:تبلیغات در رادیو وتلویزیون وروزنامه و.. یکی از ایده های منحصر به فردی که در زمینه تبیلغات از طرف یکی از کارشناسان ارائه شده این بودکه تبلیغ آب معدنی به تصویر کشیده شود
مثلا: تلویزیون فردی را نشان می دهد که تشنه جرعه ای آب است و در همان لحظه آب معدنی نشان داده شود و با ذکر خصوصیات و ویژگی های آن تبلیغ به پایان رسد از دیگر تبلیغاتی که در زمینه آب معدنی انجام شده است نصب تابلو بزرگی میباشد که در یکی از بزرگراههای اطراف شرکت نصب شده است که چندی از فوایدآن معدنی ذکر شده است
دسته بندی | صنایع غذایی |
بازدید ها | 58 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 83 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
*تحقیق درباره شرکت اچاچی*
آچاچی نام روستایی در نزدیکی شهرستان میانه از توابع آذربایجان شرقی است و این کارخانه در سال 1357 شروع به کار کرده است که توس آقای ایرانی که مدیر عامل و رئیس کنونی شرکت است در واحدهای کوچک آغاز به کار کردند و اولین کارگاه شیرینی پذیری در تهران بوده که به علت نارضایتی افراد و شهرداری به خارج از تهران انتقال پیدا کرده است چون هیچ وقط کارخانه صنعتی نمی تواند در داخل شهر باشد و از به متراژ بالایی دارد و پس از استقراق کارخانه برای توسعة بیشتر و تداوم و استحکام بیشتر با کارخانه ای به نام قافلانکوه متحد شدند که بعد از مدتی همکاری به علت اختلاف نظر از یکدیگر مجزا شدند هر کدام به صورت مستقل فعالیت می کنند .
و برترین امتیاز این شرکت گرفتن اولین پروانه سوخت سوهان و باسلق در ایران است .
مواد لازم جهت تاسیس یک کارخانه شکلات سازی
1)یک قطعه زمین با متراژ بالا و خارج از شهر که دارای این قسمت ها می باشد :
(انبار – محل تولید – سردخانه – اتاق های دارای و نگهبانی)
2)تقاضای کتبی ه اداره کل صنایع غذایی جهت سااخت
3)تهیة دستگاه های مورد نظر جهت تولید محصول مورد نظر
4)تقاضای مجوز از ذرات بهداری
5)باردید بهداری از دستگاه ها و عملکرد آنها
6)گرفتن پروانه بهره برداری یعنی پروانه تاسیس کارخانه
7)صدور پروانه ساخت از وزارت بهداشت
8)مهترین مساله برای ساخت کارخانه مواد غذایی اولا کارت شناسایی از اداره کل صنایع و درما صدور روانه ساخت از وزارت بهداشت باشد و تامین نیروهای متخصص .
وضعیت شرکت آچاچی با شرکت قافلانکوه .
1)تقسیم کار بین دو شرکت به صورتی که انجام عملیات داخلی اعم از پخت و بسته بندی و دریافت مواد اولیه و باز پرداخت مواد ساخته شده جهت فروش به شرکت آچاچی محول شده بود و حذید مواد اولیه و بازار یابی و فروش محصولات و عملیات خارج کارخانه به عهد شرکت قافلانکوه بود .
2)معیار فروش با فرمول کیفیت بالا + سود بیشتر با تولید محصول به هرینران + سود مضاعف و بالا .
3)زیاد بودن مشتری
4)عدم جوابگویی به موقع به کارکنان و پرسنل
5)اختلاف نظر بین مدیریت شرکت آچاچی و شرکت قافلانکوه ( وجود دو مدیر عامل متفاوت )
6)عدم سیستم مرتب اداری
7)تولید محصولات ا تنوع و یکسان نبود تولید
8)روابط عمومی تندی
1)تثبیت قیمت هنگام نوسان افزایش قیمت در بازار
2)تنظیم عضه و تقاضا
3)پیگری محصولات در بازار از نظر کیفیت - قیمت و طرح نسبت به اجناس مشابه
4)نوآوری درارائه محصولات وارائه محصولات جدید در بازار
5)ساخت مشابه محصولات خارجی
و مهمترین قدرت آنها ثبت قیمت آنهاست با اینکه مواد ا.لیه در فصل های مختلفی بوده در بعضی از فصول قیمت آن نزدلی و در بعضی فصول صعودی بوده ولی هیچ یک از اینها در ثابت نبودن قیمت در این شرکت اثر نمی گذارند و همین ثابت ثابت بودن باعث اعتبار بیشتر برای شرکت خواهد بود.
6)روابط دوستانه بین مصرف کنندگان
7)بالا بودن میزان مصرف کنندگان به اجناس تولید شده جوابگوی نیاز داخلی نمی باشند ( در بعضی مواقع )
8)صدور محصولات به کشورهای دیگر بصورت غیر مستقییم .