لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد مشهد
عنوان :
2
نقشه و نقشه برداری
نقشه، نمایش هندسی مجموعه ای از نقاط با مقیاس معلوم روی کاغذ (یا هر چیز دیگر) است.
مجموعة عملیاتی را که برای تعیین و یا نمایش موقعیت نسبی نمودها و عوارض واقع بر سطح زمین یا نزدیک به سطح زمین، اعم از مصنوعی یا طبیعی ، با اندازه گیریهای فاصله ها، زوایا و امتداد تعدادی نقطه نسبت به هم یا نسبت به نقاط دیگر، موسوم به نقاط کنترل انجام می گیرد و در اغلب موارد به تهیه نقشه برای استفاده های مختلف می انجامد «نقشه برداری» گویند. در اصطلاح، هر اندازه ای را که برای این تعیین موقعیت به دست می آورند، یک برداشت می نامند. کاری که از نتیجة علم نقشه برداری و ترسیم نقشه (کارتوگرافی ) به منظور اندازه گیری مشخصات جغرافیایی و سازماندهی اطلاعات جغرافیایی و سازماندهی اطلاعات جغرافیایی و انتشار و نمایش داده ها و کاربرد داده ها به دست می آید ژنوماتیک (مهندسی جغرافیا) گویند.
انواع نقشه برداری
نقشه برداری را به دو گونة کلی تقسیم می کنند : ژنودتیک (ژئودزی) و مستوی.
نقشه برداری ژئودتیک . شاخه ای از ریاضیات کاربردی است که برای تعیین دقیق شکل و اندازه زمین ، به خصوص برای اندازه گیری و مشاهده موقعیت نقاط و مکانی که کرویت زمین در نظر باشد به کار می رود.
نقشه برداری هوایی . نقشه را از عکسهایی تهیه می کنند که به کمک دوربینهای خاص، از محل مورد نظر برداشته می شود. در تصویر کردن جزئیات از عکس بر نقشه، به مقیاس معین اصول پرسپکتیو را به کمک ابزارهای خاص به کار می برند.
وسایل نقشه برداری
وسایل مختلفی برای برداشتهای نقشه برداری و اندازه گیری فاصله وزاویه و اختلاف ارتفاع به کار می رود که بر حسب دقت، مقیاس و هدف از نقشه برداری، وضعیت منطقه و نوع و روش نقشه برداری مختلف و متفاوت اند. در این فصل به معرفی کلی وسایل اصلی نقشه برداری می پردازیم و در فصلهای بعدی ضمن شرح کار نقشه برداری، از آنها و کار با آنها به تفصیل بیشتر بحث می کنیم.
3
وسایل عمومی
میخها . میخها چوبی یا آهنی هستند. میخهای چوبی در سطح زمین یا دیواره ها یا سقف تونلها کوبیده می شوند. این میخها را معمولاً به شکل گوه می تراشند.
میخهای آهنی که در زمینهای سنگی و یا تخته سنگهای بزرگ و آسفالت و غیره به کار می روند و بنا بر وضعیت خاص زمین در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند.
ژالون . میله ای فلزی یا چوبی است که به فواصل نیم متر به رنگهای سفید و قرمز مشخص شده تا از دور قابل رویت باشد. طول ژالون 2 متر و قطر آن حدود 3 سانتیمتر است. (شکل 2 – 1).
پاره ای از ژالونها به گونه ای ساخته شده اند که به هم متصل می شوند و طولهای متفاوتی را به وجود می آورند. ژالون را باید کاملاً عمود کوبید. ژالون علاوه بر علامت گذاری، برای تعیین امتداد مستقیم بین دو نقطه نیز به کار می رود. در انتهای ژالون یک فلز نوک تیز برای فرو کردن آن در زمین نصب شده است.
چتر دوربین . این وسیله را برای حفاظت از دوربین نقشه برداری در برابر حرارت آفتاب و غیره به کار می برند. (شکل 2-2).
پرچم . برای تعیین محل نقطه و امکان نشانه روی از محلهای بسیار دور، از پرچم به رنگهای سفید و یا قرمز استفاده می کنند (شکل 2-3). انتخاب این رنگها به دلیل امکان تشخیص بهتر آنها از راه دور است.
نقاط کنترل یا نقاط مبنا (نشانگاه) . جسم یا نقطة مرجع ثابتی است به ارتفاع معلوم، برای کارهای اساسی ، که باید از نقاط دائمی استفاده شود، از نشانه های بتونی به شکل هرم ناقص و به ابعاد 60*20*20 میلیمتر که در میان آن میله های فلزی کار گذارده شده است، استفاده می کنند. (شکل 2 – 4).
سه پایه انواع سه پایه را در شکل 2 – 5 می بینیم . برای سوار کردن بسیاری از وسایل چون تئودولیت، ترازیاب، منشور، قطب نما، فاصله یاب، ژالون، گیرنده GPS و غیره به کار می روند.
4
وسایل اندازه گیری فاصله
نوار اندازه گیری (متر)
تئودولیت با شاخص مدرج (میر)
فاصله یابهای الکترونیکی (دیستومات) مانند تله متر ، تلورومتر، سیستم GPS و...
زنجیر مساحی ، مفتول انوار ، وسایل استادیمتری (فاصله سنجی) و پارالاکتیک مانند تئودولیتها و غیره .
شاخصهای مدرج (میر) . میله هایی هستند به طول 3 یا 4 متر که علاوه بر اندازه گیری فاصله، برای تعیین اختلاف ارتفاع هم بهع کار می رود. این شاخصها به فاصله یک متر به رنگهای مختلف قرمز و سیاه مشخص شده اند و اجزای متر، یعنی دسیمتر و سانتیمتر نیز بر آنها تقسیم بندی شده است. این تقسیمها در راستای مستقیم یا معکوس آمده اند. در پشت شاخص مدرج دستگیره ای برای نگه داشتن آن تعبیه شده است و برای قائم نگاه داشتن آن وسیله به نام تراز میر به کار می رود.
میرهایی به نام میرهای بارکد وجود دارد که برای فاصله یابی و نیز تعیین اختلاف در دوربینهای الکترونیکی جدید به کار می رود. در شکل 2-6 انواع میر با تراز آنها مشاهده می شود.
منشور (بازتابنده ) . بر دو نوع است یک نوع آنها به نام منشور مساحی برای پیاده کردن زوایایی مانند 45 ، 90، 60، یا 30 درجه به کار می رودو نوع دیگر به نام منشور (بازتابنده ) فاصله یابی است، که با بازتش امواج نوری (مادون قرمز و ...) به سوی دستگاه فرستنده در فاصله یابهای الکترونیکی برای تعیین فاصله به کار می رود.
وسایل اندازه گیری زاویه و شیب
شیب سنج . از این وسیله برای اندازه گیری زاویة شیب امتدادها استفاده می شود. شکل ساده این دستگاه از یک خط نشانه روی و یک نقاله تشکیل شده است که وزنه ای شاغول مانند از مرکز نقاله آویزان است. وقتی که خط نشانه در امتداد سطح افق باشد، ریسمان شاغل در مقال عدد صفر نقاله می ایستد و اگر امتداد نشانه روی نسبت به سطح افق انحراف داشته باشد، ریسمان شاغول عددی را بر لبة مدرج نقاله نشان می دهد که معرف زاویة شیب امتداد است.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
ارائه روشی فازی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
پروژه نهایی درس روشها و سیستمهای فازی
ارائه روشی فازی
برای
شناسایی الگو های عددی فارسی
فهرست
تعریف پروژه
مروری بر کار های انجام شده
تحلیل موضوع
-- پیش پردازش
ارائه روشی فازی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
-- استخراج ویژگی ها
-- شناسایی
- مجموعه فازی و انتخاب تابع عضویت
تحلیل کد های استفاده شده در شبیه سازی
شبیه سازی و ارائه نتایج تجربی
بررسی مزایا و معایب روش موجود
پیوست
مراجع
تعریف پروژه
تشخیص دست نوشته ها موضوعی است که در سه دهه اخیر مورد مطالعه و بررسی گسترده ای قرار گرفته است و با انفجار تکنولوژی اطلاعات پیشرفت های چشم گیری در این زمینه از تحقیقات اتفاق افتاده است .
دو روش کلی ومتفاوت برای شناسایی دست نوشته وجود دارد :on_line و off_line .در سیستم های on_line با استفاده از یک قلم مخصوص بر روی سطحی الکترونیکی روند نوشتن انجام میشود و تشخیص به صورت on_line انجام می گیرد ٬ کاریرد این نوع سیستم ها در حوزه های امنیتی از جمله امضای دیجیتال می باشد .در سیستم های off_line دست نوشته ها قبلا جمع آوری شده اند و شناسایی بر روی آنها انجام می گیرد٬ کاربرد این نوع سیستم ها در خواندن اتوماتیک چک های بانکی ٬آدرس های پستی [1]٬ خواندن نامه های تجاری و...می باشد[2].
ارائه روشی فازی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
یکی از کاربرد های موفق از تشخیص دست نوشته ٬ باز شناسی نویسه های نوری Optical characters recognition
است که جندین سال است که موضوع تحقیقات قرار گرفته است ٬ برای اولین بار فقط کاراکتر های مجزا توسط این سیستم ها مورد شناسایی قرار می گرفتند ودر نتیجه روند تکامل٬ تمام کلمات مورد شناسایی توسط سیستم های ocr قرار گرفتند[3] اسناد دست نوشته برای شناسایی از طریق این گونه سیستم ها باید کاملا تمیز و با کیفیت بالا باشند.
در این پروژه می خواهم با استفاده از ویژگی های روش فازی روشی برای شناسایی ارقام دست نویس فارسی ارائه دهم .
برای شناسایی الگو های اعداد با قلم ها و اندازه های مختلف ، نرمالیزه کردن الگو ها امری اجتناب نا پذیر است ، بدین منظور از پنجره ای با اندازه ثابت استفاده کرده و اعداد را با مقیاس مناسبی در داخل این پنجره قرار می دهیم .
مهمترین عامل در شناسایی اعداد و حروف توسط چشم انسان ویژگی های مربوط به هر نویسه است ،چشم به طور طبیعی در مقایسه ویژگی های حروف و اعداد به صورت فازی عمل می کند روش های مختلفی را می توان برای استخراج ویژگی ها مورد استفاده قرار داد مثلا می توان یک نویسه را به قطعات کوچکتری شامل : خطوط افقی ،عمودی ، مایل و همچنین منحنی های بسته و کمان های محدب ومقعر تجزیه کرد و نحوه اتصال قطعات را مورد بررسی قرار داد . در این پروژه برای استخراج ویژگی از روش چهار خانه استفاده می شود [14,15]
در این روش یک تصویر با ابعاد64*64 به جدولی با ابعاد 8*8 نگاشته می شود ،بنابر این جدولی شامل 64 خانه خواهد بود که ابعاد هر یک از خا نه های جدول 8*8 است.
برای هر خانه جدول یک ویژگی استخراج کرده ، ویژگی بر اساس فاصله برداری نرمالیزه در[14] انتخاب می شود ،مجموعه داده ای به عنوان مجموعه مرجع در نظر گرفته می شود و میانگین ، واریانس ، تابع عضویت هر ویژگی و سپس متوسط تابع عضویت برای نمونه های مرجع را به دست می آوریم واز این به بعد هر عددی که به سیستم داده شود ویژگی هایش را استخراج می کنیم و تابع عضویت هر ویژگی را به دست آورده و با نمونه های مراجع مقایسه می شود و شناسایی بر اساس یک روش فازی صورت می گیرد.
ارائه روشی فازی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
در این پروژه دو تابع فازیگر را معرفی کرده ، در قسمت های بعدی به چگونگی و جزییات مراحل کار می پردازم .
مروری بر کار های انجام شده
همان طور که گفته شد یکی از کاربرد های موفق از تشخیص دست نوشته ٬ باز شناسی نویسه های نوری Optical characters recognition
است که چندین سا ل است که موضوع تحقیقات قرار گرفته است ٬ برای اولین بار فقط کاراکتر های مجزا توسط این سیستم ها مورد شناسایی قرار می گرفتند ودر نتیجه روند تکامل٬ تمام کلمات مورد شناسایی توسط سیستم های ocr قرار گرفتند[3] اسناد دست نوشته برای شناسایی از طریق این گونه سیستم ها باید کاملا تمیز و با کیفیت بالا باشند.
در نتیجه تحقیقات و تلاش های موثر ٬ سیستم هایی برای زبان انگلیسی[4 ]٬ زبان عربی [5] ٬زبان فارسی٬ [1]زبان چینی[6]و دست نوشته های عددی [7] فراهم است.
اولین گام برای تبدیل تصویر به اطلاعات قابل فهم برای کامپیوتر ٬ پارامتریک کردن عملیات است . لذا اولین عملیاتی که بر روی تصویر انجام می دهیم عملیات پیش پردازش تصویر است که می خواهیم بعضی از متغیر های ناخواسته را که باعث پیچیدگی پروسه تشخیص می شوند را کاهش دهیم ٬ عملیاتی مانند اصلاح کجی ها ٬ هموار سازی ٬ نرمالیزه کردن٬ بخش بندی segmentation
و.. یر روی تصاویر اعمال می کنیم. [8]
بعد از این مرحله باید ویژگی ها را استخراج کنیم٬در[9] برای انتخاب ویژگی ها ٬ روشhmm دو بعدی را انتخاب کرده است و سپس یک روش دسته بندی را برای شناسایی انتخاب کرده٬ روش های دسته بندی کننده نیز بسیار مختلف است٬ از جمله دسته بندی کننده
های svm ,neural networks, ,knn. .[10,11]
روش های زیادی برای استخراج ویژگی ها وجود دارد اما مسئله اصلی که در این رابطه وجود دارد پیدا کردن روش های استخراج ویژگی نیست بلکه به دنبا ل پیدا کردن بهترین روش برای استخراج ویژگی ها هستیم [12]
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 50 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
28
1
1
«بنام خدا»
محققان :
« طیبه پشمکی – ملیحه احسانی مقدم »
« فهرست مطالب »
عنوان صفحه
تاریخچه و سبکهای گوناگون هنر باغ سازی در جهان 1
فصل اول – توسعه باغ سازی کهن 2
بخش اول – بابل 3
فصل دوم – توسعه باغ سازی در قرون وسطی 3
بخش اول – ایتالیا 4
بخش دوم – فرانسه 5
بخش سوم – انگلستان 5
بخش چهارم – خاور دور 5
28
2
2
تاریخچه و سبک پردیس سازی در ایران 6
فصل اول – تحول تاریخی باغ در ایران 8
بخش اول – باغ های تیموری 8
بخش دوم – باغ های صفوی یا شاه عباسی 9
بخش سوم – باغ های قاجاری 10
بخش چهارم – باغ های شیراز 10
باغ تخت – باغ ارم 10
بخش پنجم - باغ های تبریز 10
عنوان صفحه
تحقیقات پروژه 12
بخش اول:مصاحبه با کارشناس گلخانه 13
نتایج تحقیقات 15
تراکت تبلیغاتی 19
آلبوم عکس 20
مشخصات مالی طرح 31
پلانها 43
منابع و مأخذ 44
28
3
3
« تاریخچه و سبکهای گوناگون هنر باغ سازی در جهان »
باغ نمایانگر منظره ای از دنیای ایده آل بشر است. باغ را نمی توان جدا از مردمی که آنها را ساخته اند دانست. لذا باغهای زینتی تفریحی هر دوره ای نمایانگر دنیای ایده آل و رویایی مردم آن دوره و اجتماع خاص خود محسوب می شود. باغ سازی و باغبانی در آشنایی با ارتباط مردم و گیاهانی که آنان در طی تاریخ به کار برده اند برای استفاده سازنده و صحیح از گیاهان در باغسازی لازم است. بعلاوه مطالعه تاریخ سبک باغسازی به شناخت مردم امروزی و چگونگی تشویق او به توسعه پردیس سازی و منظره سازی کمک فراوان می کند. در کتابهای مختلف از واژه های منظره سازی و باغبانی استفاده شده است وتفسیر این دو کلمه گویای واضحی از ارتباط بشر با گیاهان در محیط زیست او می باشد. باغ به معنای یک ناحیه محصور و مخصوص کشت گیاه است. منظره سازی در اصل به معنای شکل دادن به فرم زمین به کار رفته است. به نظر می رسد از زمانی که نقاشان شکل و فرم زمین را
28
4
4
موضوع نقاشیهای خود قرار داده اند ، منظره سازی متداول شده است. در باغهایی که قبل از میلاد مسیح احداث شده است ، گیاهان را از نظر مذهبی به کار می بردند. ولی در برخی دیگر از قسمتهای جهان فقط علاقه به گلها و گیاهان باعث احداث باغهای زیبا می شد. گاهی اوقات نیز عده ای برای نشان دادن قدرت و ثروت خود اقدام به ساخت باغهای بسیار وسیع و زیبا می نمودند. بعضی از اجتماعات علاقه بشتری به مناظر بسیار قدیمی و کنترل شده و خطوط هندسی نشان داده و برخی دیگر فرم های طبیعی را ترجیح می دادند. در هر دو صورت منظره سازی برای زیباتر ساختن محوطه اطراف قصرها و پله ها و ساختمانهای عمومی به کار رفته است. امروزه هم صرفاً به همین منظور ، یعنی برای زیبا سازی و بهسازی محیط زیست ، باغسازی می نمایند. علاوه بر این عوامل فرهنگی و اقتصادی و سیاسی برخی از عوامل جغرافیایی و بومی نیز تاثیر بر سبک و توسعه باغسازی هر جامعه گذاشته است. آب و هوا ، پستی و بلندی ، جنس خاک ، مقدار آب و موجود بودن گیاهان مناسب ، همه از عوامل مهم و محدود کننده فرم و سبک باغسازی می باشند . دلیل و هدف از کشت گیاه نیز حائز اهمیت است. بدین معنی که گیاه را با در نظر گرفتن کاربرد آن ( فضائی محفوظ از باد و نور خورشید و برای حصارکشی ) به کار می برند. در ضمن، احداث باغهای عظیم نیاز به هزینه زیاد و کارگر فراوان داشته ، لذا بودجه وکارگر موجود نیز از عوامل مهم باغسازی در هردوره از تاریخ محسوب می گرددتاریخ هنر باغ سازی رانمی توان در یک فصل بررسی نمود به این دلیل در این بخش مختصری از رابطه ی انسان و گیاه و نحوه ی باغسازی درطی تاریخ ذکر میگردد .
1- فصل اول:توسعه باغ سازی کهن
جلگه ی حاصلخیز مصر نیزدرامتداد پر آب نیل همزمان باتمدن بین النهرین جایگاه یکی دیگر ازتمدنهای بزرگ دوران باستان بوده که ازکشاورزی تکامل یافته ای نیز برخورداربوده است دراین سرزمین؛رابطه ی انسان باطبیعت مبنی بر الهام ازطبیعت وآمیختگی معماری با طبیعت قرارداشت وویژگی آن بدین شرح قابل جمع بندی است:
طبیعت پایه ی الهام معماری بنای معابد مصری به شمار می رفت به نحو ی ک مونومان ها(اهرام؛معابدو....) تقلیدی از کوه است.ستون ها تقلیدی ازگلهای نیلوفروپاپیروس.
سیستم باغسازی درمصر باستان به صورت باغ های کشاورزی بوده است.
باغ های مصر باستان؛قطعات مسطح مستطیل شکلی بودند وگیاهان درآن بافرم
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 44 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد کرج
پروژه درس زبان تخصصی
سیستم های کنترل فازی
موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر میسازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصالها بوجود آمده بود .
1
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد کرج
پروژه درس زبان تخصصی
سیستم های کنترل فازی
موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر میسازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصالها بوجود آمده بود .
1
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد کرج
پروژه درس زبان تخصصی
سیستم های کنترل فازی
موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر میسازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصالها بوجود آمده بود .
1
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد کرج
پروژه درس زبان تخصصی
سیستم های کنترل فازی
موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر میسازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصالها بوجود آمده بود .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
رویکرد مدل سازی REA برای تدریس AIS
( پروژة درس سیستمهای اطلاعات حسابداری )
منبع : سایت EBSCO
رویکرد مدل سازی REA برای تدریس AIS
چکیده: اولین بار در مورد مدلREA در سال 1982 در Accounting Review به عنوان چارچوبی برای ساخت سیستم های حسابداری در محیطی با داده های به اشتراک گذاشته شده (شبکه ای) درون شرکت ها ویا بین شرکت ها بحث شد. ویژگی اصلی مدل این است که به صورت معنایی (تفسیری) ورودیها و خروجیهای یک فرآیند تجاری را نشان می دهد. کلمه مخفف REA از آن ساختار الگویی که شامل منابع اقتصادی، فعالیتهای اقتصادی، و عوامل اقتصادی است، گرفته شده است.
همزمان با انتشار تحقیقات در زمینه REA ، این مدل، به عنوان چارچوبی برای تدریس AIS ابتدا در دانشگاه ایالت Michigan و سپس به تدریج در دیگر دانشگاهها و کالجها استفاده شد. در شکل گسترده، مدل REA ، تدریس ساختار معاملات حسابداری، خصوصیات خطمشی تجاری و تعهدات، مهندسی فرآیند تجاری و ساختار زنجیره ارزش شرکت را
1
تفکیک میکند. از سال 2003 مدلسازی REA در دورههای گوناگون AIS و در کتابهای درسی گوناگون AIS، هم در ایالات متحده و هم به صورت بینالمللی به کار گرفته شد.
واژههای کلیدی: مدل حسابداری REA، مدلسازی معنایی پدیدههای حسابداری، سیستمهای اطلاعاتی حسابداری، فلسفه وجود موسسهREA.
منشاء رویکرد REA
ما یک پایگاه داده به عنوان یک مدل از دنیای فیزیکی توسعه یافته تعریف خواهیم کرد (Abrial (1974-1973)) ، وقتی من ابتدا این نقلقول را در کلاسهای فارغ التحصیلی علوم کامپیوتر در دانشگاه Massachusette (UMASS) در سال 1975 خواندم، بیدرنگ کاربرد آن در سیستم پردازش عملیات حسابداری به ذهنم رسید. دنیای تئوری پایگاه داده ، در آن زمان در میانه عمر طلاییاش بود. نظریههای codd در مورد سیستمهای رابطهای (1972ـ1970) و هنجارسازی ترکیبی (syntactic normalization) (1972) تأیید بیشتری نسبت به طبقات قدیمیتر پایگاههای اجرایی مثل شبکه سیستمهای سلسله مراتبی از نظر ملاحظات منطقی و مفهومی داشت، مقاله سال ((1974)(Abrial ظهور منشأ پایگاه دادههای معنایی را نشان داد که پس از انتشار مدل موجودیتهای smith,chen در سال 1976 و نظریات خلاصهسازی دادههای smith در سال 1977 به اوج رسید.
برای من در UMASS مشخص شد که پایگاه دادههای حسابداری آتی، رابطهای خواهد بود و اینکه آنها با معانی درونهای (embeded semantics) و به شکلی دقیق (strict typing) طراحی خواهند شد.
در دورههای 5 تا 6 ساله بعدی، من تعدادی مقاله در مورد سیستمهای حسابداری رابطهای با مضمون قوی نوشتم (1982، 1980، 1979، 1978، Mc Carthy) که یک جریان تحقیقی بود که با معرفی مدل REA درسال 1982 درAccounting Review به اوج رسید. در آنجا REAبه عنوان چهار چوبی برای ساخت سیستمهای حسابداری در یک محیط، با دادههای به اشتراک گذاشته شده، چه درون شرکتها و چه بین شرکتها به ذهن رسید. ویژگی اصلی مدل این است که به صورت معنایی ورودیها و خروجیهای یک فرآیند تجاری را بیان میکند. کلمه REA از آن ساختار الگویی که شامل منابع اقتصادی، فعالیتهای اقتصادی و عوامل اقتصادی است، گرفته شده است.
چارچوب معنایی در حال حاضر گسترده شده تا خلاصه ای از شناسایی خصوصیات تعهدات منابع آتی را دربارة منبع و زنجیره ارزش در بر بگیرد بنابراین (با توجه به این) ، مفهوم اصلی 1974 Abrial (بدست آمده از نقلقول قبلی)، برای حسابداری به کار برده شده و به صورت زیر گسترده شده است.
2
پایگاه دادههای حسابداری مدلی است از واقعیت در برگرفتة یک شرکت تجاری رشدیافته که شامل مجموعه پاسخگویی در مورد عملیات گذشته، مجموعهای از تعهدات و ادعاهای فعلی و مجموعهای از طرحها و سیاستهای آتی میباشد.
REA همچنان که در سال 2003 عنوان شده چارچوبی بسیار توسعه یافته است و در واقع یک مدل پیشنهادی برای استانداردهای معاملات تجاری الکترونیکی متعدد است (David et al 2002-Geerts ,Mc Charthy 2003) . علاوه براین مدلسازی REA در تعداد زیادی از دورههای AIS و در کتابهای درسی گوناگونی از AIS به طور برجسته هم در ایالات متحده آمریکا و هم در سطح بینالمللی نشان داده شده است. بعضی استفادههای محدود شده ازREA در دورههای حسابداری مقدماتی و کلاسهای پایگاه دادههای MIS مقدماتی ایجاد شده است.( David Maccracken, Reckers 2003: Trimmeretal 2002)
این مقاله عناصر و نظریههای مدل REA را بازبینی میکند. و توضیح میدهد که چطور آن مفاهیم در تدریس AIS استفاده میشود. بخش دوم مقاله ویژگیهای اساسی پایگاه دادههای رابطهای و مدلسازی معنایی را مورد بازبینی و تجدید نظر قرار می دهد. در دنباله من مثالهای اساسی میآورم برای تجدیدنظر در مورد 3 مرحله مجزا از رشد مدل REA که نهایتاً برای تدریس استفاده شده است: 1ـ مجموعهای از ویژگیهای اساسیاش ؛ 2ـ روند افزایشی زنجیره ارزش مؤسسه تجاری و تفکیک آن برای گردش کار و خصوصیات وظایف؛ 3ـ بسط آن به تعهدات و انواع آن. من این موارد اولیه را در بخشی که دربارة چگونگی استفاده از REA برای تدریس رشته خودم توضیح میدهم ، درکارگاه تابستانی دانشگاه ایالت (MSU)Michigan و در انجمن حسابداری آمریکا (AAA) ،برای شروع تدریسAIS دنبال می کنم. من این مقاله را با پیشنهاداتی در ارتباط با رشد انجمن پژوهشگران AIS به اتمام میرسانم , که این انجمن مدلسازی معنایی پدیدههای حسابداری را به عنوان جزء اساسی تدریسشان به حساب میآورند.
پایگاه دادههای رابطهای و مدلسازی معنایی
سیستمهای پایگاه دادههای تجاری کنونی،شامل سیستمهای کوچکتر Access) (Microsoft و نیزسیستمهای بزرگتر (Oracle client-server editions) گرایش زیادی دارد به ساختارهای رابطهای مدنظر. Codd این مطلب را بیش از 30 سال پیش(در سال 1970) در یکی از مهمترین مقالات علمی کامپیوتر که تاکنون نوشته است تجسم کرد. دادههای ساختار سیستمهای رابطهای به عنوان یک جدول مسطح، همچنانکه که در شکل 1 دربارة یک مجموعه محدود از "نقاشان" و "نقاشیها" نمایش داده شده است میباشد.
3
جدول نقاشان دو سر ستون دارد و 6 ردیف از دادههای واقعی که در مورد 6 هنرمند است؛ جدول نقاشی نیز دوستون و 8 ردیف دارد که بیانکننده بعضی از آثار هنرمندان است.
ستونها غالباً صفات (attributs) نامیده شده است. سر فصل NAME کلید اولیه / منحصر به فرد را نشان می دهد (Primerykey) . برای کلید اولیه نمیتوان مقادیر تکراری به کاربردولی برای سایر خانهها استفاده تکراری از مقادیر مجاز است. (یعنی صفاتی که مجاز به استفاده تکراری هستند در یک خانه با محدودیتهای استاندارد، قابل استفاده نیستند.) و این بین سیستمهای رابطهای و متغیر ساختارهای سیستم قبلی تفاوت ایجاد میکند.
پیکانهای دوطرفه شکل 1 به طور غیررسمی نشان میدهد که نقاشان و نقاشیها مرتبط شدهاند، اما آنها قسمتی از مکانیزمهای پایگاه دادههای رابطهای نیستند. ارتباط بین جداول در یک کاربرد واقعی به وسیله محاسبه و ذخیره ارزشها (مقادیر )کلید متفاوت در همان ردیف متأثر شده است، بنابراین نشان داده شده است که دو مورد (مثل ، Guernica, Picasso) رابطه ای با یکدیگر دارند.برای پایگاه دادهها در شکل 1 من میتوانم یک ارتباط بین نقاشان و نقاشیها به یکی از طرق زیر ایجاد کنم: (1)فرستادن کلید نقاش به طرف جدول نقاشی، که در نتیجه ستون سومی ایجاد میشود.
یا (2)فرستادن کلیدهای هردو جدول با هم به جدول سوم که Artist for(پدیدآورنده) نامیده میشود که مثالهای این دو به صورت مجزا نشان داده شده است. انتخاب کار ا و موثر بین این دو گزینه، اغلب یک موضوع برای کلاسهای AIS است که خارج از محدوه بررسی من است.
کار اصلی تئوری هنجارسازی یک رویکرد از پایین به بالا برای طراحی است. زیرا پایگاه دادهها را به وسیله تجزیه جدولهای بزرگ به جدولهای کوچکتر از طریق قوانین علت و معلولی ایجاد کرده است (1977Everest, weber). در مقابل رویکرد معنایی یا از بالا به پایین برای طراحی- که ابتدا به وسیله chen به طور کامل ارائه شد- با تجزیه و تحلیل واقعیت طراحی شده برای انواع گوناگونی از موضوعات (مثل افراد، اشیاء، فعالیتها و مفاهیم) و سپس طراحی نموداری از موجودیتهای مستقل شناسایی شده را همراه با اتصالات یا روابط نامبردهشان در قالب یک جدول ارائه میکند. (1979 Mc Carthy). یک طراح پایگاه دادههای معنایی همیشه یک نمودار ارتباط موجودیتها را همانطور که در شکل 2 نشان داده شده، قبل از طراحی گزینههای شکل 1 ارائه میکند. این نمودار در زمینه مدلسازی از بالا به پایین است، جاییکه مدل REA بزرگترین منافع تدریسش را فراهم میکند. که آن رویکردبعدا بحث میشود.
اجزاء مدل REA
الگوی اساسی REA