هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

پروژه نقشه برداری 40 ص

پروژه نقشه برداری 40 ص

پروژه-نقشه-برداری-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد مشهد
‏عنوان :
‏2
‏نقشه و نقشه برداری
‏نقشه، نمایش هندسی مجموعه ای از نقاط با مقیاس معلوم روی کاغذ (یا هر چیز دیگر) است.
‏مجموعة عملیاتی را که برای تعیین و یا نمایش موقعیت نسبی نمودها و عوارض واقع بر سطح زمین یا نزدیک به سطح زمین، اعم از مصنوعی یا طبیعی ، با اندازه گیریهای فاصله ها، زوایا و امتداد تعدادی نقطه نسبت به هم یا نسبت به نقاط دیگر، موسوم به نقاط کنترل انجام می گیرد و در اغلب موارد به تهیه نقشه برای استفاده های مختلف می انجامد ‏«‏نقشه برداری‏»‏ گویند. در اصطلاح، هر اندازه ای را که برای این تعیین موقعیت به دست می آورند، یک برداشت می نامند. کاری که از نتیجة علم نقشه برداری و ترسیم نقشه (کارتوگرافی ) به منظور اندازه گیری مشخصات جغرافیایی و سازماندهی اطلاعات جغرافیایی و سازماندهی اطلاعات جغرافیایی و انتشار و نمایش داده ها و کاربرد داده ها به دست می آید ژنوماتیک (مهندسی جغرافیا) گویند.
‏انواع نقشه برداری
‏نقشه برداری را به دو گونة کلی تقسیم می کنند : ژنودتیک (ژئودزی) و مستوی.
‏نقشه برداری ژئودتیک . ‏شاخه ای از ریاضیات کاربردی است که برای تعیین دقیق شکل و اندازه زمین ، به خصوص برای اندازه گیری و مشاهده موقعیت نقاط و مکانی که کرویت زمین در نظر باشد به کار می رود.
‏نقشه برداری هوایی .‏ نقشه را از عکسهایی تهیه می کنند که به کمک دوربینهای خاص، از محل مورد نظر برداشته می شود. در تصویر کردن جزئیات از عکس بر نقشه، به مقیاس معین اصول پرسپکتیو را به کمک ابزارهای خاص به کار می برند.
‏وسایل نقشه برداری
‏وسایل مختلفی برای برداشتهای نقشه برداری و اندازه گیری فاصله وزاویه و اختلاف ارتفاع به کار می رود که بر حسب دقت، مقیاس و هدف از نقشه برداری، وضعیت منطقه و نوع و روش نقشه برداری مختلف و متفاوت اند. در این فصل به معرفی کلی وسایل اصلی نقشه برداری می پردازیم و در فصلهای بعدی ضمن شرح کار نقشه برداری، از آنها و کار با آنها به تفصیل بیشتر بحث می کنیم.
‏3
‏وسایل عمومی
‏میخها ‏.‏ میخها چوبی یا آهنی هستند. میخهای چوبی در سطح زمین یا دیواره ها یا سقف تونلها کوبیده می شوند. این میخها را معمولاً به شکل گوه می تراشند.
‏میخهای آهنی که در زمینهای سنگی و یا تخته سنگهای بزرگ و آسفالت و غیره به ‏کار می روند و بنا بر وضعیت خاص زمین در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند.
‏ژالون ‏.‏ میله ای فلزی یا چوبی است که به فواصل نیم متر به رنگهای سفید و قرمز مشخص شده تا از دور قابل رویت باشد. طول ژالون 2 متر و قطر آن حدود 3 سانتیمتر است. (شکل 2 ‏–‏ 1).
‏پاره ای از ژالونها به گونه ای ساخته شده اند که به هم متصل می شوند و طولهای ‏متفاوتی را به وجود می آورند. ژالون را باید کاملاً عمود کوبید. ژالون علاوه بر علامت گذاری، برای تعیین امتداد مستقیم بین دو نقطه نیز به کار می رود. در انتهای ژالون یک فلز نوک تیز برای فرو کردن آن در زمین نصب شده است.
‏چتر دوربین‏ . این وسیله ‏را برای حفاظت از دوربین نقشه برداری در برابر حرارت آفتاب و غیره به کار می برند. (شکل 2-2).
‏پرچم .‏ برای تعیین محل نقطه و امکان نشانه روی از محلهای بسیار دور، از پرچم به رنگهای سفید و یا قرمز استفاده می کنند (شکل 2-3). انتخاب این رنگها به دلیل امکان تشخیص بهتر آنها از راه دور است.
‏نقاط کنترل یا نقاط مبنا (نشانگاه) .‏ جسم یا نقطة مرجع ثابتی است به ارتفاع معلوم، برای کارهای اساسی ، که باید از نقاط دائمی استفاده شود، از نشانه های بتونی به شکل هرم ناقص و به ابعاد 60*20*20 میلیمتر که در میان آن میله های فلزی کار گذارده شده است، استفاده می کنند. (شکل 2 ‏–‏ 4).
‏سه پایه‏ انواع سه پایه را در شکل 2 ‏–‏ 5 می بینیم . برای سوار کردن بسیاری از وسایل چون تئودولیت، ترازیاب، منشور، قطب نما، فاصله یاب، ژالون، گیرنده GPS‏ و غیره به کار می روند.
‏4
‏وسایل اندازه گیری فاصله
‏نوار اندازه گیری‏ (متر)
‏تئودولیت با شاخص مدرج‏ (میر)
‏فاصله یابهای الکترونیکی‏ (دیستومات) مانند تله متر ، تلورومتر، سیستم GPS‏ و...
‏زنجیر مساحی ، مفتول انوار ، وسایل استادیمتری (فاصله سنجی) و پارالاکتیک‏ مانند تئودولیتها و غیره .
‏شاخصهای مدرج (میر) . ‏میله هایی هستند به طول 3 یا 4 متر که علاوه بر اندازه گیری فاصله، برای تعیین اختلاف ارتفاع هم بهع کار می رود. این شاخصها به فاصله یک متر به رنگهای مختلف قرمز و سیاه مشخص شده اند و اجزای متر، یعنی دسیمتر و سانتیمتر نیز بر آنها تقسیم بندی شده است. این تقسیمها در راستای مستقیم یا معکوس آمده اند. در پشت شاخص مدرج دستگیره ای برای نگه داشتن آن تعبیه شده است و برای قائم نگاه داشتن آن وسیله به نام تراز میر به کار می رود.
‏میرهایی به نام میرهای بارکد وجود دارد که برای فاصله یابی و نیز تعیین اختلاف در دوربینهای الکترونیکی جدید به کار می رود. در شکل 2-6 انواع میر با تراز آنها مشاهده می شود.
‏منشور (بازتابنده ) ‏. بر دو نوع است یک نوع آنها به نام منشور مساحی برای پیاده کردن زوایایی مانند 45 ، 90، 60، یا 30 درجه به کار می رودو نوع دیگر به نام منشور (بازتابنده ) فاصله یابی است، که با بازتش امواج نوری (مادون قرمز و ...) به سوی دستگاه فرستنده در فاصله یابهای الکترونیکی برای تعیین فاصله به کار می رود.
‏وسایل اندازه گیری زاویه و شیب
‏شیب سنج . ‏از این وسیله برای اندازه گیری زاویة شیب امتدادها استفاده می شود. شکل ساده این دستگاه از یک خط نشانه روی و یک نقاله تشکیل شده است که وزنه ای شاغول مانند از مرکز نقاله آویزان است. وقتی که خط نشانه در امتداد سطح افق باشد، ریسمان شاغل در مقال عدد صفر نقاله می ایستد و اگر امتداد نشانه روی نسبت به سطح افق انحراف داشته باشد، ریسمان شاغول عددی را بر لبة مدرج نقاله نشان می دهد که معرف زاویة شیب امتداد است.

 

دانلود فایل

پروژه نهایی درس روشها و سیستمهای فازی ارائه روشی فازی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی 25 ص

پروژه نهایی درس روشها و سیستمهای فازی ارائه روشی فازی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی 25 ص

پروژه-نهایی-درس-روشها-و-سیستمهای-فازی-ارائه-روشی-فازی-برای-شناسایی-الگوهای-عددی-فارسی-25-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ارائه روشی فا‏ز‏ی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
‏پروژه نهایی درس روشها و سیستمهای فازی
‏ارائه روشی فازی

‏برای
‏شناسایی الگو های عددی فارسی
‏فهرست
‏تعریف پرو‏ژه
‏مروری بر کار های انجام شده
‏تحلیل موضوع
‏ -- پیش پردازش
‏ارائه روشی فا‏ز‏ی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
‏ -- استخراج وی‏ژگی ه‏ا
‏ -- شناسایی
‏ - مجموعه فازی و انتخاب تابع عضویت
‏تحلیل کد های استفاده شده در شبیه سازی
‏شبیه سازی و ارائه نتایج تجربی
‏بررسی مزایا و معایب روش موجود
‏پیوست
‏مراجع
‏تعریف پرو‏ژه
‏تشخیص دست نوشته ها موضوعی است که در سه دهه اخیر مورد مطالعه و بررسی گسترده ای قرار گرفته است و با انفجار تکنولو‏ژی اطلاعات ‏پیشرفت های چشم گیری در این زمینه از تحقیقات اتفاق افتاده است .
‏دو روش کلی ومتفاوت برای شناسایی دست نوشته وجود دارد :on_line‏ و off_line‏ .در سیستم های on_line‏ با استفاده از یک قلم مخصوص بر روی سطحی الکترونیکی روند نوشتن انجام میشود و تشخیص به صورت on_line‏ انجام می گیرد ‏٬ ‏کاریرد ‏این نوع سیستم ها ‏ در حوزه های امنیتی از جمله امضای دیجیتال می باشد .در سیستم های off_line‏ دست نوشته ها قبلا جمع آوری شده اند و شناسایی بر روی آنها انجام می گیرد‏٬ کاربرد این نوع سیستم ها ‏در خواندن اتوماتیک چک های بانکی ‏٬‏آدرس های پستی [1]‏٬ خ‏وا‏ندن نامه های تجاری‏ ‏و...‏می باشد[2]‏.
‏ارائه روشی فا‏ز‏ی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
‏یکی از کاربرد های موفق از تشخیص دست نوشته ‏٬ ‏باز شناسی نویسه های نوری Optical characters recognition
‏است که جندین سال است که موضوع تحقیقات قرار گرفته است ٬‏ برای اولین بار فقط کاراکتر های مجزا توسط این سیستم ها مورد شناسایی قرار می گرفتند ودر نتیجه روند تکامل‏٬‏ تمام کلمات مورد شناسایی توسط سیستم های ocr‏ قرار گرفتند[3]‏ اسناد دست نوشته برای شناسایی از طریق این گونه سیستم ها باید کاملا تمیز و با کیفیت بالا باشند.
‏در این پروژه می خواهم ‏با استفاده ‏از وی‏ژگی های ‏روش‏ فازی ‏روشی‏ برای شناسایی ارقام‏ دست نویس‏ فارسی ارائه دهم ‏.
‏برای شناسایی الگو های اعداد با قلم ها و اندازه های مختلف ، نرمالیزه کردن الگو ها امری اجتناب نا پذیر است ، بدین منظور از پنجره ای با اندازه ثابت استفاده کرده و اعداد را با مقیاس مناسبی در داخل این پنجره قرار می دهیم ‏.
‏مهمترین عامل در شناسایی اعداد و حروف توسط چشم انسان وی‏ژگی های ‏م‏ربوط به هر نویسه است ،چشم به ط‏و‏ر طبیعی ‏ در مقایسه وی‏ژگی های حروف و اعداد به صورت فازی عمل می کند روش های مختلفی را می توان برای استخراج وی‏ژگی ها مورد استفاده قرار داد مثلا می توان یک نویسه را به قطعات کوچکتری شامل : خطوط افقی ،عمودی ، مایل و ‏همچنین منحنی های بسته و کمان های محدب ومقعر تجزیه کرد و نحوه اتصال قطعات را مورد بررسی قرار داد . در این ‏پرو‏ژه‏ برای استخراج وی‏ژگی ‏از روش چهار خانه استفاده می شود [14,15]‏
‏در این روش یک تصویر با ابعاد64*64 به جدولی با ابعاد 8*8 نگاشته می شود ‏،بنابر این جدولی شامل 64 خانه خواهد بود که ابعاد هر یک از خا نه های جدول 8*8 است.
‏برای هر خانه جدول یک وی‏ژگی استخراج کرده ، وی‏ژگی بر اساس فاصله برداری نرمالیزه در[14]‏ انتخاب می شود ‏،مجموعه داده ای به عنوان مجموعه مرجع در نظر گرفته می شود و میانگین ، واریانس ، تابع عضویت هر وی‏ژگی و سپس متوسط تابع عضویت برای نمونه های مرجع ‏را به دست می آوریم واز این به بعد هر عددی که به سیستم داده شود وی‏ژگی هایش را استخراج می کنیم و تابع عضویت هر وی‏ژگی را به دست آورده و با نمونه های مراجع مقایسه می شود و شناسایی بر اساس یک روش فازی صورت می گیرد‏.
‏ارائه روشی فا‏ز‏ی برای شناسایی الگوهای عددی فارسی
‏در این پرو‏ژه دو تابع فازیگر ‏را معرفی کرده ، در قسمت ‏های ‏بعدی به چگونگی و جزییات مراحل کار می پردازم .
‏مروری بر کار های انجام شده
‏همان طور که گفته شد ‏یکی از کاربرد های موفق از ‏ت‏شخیص دست نوشته ‏٬ ‏باز شناسی نویسه های نوری Optical characters recognition
‏است که ‏چ‏ندین سا‏ ‏ل است که موضوع تحقیقات قرار گرفته است ٬‏ برای اولین بار فقط کاراکتر های مجزا توسط این سیستم ها مورد شناسایی قرار می گرفتند ودر نتیجه روند تکامل‏٬‏ تمام کلمات مورد شناسایی توسط سیستم های ocr‏ قرار گرفتند[3]‏ اسناد دست نوشته برای شناسایی از طریق این گونه سیستم ها باید کاملا تمیز و با کیفیت بالا باشند.
‏در نتیجه تحقیقات و تلاش های موثر ‏٬ سیستم هایی برای زبان انگلیسی[4 ]‏٬ زبان عربی [5]‏ ٬‏زبان فارسی٬ [1]‏زبان چینی[6]‏و‏ دست نوشته های عددی [7]‏ فراهم است.
‏اولین گام برای تبدیل تصویر به اطلاعات قابل فهم برای کامپیوتر ‏٬ پارامتریک کردن عملیات است . لذا اولین عملیاتی که بر ر‏و‏ی تصویر ا‏نجام می دهیم عملیات پیش پردازش تصویر است که می خواهیم بعضی از متغیر های ناخواسته را که باعث پیچیدگی پروسه تشخیص می شوند را کاهش دهیم ‏٬ عملیاتی مانند اصلاح کجی ها ٬ هموار سازی ‏٬ نرمالیزه کردن‏٬ بخش بندی segmentation
‏ و.. یر روی تصاویر اعمال می کنیم. [8]
‏بعد از این مرحله باید وی‏ژگی ها را اس‏تخراج کنیم‏٬‏در[9]‏ برای انتخاب وی‏ژگی ها ‏٬ روشhmm‏ دو بعدی را انتخاب کرده است‏ ‏و سپس یک روش دسته بندی را برای شناسایی انتخاب کرده‏٬ روش های دسته بندی‏ کننده‏ نیز‏ بسیار مختلف است٬ ‏ از جمله ‏دسته بندی کننده
‏های svm‏ ,neural networks,‏ ‏,knn‏. .[10,11]
‏ ‏روش های زیادی برای استخراج وی‏ژگی ها وجود دارد اما مسئله اصلی که در این رابطه وجود دارد پیدا کردن روش های استخراج وی‏ژگی نیست بلکه به دن‏با ‏ل پیدا کردن ‏ب‏هترین روش ‏ب‏رای استخراج وی‏ژگی ها هستیم [12]‏

 

دانلود فایل

پروژه پرورش گلهای زینتی 46 ص

پروژه پرورش گلهای زینتی 46 ص

پروژه-پرورش-گلهای-زینتی-46-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 50 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

28
1
1
‏«‏بنام خدا‏»
‏ محققان :
‏«‏ طیبه پشمکی ‏–‏ ملیحه احسانی مقدم ‏»

‏«‏ فهرست مطالب ‏»
‏عنوان ‏ صفحه
‏تاریخچه و سبکهای گوناگون هنر باغ سازی در جهان ‏ ‏ ‏ 1
‏فصل اول ‏–‏ توسعه باغ سازی کهن 2 ‏
‏بخش اول ‏–‏ بابل 3
‏فصل دوم ‏–‏ توسعه باغ سازی در قرون وسطی‏ 3
‏بخش اول ‏–‏ ایتالیا‏ 4
‏بخش دوم ‏–‏ ‏فرانسه‏ 5
‏بخش سوم ‏–‏ انگلستان‏ 5
‏بخش چهارم ‏–‏ خاور دور‏ 5
28
2
2
‏تاریخچه و سبک پردیس سازی در ایران ‏ 6
‏فصل اول ‏–‏ تحول تاریخی باغ در ایران‏ 8
‏بخش اول ‏–‏ باغ های تیموری‏ 8
‏بخش دوم ‏–‏ باغ های صفوی یا شاه عباسی ‏ 9
‏بخش سوم ‏–‏ باغ های قاجاری‏ 10
‏بخش چهارم ‏–‏ باغ های شیراز‏ 10
‏باغ تخت ‏–‏ باغ ارم ‏ 10
‏بخش پنجم - باغ های تبریز‏ 10

‏ ‏عنوان‏ ‏صفحه
‏تحقیقات پروژه 12
‏بخش اول:مصاحبه با کارشناس گلخانه 13
‏نتایج تحقیقات 15
‏تراکت تبلیغاتی 19
‏آلبوم عکس 20
‏مشخصات مالی طرح 31
‏پلانها 43
‏منابع و مأخذ 44
28
3
3
‏«‏ ‏تاریخچه و سبکهای گ‏وناگون هنر باغ سازی در جهان ‏»
‏باغ نمایانگر منظره ای از دنیای ایده آل بشر است. باغ را نمی توان جدا از مردمی که آنها را ساخته اند دانست. لذا باغهای زینتی تفریحی هر دوره ای ‏نمایانگر دنیای‏ ایده آل و رویایی مردم آن دوره و اجتماع خاص خود محسوب می شود. باغ سازی و باغبانی در آشنایی با ارتباط مردم و گیاهانی که آنان در طی تاریخ ‏به کار برده اند برای استفاده سازنده و صحیح از گیاهان در باغسازی لازم است. بعلاوه مطالعه تاریخ سبک باغسازی به شناخت مردم امروزی و چگونگی تشویق او به توسعه پردیس سازی و منظره سازی کمک فراوان می کند. در کتابهای مختلف از واژه های ‏منظره سازی‏ و ‏باغبانی ‏استفاده شده است وتفسیر این دو کلمه گویای واضحی از ‏ارتباط بشر با گیاهان در محیط زیست او می باشد. ‏باغ‏ به معنای یک ناحیه محصور و مخصوص کشت گیاه است. ‏منظره سازی‏ در اصل به معنای شکل دادن به فرم زمین به کار رفته است. به نظر می رسد از زمانی که نقاشان شکل و فرم زمین را
28
4
4
‏موضوع نقاشیهای خود قرار داده اند ، منظره سازی متداول شده است. در باغهایی که قبل از میلاد مسیح احداث شده است ، گیاهان را از نظر مذهبی به کار می بردند. ولی در برخی دیگر از قسمتهای جهان فقط علاقه به گلها و گیاهان باعث احداث باغهای زیبا می شد. گاهی اوقات نیز عده ای برای نشان دادن قدرت و ثروت خود اقدام به ساخت باغهای بسیار وسیع و زیبا می نمودند. بعضی از اجتماعات علاقه بشتری به مناظر بسیار قدیمی و کنترل شده و خطوط هندسی نشان داده و برخی دیگر فرم های طبیعی را ترجیح می دادند. ‏در هر دو صورت منظره سازی برای زیباتر ساختن محوطه اطراف قصرها و پله ها و ساختمانهای عمومی به کار رفته است. امروزه هم صرفاً به همین منظور ، یعنی برای زیبا سازی و بهسازی محیط زیست ، باغسازی می نمایند. علاوه بر این عوامل فرهنگی و اقتصادی و سیاسی برخی از عوامل جغرافیایی و بومی نیز تا‏ث‏یر بر سبک و توسعه باغسازی هر جامعه گذاشته است. ‏آب و هوا ، پستی و بلندی ، جنس خاک ، مقدار آب و موجود بودن گیاهان مناسب ، همه از عوامل مهم و محدود کننده فرم و سبک باغسازی می باش‏ن‏د‏ . دلیل و هدف از کشت گیاه نیز حائز اهمیت است. بدین معنی که گیاه را با در نظر گرفتن کاربرد آن ( فضائی محفوظ از باد و نور خورشید و برای حصارکشی ) ‏به کار می برند. در ضمن، احداث باغهای عظیم نیاز به هزینه زیاد و کارگر فراوا‏ن داشته ، لذا بودجه وکار‏گر موجود نیز از عوامل مهم باغسازی در هردوره‏ از تاریخ محسوب ‏م‏ی ‏گرددتاریخ هنر باغ سازی رانمی توان در یک فصل بررسی نمود به این دلیل در ‏ا‏ین بخش مختصری از رابطه ی انسان و گیاه و نحوه ی باغسازی درطی تاریخ ذکر میگردد .
‏ ‏1‏- ‏فصل اول:‏توسعه‏ باغ سازی کهن
‏ ‏جلگه ی‏ حاصلخیز ‏مصر نیزدرامتداد ‏پ‏ر آب نیل همزمان باتمدن بین النهرین جایگاه یکی دیگر ازتمدنهای بزرگ دوران باستان بوده که ازکشاورزی تکامل یافته ای نیز برخورداربوده است دراین سرزمی‏ن؛رابطه ی انسان باطبیعت مبنی بر الهام ازطبیعت وآمیختگی معماری با طبیعت قرارداشت وویژگی آن بدین شرح قابل جمع بندی است‏:
‏طبیعت‏ پایه ی الهام معماری بنای معابد مصر‏ی به شمار می رفت به نحو ی ک ‏مونومان ها(اهرام؛معابدو....) تقلیدی از کوه است.ستون ها تقلیدی ازگلهای ‏ن‏یلوفروپاپیروس.
‏سیستم باغسازی درمصر باستان به صورت باغ های کشاورزی بوده است.
‏باغ های مصر باستان؛قطعات مسطح مستطیل شکلی بودند وگیاهان درآن بافرم

 

دانلود فایل

پروژه درس زبان تخصصی سیستم های کنترل فازی 22 ص

پروژه درس زبان تخصصی سیستم های کنترل فازی 22 ص

پروژه-درس-زبان-تخصصی-سیستم-های-کنترل-فازی-22-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ دانشگاه آزاد اسلامی ‏
‏واحد کرج
‏پروژه درس زبان تخصصی
‏سیستم های کنترل فازی
‏موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
‏کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر می‌سازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصال‌ها بوجود آمده بود .
‏1
‏ دانشگاه آزاد اسلامی ‏
‏واحد کرج
‏پروژه درس زبان تخصصی
‏سیستم های کنترل فازی
‏موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
‏کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر می‌سازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصال‌ها بوجود آمده بود .
‏1
‏ دانشگاه آزاد اسلامی ‏
‏واحد کرج
‏پروژه درس زبان تخصصی
‏سیستم های کنترل فازی
‏موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
‏کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر می‌سازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصال‌ها بوجود آمده بود .
‏1
‏ دانشگاه آزاد اسلامی ‏
‏واحد کرج
‏پروژه درس زبان تخصصی
‏سیستم های کنترل فازی
‏موضوع مطالعه : نوسانات میرا بای یک روبات (دستگاه خودکار) انعطاف پذیر
‏کاربرد آزمایشهای کنترل فازی مستقیم و توافقی برای دو اتصال قابل انعطاف روبات که در فصل 3 و6 توصیف شده است نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی بیش از مورد غیرکنترلی نشان داده شده در شمارة 302 در صفحة 127 دارد ، اما به طور کلی ، بهترین راه ممکن نیست . کنتلر فازی مستقیم منفصل در فصل 3 شرح داده شده ، یک زمان اوج (بالا رفتن) سریع دارد . اما ضرر آن داشتن یک فراجهش بزرگ و نوسانهایی نزدیک نقطة تنظیم می باشد . پیوستن دو کنترلر از طریق سیگنال سرعت نقطة پایانی مشکلات فراجهش و نوسان را بطور متنابهی کاهش می دهد اما پاسخ کمی آرامتر می‌سازد . رویهم رفته بعلت کاهش سرعت اتصال آرنج تا وقتیکه اتصال شانه سریع حرکند کند ، این کاهش سرعت در اتصال آرنج برای پیشگیری نوسانهای نقطه پایانی اتصال آرنج نزدیک نقطه تنظیم ضروری است . که بوسیلة قوة جبری (سکون) اتصال‌ها بوجود آمده بود .

 

دانلود فایل

پروژه رویکرد مدل سازی REA برای تدریس AIS 29 ص

پروژه رویکرد مدل سازی REA برای تدریس AIS 29 ص

پروژه-رویکرد-مدل-سازی-rea-برای-تدریس-ais-29-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1

‏رویکرد مدل سازی REA ‏برای تدریس AIS
‏( پروژة درس سیستمهای اطلاعات حسابداری )
‏منبع : سایت EBSCO
‏ ‏رویکرد مدل ‏‌سازی‏ REA‏ برای تدریس AIS
‏چکیده:‏ اولین‏ ‏بار در مورد مدلREA ‏ در سال 1982 در Accounting Review‏ به عنوان چارچوب‏ی‏ برای ساخت سیست‏م ‏های حسابداری در محیط‏ی‏ با داده‏ ‏ها‏ی به ‏ اشتراک گذاشته شد‏ه‏ (شبک‏ه ‏ای) ‏درون شرکت‏ ‏ها و‏ی‏ا‏ بین شرک‏ت ‏ها‏ بحث شد‏. ویژگی‏ اصلی مدل این است که به صورت معنایی (تفسیری) ورودی‌ها و خروجی‌های یک فرآیند تجا‏ر‏ی را ‏نشان ‏ ‏می دهد‏. کلمه مخفف REA‏ از آن ساختار الگویی که شامل منابع اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی، و عوامل اقتصادی است، گرفته شده است.
‏همزمان با انتشار تحقیقات در زمینه REA‏ ‏، این مدل، به عنوان چارچوبی برای تدریس AIS‏ ابتدا در دانشگاه ایالت Michigan‏ و سپس به تدریج در دیگر دانشگاه‌ها و کالج‌ها استفاده شد. در شکل گسترده، مدل REA‏ ‏، تدریس ساختار معاملات حسابداری، خصوصیات خط‌مشی تجاری و تعهدات، مهندسی فرآیند تجاری و ساختار زنجیره ارزش شرکت را
‏1
‏تفکیک ‏ می‌کند. از سال 2003 مدل‌سازی REA‏ در دوره‌های گوناگون AIS‏ و در کتاب‌های درسی گوناگون AIS‏، هم در ایالات متحده و هم به صورت بین‌المللی به کار گرفته شد.
‏واژه‌های کلیدی:‏ مدل حسابداری REA‏، مدل‌سازی معنایی پدیده‌های حسابداری، سیستم‌های اطلاعاتی حسابد‏ار‏ی، فلسفه وجود موسسهREA‏.
‏منشاء رویکرد REA
‏ما یک پایگاه داده‌‏ ‏به عنوان یک مدل از دنیای فیزیکی توسعه یافته‏ تعریف خواهیم کرد‏ ‏ ‏ (Abrial (1974-1973))‏ ‏،‏ ‏وقتی من ابتدا این نقل‌قول را د‏ر کلاسهای فارغ التحصیلی‏ علوم کامپیوتر در دانشگاه Massachusette (UMASS) ‏ در سال 1975 خواندم، بیدرنگ کاربرد آن در سیستم پردازش عملیات حسابد‏ار‏ی به ذهنم رسید. دنیای ‏تئوری ‏پایگاه داده‏ ‏، در آن زمان در میانه عمر طلایی‌اش بود. نظریه‌‌های codd‏ در مورد سیستم‌های رابطه‌ای (1972ـ1970) و هنجارسازی ترکیبی (syntactic normalization)‏ (1972) تأیید بیشتری نسبت به طبقات قدیمی‌تر پایگاه‌های اجرایی مثل شبکه سیستم‌های سلسله مراتبی از نظر ملاحظات منطقی و مفهومی داشت، مقاله سال ‏(‏(1974)(Abrial‏ ظهور منشأ پایگاه داده‌های معنایی را نشان داد که پس از انتشار مدل موجودیت‌های smith,chen‏ در سال 1976 و نظریات خلاصه‌سازی داده‌های smith‏ در سال 1977 به اوج رسید.
‏برای من در UMASS‏ مشخص شد که پایگاه داده‌های حسابداری آتی، رابطه‌ای خواهد بود و اینکه آنها با معانی درونه‌ای (embeded semantics)‏ و ‏به شکلی‏ دقیق (strict typing)‏ طراحی خواهند شد.
‏در دوره‌های 5 تا 6 ساله بعدی، من تعدادی مقاله در مورد سیستم‌های حسابداری رابطه‌ای با مضمون قوی نوشتم (198‏2‏، 1980، 1979، 1978، Mc Carthy‏) که یک جریان تحقیقی بود که با معرفی‏ مدل REA‏ در‏سال 1982 درAccounting Review‏ به ا‏و‏ج رسید. در آنجا REA‏به عنوان چهار ‏چوب‏ی‏ برای ساخت سیستم‌های حسابداری در یک محیط، با داده‌های به اشتراک گذاشته شده، چه درون شرکت‌ها و چه بین شرکت‌ها به ذهن رسید. ویژگی‌ اصلی مدل این است که به صورت معنایی ورودی‌ها و خروجی‌ها‏ی‏ یک فرآیند تجاری را بیان می‌کند. کلمه REA‏ ‏از آن ساختار الگویی که شامل منابع اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی و عوامل اقتصادی است، گرفته شده است.
‏چارچوب معنایی ‏در حال حاضر‏ گسترده شده تا خلاصه‏ ای از شناسایی‏ خصوصیات تعهدات منابع آتی را دربارة منبع و زنجیره ارزش در بر بگیرد بنابراین (با توجه به این)‏ ‏، مفهوم اصلی 1974 Abrial‏ (بدست آمده از نقل‌قول قبلی‏)، برای حسابداری به کار برده شد‏ه‏ و به صورت زیر گسترده شده است.
‏2
‏پایگاه داد‌ه‌های حسابداری مدلی است ‏از واقعیت در برگرفتة‏ یک شرکت تجاری رشدیافته که شامل مجموعه پاسخگویی در مورد عملیات گذشته، مجموعه‌‌ای از تعهدات و ادعاهای ‏فعلی‏ و مجموعه‌ای از طرح‌ها و سیاست‌های آتی می‌باشد.
‏ REA‏ ‏همچنان که در سال 2003 عنوان شده چارچوب‏ی‏ بسیار توسعه یافته است و در واقع یک‏ ‏ مدل پیشنهادی برای استانداردهای معاملات تجاری الکترونیکی متعدد است‏ ‏ ‏ (David et al 2002-Geerts ,Mc Charthy 2003) ‏ ‏. ‏علاوه براین مدل‌سازی REA‏ در تعداد زیادی از دوره‌های AIS‏ و در کتاب‌های درسی گوناگونی از AIS‏ به طور برجسته هم در ایالات متحده آمریکا و هم در سطح بین‌المللی نشان داده شده است. بعضی استفاده‌های محدود شده ازREA‏ در دوره‌های حسابداری مقدماتی و کلاس‌های پایگاه داده‌های MIS‏ مقدماتی ایجاد شده است.‏(‏ David Maccracken, Reckers 2003: Trimmeretal 2002‏)
‏این مقاله عناصر و نظریه‌های مدل REA‏ را بازبینی می‌کند. و توضیح می‌دهد که چطور آن مفاهیم در تدریس AIS‏ استفاده می‌شود. بخش دوم مقاله ویژگی‌های اساسی پایگاه داده‌های رابطه‌ای و مدل‌سازی معنایی را ‏مورد بازبینی و تجدید نظر قرار می دهد‏.‏ در دنباله من مثال‌های اساسی می‌آورم برای تجدیدنظر در مورد 3 مرحله مجزا از رشد مدل REA‏ که نهایتاً برای تدریس استفاده شده است: 1ـ مجموعه‌ای از ویژگی‌های اس‏اسی‌اش‏ ؛‏ 2ـ روند افزایشی زنجیره‌ ‏ارزش‏ مؤسسه تجاری‏ ‏و تفکیک آن برای گردش کار و خصوصیات وظایف؛ 3ـ بسط آن به تعهدات و ‏انواع آن.‏ من این موارد اولیه را در بخشی که دربارة چگونگی استفاده از REA‏ ب‏رای تدریس رشته خودم توضیح می‌ده‏م ، درکارگاه تابستانی دانشگاه ایالت (MSU)Michigan‏ و در انجمن حسابداری آمریکا (AAA)‏ ‏،‏برای شروع تدریسAIS‏ دنبال می کنم‏. من این مقاله را با پیشنهادات‏ی‏ در ارتباط با رشد انجمن پژوهشگران AIS‏ به اتمام می‌رسانم ‏, ‏که این انجمن مدل‌سازی معنایی پدیده‌های حسابد‏اری را به عنوان جزء اساسی تدریس‏شان به حساب می‌آورند.
‏ ‏پایگاه داده‌های رابطه‌ای و مدل‌سازی معنایی
‏سیستم‌های پایگاه داده‌های تجا‏ری کنونی،‏شامل سیستم‌های کوچک‌تر Access)‏ (Microsoft‏ ‏و ‏نیز‏سیستم‌های بزرگتر (Oracle client-server editions)‏ گرایش زیادی دارد به ساختارهای رابطه‌ای مدنظر. Codd‏ این مطلب را بیش از 30 سال پیش‏(در سال 1970)‏ در یکی از مهمترین مقالات علمی کامپیوتر که تاکنون نوشته است تجسم کرد. داده‌های ساختار سیستم‌های رابطه‌ای به عنوان یک جدول مسطح، هم‏چنانکه‏ که در شکل 1 دربارة یک مجموعه محدود از ‏"‏نقاشان‏"‏ و ‏"‏نقاشی‌ها‏"‏ نمایش داده شده است می‌باشد.
‏3
‏جدول نق‏ا‏ش‏ان‏ دو سر ستون دارد و 6 ردیف از داده‌های واقعی که در مورد 6 هنرمند است؛ جدول نقاشی نیز دوستون و 8 ردیف دارد که بیان‌کننده بعضی از آثار هنرمندان است.
‏ستون‌ها غالباً صفات (attributs)‏ نامیده شده است. س‏ر‏ فصل NAME‏ کلید اولیه / منحصر به فرد را ‏نشان می دهد (Primerykey)‏ ‏. برای کلید اولیه نمی‌توان مقادیر تکراری به کاربر‏دولی‏ برای سایر خانه‌ها استفاده تکراری از مقادیر مجاز است. (یعنی صفاتی که مجاز به استفاده تکراری هستند در یک خانه با محدودیتهای استاندارد، قابل استفاده نیستند.) و این بین سیستمهای رابطه‌ای و متغیر ساختارهای سیستم قبلی تفاوت ایجاد می‌کند.
‏پیکان‌های دوطرفه شکل 1 به طور غیررسمی نشان می‌دهد که نقاشان و نقاشی‌ها مرتبط شده‌اند، اما آنها قسمتی از مکانیزم‌های پایگاه داده‌های رابطه‌ای نیستند. ارتباط بین جداول در یک کاربرد واقعی به وسیله محاسبه و ذخیره ارزش‌ها (مقادیر ‏)‏کلید متفاوت در همان ردیف متأثر شده است، بنابراین نشان داده شده است که د‏و‏ مورد (‏مثل ‏‌، Guernica, Picasso‏) رابطه‏ ای‏ با یکدیگر دارند.‏ب‏رای پایگاه داده‌ها در شکل 1 من می‌توانم یک ارتباط بین نقاشان و نقاشی‌ها به‏ یکی‏ از طرق زیر ایجاد کنم: (1)فرستادن کلید نقاش به طرف جدول نقاشی، که در نتیجه ستون سومی ایجاد می‌شود.
‏یا (2)فرستادن کلیدهای هر‏دو ‏ جدول با هم به جدول سوم که Artist for‏(پدیدآورنده)‏ نامیده می‌شود که مثال‌های این ‏دو ‏ به صورت مج‏زا نشان داده شده است. انتخاب کا‏ر‏ ا‏ ‏و موثر بین این دو گزینه، اغلب یک موضوع برای کلاس‌های AIS‏ است که خارج از محدوه بررسی من است.
‏کار اصلی تئوری‌ هنجارسازی یک رویکرد از پایین به بالا برای طراحی است. زیرا پایگاه داده‌ها‏ را‏ به وسیله تجزیه جدول‌های بزرگ به جدول‌ها‏ی‏ کوچک‌تر از طریق قوانین علت و معلولی ایجاد کرده است (1977Everest, weber‏). در مقابل رویکرد معنایی یا از بالا به پایین برای طراحی‏-‏ که ابتدا به وسیله chen‏ به طور کامل ارائه شد‏- ‏ با تجزیه و تحلیل واقعیت طراحی شده برای انواع گوناگونی از موضوعات (مثل افراد، اشیاء، فعالیت‌ها و مفاهیم) و سپس طراحی نموداری از موجودیت‌های مستقل شناسایی شده را همراه با اتصالات یا روابط نامبرده‌شان در قالب یک جدول ارائه می‌کند. (1979 Mc Carthy‏). یک طراح پایگاه داده‌های معنایی همیشه یک نمودار ارتباط موجودیت‌ها را همانطور که در شکل 2 نشان داده شده، قبل از طر‏احی گزینه‌های شکل 1 ارائه می‌کن‏د. این‏ نمودار در‏ زمینه‏ مدل‌سازی از بالا به پایین است، جایی‌که مدل REA‏ بزرگترین منافع تدریسش را فراهم می‌کند. که آن رویکرد‏بعدا‏ بحث می‌شود.
‏اجزاء مدل REA
‏الگو‏ی‏ اساسی REA

 

دانلود فایل