هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق پیامبر اسلام(ص) و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى

تحقیق پیامبر اسلام(ص) و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى

تحقیق-پیامبر-اسلام(ص)-و-شیوه-گذر-از-جامعه-جاهلى-به-جامعه-اسلامىلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 80 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیامبر اسلام(ص) و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى (به سوى یک نظریه توسعه)
‏((توسعه)) دغدغه اساسى انسان معاصر است. بنابراین چگونگى, شیوه, ابزار و سازوکار رسیدن به توسعه و تعالى, پرسش جدى فراروى گرایش ها, نگرش ها, بینش ها, دانش ها و دانشمندان مختلف است.
برخى از نظریه پردازان با طرح تئورىهاى خطى بر تقلید از غرب اصرار مى ورزند و برخى دیگر با تإکید بر الگوهاى غیر خطى سعى بر بومى سازى نظریات توسعه دارند. مقاله حاضر با نگرشى از نوع دوم, به کندوکاو در تاریخ صدر اسلام پرداخته است تا مسیر جدیدى را در جهت بومى سازى نظریات توسعه بگشاید.
مقاله حاضر به این سوال پاسخ مى دهد که پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتى اندک و با امکاناتى ناچیز, آن چنان تغییراتى در سطح فرد و جامعه پدید آورد که پس از مدتى, جامعه اى کاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بود به وجود آمد؟
این مقاله با طرح نظریه محتواى باطنى انسان سعى مى کند تا گام هاى اولیه را, با استفاده از داده هاى تاریخى, جهت طرح یک نظریه توسعه نوین بردارد.
‏پیامبر اسلام(ص) و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى (به سوى یک نظریه توسعه)
‏((توسعه)) دغدغه اساسى انسان معاصر است. بنابراین چگونگى, شیوه, ابزار و سازوکار رسیدن به توسعه و تعالى, پرسش جدى فراروى گرایش ها, نگرش ها, بینش ها, دانش ها و دانشمندان مختلف است.
برخى از نظریه پردازان با طرح تئورىهاى خطى بر تقلید از غرب اصرار مى ورزند و برخى دیگر با تإکید بر الگوهاى غیر خطى سعى بر بومى سازى نظریات توسعه دارند. مقاله حاضر با نگرشى از نوع دوم, به کندوکاو در تاریخ صدر اسلام پرداخته است تا مسیر جدیدى را در جهت بومى سازى نظریات توسعه بگشاید.
مقاله حاضر به این سوال پاسخ مى دهد که پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتى اندک و با امکاناتى ناچیز, آن چنان تغییراتى در سطح فرد و جامعه پدید آورد که پس از مدتى, جامعه اى کاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بود به وجود آمد؟
این مقاله با طرح نظریه محتواى باطنى انسان سعى مى کند تا گام هاى اولیه را, با استفاده از داده هاى تاریخى, جهت طرح یک نظریه توسعه نوین بردارد.
‏پیامبر اسلام(ص) و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى (به سوى یک نظریه توسعه)
‏((توسعه)) دغدغه اساسى انسان معاصر است. بنابراین چگونگى, شیوه, ابزار و سازوکار رسیدن به توسعه و تعالى, پرسش جدى فراروى گرایش ها, نگرش ها, بینش ها, دانش ها و دانشمندان مختلف است.
برخى از نظریه پردازان با طرح تئورىهاى خطى بر تقلید از غرب اصرار مى ورزند و برخى دیگر با تإکید بر الگوهاى غیر خطى سعى بر بومى سازى نظریات توسعه دارند. مقاله حاضر با نگرشى از نوع دوم, به کندوکاو در تاریخ صدر اسلام پرداخته است تا مسیر جدیدى را در جهت بومى سازى نظریات توسعه بگشاید.
مقاله حاضر به این سوال پاسخ مى دهد که پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتى اندک و با امکاناتى ناچیز, آن چنان تغییراتى در سطح فرد و جامعه پدید آورد که پس از مدتى, جامعه اى کاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بود به وجود آمد؟
این مقاله با طرح نظریه محتواى باطنى انسان سعى مى کند تا گام هاى اولیه را, با استفاده از داده هاى تاریخى, جهت طرح یک نظریه توسعه نوین بردارد.
‏پیامبر اسلام(ص) و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى (به سوى یک نظریه توسعه)
‏((توسعه)) دغدغه اساسى انسان معاصر است. بنابراین چگونگى, شیوه, ابزار و سازوکار رسیدن به توسعه و تعالى, پرسش جدى فراروى گرایش ها, نگرش ها, بینش ها, دانش ها و دانشمندان مختلف است.
برخى از نظریه پردازان با طرح تئورىهاى خطى بر تقلید از غرب اصرار مى ورزند و برخى دیگر با تإکید بر الگوهاى غیر خطى سعى بر بومى سازى نظریات توسعه دارند. مقاله حاضر با نگرشى از نوع دوم, به کندوکاو در تاریخ صدر اسلام پرداخته است تا مسیر جدیدى را در جهت بومى سازى نظریات توسعه بگشاید.
مقاله حاضر به این سوال پاسخ مى دهد که پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتى اندک و با امکاناتى ناچیز, آن چنان تغییراتى در سطح فرد و جامعه پدید آورد که پس از مدتى, جامعه اى کاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بود به وجود آمد؟
این مقاله با طرح نظریه محتواى باطنى انسان سعى مى کند تا گام هاى اولیه را, با استفاده از داده هاى تاریخى, جهت طرح یک نظریه توسعه نوین بردارد.

 

دانلود فایل

تحقیق پیامبر جوانی نوجوانی بعثت رحلت 20 ص

تحقیق پیامبر جوانی نوجوانی بعثت رحلت 20 ص

تحقیق-پیامبر-جوانی-نوجوانی-بعثت-رحلت-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏بسم الله الرحمن الرحیم
‏«‏ ‏نام و نام خانوادگی : محمود قدوسی‏ ‏»
‏«‏ ‏درس : وصایای امام‏ ‏»
‏«‏ ‏ساعت:‏ 14:15 الی 15:45 ‏»
‏«‏ کلاس :‏ 306‏ ‏»
‏«‏ ولادت ‏»
‏«‏ نوجوانی‏»
‏«‏ جوانی‏»
‏«‏ بعثت ‏»
‏«‏ رحلت‏»
‏مقدمه :
‏لحظه لحظه تاریخ گواه میدهد ، که دوران زندگی محمد رسول الله (ص) از آغاز کودکی تا روزی که به پیامبری و رسالت مبعوث ‏شد و تا زمانی که دعوت حق را لبیک گفت ، پر از حوادث شگفت انگیز بوده است.
‏این وقایع حاکی از عظمت او در عالم هستی بود .
‏1 . آیا اعراب قبل از اسلام تمدن داشتند ؟
‏بله زیرا وجود ساختمانهای بزرگ و بلند اعراب در نقاط مختلف عربستان و داشتن روابط تجاری با اقوام بزرگ دنیا از یک سو و از سوی دیگر وجود ادبیات عرب و داشتن یک زبان کامل ، گواه بر ریشه دار بودن تمدن انان است ‏.
‏2 . اوضاع مذهبی عربستان پیش از اسلام چگونه بود ؟
‏وقتی که حضرت ابراهیم پرچم یکتا پرستی را در حجازبرافراشت ، گروهی به او پیوستند اما عده ای در ان زمان مذهبهای مختلفی داشنتد اعم از بت پرستی ، خورشید پرستی ، ستاره و ماه پرستی و ...
‏نکته مهم و قابل توجه این است که بت پرستی در ان زمان به دست عمروبن قصی ترویج پیدا کرد‏ .
‏3 . ‏طرز فکر اعراب درباره انسان پس از مرگ چه بود ؟
‏روان را پس از مرگ به صورت پرنده ای که از کالبد بیرون می اید و پیوسته در کنار جسد بیروح انسان شیون می کند تشبیه می کردند.
‏ اگر انسانی بر اثر مرگ غیر طبیعی میمرد ‏:‏«‏ ‏آ‏ن پرنده صدا می زند که با ریختن خون قاتل ، سیرابم کنید و تا انتقام از قاتل گرفته نشود ، خاموش نمیشوم‏»‏
‏4 . موقعیت اجتماعی زن در زمان پیش از اسلام چگونه بود ؟
‏زن در‏آ‏ن زمان ‏مانند کالا ، خرید و فروش می شد و از هرگونه حقوق اجتماعی و فردی محروم بود . خان اعراب زن را در گروه حیوانات قرار داده و به همین دلیل او از ارث ‏محروم بود . مادران نیز در حکم ظرفی برای جای نطفه به حساب می آمدند .
‏5 . ‏هدفهای مقدس پیامبر اسلام را نام ببرید ؟
‏بر اساس آیه قران ‏«‏ یپ‏امبر اسلام(ص) تکالیف شاق ، وغل و زنجیر هایی را که بر آنهاست ، برمی دارد‏»
‏منظور این آیه همان اوهام و خرافاتی است که فکر و عقل آنان را از رشد باز داشته بود که پیامبرطبق آیه قصد از بین بردنشان را داشت .
‏6 . ‏حقوق حیوانی که به صاحب خود سواری می دهد از نظر پیامبر(ص) چیست ؟
‏1- در هر منزلی فرود اید ، آن را علوفه دهد 2- ‏اگر از ابی می گذرد ، آن را بر حیوان عرضه بدارد 3- بر صورت او تازیانه نزند 4- موقع سخن گفتن طولانی بر پشت آن قرار نگیرد 5- بار زیادتر از توانائی بر آن حمل نکند 6- حیوان را به پیمودن راهی که از توانائی آن بیرون است ، واندارد
‏7 .‏الف-‏ ‏پادشاه ایران در زمان ظهور اسلام چه کسی بود ؟ ب- مبداء تاریخ اسلام چه زمانی بود ؟
‏پادشاه ایران در زمان طلوع اسلام خسروپرویز بود ‏–‏ هجرت پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه را مبداء تاریخ مسلمانان نامیدند
‏8 . ‏پیامبر اسلام(ص) دوران شیر خوارگی خود را چگونه گذراند ؟
‏پیامبر(ص) فقط‏ ‏سه روز از شیر مادرش نوشید و بعد از آن دو نفر افتخار دایه گی او را از خداوند منان کسب کردند ، 1- ثویبه 2- حلیمه .
‏ثوبیه تنها چهار ماه به او شیر داد . دوران شیرخواری پیامبر(ص) مصادف‏ بود با قحطی سالی که همه دایگان حاضر به پذیرفتن او نشدند . حلیمه نیز ابتدا نشد اما به علت ضعف بدنی مجبور به شیر دادن به او شد
‏9. ‏چرا عبدالمطلب ، سرپرستی پیامبر(ص) را بر عهده ابوطالب نهاد ؟
‏1- ابوطالب با پدر پیامبر(ص) از یک مادر بودند . 2- ابوطالب شخصیتی معروف به سخاوت و نیکو کاری بود
‏10. دلایل ازدواج خدیجه با پیامبر(ص) چه بود ؟
‏1- علاقه به معنویات پیامبر اسلام(ص) 2- خبر داشتن ازنشانه های پیامبر اخرالزمان 3- عموی او همیشه به او می گفت روزی تو با مردی صاحب نام ازدواج میکنی 4- خوابی دید و تعبیر خواب این بود که او با مردی ازدواج میکند ‏که شهرت جهانی او عالم گیر خواهد بود
‏11‏. پیامبر(ص) چند فرزند داسته است ؟ نام ببرید‏.
‏دو پسربه نام عبدالله و قاسم و چهر دختر به نام رقیه و زینب و ام کلثوم و فاطمه
‏12. در چه روزی به پیامبر(ص) نخستین وحی نازل شد ؟
‏تقریبا در بیست و هفتم ماه رج‏ب پیامبر(ص) به رسالت مبعوث گردید .
‏بعضی دانشمندان بر این باورند که او در ماه مبارک رمضان به رسالت رسید
‏13. السابقون به چه کسانی گفته می شد ؟
‏پیشرفت اسلام و نفوذ آن در جهان ، تدریجی بوده است . قران نیز به کسانی که در پذیرفتن ونشر آن پیش گام بودند ، لقب السابقون داده است .
‏خدیجه نخستین زنی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد . حضرت علی(ع) نیز از نخستین مردانی است که به او ایمان آورد
‏14.‏ پذیرفتن کدام بخش از دعوت پنهانی پیامبر(ص) برای بت پرستان مشکل بود ؟
‏ترس از روز باز پسین . زیرا آنان افرادی خوشگذران و عیاش و بی قید بودند . آنان کسانی بودند که دعوت پیامبر(ص) را نپذیرفتند و ترک عادت آنهم مطابق تمایلات نفسانی، را با رنج و عذاب توام می دانستند
‏15.‏ چگونگی مداخله شیطان در تصمیمات پیامبر(ص) را توضیح دهید ؟
‏1- با ایجا شک تردید در تصمیمات پیامبر(ص) سعی در گمراه کردن او داشت که موفق نمیشد .
‏2- با تحریک مردم بر ضد پیامبر(ص) و ایجاد موانع بر سر راه مقصد ، آنان را از رسیدن به خواسته های خودشان باز می داشت .
‏16. ‏آیا معراج ریشه قرانی دارد ؟
‏1- خداوند در قران در سوره( اسرا ) اورده است : ‏«‏ ‏منزه است خدائی است که شبانگاه بنده خویش را از مسجد الحرام تا مسجدالقصی سیر داد ، تا آیات خویش را به او نشان دهد‏ ‏»
‏2- در خود آیه به این نکته اشاره کرده است که پیامبر(ص) با روح و بدن به آنجا سیر نموده است .
‏17. اوضاع مسلمانان پس از پیمان عقبه چگونه بود ؟
‏علت مهاجرت به مدینه اوضاع بدی بود که برای مسلمانان ایجاد کرده بودند ‏. از طرفی دیگر خستگی روحی و جسمی‏ مردم یثرب بود که دعواهای صدوبیست ساله آنان را ستوده بود و تقریباً درهای امید و نجات را به روی خود بسته می دیدند .
‏18. ‏چرا سال هجرت پیامبر(ص) مبداُ تاریخ اسلام گردید ؟ چرا سال بعثت ، مبداُ تاریخ اسلام قرار داده نشد ؟
‏زیرا در زمان بعثت پیامبر(ص) مسلمانان از سه نفر تجاوز نمی کرد اما در سال هجرت پیامبر(ص) پیروزی بزرگی نصیب مسلمانان شد اعم از پدید آمدن حکومت مستقل در مدینه و نجات مسلمانان از آوارگی .
‏19. نخستین عمل مثبت پیامبر(ص) برای جامعه لسلامی چه بود ؟

 

دانلود فایل

تحقیق پیامبر و خلافت

تحقیق پیامبر و خلافت

تحقیق-پیامبر-و-خلافتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 38 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏خلافت اسلامی‏ نوعی ‏حکومت‏ است که در آن ملاک حقوق انسان‌ها باورهای اسلامی است و حاکمیت از آن کسانی است که نسبت به حقوق اسلامی آگاهی دارند. در خلافت اسلامی حکومت باید بر اساس ‏شورا‏ انجام گیرد اما حرف آخر را خلیفه میزند. به این فرم حکومت ‏اشرافیت‏ (آریستوکراسی) نیز گفته می‌شود. این نوع حکومت با نوع دیگر حکومت اسلامی یعنی حکومت ‏ولایت فقیه‏ متفاوت است.
‏تاریخچه
‏خلافت اسلامی به شکل مطرح در امروز بعد از زندگی پیامبر اسلام ابداع شد. در مورد جانشینی پیامبر قبل از فوت ایشان بین شیعه و سنی اختلاف است. اهل تسنن معتقند پیامبر در مورد جانشینی خود تصمیمی نگرفته است، اما شیعیان معتقند پیامبر ‏علی بن ابی طالب‏ را به عنوان جانشین انتخاب کرده است.
‏خلافت به معنای جانشینی و در واقع جانشینی پیامبر اسلام پس از مرگ او است. در این مقوله دو نظریه ی عمده وجود دارد.
‏نظریه‌ی اهل سنت
‏که معتقدند محمد جانشینی را برای خود معین نکرد و مسلمانان بدین لحاظ از طریق شورا خلیفه‌ای را انتخاب کردند.
‏نظریه‌ی شیعیان
‏خلافت اسلامی‏ نوعی ‏حکومت‏ است که در آن ملاک حقوق انسان‌ها باورهای اسلامی است و حاکمیت از آن کسانی است که نسبت به حقوق اسلامی آگاهی دارند. در خلافت اسلامی حکومت باید بر اساس ‏شورا‏ انجام گیرد اما حرف آخر را خلیفه میزند. به این فرم حکومت ‏اشرافیت‏ (آریستوکراسی) نیز گفته می‌شود. این نوع حکومت با نوع دیگر حکومت اسلامی یعنی حکومت ‏ولایت فقیه‏ متفاوت است.
‏تاریخچه
‏خلافت اسلامی به شکل مطرح در امروز بعد از زندگی پیامبر اسلام ابداع شد. در مورد جانشینی پیامبر قبل از فوت ایشان بین شیعه و سنی اختلاف است. اهل تسنن معتقند پیامبر در مورد جانشینی خود تصمیمی نگرفته است، اما شیعیان معتقند پیامبر ‏علی بن ابی طالب‏ را به عنوان جانشین انتخاب کرده است.
‏خلافت به معنای جانشینی و در واقع جانشینی پیامبر اسلام پس از مرگ او است. در این مقوله دو نظریه ی عمده وجود دارد.
‏نظریه‌ی اهل سنت
‏که معتقدند محمد جانشینی را برای خود معین نکرد و مسلمانان بدین لحاظ از طریق شورا خلیفه‌ای را انتخاب کردند.
‏نظریه‌ی شیعیان
‏شیعیان معتقدند محمد در مواردی متعدد که مصداق بارز آن گفتار او در روز غدیر خم است، علی را بعنوان مولای مسلمانان و جانشین و خلیفه ی بعد از خود معرفی کرد.
‏شیعیان جدای از شیوه ی نقلی، یعنی نقل احادیثی از پیامبر دال بر جانشینی علی ، که این احادیث در کتب معتبر اهل سنت نیز قابل مشاهده هستند و موضوع صرفا بر سر تعابیر و تفاسیری است که از کلام رسول خدا شده، به شیوه‌های عقلی نیز بر خلافت علی استدلال می نمایند. از جمله اینکه آیا ممکن است محمد در مورد احکام جزیی به تفصیل سخن گفته باشد و تکلیف مسلمانان را معلوم کرده باشد، اما در مورد جانشینی پس از خود چیزی نگفته باشد.
‏ایرادات شیعه به شورای اهل سنت
‏بنا بر دیدگاه شیعیان شورایی که اهل سنت آن را مطرح می نمایند در واقع عملی نشد.
‏ایرادات انتخاب خلیفه اول از دیدگاه شیعه
‏در شورایی که ابوبکر را بعنوان خلیفه ی اول انتخاب کرد حداکثر هفت نفر حضور داشتند و این اشخاص پیشتر به نمایندگی جامعه ی مسلمانان منصوب نشده بودند. یکی از این اشخاص ابوبکر بود که به خودش رأی داد، دیگری عمر بود که به ابوبکر رأی داد و ابوبکر نیز به هنگام مرگ او را بعنوان خلیفه‌ی دوم معرفی کرد. سومی ابو عبیده بود که شغلش قبرکنی بود و از عقلای قوم محسوب نمی شد. به اعتقاد شیعیان اگر قرار به برگزاری شورایی هم بود باید در وهله ی اول از علی دعوت به شرکت در جلسه را می کرد، و نیز در این شورا شخصیتهایی نظیر ابن عباس مفسر بزرگ قرآن، سلمان، اباذر، مقداد، عمار، کمیل، مالک اشتر نخعی، محمد حنفیه و بسیاری شخصیتهای دیگر حضور می یافتند و این اشخاص نیز یا باید از قاطبه ی مسلمانان نمایندگی کسب می کردند و یا اینکه خلیفه بر اساس یک انتخابات آزاد که همه ی مسلمانان حق شرکت در آن را می داشتند برگزار می شد.البته شیعیان اعتقاد دارند که مطابق قرآن (یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک فان لم تفعل فما بلغت رسالته والله یعصمک من الناس) یعنی: «ای رسول ابلاغ کن آنچه را که از جانب پروردگارت به تو نازل شده و اگر این کار را به انجام نرسانی رسالت او را ابلاغ ننموده ای، خداوند ترا از مردم محفوظ خواهد داشت) محمد از جانب خدا موظف به انتصاب علی به عنوان جانشین و وصی پس از خود بود و تعیین علی بعنوان جانشین محمد مانند تعیین هارون به جانشینی موسی بود، با این تفاوت که هارون علاوه بر جانشینی خود پیامبر هم بود اما علی خلیفه و امام بود و پیامبر نبود. اما در مقام بررسی تاریخ شیعه با قاطعیت اعلام می دارد که اصولا شورایی نیز در برابر نص محمد برگزار نشد و به آنچه که روی نمی توان نام شورا نهاد.
‏ایرادات انتخاب خلیفه دوم از دیدگاه شیعه
‏در تعیین عمر بعنوان خلیفه ی دوم نیز اصولا شورایی برگزار نشد و ابوبکر وی را بعنوان جانشین خود و خلیفه ی دوم معرفی کرد. در اینجا شیعیان این سوال را مطرح می کنند، که چگونه است که وقتی پیامبر علی را منصوب می نماید، اهل سنت زیر بار نمی روند و از شورا دم می زنند، اما هنگامی که ابوبکر خلیفه ی دوم را تعیین می کنند همگی‌شان می پذیرند؟
‏ایرادات انتخاب خلیفه سوم از دیدگاه شیعه
‏در خصوص خلافت خلیفه ی سوم یعنی عثمان نیز شورایی از جانب مسلمانان و یا قاطبه ی منتخب مسلمانان برگزار نشد و عمر خود چند نفر را مشخص کرد تا خلیفه ای را برگزینند. این هیأت ابتدا علی را برگزید اما با او شرط کرد که بر اساس قرآن و روش شیخین (ابوبکر و عمر) رفتار نماید، اما علی نپذیرفت و گفت بر اساس قرآن و اجتهاد خود عمل می کنم، بنابراین گروه مذکور عثمان را برگزید و این شرط را با او در میان گذاشت و او شرط را پذیرفت. بنابراین خلیفه ی سوم نیز با شور و مشورت مسلمانان انتخاب نشد بلکه گروهی که از سوی خلیفه ی دوم مأموریت یافته بودند به شکلی که گفته شد او را منتصب ساختند.

 

دانلود فایل

تحقیق پیامبر و مدیریت

تحقیق پیامبر و مدیریت

تحقیق-پیامبر-و-مدیریتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مدیریت در بحران (تحلیلى از جنگ خندق)
‏پژوهشى موردى در مدیریت پیامبر اکرم(ص) در غزوه احزاب
‏زندگى رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) سرشار از نکاتى است که اگر با نگاهى نو به آن توجه شود، بسیارى از خط مشى‏‏‏ها و سیاست‏‏‏هاى اصولى در حوزه‏‏‏هاى مختلف علمى، معرفتى، اجتماعى، سیاسى، دفاعى و... شناسایى خواهد شد. بررسى دقیق و همه جانبه ابعاد مختلف زندگى این بزرگان، مخصوصا با شیوه‏‏‏هاى جدید و بابهره‏‏‏گیرى از آخرین دستاوردهاى علمى، از ضرورت‏‏‏هاى جوامع اسلامى است.
‏یکى از حساس‏‏‏ترین و سرنوشت‏‏‏سازترین حوادث صدر اسلام، غزوه احزاب است. مورخان، این غزوه را بیشتر از آن جهت‏‏‏با اهمیت مى‏‏‏دانند که آخرین صحنه تهاجم دشمن به نیروهاى اسلام و نقطه اوج اقدامات دفاعى مسلمین بود. اما آن‏‏‏چه کمتر در منابع تاریخى مورد توجه قرار گرفته، مدیریت این حادثه سرنوشت‏‏‏ساز و مهم است.
‏مدیریت پیامبر اکرم(ص) در جریان این غزوه ابعاد مختلفى دارد. در مقاله حاضر کوشش شده‏‏‏است، در حد امکان یکى از اقدامات مدیریتى پیامبراکرم(ص) در جریان یکى از تدابیر آن حضرت یعنى ‏«‏حفرخندق‏‏»‏ مورد بحث و بررسى قرار گیرد. البته مقاله حاضر به مدیریتى که رسول الله(ص) در جریان حفر خندق اعمال فرمودند محدود نمى‏‏‏شود، بلکه موضوع اداره و بهره‏‏‏گیرى کامل از این اقدام دفاعى هم مورد بحث قرار مى‏‏‏گیرد.
‏طرح مسئله
‏مدیریت در بحران (تحلیلى از جنگ خندق)
‏پژوهشى موردى در مدیریت پیامبر اکرم(ص) در غزوه احزاب
‏زندگى رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) سرشار از نکاتى است که اگر با نگاهى نو به آن توجه شود، بسیارى از خط مشى‏‏‏ها و سیاست‏‏‏هاى اصولى در حوزه‏‏‏هاى مختلف علمى، معرفتى، اجتماعى، سیاسى، دفاعى و... شناسایى خواهد شد. بررسى دقیق و همه جانبه ابعاد مختلف زندگى این بزرگان، مخصوصا با شیوه‏‏‏هاى جدید و بابهره‏‏‏گیرى از آخرین دستاوردهاى علمى، از ضرورت‏‏‏هاى جوامع اسلامى است.
‏یکى از حساس‏‏‏ترین و سرنوشت‏‏‏سازترین حوادث صدر اسلام، غزوه احزاب است. مورخان، این غزوه را بیشتر از آن جهت‏‏‏با اهمیت مى‏‏‏دانند که آخرین صحنه تهاجم دشمن به نیروهاى اسلام و نقطه اوج اقدامات دفاعى مسلمین بود. اما آن‏‏‏چه کمتر در منابع تاریخى مورد توجه قرار گرفته، مدیریت این حادثه سرنوشت‏‏‏ساز و مهم است.
‏مدیریت پیامبر اکرم(ص) در جریان این غزوه ابعاد مختلفى دارد. در مقاله حاضر کوشش شده‏‏‏است، در حد امکان یکى از اقدامات مدیریتى پیامبراکرم(ص) در جریان یکى از تدابیر آن حضرت یعنى ‏«‏حفرخندق‏‏»‏ مورد بحث و بررسى قرار گیرد. البته مقاله حاضر به مدیریتى که رسول الله(ص) در جریان حفر خندق اعمال فرمودند محدود نمى‏‏‏شود، بلکه موضوع اداره و بهره‏‏‏گیرى کامل از این اقدام دفاعى هم مورد بحث قرار مى‏‏‏گیرد.
‏طرح مسئله
‏مدیریت در بحران (تحلیلى از جنگ خندق)
‏پژوهشى موردى در مدیریت پیامبر اکرم(ص) در غزوه احزاب
‏زندگى رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) سرشار از نکاتى است که اگر با نگاهى نو به آن توجه شود، بسیارى از خط مشى‏‏‏ها و سیاست‏‏‏هاى اصولى در حوزه‏‏‏هاى مختلف علمى، معرفتى، اجتماعى، سیاسى، دفاعى و... شناسایى خواهد شد. بررسى دقیق و همه جانبه ابعاد مختلف زندگى این بزرگان، مخصوصا با شیوه‏‏‏هاى جدید و بابهره‏‏‏گیرى از آخرین دستاوردهاى علمى، از ضرورت‏‏‏هاى جوامع اسلامى است.
‏یکى از حساس‏‏‏ترین و سرنوشت‏‏‏سازترین حوادث صدر اسلام، غزوه احزاب است. مورخان، این غزوه را بیشتر از آن جهت‏‏‏با اهمیت مى‏‏‏دانند که آخرین صحنه تهاجم دشمن به نیروهاى اسلام و نقطه اوج اقدامات دفاعى مسلمین بود. اما آن‏‏‏چه کمتر در منابع تاریخى مورد توجه قرار گرفته، مدیریت این حادثه سرنوشت‏‏‏ساز و مهم است.
‏مدیریت پیامبر اکرم(ص) در جریان این غزوه ابعاد مختلفى دارد. در مقاله حاضر کوشش شده‏‏‏است، در حد امکان یکى از اقدامات مدیریتى پیامبراکرم(ص) در جریان یکى از تدابیر آن حضرت یعنى ‏«‏حفرخندق‏‏»‏ مورد بحث و بررسى قرار گیرد. البته مقاله حاضر به مدیریتى که رسول الله(ص) در جریان حفر خندق اعمال فرمودند محدود نمى‏‏‏شود، بلکه موضوع اداره و بهره‏‏‏گیرى کامل از این اقدام دفاعى هم مورد بحث قرار مى‏‏‏گیرد.
‏طرح مسئله
‏مدیریت در بحران (تحلیلى از جنگ خندق)
‏پژوهشى موردى در مدیریت پیامبر اکرم(ص) در غزوه احزاب
‏زندگى رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) سرشار از نکاتى است که اگر با نگاهى نو به آن توجه شود، بسیارى از خط مشى‏‏‏ها و سیاست‏‏‏هاى اصولى در حوزه‏‏‏هاى مختلف علمى، معرفتى، اجتماعى، سیاسى، دفاعى و... شناسایى خواهد شد. بررسى دقیق و همه جانبه ابعاد مختلف زندگى این بزرگان، مخصوصا با شیوه‏‏‏هاى جدید و بابهره‏‏‏گیرى از آخرین دستاوردهاى علمى، از ضرورت‏‏‏هاى جوامع اسلامى است.
‏یکى از حساس‏‏‏ترین و سرنوشت‏‏‏سازترین حوادث صدر اسلام، غزوه احزاب است. مورخان، این غزوه را بیشتر از آن جهت‏‏‏با اهمیت مى‏‏‏دانند که آخرین صحنه تهاجم دشمن به نیروهاى اسلام و نقطه اوج اقدامات دفاعى مسلمین بود. اما آن‏‏‏چه کمتر در منابع تاریخى مورد توجه قرار گرفته، مدیریت این حادثه سرنوشت‏‏‏ساز و مهم است.
‏مدیریت پیامبر اکرم(ص) در جریان این غزوه ابعاد مختلفى دارد. در مقاله حاضر کوشش شده‏‏‏است، در حد امکان یکى از اقدامات مدیریتى پیامبراکرم(ص) در جریان یکى از تدابیر آن حضرت یعنى ‏«‏حفرخندق‏‏»‏ مورد بحث و بررسى قرار گیرد. البته مقاله حاضر به مدیریتى که رسول الله(ص) در جریان حفر خندق اعمال فرمودند محدود نمى‏‏‏شود، بلکه موضوع اداره و بهره‏‏‏گیرى کامل از این اقدام دفاعى هم مورد بحث قرار مى‏‏‏گیرد.
‏طرح مسئله

 

دانلود فایل

تحقیق پیامبران

تحقیق پیامبران

تحقیق-پیامبرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏«مقدمه»
‏اولین انسانی که پای برعرصه وجود نهاد وزندگی را درزمین آغازید، پیامبری از پیامبران خدا بوده است. این سخن را می توان از ویژگیهایی که قرآن کریم برای وی می شمرده دریافت: به یقین خداوند، آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را برمردم جهان برتری داده است‏ . سوره آل عمران، آیه 33
‏و]‏خدا[‏ همه اسما را به آدم آموخت‏ . سوره بقره آیه 31
‏سپس آدم ازپروردگارش کلماتی را دریافت کرد‏ .سوره بقره آیه 37
‏هم چنین به استناد ادله ای که درباب ضرورت وجود وحی و رسالت درزندگی انسان، درگفتار پیشین گذشت، نیز می توان این ادعا را –‏ که اولین انسان پیامبر بوده است، ثابت کرده؛ زیرا او نیز برای رستگاری خویش نیاز به امداد الهی داشته است. از آن روز تا کنون بشر همواره مورد لطف الهی بوده است و پیامبران الهی برای راهنمایی اوپیاپی آمده اند:
‏3
‏درتورات ، انجیل و قرآن کریم، تنها به نام برخی از این پیامبران و داستان زندگانی آنان اشاره شده است.
‏ما هم چنان که به نوح و پیامبران بعد از او وحی کردیم، به تو ]‏نیز[‏ وحی کردیم و به ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط و عیسی و ایوب و یونس و هارون و سلیمان ]‏نیز[‏ وحی نمودیم و به داود زبور بخشیدیم و پیامبرانی را ]‏ فرستادیم[‏ که درحقیقت ]‏ماجرای[‏ آنان را پیش تر برتو حکایت نمودیم و پیامبرانی که ]‏سرگذشت[‏ ایشان را برتو بازگو نکرده ایم‏ .سوره نساء آیات 163و164
‏.
‏برخی از این فرستادگان، کسانی بوده اند که خداوند ایشان را برمی انگیخت تا قوم و قبیله ای را از انحراف عقیدتی یا اخلاقی و اجتماعی ویژه ای که بدان دچار شده بودند، برهانند. اینان طبیبانی برای آن بیماران بودند و بیش از این رسالتی نداشتند . رسالت این گروه از پیامبران به مکان و زمان خاصی محدود می شد و پیام جهان شمولی نداشتند.
‏3
‏از میان فرستادگان الهی، کسانی نیز بوند که تبلیغ و استقرار شریعت پیامبران بزرگی مانند حضرت نوح و موسی (ع) را برعهده داشتند. آنان می بایست چراغ هدایتی را که پیامبران صاحب شریعت روشن کرده بودند، فروزان نگاه دارند و آن پیام را در دیگر محدوده های جغرافیایی و زمانی بگسترانند.
‏ما تورات را که درآن رهنمود و روشنایی بود، نازل کردیم. پیامبرانی که تسلیم ]‏فرمان خدا[‏ بودند، به موجب آن برای یهود داوری می کردند. ‏ .سوره مائده آیه 44
‏گروه سوم از فرستادگان الهی کسانی بودند که دراصل فقط برای یک قوم یا ملت خاصی پیام الهی را می آوردند و خود نیز دعوی جهان شمولی نداشتند. قرآن کریم درباره حضرت یونس (ع) می فرماید:
‏5
‏و او را به سوی یک صد هزار ]‏نفر از ساکنیان نینوا[‏ یا بیشتر روانه کردیم. پس ایمان آوردند و تا چندی برخوردار شان کردیم.‏ .سوره صافات آیات 147-148
‏افزون بر همه آنان، پیامبرانی نیز بودند که رسالتی عظیم تر داشتند و همگان مخاطب پیام الهی آنان بودند. قرآن کریم نیز پیامبر اسلام را فرستاده خدا بسوی همگان می‌داند:
‏بگو«ای مردم! من پیامبر خدا بسوی همه شما هستم»‏ .سوره اعراف آیه 158
‏ اما پیامبر بزرگ اسلام(ص) ویژگی دیگری نیز دارد که او خاتم پیامبران و دین او آخرین برنامه سعادت انسان است.
‏اعتقاد به این که ماجرای پیامبری و نبوت با آوردن حضرت محمد(ص) پایان می گیرد و سلسله ای که ازآدم شروع شده بود یا حضرت محمد(ص) به فرجام می رسد لذا با این مقدمه می خواهم به بخشی از وظایف پیامبران از حضرت آدم تا حضرت محمد(ص) در قرآن بپردازم.
‏بخش اول

 

دانلود فایل