هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق پژوهش در عملیات

تحقیق پژوهش در عملیات

تحقیق-پژوهش-در-عملیاتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 63 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏پژوهش در عمل‏ی‏ات‏: مفاه‏ی‏م،‏ اصول و تار‏ی‏خچه
‏ا‏ی‏ن‏ مقاله به تشر‏ی‏ح‏ مفاه‏ی‏م‏ و اصول پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ م‏ی‏‌‏پردازد‏. تعار‏ی‏ف‏ مختلف‏ی‏ از پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ مطرح م‏ی‏‌‏شود‏ و موضوع از جنبه علم بودن، هدف، ابزار، فنون، روش علم‏ی‏،‏ فعال‏ی‏ت‏‌‏ها‏ و سا‏ی‏ر‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏‌‏ها‏ مورد بررس‏ی‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. سپس پ‏ی‏دا‏ی‏ش،‏ تحول و توسعه پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ در سه دوره زمان‏ی‏ قبل از جنگ جهان‏ی‏ دوم، جنگ جهان‏ی‏ دوم، و پس از جنگ جهان‏ی‏ دوم شرح داده م‏ی‏‌‏شود‏. در پا‏ی‏ان‏ به حوزه‌ها‏ی‏ مرتبط با پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ اشاره م‏ی‏‌‏شود‏.
‏1- مقدمه
‏با‏ وجود منابع علم‏ی‏ ب‏ی‏شمار‏ در زم‏ی‏نه‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ درصد ناچ‏ی‏ز‏ی‏ از آ‌‌‌نان به مفاه‏ی‏م،‏ اصول و روش پژوهش ا‏ی‏ن‏ حوزه پرداخته‌‌‌اند. برخ‏ی‏ از دلا‏ی‏ل‏ ا‏ی‏ن‏ نارسا‏یی‏ را با‏ی‏د‏ در م‏ی‏ان‏ دلا‏ی‏ل‏ توسعه ن‏ی‏افتن‏ روش پژوهش در علوم پا‏ی‏ه‏ و فن‏ی‏ و مهندس‏ی‏ جست. در ا‏ی‏ن‏ حال و از اوا‏ی‏ل‏ دهه 70 به ا‏ی‏ن‏ طرف، هدف دوره‌ها‏ی‏ آموزش‏ی‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ که در قالب رشته‌ها‏ی‏ فن‏ی‏ و مهندس‏ی‏ مانند مهندس‏ی‏ صنا‏ی‏ع،‏ رشته‌ها‏ی‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ کاربرد‏ی‏ و بعض‏ی‏ از گرا‏ی‏شها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ تدو‏ی‏ن‏ شدند، خواسته ‏ی‏ا‏ نا‌خواسته ترب‏ی‏ت‏ متخصص‏ی‏ن‏ی‏ بوده‌است که به توسعه روشها و مفاه‏ی‏م‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ حوزه بپردا‏زند‏.
‏ ا‏ی‏ن‏ شرا‏ی‏ط‏ باعث مهجور ماندن جنبه کاربرد‏ی‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ (که به خاطر آن توسعه ‏ی‏افته‏ بود) شده‌ است. در ا‏ی‏ران‏ ن‏ی‏ز‏ که تقر‏ی‏باً‏ هر رشته و حوزه علم
‏2
‏ی‏ هم‏ی‏ن‏ شرا‏ی‏ط‏ را داراست، وضع‏ی‏ت‏ اشاره شده برا‏ی‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ را ب‏ی‏ش‏ از سا‏ی‏ر‏ جاها تشد‏ی‏د‏ نموده‌ است.
‏ علاوه بر ا‏ی‏ن‏ و با وجود کلاسها‏ی‏ متعدد پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ در دانشگاهها‏ی‏ ا‏ی‏ران،‏ دانشجو‏ی‏ان‏ کمتر با مفاه‏ی‏م‏ و مبان‏ی‏ آن آشنا شده و بدون ه‏ی‏چ‏ هدف‌گذار‏ی‏ و برنامه‌‌ر‏ی‏ز‏ی‏ برا‏ی‏ تدو‏ی‏ن‏ دوره‌ها‏ی‏ آموزش‏ی‏ از سو‏ی‏ وزارت علوم، تحق‏ی‏قات‏ و فناور‏ی‏،‏ در‌گ‏ی‏ر‏ مباحث ر‏ی‏اض‏ی‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ م‏ی‏‌‏گردند‏ در حال‏ی‏ که ه‏ی‏چ‏ د‏ی‏د‏ مناسب‏ی‏ از وجوه مختلف پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ ندارند.
‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ همانند ف‏ی‏ل‏ مولو‏ی‏ شده است که هر‌کس از آن درک و تصور‏ی‏ دارد که همه پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ ن‏ی‏ست‏. ا‏ی‏ن‏ موضوع از دو جهت قابل بررس‏ی‏ است. ‏ی‏ک‏ی‏ آنکه شکل‌گ‏ی‏ر‏ی‏ هر نظام ‏ی‏ا‏ حوزه علم‏ی‏ از ابتدا به صورت کامل و مدون انجام نم‏ی‏‌‏شود‏ و در طول زمان به موازات پژوهشها، تو‏سعه‏ ‏ی‏افته‏ و شکل م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. ا‏ی‏ن‏ روند در هر حوزه علم‏ی‏ امر‏ی‏ طب‏ی‏ع‏ی‏ است. اما ا‏ی‏ن‏ روند به هر حال به جا‏یی‏ م‏ی‏‌‏رسد‏ که تصو‏ی‏ر‏ روشن و مشترک‏ی‏ در پ‏ی‏ش‏ رو‏ی‏ پژوهشگران آن حوزه باز م‏ی‏‌‏نما‏ی‏د‏ و به نظر م‏ی‏‌‏رسد‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ ا‏ی‏ن‏ روند را ط‏ی‏ نموده است. جهت د‏ی‏گر‏ ا‏ی‏ن‏ است که عدم آشنا‏یی‏ کامل با مبان‏ی‏،‏ مفاه‏ی‏م‏ و اصول پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ و نگاه تک بعد‏ی‏ باعث درک و تصور متفاوت شده است. بعض‏ی‏ پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ را روشها‏ی‏ به‏ی‏نه‏‌‏ساز‏ی‏ م‏ی‏‌‏دانند‏ و برخ‏ی‏ د‏ی‏گر‏ روشها‏ی‏ آن را به عنوان علم و فن آمار م‏ی‏‌‏شناسند‏. در ا‏ی‏ن‏ مقاله سع‏ی‏ م‏ی‏‌‏گردد‏ که تا حد امکان ابهام‌ها‏ی‏ فو‏ق‏ بر‌طرف شود و تصو‏ی‏ر‏ روشن‏ی‏ از پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ ارائه شود.
‏4
‏2-کدام عبارت؟
‏ همانطور که در عنوان مقاله د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود‏ عبارت پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ به جا‏ی‏ عبارت هم‌‌ارز آن ‏ی‏عن‏ی‏ تحق‏ی‏ق‏ عمل‏ی‏ات‏ (اصغر‌پور 1372)، تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ (آر‏ی‏ا‏‌‌‏نژاد‏ 1371) و پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ (مهرگان 1378) بکار رفته است. وجود چند عبارت به ظاهر متفاوت ممکن است باعث پد‏ی‏د‏ آمدن ا‏بها‏‌‌‏مات‏ی‏ برا‏ی‏ خواننده گردد. آ‏ی‏ا‏ هر ‏ی‏ک‏ از ا‏ی‏ن‏ عبارات به حوزه‌ا‏ی‏ خاص اشاره م‏ی‏‌‏کنند؟‏ آ‏ی‏ا‏ هر ‏ی‏ک‏ از ا‏ی‏ن‏ عبارات در ‏ی‏ک‏ی‏ از رشته‌‌ها‏ی‏ دانشگاه‏ی‏ بکار م‏ی‏‌‏روند؟‏ آ‏ی‏ا‏ رو‏ی‏کرد،‏ نگرش و نوع پرداختن به مطالب با عبارت بکار رفته ارتباط‏ی‏ دارد؟
‏ در جامعه علم‏ی‏ و دانشگاه‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ ب‏ی‏شتر‏ دو عبارت تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ و پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ بکار م‏ی‏‌‏رود؛‏ تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ در رشته‌ها‏ی‏ مهندس‏ی‏ صنا‏ی‏ع‏ و ر‏ی‏اض‏ی‏ با گرا‏ی‏ش‏ تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ و پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ در رشته‌ها‏ی‏ مربوط به مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏. قبل از پرداختن به تعار‏ی‏ف،‏ لازم است توض‏ی‏ح‏ی‏ د‏ر‏ خصوص عبارات هم‌ارز اشاره شده ارائه شود.
‏ همانطور که در ادا‌مه ن‏ی‏ز‏ اشاره خواهد شد در سالها‏ی‏ جنگ جهان‏ی‏ دوم، تحق‏ی‏ق‏ رو‏ی‏ عمل‏ی‏ات‏ نظام‏ی‏1 از اهم‏ی‏ت‏ و اولو‏ی‏ت‏ بالا‏یی‏ برخوردار بود. کاربرد ا‏ی‏ن‏ نوع تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ غ‏ی‏ر‏‌‏نظام‏ی‏2 باعث شکل‌‌گ‏ی‏ر‏ی‏ عبارت تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏3 شد.
‏ در بر‏ی‏تان‏ی‏ا‏ ا‏ی‏ن‏ نوع تحق‏ی‏ق،‏ تحق‏ی‏ق‏ عمل‏ی‏ات‏ی‏4 نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که در ا‏ی‏ران‏ با عبارت پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ ترجمه شده است. دو عبارت تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ و پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ بصورت مترادف بکار م‏ی‏‌‏روند‏ با ا‏ی‏ن‏ تفاوت که پژوهش عمل
‏4
‏ی‏ات‏ی‏ در بر‏ی‏تان‏ی‏ا‏ و بخش‌ها‏یی‏ از اروپا و تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ ‏در‏ د‏ی‏گر‏ جاها مورد استفاده قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏.
‏ واژه عمل‏ی‏ات‏ی‏ در عبارت پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ همان نقش صفت‏ی‏ را که واژه‌ها‏ی‏ تار‏ی‏خ‏ی‏،‏ پ‏ی‏ما‏ی‏ش‏ی‏ و تطب‏ی‏ق‏ی‏ در پژوهشها‏ی‏ تار‏ی‏خ‏ی‏،‏ پ‏ی‏ما‏ی‏ش‏ی‏ و تطب‏ی‏ق‏ی‏ بعهده دارند را به ذهن م‏ی‏‌‏آورد‏ بد‏ی‏ن‏ معن‏ی‏ که پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ ‏ی‏ک‏ نوع روش پژوهش است. اما همانطور که بعداً ن‏ی‏ز‏ شرح داده م‏ی‏‌‏شود‏ تحل‏ی‏ل‏ ‏س‏ی‏ستم،‏ علوم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ و تصم‏ی‏م‏‌‏گ‏ی‏ر‏ی‏ حوزه‌ها‏یی‏ هستند که با تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ مقا‏ی‏سه‏ م‏ی‏‌‏شوند‏. تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ همانند هر‌‏ی‏ک‏ از حوزه‌ها‏ی‏ تحل‏ی‏ل‏ س‏ی‏ستم‏ و علوم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ دارا‏ی‏ اهداف، تئور‏ی‏ها،‏ مبان‏ی‏ و روشها‏یی‏ است که آن را به چ‏ی‏ز‏ی‏ ب‏ی‏ش‏ از ‏ی‏ک‏ روش پژوهش تبد‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏کند‏. همچن‏ی‏ن‏ عبا‏رت‏ پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏،‏ آنچه که تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ (‏ی‏عن‏ی‏ تحق‏ی‏ق‏ رو‏ی‏ عمل‏ی‏ات‏ و نه نوع‏ی‏ تحق‏ی‏ق‏ بنام عمل‏ی‏ات‏ی‏) در نت‏ی‏جه‏ آن شکل گرفته است را ب‏ی‏ان‏ نم‏ی‏‌‏دارد‏. ا‏ی‏ن‏ تفس‏ی‏ر‏ با عبارت «research into‏» توسط است‏ی‏ن‏ هارد (ساعت‏ی‏ 1988) برا‏ی‏ تعر‏ی‏ف‏ و توض‏ی‏ح‏ تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ بکار رفته‌است و ب‏ا‏ تأک‏ی‏د‏ی‏ که پولاک، راسکوپف و بارنت (1994) بر ا‏ی‏ن‏ مطلب م‏ی‏‌‏کنند‏ همخوان‏ی‏ دارد. با توجه به توض‏ی‏حات‏ بالا، بنظر نو‏ی‏سنده‏ عبارت تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ مناسبتر از عبارت پژوهش عمل‏ی‏ات‏ی‏ م‏ی‏‌‏باشد‏. عبارت پژوهش در عمل‏ی‏ات،‏ فارس‏ی‏‌‏تر‏ از عبارت تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ است و از ا‏ی‏ن‏ پس پژوهش د‏ر‏ عمل‏ی‏ات‏ را به جا‏ی‏ تحق‏ی‏ق‏ در عمل‏ی‏ات‏ بکار م‏ی‏‌‏بر‏ی‏م‏.
‏3- پژوهش در عمل‏ی‏ات‏ چ‏ی‏ست؟

 

دانلود فایل

تحقیق پژوهشى در رنگ و پوشش

تحقیق پژوهشى در رنگ و پوشش

تحقیق-پژوهشى-در-رنگ-و-پوششلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فصل اول: رنگ
‏پیش‏ ‏گفتار
‏از جمله نشانه‏ ‏هاى چشمگیر الهى در جهان هستى، رنگ است. رنگ‏ ‏ها با تجلى و ظهور در پیکر موجودات جاندار و بى‏ ‏جان جلوه و جمال خاصى به طبیعت بخشیده، ادامه چرخه حیات و شکوه زندگى را مرهون خود ساخته‏ ‏اند. بى‏ ‏مبالغه باید اذعان کرد که بدون رنگ و جهان رنگ‏ ‏ها، سردى و افسردگى و بى‏ ‏نشاطى در همه جا رخ مى‏ ‏نمود. در سایه تأثیر متنوع رنگ‏ ‏هاست که ره‏ ‏آوردهاى متناوب روانى در انسان و سایر موجودات تظاهر پیدا مى‏ ‏کند و روح جنبش و تکاپو دمیده مى‏ ‏شود و از این رهگذر، یکسویى و یکنواختى از فضاى زندگى مادى رخت بر مى‏ ‏بندد و دلپذیر مى‏ ‏گردد.
‏خداوند حکیم در آیاتى چند از قرآن مجید به رنگ‏ ‏هاى مختلف موجودات و آثار زیست شناختى آن‏ ‏ها اشاره فرموده و آن را از نشانه‏ ‏هاى بارز تدبیر خویش دانسته است. شهید دکتر پاک‏ ‏نژاد در این زمینه مى‏ ‏نویسد:
‏«در قرآن نسبت به رنگ در آیه‏ ‏اى به اثر فیزیولوژیک آن اشاره شده در آیه]اى [دیگر به اثر پسیکولوژیک آن ... حتى ... به خواص غذایى و شفابخشى رنگ‏ ‏ها ]نیز [توجه شده که تازه در علم جدید مى‏ ‏خواهد براى آن جایى بازگردد و نامى از آن به میان آید.»

‏بدون شک تمامى رنگ‏ ‏ها وجودشان براى ادامه حیات لازم و ضرورى است و هر کدام نیز اثر خاصى دارند و نقش ویژه‏ ‏اى را ایفا مى‏ ‏کنند
‏ به گونه‏ ‏اى که تصور طبیعت منهاى آن‏ ‏ها مشکل و یا غیرممکن است. بدون گزافه باید اذعان کرد و پذیرفت که روان آدمى به اندازه‏ ‏اى که در برابر رنگ‏ ‏ها قرار مى‏ ‏گیرد و با آن‏ ‏ها مواجه است، با چیز دیگرى ارتباط ندارد
‏ و از این رو چیز دیگرى به این اندازه او را متأثر نمى‏ ‏سازد و به اسارت در نمى‏ ‏آورد.
‏ جرانت آلن گوید: قوه‏ ‏اى بزرگ‏ ‏تر یا بیشتر و گوناگون‏ ‏تر از احساس رنگ‏ ‏ها در زندگى ما اثر ندارد.
‏ اثرات روانى رنگ‏ ‏ها تا حدى است که مى‏ ‏توانند محیط را شاد یا حزن‏ ‏آور، سبک یا سنگین، گرم یا سرد جلوه دهند و در انسان احساس خوشحالى یا غم، قوت یا ضعف، اضطراب یا سکون و جز آن ایجاد کنند.

‏تا آن جا که تاریخ به یاد دارد، همیشه انسان به رنگ و آثار آن توجه داشته و از فرایندهایش در گذران زندگى، خاصه در پوشش‏ ‏ها و خوراکى‏ ‏ها بهره گرفته است. دیگر موجودات نیز هر یک به فراخور وسعت و گستره وجودى خود، متأثر از رنگ‏ ‏ها و آثار آن‏ ‏ها هستند و در ادامه حیات خویش بدان وابسته‏ ‏اند.
‏به دلیل نقش ضرورى و اهمیت غیرقابل انکارى که رنگ‏ ‏ها در چرخه حیات، به ویژه حیات انسانى ایفا مى‏ ‏کنند، خداوند رحمان در آیاتى چند از این عنصر حیاتى یاد کرده و به برخى از آثار آن اشاره فرموده است.
‏ما در این پژوهش، علاوه بر آیات از روایات و آراء فقها و گفته‏ ‏هاى روان‏ ‏شناسان و متخصصان علوم تجربى نیز در مورد پوشش‏ ‏هاى رنگى سود جسته‏ ‏ایم. پیش از ورود به اصل بحث به جاست درباره مفهوم رنگ و تفاوت آن با نور مطالبى تقدیم کنیم.
‏مفهوم رنگ
‏رنگ کیفیتى است که از ظاهر چیزى دیده مى‏ ‏شود مانند سفیدى، سرخى، سبزى.

‏زبیدى گفته است: رنگ کیفیتى است که از قرمزى و زردى و جز آن به وسیله چشم درک مى‏ ‏شود.

‏ابن منظور در این باره گوید: رنگ هیأتى است چون سیاهى و قرمزى. رنگ هر شى چیزى است که باعث تمایز آن از شىءِ دیگر مى‏ ‏شود.

‏طریحى نیز رنگ را چون ابن منظور تعریف کرده است.

‏بنابراین باید گفت که رنگ از مفاهیم بسیار واضح و معروف در میان عرف و فرهنگ‏ ‏هاى عمومى است به گونه‏ ‏اى که برخى از اهل لغت نیازى به تعریف آن ندیده‏ ‏اند.
‏ نکته مهم، تفاوت آن با نور است که در قسمت بعد به آن مى‏ ‏پردازیم.
‏مفهوم نور
‏مفهوم نور نیز چون رنگ از نظر عرفى بسیار بدیهى و بى‏ ‏نیاز از توضیح است. شیخ سهروردى در این باره نوشته است:
‏«ان النور لا یحتاج الى تعریف ... لا شىء اظهر من النور فلا شىء اغنى منه من التعریف.»

‏«نور به تعریف احتیاج ندارد; زیرا هیچ چیزى ظاهرتر از نور نیست. از این رو هیچ پدیده‏ ‏اى در تعریف بى‏ ‏نیازتر از نور نیست.»
‏ملاصدرا در این مورد مى‏ ‏نویسد:
‏«النور غنى عن التعریف کتعریف المحسوسات.»

‏«نور چون دیگر امور حسى، مستغنى از تعریف است.»
‏علامه طباطبایى نوشته است:
‏«مفهوم نور، واضح است. نور، چیزى است که به وسیله آن اجسام سبک‏ ‏تر و متراکم، قابل رؤیت مى‏ ‏شوند.»

‏نور از نظر علم فیزیک
‏برخى از پژوهشگران در تعریف نور از دیدگاه علم فیزیک گفته‏ ‏اند:
‏«نور، تابش مریى الکترومغناطیسى است که در خلاء با سرعت 298000 کیلومتر در ثانیه انتشار پیدا مى‏ ‏کند.»

‏«نرمان. مان» درباره مفهوم فیزیکى نور و منشأ نور سفید گوید:
‏«درباره نور، چنین تصور مى‏ ‏شود که از ترکیب امواج الکترو مانیتیک و امواج انرژى نورانى که از یک منبع مثل خورشید سرچشمه مى‏ ‏گیرد، تشکیل مى‏ ‏شود. نور سفید از ترکیب همه امواج نورى تشکیل مى‏ ‏شود.»

‏دهخدا در همین زمینه به نقل از برخى محققان، نور سفید را مجموعه هفت رنگ، دانسته و نوشته است:
‏«در رنگ‏ ‏هاى اصلى که به وسیله منشور ظاهر مى‏ ‏گردد، هفت رنگ است: قرمز، نارنجى، زرد، سبز، آبى، نیلى، بنفش.
‏نیوتن دانشمند معروف قرن هیجدهم، نخستین بار حدس زد که باید نور سفید، مجموعه این رنگ‏ ‏ها باشد و این امر را به وسیله گردش صفحه معروف خودش آزمود و ثابت کرد مجموعه این رنگ‏ ‏ها با هم، اثر نور سفید بر چشم مى‏ ‏گذارند.»

‏البته تعبیر دهخدا خالى از تسامح نیست، و صحیح ـ همان گونه که مان و دیگران گفته‏ ‏اند ـ این است که گفته شود نور سفید، مجموعه هفت نور و یا به تعبیر دقیق‏ ‏تر، مجموعه همه امواج نورى است.

‏تفاوت میان رنگ و نور
‏در این که میان نور و رنگ تفاوتى هست یا نه، پاسخ‏ ‏هاى گوناگونى از سوى فلاسفه و دانشمندان داده شده است.

 

دانلود فایل

تحقیق پژوهشی پیرامون امامزاده های زید و یحیی علیهمااسلام واقع در شهر تهران می باشد 80 ص Copy

تحقیق پژوهشی پیرامون امامزاده های زید و یحیی علیهمااسلام واقع در شهر تهران می باشد 80 ص Copy

تحقیق-پژوهشی-پیرامون-امامزاده-های-زید-و-یحیی-علیهمااسلام-واقع-در-شهر-تهران-می-باشد-80-ص--copyلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 108 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏«‏سرآغاز »
‏ای نام تو بهترین سرآغاز بی نام تو نامه کی کنم باز
‏مجموعه ای که هم اکنون از نظر می گذرد،پژوهشی پیرامون امامزاده های زید و یحیی-علیهمااسلام-واقع در شهر تهران می باشد.
‏قبل از آغاز سخن از زحمات و راهنمایی های استاد گرامی خودجناب آقای دکتر یغمایی که مرا در انجام این امر یاری نمودند و با غیرتی تمام دفتردانش را دستمایه عزوکمال ساختند، سپاسگزاری می نمایم. امید است آنچه در این مجموعه گردآورده ام مطلوب نظر ایشان واقع گردد.
‏مونابیگربیگی قاجاریه
‏دی ماه 1384
‏1
‏2
‏فهرست مطالب:
‏مقدمه 1
‏هنرومعماری دوران قاجار 10
‏موقعیت مکانی امامزاده زید 17
‏سلسله نسبت امامزاده زید 25
‏بقعه امامزاده زید وهنرهای تزئینی آن 28
‏نوع بهره برداری از بقعه امامزاده زید 40
‏شرح حال آصف الدوله (بانی حرم وگنبد امامزاده زید) 41
‏موقعیت مکانی امامزاده یحیی 55
‏سلسله نسب امامزاده یحیی 56
‏نوع بهره برداری از بقعه امامزاده یحیی 67
‏طرح حفاظتی امامزاده زید 68
‏ضوابط طرح حریم حفاظتی منطقه بازار تهران 69
‏پیشنهادات حفاظتی و مرمتی 73
‏تصاویر 76
‏فهرست منابع 114
‏مقدمه
‏1
‏3
‏ظهور اسلام در آغاز قرن هفتم میلادی بنیاد بسیاری از کشورهای کهن ومتمدن در آن زمان را دگرگون ساخت و قدرت ونفوذ آن در ترکستان غربی وپنجاب از یک طرف واسپانیا از طرف دیگر گسترش یافت. به این ترتیب با پیدایش تغییرات اساسی در سرزمینهای مذکور،هنر وتمدن کهن آسیا، شمال آفریقا وحتی بخشی از اروپا دگرگون شد وشالوده هنرهای اسلامی که ترکیبی از هنر حکومتهای مغلوب (مانند ساسانیان وحکومت بیزانس) با فرهنگ اسلامی بود،شکل گرفت‏ -کیانی، 1377،ص3
‏.
‏بدین وسیله از خلیج بنگال تا کرانه اقیانوس اطلس هنری با کیفیتی خاص به دست ملتها واقوام تحت سلطه اسلام پدیدار شد که دیدی خاص داشت وآن اعتقاد به اصول ومبانی وتعالیم اسلام مانند توحید ومبارزه با شرک بود. بنابراین هنرمندان از سنتهای گذشته قسمتهایی را پسندیده و مورد استفاده مجدد قرارداده اند که حتی الامکان وابسته به دیانت بوده و شیوه های هنری آن مغایرو متناقض با بیش و اعتقاد جدیدآنان نباشد. در این میان خصیصه ها و ویژگیهای هنری ایران زمین می توانست بیشتر از دیگر هنرها جوابگوی این نیاز باشد و با آن هماهنگی معنوی بیابد.
‏1
‏5
‏تشکیل هنر اسلامی تقریبا، با روی کار آمدن سلسله اموی در سال 41 هجری مصادف بود و این امر با انتقال مرکز خلافت از مدینه به دمشق بی ارتباط نبوده تغییر مرکز حکومت، مسلمانان را مستقیما با هنر بیگانه یعنی هنر ایران و رودم آشنا کرد و از همین زمان بود که هنر دوره بنی امیه، که التقاطی از هنر سرزمینهای همجوار بود، راه تازه ای در پیش گرفت‏ -همانجا
‏.
‏هنر اموی بر اثر رویارویی دین و دولت جدید مسلمانان با سنتهای خاور نزدیک پدید آمده در واقع تمدن امویان در عین حال که تازه بود، سنتی وکهن نیز بود تازه از این نظر که در پی قالب های فکری،دیوانی وفرهنگی متناسب با مردم، اندیشه های جدید ونگرش های نوبود: وسنتی از این حیث که در جهان مفتوحه خود به دنبال این قالبها می گشت. امویان با گزینش الگوهای خود،نه تنها آنها را به روشی خلاق در هم آمیختند بلکه بتدریج آنها را بهبود هم بخشیدند شالوده ای محکم برای تحولات آینده جهان اسلام پدید آوردند. امویان با تختگاهشان دردمشق و لشکرکشیهای متعدد علیه بیزانس، بهتر از هر حکومت دیگر با گذشته مسیحی خاور نزدیک آشنا بودند ونیز می دانستند که حکمرانان امپراتوری وسیعی هستند ؛ و بخش شرقی امپراتوری آنها یعنی ایران و آسیای مرکزی، بیشترین غنائم را دراختیار آنها قراردادند ودیدگاهی از روشنترین نمودها وتاثیرات هنری جهانی جدید ودلفریب را پیش روی آنها گشودند

 

دانلود فایل

تحقیق پژوهشی در دستور زبان فارسی 50 ص

تحقیق پژوهشی در دستور زبان فارسی 50 ص

تحقیق-پژوهشی-در-دستور-زبان-فارسی-50-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 53 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏«‏ مقدمه ‏»
‏زبان چیست؟
‏زبان بهترین وسیله ای است که اندیشه ها را به هم پیوند می دهد وآدمی به یاری آن، راز درون خویش را باز می‏‌‏گوید و‏ ‏با دیگران رابطه برقرار می کند. ب‏دین ترتیب زبان محور تمام پیشرفت‏‌‏های مادی ومعنوی جهان است، اما باید دانست که محدوده ی زبان بسی عام تر از سخن گفتن است. هر قوم و ملتی به همان اندازه که مرزهای زندگی ‏مادی وتفکرمعنوی خود را گسترش می‏‌‏دهند، زبان خود را تواناتر وعمرآن را درازتر می سازند.
‏زبان را به شهر تشبیه کرده اند. اهل زبان به منزله ی سا‏کنانی هستند که در شهری زندگی می‏‌‏کنند و در خانه ها و عمارات آن مامن می گزینند. عمارات این شهر همه به دست معمارانی طراحی وساخته شده است که همانا متفکران و شعرا ونویسندگان آن زبانند. معماران زبان فارسی شاعران ونویسندگان بزرگی چون فردوسی، بیهقی، سنایی، مولوی، حافظ وصدها شاعر ونویسنده دیگر بوده اند.
‏ دستور زبان
‏دستور زبان به توصیف ساختار صوری زبان، با توجه به ویژگیهای معنایی آن می پردازد. چگونگی ساختمان واژه ها را نشان می دهد، روابط درون گروهی گروه های اسمی را توضیح می دهد و نقش کلمه یا گروه کلمات را در درون جامعه بیان می دارد، و بالاخره چگونگی رابطه بین جمله‏‌‏هایی را که در ساختمان یک جمله مرکب بکار رفته اند، مشخص می کند.
‏به سخن دیگر، دستورزبان، کلیه قواعد ونظام ها‏ی ساختمانی قالب های گفتاری گونه‏‌‏ی مشخصی از یک زبان را در دوره های خاص، بر اساس نظریه ای مشخص با نظامی هماهنگ مورد پژوهش قرار می دهد.
‏زندگی نامه ی بیهقی :
‏ابوالفضل بیهقی به سال 385 هجری در حارثا باد ‏بیهق دیده به جهان گشود. خانواده‏‌‏ی بیهقی دودمانی نژاده بود وپدرش حسین از خواجگان، به شمار می آمد وبا بزرگان عصر نشست وبرخاست داشت. از آغاز زندگی بیهقی آگاهی چندانی نداریم. پژوهندگان می گویند: در نیشابور به دانش آموزی پرداخت وچون به روزگار نوجوانی رسید در دیوان رسالت سلطان محمود غزنوی که ادیب بزرگی چون بونصر مشکان ریاست آن را برعهده داشت، با سمت شاگردی به دبیری پرداخت. بونصر مشکان، استاد بیهقی، به شاگرد شایسته ی خود به دیده عنایت نگریست. بیهقی ازبخت نیک نوزده سال زیر نظر استاد خود، بونصر مشکان در دیوان رسالت به دبیری اشتغال داشته ودر این فرصت مغتنم، آداب نویسندگی را از استاد، به کمال فرا گرفته است وسرآمد همه دبیران رسالت شد. اواخر عهد غزنویان ( جانشینان مسعود وطغرل کافر نعمت) به زندان افتاد ودر دوره خانه نشینی وعزلت کتابی در مقامات محمودی ومسعودی نگاشت که به " تاریخ بیهقی" معروف است.
‏وی سرانجام در سال 470 هجری روی در نقاب خاک کشید واثری جاودانه به یادگار نهاد.
‏ ‏نمیرم از این پس که من زنده ام که تخم سخن را پراکنده ام
‏ ‏ ‏ ‏ ‏«‏ فردوسی‏»
‏نثر تاریخ بیهقی:
‏نثر این کتاب بینابین است یعنی هم همان صلابت وفخامت وسادگی واستواری وپارسی مداری عهد سامانی و غزنوی را دارد وهم مختصاتی از نثر درحال نضج فنی در آن است، یعنی آمیختگی نظم ونثر را دارد که درعهد قبل مرسوم نبود، شعر عربی وضروب الامثال عربی آورده است. آیه وحدیث هم دارد. تاریخ بیهقی از شاهکارهای نثر فارسی است.
‏یکی از محسنات تاریخ بیهقی این است که توانسته است جزئیات مطالب را بنویسد و مقصود را به خوبی بیان نماید.
‏سعی می کند بیان واقعه را به طریقی بیاراید که خواننده را در برابر آن واقعه قرار دهد و‏ ‏به تمام اجزای واقعه رهنمون کند.
‏تاریخ بیهقی حکایات وتمثیلها واشعاری به مناسبت تاریخ وبرای شاهد مدعا و افزونی پند وعبرت آورده است. بر خلاف نثر قدیم که ذکر مطالب خارجی از قبیل استشهاد از نظم فارسی و تازی واستدلال به آیات و تمثیل بسیار نادر وکمیاب است. در بیهقی برای پرهیز از تکرار که رسم قدیمیان بود گاه قسمتی از جمله را حذف کرد. لغات زیبای فارسی و‏ ‏ضرب المثل های شیرین در بیهقی بسیار است وپیداست که این لغات و‏ ‏مثل ها در‏ زبان محاوره‏‌‏ی آن روز مرسوم و‏ ‏متداول بوده است. در تاریخ بیهقی الفاظ تازی زیادتر از صدی د
‏ه نیست. لغات تازی بر همان قاعده‏‌‏ی قدیم است یعنی لغاتی است که یا فارسی ندارد و‏ ‏یا لغات درباری و‏ ‏دولتی و‏ ‏علمی است یا لغات دینی است یا لغاتی است که تازی آن از فارسی روان تر و ساده تر بوده است.
‏اهمیت پژوهش دستوری در تاریخ بیهقی :
‏ اگرقواعد دستوری متون فارسی از جمله تاریخ بیهقی که از شاهکارهای نثر ماست جداگانه استخراج شود، فوائد بسیاری را در‏ ‏بر خواهد داشت. زیرا از مقایسه قواعد کتاب هایی که در یک ‏دوره نوشته شده‏‌‏اند دستور توصیفی آن دوره و‏ ‏از مقایسه قواعد دستوری ادوار مختلف دستور تاریخی فارسی تدوین خواهد شد. علاوه بر این، خصوصیات سبکی و‏ ‏دستوری ویژه ی هرکتاب نیز روشن خواهد گردید.
‏قواعدی که به این ترتیب از آثاری چون تاریخ بیهقی استخراج م‏ی شود، باید هم شامل نوادر و شوا‏ذ باشد هم شامل قواعد عام و‏ ‏مشترک با کتاب‏ های دیگر. بنابراین استخراج همه‏‌‏ی قواعد دستوری بیهقی اگرچه لازم ومفید است اما آسان نیست.

 

دانلود فایل

تحقیق پیاده سازی پشته 15 ص

تحقیق پیاده سازی پشته 15 ص

تحقیق-پیاده-سازی-پشته-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏بخشهای‏ ‏مختلف‏ ‏پروتکل پشته‏ TCP/IP (Protocol Stack‏)
‏لایه‏ ‏دسترسی‏ ‏شبکه‏ ‏عملیات‏ ‏لایه‏ ‏فیزیکی‏ ‏و‏ ‏لایه‏ ‏پیوند‏ ‏داده‏ ‏مدل‏ OSI‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏هم‏ ‏تلفیق‏ ‏می‏ ‏کند‏ . ‏این‏ ‏لایه‏ ‏دربرگیرنده‏ ‏رسانه‏ ‏ارتباطی‏ ‏و‏ ‏پروتکل‏ ‏های‏ ‏ارتباطی‏ ‏برای‏ ‏انتقال‏ ‏فریم‏ ‏ها‏ ‏روی‏ ‏آن‏ ‏رسانه‏ ‏است‏ ‏.
‏ 
‏پشته TCP/IP‏ ‏شامل چهار لایه است ( از بالا به پایین ) :‏
‏ـ لایه‏ ‏دسترسی به شبکه‏
‏ـ لایه ارتباطات اینترنتی‏
‏ـ لایه ارتباطات میزبان به میزبان‏
‏ـ لایه سرویس های کاربردی‏
‏▪‏ ‏لایه دسترسی به شبکه‏ ‏ ‏

‏لایه دسترسی شبکه‏ ‏عملیات لایه فیزیکی و لایه پیوند داده مدل OSI‏ ‏را با هم تلفیق می کند . این لایه‏ ‏دربرگیرنده رسانه ارتباطی و پروتکل های ارتباطی برای انتقال فریم ها روی آن رسانه‏ ‏است . لایه دسترسی به شبکه در TCP/IP‏ ‏می تواند پروتکل های استاندارد صنعتی مثل
2
‏ ‏اترنت ‏۱۰‏ Base –T‏ ‏را استفاده کند .‏
‏ولی در بعضی از پشته ها این دسترسی به‏ ‏روشهای متفاوتی پیاده سازی خواهد شد . پشته NDIS (Network Driver Interface‏ Specification‏ ) ‏که در ویندوز NT‏ ‏و شبکه های LANMAN‏ ‏استفاده شده ، اجازه می دهد که‏ ‏پروتکل های دسترسی به شبکه مختلفی بصورت قابل تعویضی با یک پشته TCP/IP‏ ‏استفاده‏ ‏شوند .
‏▪‏ ‏لایه ارتباطات اینترنتی‏
‏لایه ارتباطات اینترنتی مسئول ایجاد‏ ‏ارتباط بین میزبانها است ، بدون توجه به لایه دسترسی به شبکه ای که بکار گرفته شده‏ ‏است . این لایه‏ ‏می بایست قادر به ارتباط برقرار کردن بین میزبانهای شبکه محلی و‏ ‏شبکه های گسترده باشد . بنابراین در این لایه باید یک آدرس بندی و پروتکل ارتباطی‏ ‏قابل مسیردهی داشته باشیم . لایه ارتباطات اینترنتی از IP‏ ‏برای آدرس دهی و انتقال‏ ‏داده ها استفاده می کند . بنابراین این لایه ذاتاً غیر اتصالی است و متناظر با لایه‏ ‏شبکه (Netwoek Layer‏) ‏مدل OSI‏ ‏است . بعلاوه لایه ارتباطات اینترنتی مسئول فراهم‏ ‏آوردن همه اطلاعات لازم برای لایه دسترسی به شبکه به مـنـظور فرستادن فریمهایش به‏ ‏مقـصـد مـحـلی است ( یا مقـصد میـزبـان دیـگری یا مسیـریـاب) . بـنـابرایـن ، ایـن‏ ‏لایـه بـایـد پروتکل ARP ( Address Resolution Protocol‏) ‏را هم در بر داشته باشد .‏ ‏پروتکل دیگری به نام RARP ( Reverse Address Resoulation Protocol‏ ) ‏برای آدرس دهی‏ ‏ایستگاههای بدون دیسکت (diskless‏) ‏نیز وجود دارد که براین لایه تکیه دارد‏ .
‏بعلاوه این لایه می بایست قادر به مسیریابی داده ها از طریق Internetwork‏ ‏به‏ ‏مقصدهای خود باشد . بنابراین ، این لایه دربرگیرنده پروتکل RIP (Routing Informatio‏ Protocol‏) ‏نیز می باشد که می تواند از ابزارهای روی شبکه پرس وجو هایی انجام دهد تا‏ ‏تعیین کند که بسته ها به یک مقصد مشخص چگونه باید مسیریابی شوند .‏
‏همچنین لایه‏ ‏ارتباطات اینترنت شامل قابلیتهایی برای میزبانها به منظور تبادل اطلاعات درباره‏ ‏مشکلات یا خطا ها در شبکه می باشد . پروتکلی که این ویژگی را پیاده سازی می کند ،
3
‏ ICMP (Internet Control Message Protocol‏ ) ‏نام دارد و در نهایت ، لایه ارتباطات‏ ‏اینترنتی ویژگی Multicast‏ ‏را دربردارد (ویژگی که کار ارسال اطلاعات به چندین مقصد‏ ‏میزبان را در هر لحظه خواهیم داشت ) .‏
‏این فرآیند توسط پروتکل (Internet Group‏ Management Protocol‏) ‏پشتیبانی می شود.‏
‏لایه ارتباطات میزبان به میزبان : لایه‏ ‏ارتباطات میزبان به میزبان سرویسهای مورد نیاز برای ایجاد ارتباطات قابل اعتماد بین‏ ‏میزبانهای شبکه را پیاده سازی می کند و مطابق با لایه حمل و قسمتی از لایه جلسه مدل‏ OSI‏ ‏است و در ضمن در برگیرنده قسمتی از کارهای لایه های نمایش و کاربردی نیز می‏ ‏باشد . لایه میزبان به میزبان شامل دو پروتکل است . اولین آن TCP (Transimission‏ Control Protocol‏) ‏می باشد . TCP‏ ‏توانائی برقراری سرویس ارتباط گرا بین میزبانها را‏ ‏فراهم می کند . آن شامل ویژگیهای زیر می باشد :‏
‏▪‏ ‏قسمت بندی داده ها به بسته‏ (Packets‏)
‏▪‏ ‏ساخت رشته های داده از بسته ها‏
‏▪‏ ‏دریافت تائید‏
‏▪‏ ‏سرویس های‏ ‏سوکت برای ایجاد چندین ارتباط با چندین پورت روی میزبانهای دور‏
‏▪‏ ‏بازبینی بسته‏ ‏و کنترل خطا
‏▪‏ ‏کنترل جریان انتقال داده‏
‏▪‏ ‏مرتب سازی و ترتیب بندی بسته‏
‏سرویس های TCP‏ ‏سرویس های ارتباط گرای قابل اعتمادی با قابلیتهای زیبای کشف خطا‏ ‏ها و مشکلات را فراهم می کنند .‏
‏پروتکل دوم در لایه میزبان به میزبان ،UDP‏ (User Datagram Protocol‏) ‏نام دارد . UDP‏ ‏برای فراهم کردن یک مکانیزم کاهش سرزیری‏ ‏شبکه در انتقال داده ها روی لایه های پائین تر طراحی شده است . هـر چند که این لایه‏ ‏هم مدیریت بسته و سرویس های مرتب سازی را ارائه می دهد ولی UDP‏ ‏نیاز به سرویس های‏ ‏قدرتمند ارتباط گرای
4
TCP‏ ‏مثل تائید ، کنترل جریان داده و مرتب سازی مجدد بسته ها‏ ‏برای انجام کارهای خود را دارد . UDP‏ ‏برای کاهش سرریزی پشته در برنامه های طراحی‏ ‏شده که سرویس های ارتباط گرای خود را توسط TCP‏ ‏پیاده سازی می کند . برای پیاده سازی‏ ‏پروتکل های TCP‏ ‏و UDP‏ ‏، لایه میزبان به میزبان شامل API‏ ‏هایی (Application‏ Programming Interfaces‏) ‏برای بهره گیری از آنها می باشد .‏
‏لایه سرویس های‏ ‏کاربردی : لایه سرویس های کاربردی لایه دیگری است که به راحتی با مدل OSI‏ ‏مطابقت‏ ‏نمی کند . آن شامل قسمتهائی از لایه جلسه ، لایه نمایش و لایه کاربردی و بعلاوه‏ ‏فضای بالای پشته OSI‏ ‏که اصولاً برای فضای برنامه های کاربردی سیستم درنظر گرفته می‏ ‏باشد . لایه سرویسهای کاربردی شامل پروتکلهای سطح بالایی برای استفاده از پروتکلهای‏ ‏سطح پایین تر مثل TCP‏ ‏و UDP‏ ‏است . این سرویسها از آن پروتکلها برای ایجاد سرویسهای‏ ‏اینترنتی مثل موارد زیر استفاده می کنند :‏
‏▪‏ ‏شبیه سازی پایانه یا (Telnet‏) Terminal Emulation‏
‏▪‏ ‏انتقال فایل یا (FTP , TFTP) File Transfer‏
‏▪‏ ‏مدیریت‏ ‏پست الکترونیکی یا (SMTP) Mail Management‏
‏▪‏ ‏سرویس های WWW‏ ‏یا (HTTP) World‏ Wide Web‏
‏▪‏ ‏دسترسی به پوسته دور یا (RSH) Remote Shell Access
‏پشته و صف
‏ساختارهای ‏خطی داده‌ها

 

دانلود فایل