ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
از دانش آموزان کلاس بخواهید چند اتفاق که در هفتههای گذشته رخ داده و احساسات مختلفی (ترس، غم، شادی، اضطراب و …) در آنها به وجود آورده است را در ذهن خود مرور و بعضی از آنها را در کلاس بیان کنند.
استفاده از ماسک (صورتکهایی که شادی، غم و ترس) را نشان میدهند، میتواند ایجاد انگیزه خوبی برای شروع درس باشد. آنها را روی صورت خود بزنید و از بچهها بخواهید حالت آن صورتک را بیان کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ انواع احساسات خوشایند و ناخوشایند را در شرایط مختلف بشناسد.
✅ نوع رفتار و کنترل احساسات خود را در شرایط مختلف بداند.
✅ هنگام احساس غم یا ترس راهکار مناسب برای رفع آن بیابد.
✅ برای شادی و رهایی دیگران از غم و ترس علاقمند باشد.
این درس به مهارت های اقتصادی که در برنامه های گذشته مغفول واقع شده بود، توجه و تأکید دارد. درنظر گرفتن بودجه، انتخاب با توجه به شرایط، پس انداز و صرفه جویی از جمله این مهارت ها است.
به منظور نهادینه شدن این مهارت ها و همچنین درونی شدن ارزش هایی چون شکرگزاری پس از خوردن غذا، پرهیز از اسراف و … باید هماهنگی کامل تربیتی میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد.
اهداف و انتظارات این درس عبارتند از:
- درباره راه های مصرف درست اظهارنظر و این راه ها را بیان کنند.
- در زندگی واقعی از اسراف پرهیز و به صرفه جویی و قناعت تمایل داشته باشند.
- به پس انداز عادت کنند و بودجه خانواده را برای خرید وسایل موردنیاز خود درنظر بگیرند.
- پس از غذاخوردن، خدا را شکر کنند و نسبت به منابع به عنوان نعمت های خداوند بنگرند.
در این قسمت طرح درس و روش تدریس درس مذکور در قالب یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
عنوان درس19 کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان از محیط زیست مراقبت کنیم میباشد. تصویر زنجیره غذایی در یک زیستگاه میتواند انگیزه جالبی برای شروع باشد.
معمولاً دانش آموزان در این سن علاقه زیادی به حیوانات دارند و کسب اطلاعات جدید برای آنها جذاب است. از تصویر موجود در کتاب استفاده کنید و رابطه بین پوشش گیاهی و زندگی جانوری را برایشان توضیح دهید.
انتظار میرود دانش آموزان پس از تدریس این درس بتوانند...
✅ مفهوم زیستگاه را بیان کنند.
✅ زنجیره غذایی بین موجودات یک زیستگاه را توضیح دهند.
✅ برخی از عواملی که محیط زیست را تهدید میکند، بیان کنند.
✅ راهکارهایی برای حفاظت بهتر از محیط زیست ارائه کنند.
✅ چند نشانه مربوط به حفظ محیط زیست طراحی کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.