ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
در صفحه آغازین تم 2 دانش آموزان با خارج شدن از خانه و مسائل پیرامون آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد پوشیدن لباس، بستن بند کفش، تشخیص لنگه چپ و راست کفش پی میبرند.
آموزگار توضیحاتی در مورد اینکه برای حفظ امنیت، خانه و ماشین خود را قفل میکنیم و اینکه برای حفظ امنیت از کیف و وسایل شخصی خود مواظبت میکنیم؛ را بیان میکند.
در ادامه نکاتی در مورد اینکه اگر احتمال باران آمدن بدهیم برای حفظ امنیت از خیس شدن در باران، لباس گرم و مناسب میپوشیم و همراه خود چتر برمی داریم؛ را تذکر میدهد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
برخی از اهداف درس:
✅ بیان عدد اصلی یک مجموعه تا ۳ عضو بدون شمارش.
✅ برقراری تناظر بین دسته هایی که عدد آنها یکی است.
✅ تکمیل مربع شگفت انگیز با رنگ کردن.
✅ بیان تعداد اشیاء یک دسته کمتر 4 تا.
✅ ادامه دادن یک الگوی هندسی.
✅ بیان رابطه تشخیص داده شده در یک الگوی هندسی.
عنوان فصل3 کتاب ریاضی پایه سوم دبستان عددهای کسری بوده و شامل چهار درس(کسر، کاربرد کسر در اندازه گیری، تساوی کسرها، مقایسهی کسرها) میباشد.
عنوان دومین درس این فصل، کاربرد کسر در اندازه گیری بوده و در درس مذکور به موضوعات مختلفی از جمله: کاربرد کسر در واحدهای اندازه گیری، ارتباط کسر با واحد طول، ارتباط کسر با ساعت، ارتباط کسر با واحد وزن، معرفی پرگار، معرفی شعاع و قطر دایره پرداخته شده است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ اندازه طول اشیاء را با عدد کسری نشان دهند.
✅ زمانی که یک ساعت نشان میدهد را با کسر نشان دهند.
✅ عدد مربوط به نقاط بر روی یک محور اعداد را با عدد کسری نشان دهند.
✅ با استفاده از سکه لیوان نخ و... دایره رسم کنند.
✅ بهترین وسیله رسم دایره را بگویند.
عنوان درس 15 کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان کوهها و دشتهای زیبا میباشد.
با توجه به اینکه جغرافیا علم مشاهده است و تجربیات ملموس و دست اول مهمترین و بهترین عنصر یادگیری کودکان دوره ابتدایی است، بهتر است دانش آموزان را برای یک اردوی تفریحی نیم روزه، به یک منطقه طبیعی ببرید و کوه و دشت، سرزمینهای مرتفع و کم ارتفاع و شیب دامنهها را به آنها نشان دهید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
انتظار میرود دانش آموزان پس از تدریس این درس بتوانند:
✅ انواع ناهمواریها (دشت، کوه، جلگه و... ) را روی نقشه یا نقشه برجسته نما یا مدل ناهمواریها تشخیص و نشان دهند.
✅ با راهنمایی معلم، ناهمواریهای محل زندگی خود (کوه، رود، جلگه و... ) را شناسایی کنند.
✅ سرزمینهای پست و مرتفع را از نظر زندگی و سکونت با هم مقایسه کنند.
✅ محل رشته کوههای البرز و زاگرس، دشتهای کویر و لوت و برخی قلههای مهم ایران را روی نقشه معین کنند.