هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق انواع کمک فنر 15 ص

تحقیق انواع کمک فنر 15 ص

تحقیق-انواع-کمک-فنر-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏مقدمه
‏همانطور که قبلا ذکر شد ، بر خلاف تفکر عامه ، کمک فنر وزن خودرو را ساپورت نمی کند بلکه وظیفه اصلی آن کنترل نوسانات فنرها و حرکات سیستم تعلیق و نگه داشتن چرخ به صورت چسبیده به جاده می باشد . این کار با تبدیل انرژی جنبشی حاصل از نوسانات فنر و سیستم تعلیق و تبدیل آن به انرژی گرمایی ( حرارتی ) در کمک فنر انجام می گردد‏ ‏.
‏برای ورود به بحث نحوه عملکرد یک کمک فنر ، ابتدا‏ ‏به زبان ساده و بدور از جزئیات‏ ‏به بررسی اساس کار آن پرداخته‏ ‏و سپس به تشریح کلی و تحصصی عملکرد ، اجزا و انواع آن خواهیم پرداخت‏ ‏؛ یک کمک فنر‏ ‏شامل پیستونی است‏ ‏که در سطح مقطعش سوراخهای ریزی ( این سوراخها را Orifice‏ می نامند ) تعبیه شده و به یک میله فولادی ( Piston Rod‏ ) متصل است‏ ‏، این پیستون‏ ‏درون یک محفظه بسته ( تیوپ ) فلزی که حاوی یک سیال هیدرولیکی ( عموما روغن ) است ، حرکت می نماید . اطراف محل حرکت میله به داخل و خارج محفظه به وسیله یک کاسه نمد کاملا آب بندی شده و سیال تحت فشار ، امکان خروج از محفظه را دارا نیست‏ ‏.
‏                   ‏ ‏                        
‏زمانی که نیرویی بر یک کمک فنر وارد شود ، کمک فنر به اصطلاح در سیکل فشرده شدن‏ ‏قرار گرفته و پیستون می خواهد به سمت پایین ، درون‏ ‏محفظه حرکت نماید ،‏ ‏اما‏ ‏از آنجا که سیال‏ ‏قابلیت فشرده شدن‏ ‏ندارد در مقابل این نیرو مقاومت می‏ ‏کند‏ ‏و چون‏ ‏برای رهایی از این فشار منفذی جز سوراخهای پیستون وجود ندارد ، برای دفع فشار وارده سیال از سوراخهای ریز درون پیستون عبور کرده و به پشت ( بالای )پیستون‏ ‏خواهد رفت‏ ‏، این حرکت نیز بدلیل ریز بودن Orifice‏ ها به کندی و با تولید حرارت انجام می گردد‏ ‏. همین کاهش سرعت جلوی نوسان‏ ‏فنر را گرفته و تعادل خودرو را برقرار می نماید . برای باز کردن کمک فنر فشرده شده ( سیکل بازشدن ) نیز عملیاتی مشابه سیکل فشرده شدن انجام می شود با این تفاوت که این بار سیال از بالای پیستون می خواهد به زیر پیستون منتقل شود .
2
‏                                                ‏ ‏ 
‏میزان مقاومتی که یک کمک فنر از خود نشان می دهد بستگی به سرعت سیستم تعلیق ( دست اندازهای جاده )‏ ‏همچنین ‏ ‏تعداد و سایز Orifice‏ ها دارد.
‏اما ساختمان کمک فنرهای امروزی تا حدی پیچیده تر از آن چیزی است که در بالا ذکر شد ، تقریبا تمامی کمک فنرهای مدرن امروزی از نوع حساس به سرعت ( Velocity Sensitive‏ ) می باشند ، بدین معنا که‏ ‏در سرعتهای‏ ‏بالای‏ ‏سیستم تعلیق‏ ‏( جاده های پر دست انداز )‏ ‏، کمک فنر مقاومت بیشتر و برعکس در سرعتهای پایین مقاومت کمتری از خود نشان می دهد که این امر نرمی و راحتی رانندگی را بسیار بیشتر می نماید‏ ‏. اما‏ ‏در سیستمی که در بالا بطور ساده بررسی شد‏ ‏یک مشکل بزرگ به چشم می‏ ‏خورد‏ ‏؛‏ ‏حجم‏ ‏سیال‏ ‏پایین پیستون ، در هنگامی که پیستون تا انتها‏ ‏بالا‏ ‏آمده ، با حجم سیال بالای پیستون در زمانی که پیستون تا انتها‏ ‏پایین رفته مساوی نیست ، دلیل آن هم وجود میله کمک فنر در بالای پیستون می باشد‏ ‏.
3
‏                                          ‏
‏اما این مشکل نیز به روشهای مختلفی در انواع کمک فنرهای موجود حل شده . حال با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا به بررسی نحوه عملکرد یک کمک فنر متداول‏ ‏امروزی‏ ‏خواهیم پرداخت‏:‏ همانطور که گفته شد کمک فنرها بر اساس جابجایی سیال در دو طرف پیستونی‏ ‏که در‏ ‏یک محفظه‏ ‏( تیوپ ) حرکت می نماید‏ ‏، در‏ دو سیکل فشرده شدن و بازگشت ( کشش )‌ کار می کنند .
5
‏سیکل فشرده شدن ( Compression Cycle‏ ) :
‏در هنگام فشرده شدن یا همان حرکت رو به پایین کمک فنر ، مقداری از سیال از‏ ‏طریق Orifice‏ ها از قسمت B‏ به قسمت A‏ رفته و مقداری نیز از طریق سوپاپ فشردگی ( Compression Valve‏ ) که در کف‏ ‏محفظه کمک فنر قرار دارد‏ ‏به تیوپ ذخیره ( Reserve Tube‏ ) وارد می شود ، دلیل وجود تیوپ ذخیره اختلاف حجم دو قسمت A‏ و B‏ بدلیل وجود میله کمک فنر در قسمت B‏ می باشد ، از اینرو مقدار سیالی که در قسمت B‏ قرار دارد قابل جایگزینی در قسمت A‏ کمک فنر نمی باشد . پس در اثر فشار وارده ، سوپاپ فشردگی باز شده و مقداری از سیال وارد تیوپ ذخیره که در گرداگرد محفظه اصلی و جدای از آن قرار دارد ، وارد می شود .
‏                                             ‏
‏همانگونه که در ابتدا ذکر شد کمک فنرهای امروزی مجهز به سیستم حساس به سرعت می باشند ، این سیستم برای کنترل جریان سیال در سرعتهای محتلف سیستم تعلیق دارای قطعاتی اضافه در پیستون و سوپاپ فشردگی می باشد ، این قطعات ساده که شامل‏ ‏چند دیسک ( واشر ) ، یک فنر و ... می باشد باعث می شوند تا کمک فنر به نسبت سرعت ضربه اعمال شده در ‏۳‏ مرحله از خود واکنش نشان دهد ؛ اگر سرعت پایین باشد ، دیسکها در مقابل جریان روغن مقاومت می نماید ، این امر باعث عبور جریان آرامی به صورت نشتی از Orifice‏ ها ، از قسمت‏ B‏ به قسمت‏ A‏ خواهد شد . در سرعتهای بیشتر ، فشار جریان روغن افزایش یافته پیستون را به سمت قسمت

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.