هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق انتقال حرارت گذار 17 ص

تحقیق انتقال حرارت گذار 17 ص

تحقیق-انتقال-حرارت-گذار-17-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد مشهد
‏عنوان :
‏مقدمه
‏انتقال حرارت گذرا از گاز به دیواره های محفظة احتراق و دیوارهای دریچه تأثیر قابل ملاحظه ای روی تعویض گاز و عملکرد موتور IC‏ می گذارد . به علاوه ، درستی اطلاعات انتقال حرارت در این قسمتها ، برای اعمال شرایط مرزی به منظور آنالیز ساختاری امری ضروری است.
‏در تئوری ، بازده حجمی که در طول شبیه سازی فرایند تعویض گاز محاسبه می شود براساس برنامه های یک بعدی اغلب کار مشکلی می باشد . شکل 1 مثالی از وابستگی بازدة حجمی به شرایط انتقال حرارت در طول مرحلة تعویض گاز می باشد . شکل نشان دهندة تأثیر انتقال حرارت در دریچه ورودی هم و تأثیر انتقال حرارت در محفظه احتراق در طول مرحله ورود گاز می باشد . بر اساس معادلات انتقال حرارت با توجه به روابط Woschni‏ و Zapf‏ ، انتقال حرارت با ضرایب 7/0 تا 8/1 در محفظه احتراق و دریچه ورودی کاهش یا افزایش پیدا کرده است . محاسبات بر روی یک موتور تک سیلندر آزمایشی (
DI‏ دیزل ، قطر mm‏ 124 ، طول کورس mm‏ 165 ) در دور موتورrpm‏ 1080 و بار %50 انجام شده است .
‏شکل 1
‏اگر چه تأثیر انتقال حرارت در دریچه ورودی برای این نوع موتور در شرایط اشاره شده در بالا ، پایین است ، بازده حجمی به مقدار زیادی به انتقال حرارت در محفظه احتراق وابسته است . ( بیشتر %3 در افزایش 80 درصدی انتقال حرارت ) این مسأله در مورد تشکیل NOX‏ نیز صادق است . ( افزایش %11 ) به سبب سطح دمای تغییر یافته در محفظه احتراق . محاسبة NOX‏ خروجی به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر انتقال حرارت آنی در طول مرحله فشار زیاد می باشد . شکل 2 تأثیر این امر را با مقایسه مقادیرNOX‏ در زاویة میل لنگ های مختلف و با دو پیشروی متفاوت انتقال حرارت ، در دور 1470 rpm‏ و بار کامل را نشان می دهد . از یک سمت محاسبات انتقال حرارت از معادلات Woshchni‏ انجام شده و در سمت دیگر محاسبات براساس شبیه سازی CFD‏ سه بعدی انجام شده است . محاسبة نرخ تشکیل NOX‏ بر طبق مکانیزم توسعه یافتة Zeldovich‏ در دو منطقه دمایی ( سوخته و غیر سوخته ) ، برنامة شبیه سازی عملکرد موتور در دو منطقه دمایی انجام می شود . بنابراین نرخ آزاد سازی حرارت ثابت نگه داشته شده . مقایسه مقادیر پیوستة NOX‏ نشان دهندة کاهش % 14 درصدی براساس نتایج
CFD‏ می باشد . بنابراین تطابق بیشتری با نتایج اندازه گیری داشته .
‏شکل 2 ( a‏ و b‏ )
‏اصول پایه در روش دمای سطح :
‏حوزة دما در دیوارة محفظه احتراق می تواند توسط معادلات دیفرانسیلی فوریه در مورد هدایت حرارت بیان شود . با فرض یک جریان حرارت یک بعدی در دیواره های محفظه احتراق ، فقط گرادیان دمایی در جهت x‏ ، عمود بر سطح دیواره وجود دارد . معادله کلی به صورت معادله زیر در می آید که t‏ زمان و ‏‏Tw‏ دمای دیواره است :
‏1) ‏ ‏
‏در این رابطه ‏ ضریب نفوذ حرارتی دیواره می باشد . که از سه پارامتر تشکیل شده است .
‏ ضریب هدایت حرارتی =
‏ظرفیت حرارتی = C‏ چگالی ‏ = ‏
‏انتقال حرارت گذرا از گرادیان دما و ضریب هدایت حرارتی مشخص می شود .
‏2) ‏
‏ معادلة بالا می توانند برای عملکرد سیکل با بسط دادن آن به صورت سری حل شوند . با فرض اینکه دیواره به صورت یک صفحه نامحدود است . حل مناسب به صورت زیر می باشد :
‏3 )
‏و
‏4)
‏به علاوه ، انتقال حرارت یک فاکتور قطعی برای تنش های حرارتی در قسمتهای نزدیک محفظه احتراق تشکیل می دهد . نقش مهم در اینجا توسط میانگین زمانی و تحلیل فضایی چگالی شارحرارتی بازی می شود . در (2) نشان داده شده که افزایش %10 درصدی شار حرارتی دیواره سمت گاز باعث افزایش ‏›‏80 دما در valve bridge‏ بین سرپاپ ورود و خروج گاز می شود . چنین تغییرات درجه حرارتی باعث کاهش قابل ملاحظة مقاومت اجزاء در مقابل تنش های زیاد می شود . بنابراین لازم است که شرایط مرزی حرارتی را برای بهینه سازی اجزاء ، مشخص کنیم .
‏اندازه گیری شار حرارتی : ( توسط سنسورها )
‏استانداردها برای سنسورهای اندازه گیری شار حرارتی در سمت گاز در موتورهای احتراق داخلی خیلی بالا هستند . این امر مخصوصا برای اندازه گیری در محفظه احتراق درست است ، علاوه بر اینکه سنسورها باید در زمان کوتاهی شرایط را تحلیل کنند ، و دقت بالایی داشته باشند می بایست در مقابل دما و شار حرارتی خیلی کم آسیب پذیر باشند و می بایست در کوچکترین اندازة ممکن باشند و مقاومت کافی داشته باشند . در اصل دو روش اندازه گیری مختلف برای اندازه گیری شار حرارتی لحظه ای درموتورهای

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.