هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق آثار و برکات عزادارى و گریه بر سیدالشهداء 18 ص

تحقیق آثار و برکات عزادارى و گریه بر سیدالشهداء 18 ص

تحقیق-آثار-و-برکات-عزادارى-و-گریه-بر-سیدالشهداء-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏آثار و برکات ‏عزادارى و گریه بر ‏سیدالشهداء
‏آمرزش گناهان
‏ریان بن شبیب از امام ‏رضا (ع) روایت کرده که فرمود: «اى پسر شبیب ، اگر بر حسین (ع) گریه کنى تا آنکه اشک ‏چشمت بر صورتت جارى شود، خداوند گناهان کوچک و بزرگ، و کم یا زیاد تو را مى آمرزد» 87
‏و نیز فرمود: «گریه کنندگان باید بر کسى همچون حسین (ع) گریه کنند ، زیرا ‏گریستن براى او گناهان بزرگ را فرو مى‏ریزد» 89.
‏۵- ‏سکونت در بهشت
‏امام باقر (ع) فرمود: «هر مؤمنى که در سوگ حسین (ع) اشک دیده ریزد، به ‏حدى که بر گونه‏اش جارى گردد، خداوند او را سالیان سال در غرفه‏هاى بهشت مسکن ‏مى‏دهد» . 90
‏و نیز امام صادق (ع) فرمود: «هر کس درباره حسین (ع) شعرى ‏بخواند و گریه نماید و یک نفر را بگریاند، بهشت براى هر دوى آنها نوشته مى‏شود . ‏کسى که حسین (ع) نزد او ذکر شود و از چشمش به مقدار بال مگسى اشک آید، اجر او نزد ‏خداست و براى او جز به بهشت راضى نخواهد شد» .91
‏و نیز فرمود: «هر کس که در ‏عزاى حسین (ع) بگرید یا دیگرى را بگریاند و یا آنکه خود را به حالت گریه و عزا ‏درآورد ، بهشت بر او واجب مى‏شود» 92.
‏۶- ‏شفا یافتن
‏یکى دیگر از آثار و برکات مجالس عزادارى حضرت سید الشهدا (ع) شفا گرفتن ‏است . به طورى که بارها دیده‏ایم و شنیده‏ایم که بعضى از عزاداران و گریه کنندگان ‏بر حسین (ع) شفا گرفته‏اند.
‏نقل است که مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیة الله ‏العظمى بروجردى در سن نود سالگى داراى چشمانى سالم بودند که بدون عینک خطوط ریز را ‏هم مى‏خواندند و مى‏فرمودند: این نعمت را مرهون وجود مبارک حضرت ابى عبدالله الحسین (‏ع) هستم : و قضیه را چنین نقل مى‏فرمودند:
‏در یکى از سالها در بروجرد ‏بودم، به چشم درد عجیبى مبتلا شدم که بسیار مرا نگران ساخته بود . معالجه پزشکان ‏فایده‏اى نکرد و درد چشم هر روز بیشتر و ناراحتى من افزونتر مى‏گردید، تااینکه ایام ‏محرم شد. در ایام محرم آیة الله فقید ، دهه اول را روضه داشتند و دسته‏هاى مختلف هم ‏در این عزادارى شرکت مى‏کردند . یکى از دسته‏هایى که روز عاشورا به خانه آقا وارد ‏شده بود، «هیئت گِلگیرها» است که نوعاً سادات و اهل علم و محترمین هستند، در حالى ‏که هر یک حوله سفیدى به کمر بسته‏اند، سر و سینه خود را گل آلود کرده و بطور بسیار ‏رقت بار و مهیج و در عین حال با سوز و گداز فراوان و ذکرى جانسوز آن روز را تا ظهر
3
‏عزادارى مى کنند . آقا فرمودند:
«‏هنگامى که این دسته به خانه من آمدند و ‏وضع مجلس با ورود این هیئت هیجان عجیبى به خود گرفته بود من هم در گوشه‏اى نشسته و ‏آهسته آهسته اشک مى‏ریختم و در این بین هم مقدارى گل از روى پاى یکى از همین افراد ‏گلگیر برداشته و بر روى چشمهاى ملتهب و ناراحتم کشیدم، و به برکت همین توسل، چشمانم ‏خوب شد و امروز علاوه بر اینکه متبلا به درد چشم نشدم، از نعمت بینایى کامل ‏برخوردارم، و به برکت حضرت امام حسین (ع) احتیاج به عینک هم ندارم». با اینکه همه ‏قواى جسمانى ایشان تحلیل رفته بود با این وجود تا آخرین ساعات زندگانى از بینایى ‏کامل برخوردار بودند
‏آثار و برکات عزادارى و گریه بر ‏سیدالشهداء (‏ع)‏۲
‏۱- ‏حفظ رمز نهضت حسینى
‏از ارزنده‏ترین ‏آثار و برکات مجالس عزادارى و گریه بر ابى عبدالله حسین (ع) حفظ رمز نهضت حسینى است .
‏براستى ؛ چرا در دوران منحوص سلاطین و پادشاهان جور از برپایى مجالس عزاى ‏اهل بیت (ع) به خصوص سالار شهیدان جلوگیرى مى شد؟ آیا نه این است که عزاى حسینى و ‏امامان شیعه، سبب مى شود که سخنوران و دانشمندان متعهد و انقلابى، مردم را از
3
‏ظلم‏هاى حکومتها آگاهى دهند و انگیزه قیام آن حضرت که امر به معروف و نهى از منکر ‏است به اطلاع مردم برسد؟
‏آرى، اینگونه مجالس، آموزشگاهها و دانشگاههایى است ‏که به بهترین روش و زیباترین اسلوب مردم را به سوى دین خوانده و عواطف را آماده ‏مى‏کند و جاهلان و بى‏خبران را از خواب سنگین غفلت بیدار مى‏سازد و نیز در این ‏مجالس است که مردم ، دیانت را همراه با سیاست، از مکتب حسین بن على (ع) ‏مى‏آموزند.
‏گریه بر سید الشهدا (ع) و تشکیل مجالس عزاى حسینى نه تنها اساس ‏مکتب را حفظ مى‏کند، بلکه باعث مى‏گردد شیعیان با حضور در این مجالس از والاترین ‏تربیت اسلامى برخوردار شده و در جهت حسینى شدن رشد و پرورش یابند.
‏کدام ‏اجتماعى است که در عالم چنین اثرى را از خود بروز داده باشد؟ کدام حادثه‏اى است ‏مانند حادثه جانسوز کربلا که از دوره وقوع تاکنون و بعدها بدینسان اثر خود را در ‏جامعه بشریت گذارده ، و روز به روز دامنه آن وسیعتر و پیروى و تبعیت از آن بیشتر ‏گردد؟ از این رو باید گفت که در حقیقت مراسم عزادارى حافظ و زنده نگهدارنده نهضت ‏مقدس امام حسین (ع) و در نتیجه حافظ اسلام وضامن بقاى آن است .
‏تشکیل مجالس ‏عزادارى حسین، نه تنها اساس مکتب را حفظ کرده و مى‏کند بلکه به علاوه سبب آن گردید ‏که شیعیان با حضور در این مجالس از والاترین تربیت اسلامى برخوردار شده و در جهت ‏حسینى شدن رشد و پرورش یابند.
«‏موریس دوکبرى» مى‏نویسد: «اگر مورخین ما، ‏حقیقت این روز را مى‏دانستند و درک مى‏کردند که عاشورا چه روزى است ، این عزادارى ‏را مجنونانه نمى پنداشتند . زیرا پیروان حسین به واسطه عزادارى حسین مى‏دانند که ‏پستى و زیر دستى و استعمار را نباید قبول کنند . زیرا شعار پیشرو و آقاى آنان تن به ‏زیر بار ظلم و ستم ندادن است.
‏قدرى تعمق و بررسى در مجالس عزادارى حسین نشان ‏مى‏دهد که چه نکات دقیق و حیات بخشى مطرح مى شود ،در مجالس عزادارى حسین گفته مى ‏شود که حسین (ع) براى حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگى مقام و مرتبه اسلام، از جان و ‏مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویى یزید نرفت؛ پس بیایید ،ما هم شیوه ‏او را سرمشق قرار داده از زیر دستى استعمار گرایان خلاصى یابیم و مرگ با عزت را بر ‏زندگى با ذلت ترجیح دهیم...» 86.
‏۲- ‏ازدیاد محبت ‏به امام، و تنفر از دشمنان آن حضرت
‏سوزى که از دل سوخته عاشقان سیدالشهدا (ع) به چشم سرایت ‏کرده و از مجارى دو چشم آنها به صفحه رخسار وارد مى شود، مراتب علاقه و اخلاص و ‏دلبستگى به خاندان وحى و رسالت را مى‏رساند و این عمل اثرى مخصوص در ابقاى مودت و ‏ازدیاد محبت دارد
4
.
‏گریه بر حضرت سیدالشهدا (ع) از مواردى است که هیچ انسانى ‏از فرط دلسوزى و انقلاب، طاقت بردبارى و تحمل در برابر استماع مصائب او را ندارد، و ‏این گریه و بیقرارى ، علاوه بر ازدیاد محبت و مهر و مودت، موجب کثرت تنفر و بى‏زارى ‏از دشمنان و قاتلان آن حضرت شده و موجب برائت دوستداران این خانواده از دشمنان ‏ایشان مى‏گردد.
‏بارى، گریه با آگاهى و معرفت بر امام حسین (ع) ، در واقع، ‏اعلام انزجار از قاتلان اوست و این تبرى از آثار برجسته گریه بر امام حسین (ع) است ‏زیرا مردم به ویژه افرادى که داراى شخصیت هستند از گریه کردن در برابر حوادث تا سر ‏حد امکان امتناع مى‏ورزند ، و تا شعله درونى آنان به مرتبه انفجار نرسد حاضر به ‏گریه کردن مخصوصاً در برابر چشم دیگران نیستند، این گریه و عزادارى ابراز کمال تنفر ‏در برابر تعدى و تجاوز و ستمگرى و پایمال نمودن حقوق جامعه و به ناحق تکیه زدن بر ‏مسند حکومت آنان مى‏باشد.
‏۳- ‏آشنایى با حقیقت دین و ‏نشر آن
‏یکى دیگر از آثار و برکات مجالس عزادارى سیدالشهدا (ع) ‏این است که مردم در سایه مراسم عزادارى به حقیقت اسلام آشنا شده و بر اثر تبلیغات ‏وسیع و گسترده‏اى که همراه با این مراسم انجام مى‏گیرد، آگاهى توده مردم بیشتر شده ‏و ارتباطشان با دین حنیف محکمتر و قویتر مى‏گردد . چه اینکه قرآن و عترت دو وزنه ‏نفیسى هستند که هرگز از یکدیگر جدا نمى‏شوند و این آگاهى در اقامه ماتم و مراسم ‏سوگوارى عترت رسول اکرم (ص) به خصوص امام حسین (ع) به آحاد مردم داده خواهد ‏شد.
‏آثار و برکات ‏عزادارى و گریه بر سیدالشهداء (ع)
‏سخنى پیرامون عزادارى و ‏گریه بر سیدالشهدا (ع)

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد