لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 107 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
گزارش کارآموزی ( رایانه کار درجه 1 ) 2
پارتیشن بندی دیسک سخت
آشنایی با مفهوم و کاربرد پارتیشن بندی
دیسک سخت (Hard Disk) که در کارخانه تولید می شود در ابتدا اصطلاحاً خام است و هیچگونه تقسیم بندی بر روی آن انجام نشده است . برای اینکه بتوان از یک هارددیسک خام استفاده نمود و بر روی آن اطلاعات را ذخیره نمود ، باید عملیات زیر را بر روی آن انجام دد :
پارتیشن بندی هارددیسک
تعیین درایو فعال
فرمت کردن درایوها
نصب سیستم عامل بر روی هارددیسک
معمولاً جهت بهره گیری بهینه و سازماندهی بهتر اطلاعات دیسک فیزیکی را از لحاظ منطقی به چند قسمت با اندازه های دلخواه تقسیم می کنند که هر قسمت آن با یک حرف بزرگ انگلیسی نامگذاری شده و درایور (Drive) نامیده می شود. به این عملیات پارتیشن بندی گفته می شود.
پس از آنکه پارتیشن بندی بر روی هارددیسک انچام شد و سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نظر بر روی آن نصب گردید، امکان تغییر اندازه پارتیشن ها وجود ندارد ، پس از ابتدا باید تقسیم بندی مناسبی را انجام داد. زیرا با پارتیشن بندی مجدد هارددیسک ، کلیه اطلاعات هارددیسک از بین می رود و باید دوباره سیستم عامل و نرم افزارها بر روی هارددیسک نصب شوند.
برای درایوی که می خواهید سیستم عامل ویندوز XP را بر روی آن نصب کنید، باید به اندازه کافی فضا در نظر بگیرید پیشنهاد می شود حداقل 4 گیگابایت برای این درایور در نظر گرفته شود.
پارتیشن بندی با نرم افزار FDISK
FDISK یک فرمان خارجی سیستم عامل DOS است و همانطور که می دانیم فرمانهای خارجی سیستم عامل DOS برنامه های اجرایی با پسوند EXE یا COM هستند. برای اجرای فرمان خارجی FDISK باید فایل FDISK.EXE را بر روی دیسک خود داشته باشیم. باید توجه داشته باشیم که
گزارش کارآموزی ( رایانه کار درجه 1 ) 2
FDISK.EXE که به همراه سیستم عامل DOS نسخه 6 ارائه می شود. هارددیسک های بزرگتر از 8 گیگابایت را پشتیبانی نمی کند و ما نیاز به FDISK.EXE که به همراه سیستم عامل ویندوز 98 ارائه می شود، داریم.
هنگامی که می خواهیم یک هارددیسک خام را پارتیشن بندی کنیم، نه سیستم عاملی بر روی هاردیدسک وجود دارد که کامپیوتر را بوت کند و نه فایل FDISK.EXE بر روی آن قرار دارد که بتوانیم هارددیسک را پارتیشن بندی نماییم.
برای رفع این مشکل راه حل های متعددی وجود دارد که ما یکی از دو راه حل زیر را پیشنهاد میکنیم:
استفاده از CD نصب ویندوز 98 (که حتماً راه انداز Bootable باشد)
استفاده از دیسک Startup ویندوز 98
اجرای نرم افزار FDISK.EXE
نرم افزار FDISK.EXE را از روی دیسک (یا CD یا هارددیسک در صورت وجود) اجرا میکنیم. در صورتیکه هارددیسکی که به کامپیوتر شما متصل است ، بزرگتر از 512 مگابایت باشد، پیغامی نمایش داده می شود.
در این پیغام سوال می شود که آیا می خواهید نرم افزار FDISK هارددیسک های بزرگ را پشتیبانی کند؟ با انتخاب گزینه Yes ، می توانیم پارتیشن بندی هایی ایجاد کنیم که بعداً سیستم فایل آنها را FAT32 تعریف کنیم. باید توجه کرد که در صورت انتخاب گزینه Yes پارتیشن بندی های ایجاد شده توسط سیستم عامل DOS و سیستم عامل ویندوز 95 قابل شناسایی نخواهند بود. (امروزه این سیستم عامل ها به ندرت استفاده می شوند)
در صورتیکه ظرفیت هارددیسک بزرگتر از 8 گیگابایت است یا اگر بخواهیم پارتیشن بندی های بزرگتر از 2 گیگابایت ایجاد کنیم، حرف Y را تایپ کرده و کلید Enter را فشار میدهیم.
در صورتیکه بیشتر از یک هارددیسک به کامپیوتر متصل باشد، مطابق شکل زیر ، گزینه 5 نیز مشاهده می شود.
ایجاد پارتیشن اولیه ، گسترش یافته و درایوهای منطقه
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مروری بر ویژگی های نسخه 5.0.1 بانک اطلاعاتی MySQL
برگرفته از سایت اینترنتی : آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات ICTna.ir
اشاره :
بانک اطلاعاتی معروف MySQL که اپنسورس است، طرفداران زیادی در بین برنامهنویسان دارد. MySQL علاوه بر آنکه یکی از نمونههای بسیار موفق نرمافزارهای منبع باز محسوب میشود، مثالی از نرمافزاری است که در اروپا (سوئد) پا به عرصه گذاشته است. نخستین نسخه این بانک اطلاعاتی توسط دو نفر از برنامهنویسان سوئدی نوشته شد و از آن پس بر اساس مدل نرمافزارهای منبع باز توسعه یافت. البته در میانه راه (یعنی در زمان عرضه نسخه سوم این نرمافزار) بر اساس توافقی میان شرکت MySQL AB از یک سو و شرکت معظم SAP (که دارای خط تحقیق و توسعه بانک اطلاعاتی اختصاصی خود بود) از طرف دیگر، نسخه ویژهای موسوم به MaxDB از تلفیق تکنولوژیهای این دو شرکت در فهرست محصولات MySQL قرار گرفت. اما شرکت MySQL همچنان کار توسعه نسخه قبلی و منبع باز نرمافزار MySQL را تا این لحظه به موازات MaxDB ادامه داده است.
طرفداران فلسفه نرمافزارهای منبع باز همواره از MySQL به عنوان نمونهای یاد میکنند که توانسته است بهخوبی با نمونههای بانکهای اطلاعاتی اختصاصی همانندSQL server که سرمایهگذاریهای سنگینی برای توسعه آن انجام میشود، رقابت کند (هر چند که مایکروسافت بر اساس یک سیاست کلی تنها رقیب خود را در زمینه بانکهای اطلاعاتی، محصولات اوراکل میداند و اصولاً توجهی به نرمافزارهای منبع باز نمیکند). اما واقعیت آن است که در دنیای برنامهنویسی این دو نرمافزار در رقابت تنگاتنگ قرار دارند.
آخرین نسخه MySQL همراه مجموعهای از قابلیتها و امکانات عرضه شده است که آنرا بیش از پیش بهسمت کاربردهای سوق میدهد. برخی از ناظران معتقدند هدف اولیه تغییرات و پیشرفتهای ارائه شده در نسخه 5 این نرمافزار، بیش از هر چیز دیگری معطوف برنامهنویسی پیشرفته در کاربردهای گسترده و بزرگ است. یکی از منابع مورداستفاده در تهیه این مقاله در این زمینه چنین بیان میکند: جالب است که نویسنده در نوشته خود اصلاً اسمی از مایکروسافت و
SQL server نیاورده است!
بانکاطلاعاتی سرور از نوع Embedded
اگرچه قابلیت استفاده از این بانک اطلاعاتی به صورت سرور Embedded موضوع جدیدی محسوب ن-م-یش-ود و از نسخه 4 MySQL به بعد همواره وجودداشته است، اما این ویژگی از سوی کاربران همچنان نسبتاً ناشناخته باقیمانده است. استفاده از موتور نرمافزاری این بانک اطلاعاتی به صورت Embedded با توجه به آنکه این نرمافزار از نظر توابع API بهطور کامل با مدل Client/Server سازگاری دارد، بسیار ساده است. در واقع برای بهکارگیری این نرمافزار به صورت Embedded تنها کافی است تا یک تغییر کوچک در سورس کد (نسبت به روش معمول) اعمال شود. نمونهای از یک قطعه کد به زبان C (که در گوشه و کنار اینترنت به فراوانی یافت میشود) این مطلب را بهخوبی نمایش میدهد. (به قطعه کد شماره یک مراجعه نمایید)
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
مقدمه :
برنامه Corel DRAW از بسته های نرم افزاری بسیار قدرتمند به شمار
می آید . این توانایی از محیط طراحی بسیار پیچیده آن ، در ترکیب های مختلف ابزارها و جلوه های برنامه ناشی می شود که تعداد ترکیب های آن ها تقریبا بی نهایت می باشد . Corel DRAW در واقع دایره المعارف برنامه های گرافیکی مبتنی بر بردار به شمار می آید.
برنامه Corel DRAW از جمله ابزارهای گرافیکی بسیار حیاتی و غیر قابل مقایسه است که می تواند فایل های هر نوع تصویر گرافیکی را که مورد نیاز باشد ، را ایجاد کند. بسیاری از تصویر ها هنوز برای ایجاد خروجی های چاپی بوجود می آیند.
وتصویرهای مبتنی بر بردار در Corel DRAW ویژگی های بسیار قدرتمندی برای ایجاد تصویر ها ارائه می کنند هم چنین این نرم افزار در تبدیل تصویر ها به 2 قالب بندی معروف سازگار با وب یعنی JPEG , GIF برخوردار می باشد. بنابراین Corel DRAW بهترین برنامه برای کار در هر 2 جنبه تصویرهای گرافیکی به شمار می آید زیرا هم ابزارهای طراحی منحصر به فرد و هم قابلیت تبدیل تصویرها به قالب بندی های نقشه بیتی مورد نیاز را ارائه کرده است .
1 ـ نوار منو :
شامل یک سری منو است که از طریق آن به قابلیت های Corel DRAW دسترسی داریم .
2 ـ نوار ابزار :
شامل یک سری دکمه فرمان است که با استفاده از آنها می توانیم دستوراتی که در منوهای برنامه وجود دارد اجرا کنیم .
3 ـ نوار خصوصیات :
خصوصیت مربوط به شی انتخاب شده در صفحه کاری را نشان می دهد.
4 ـ به کل صفحه کاری پنجره ترسیم می گویند و بخشی از پنجره ترسیم صفحه ترسیم نام دارد.
5 ـ دو خط کش در قسمت بالا و چپ وجود دارد که از آنها برای مشاهده اندازه طرح ها و تصاویر استفاده می شود.
6 ـ جعبه ابزار در سمت چپ پنجره ترسیم است که تمامی ابزار لازم برای ایجاد و ویرایش تصویر ها و شی ء ها در این جعبه وجود دارد.
7 ـ ابزار Shape tool برای انتخاب شکل های مختلف و ویرایش آنها مناسب است .
8 ـ ابزار ZOOM برای کوچکتر و بزرگتر کردن تصویر از این ابزار استفاده می کنیم .
9 ـ برای ترسیم خط از ابزار ترسیم خط آزاد استفاده می کنیم روی مثلث کوچک ابزار ترسیم خط آزاد اگر کلیک کنیم منوی آن باز می شود و برای ترسیم خط راست ، ابزار ترسیم منحنی بزیه را انتخاب می کنیم و خط راست را می کشیم ابزار قابل توجه دیگر ابزار رسانه / هنری میباشد که با آن می توان خطر راکه ترسیم می کنیم باشکل مورد نظر پر کنیم .
10 ـ برای ترسیم شکل از این ابزار استفاده می کنیم .
11 ـ ابزار Rectangle Tool را انتخاب می کنیم تا یک مستطیل رسم کنیم و سپس آن را رنگ آمیزی می کنیم برای تغییر رنگ دور شکل رنگ مورد نظر را انتخاب می کنیم . برای مشاهده خواص مستطیل بر روی آن راست کلیک می کنیم از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب می کنیم . پنجره (object Properties) باز می شود از قابلیت های موجود در این پنرجه و گزینه Corner Roundness می باشد که با فعال کردن آن و با انتخاب درجه دلخواه می توانیم گوشه های شکل را گرد کنیم و سپس آن را رنگ آمیزی می کنیم در صورتی که انتخاب رنگ مورد نظر منصرف شدیم از منوی Object Properties گزینه آخری را انتخاب می کنیم .
12 ـ برای رسم بیضی از جعبه ابزار ، ابزار Ellopse Tool را انتخاب می کنیم . بعد از انتخاب بیضی اگر پنجره Object Properties را باز کنیم صفحه قابلیت های مربوط به رنگ آمیزی و طرح های مختلف خطوط دور شکل همانگونه که در مستطیل بود را مشاهده می کنید.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
آشنایی با سوئیچ شبکه
سوئیچ
شبکه از مجموعه ای کامپیوتر ( گره ) که توسط یک محیط انتقال ( کابلی بدون کابل ) بیکدیگر متصل می گردند ، تشکیل شده است. در شبکه از تجهیزات خاصی نظیر هاب و روتر نیز استفاده می گردد. سوئیچ یکی از عناصر اصلی و مهم در شبکه های کامپیوتری است . با استفاده از سوئیچ ، چندین کاربرقادربه ارسال اطلاعات از طریق شبکه در یک لحظه خواهند بود. سرعت ارسال اطلاعات هر یک از کاربران بر سرعت دستیابی سایر کاربران شبکه تاثیر نخواهد گذاشت .
سوئیچ همانند روتر که امکان ارتباط بین چندین شبکه را فراهم می نماید ، امکان ارتباط گره های متفاوت ( معمولا" کامپیوتر ) یک شبکه را مستقیما" با یکدیگر فراهم می نماید. شبکه ها و سوئیچ ها دارای انواع متفاوتی می باشند..
سوئیچ هائی که برای هر یک از اتصالات موجود در یک شبکه داخلی استفاده می گردند ، سوئیچ های LAN نامیده می شوند. این نوع سوئیچ ها مجموعه ای از ارتباطات شبکه را بین صرفا" دو دستگاه که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند ، در زمان مورد نظر ایجاد می نماید.
مبانی شبکه
عناصر اصلی در یک شبکه کامپیوتری بشرح زیر می باشند:
شبکه . شبکه شامل مجموعه ای از کامپیوترهای متصل شده (با یک روش خاص )، بمنظور تبادل اطلاعات است .
گره . گره ، شامل هر چیزی که به شبکه متصل می گردد ، خواهد بود.( کامپیوتر ، چاپگر و ... )
سگمنت. سگمنت یک بخش خاص از شبکه بوده که توسط یک سوئیچ ، روتر و یا Bridge از سایر بخش ها جدا شده است .
ستون فقرات . کابل اصلی که تمام سگمنت ها به آن متصل می گردند. معمولا" ستون فقرات یک شبکه دارای سرعت بمراتب بیشتری نسبت به هر یک از سگمنت های شبکه است . مثلا" ممکن است نرخ انتقال اطلاعات ستون فقرات شبکه 100 مگابیت در ثانیه بوده در صورتیکه نرخ انتقال اطلاعات هر سگمنت 10 مگابیت در ثانیه باشد.
2
توپولوژی . روشی که هر یک از گره ها به یکدیگر متصل می گردند را گویند.
کارت شبکه . هر کامپیوتر از طریق یک کارت شبکه به شبکه متصل می گردد.در اکثر کامپیوترهای شخصی ، کارت فوق از نوع اترنت بوده ( دارای سرعت 10 و یا 100 مگابیت در ثانیه ) و در یکی از اسلات های موجود روی برد اصلی سیستم ، نصب خواهد شد.
آدرس MAC . آدرس فیزیکی هر دستگاه ( کارت شبکه ) در شبکه است. آدرس فوق یک عدد شش بایتی بوده که سه بایت اول آن مشخص کننده سازنده کارت شبکه و سه بایت دوم ، شماره سریال کارت شبکه است .
Unicast . ارسال اطلاعات توسط یک گره با آدرس خاص و دریافت اطلاعات توسط گره دیگر است .
Multicast . یک گره ، اطلاعاتی را برای یک گروه خاص ( با آدرس مشخص ) ارسال می دارد.دستگاههای موجود در گروه ، اطلاعات ارسالی را دریافت خواهند کرد.
Broadcast . یک گره اطلاعاتی را برای تمام گره های موجود در شبکه ارسال می نماید.
استفاده از سوئیچ
در اکثر شبکه های متداول ، بمنظور اتصال گره ها از هاب استفاده می شود. همزمان با رشد شبکه ( تعداد کاربران ، تنوع نیازها ، کاربردهای جدید شبکه و ...) مشکلاتی در شبکه های فوق بوجود می آید :
- Scalability . در یک شبکه مبتنی بر هاب ، پهنای باند بصورت مشترک توسط کاربران استفاده می گردد. با توجه به محدود بودن پهنای باند ، همزمان با توسعه، کارآئی شبکه بشدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت . برنامه های کامپیوتر که امروزه بمنظور اجراء بر روی محیط شبکه ، طراحی می گردنند به پهنای باند مناسبی نیاز خواهند داشت . عدم تامین پهنای باند مورد نیازبرنامه ها ، تاثیر منفی در
عملکرد آنها را بدنبال خواهد داشت .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
رایانه ، فراهم کننده انقلاب آموزشی
ترجمه محمد رضا عباسی کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی
اردیبهشت ماه 1383
مقدمه
بحث مربوط به استفاده آموزشی از رایانه در نظام آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه ، ویژه در دهه اخیر ، مورد مطالعه و مداقه وسیع قرار گرفته است. هم اینک نیز این مقوله در دستور کار برنامه ریزان ، مدیران ، محققان و اندیشمندان آموزش و پروش این کشور قرار دارد.
این در حالی است که کشورهای صنعتی تا حدود زیادی به اصول اساسی و راهکارهای مناسبی برای بهره گیری از این ماشین در نظام آموزش های رسمی و غیر رسمی خود نایل شده اند و به نتایج امیدوار کننده ای نیز رسیده اند. در وضعیت حاضر ، گروهی از اندیشمندان و پژوهشگران درباره استفاده آموزشی از رایانه پا را فراتر گذاشته اند ، تا آن جا که ورود رایانه به خانه و مدرسه را مصادف با آغاز یک " انقلاب آموزشی" قلمداد می کنند. آنان اعتقاد دارند که رایانه علاوه بر یک منبع آموزشی برای تقویت و توسعه فرایند یاددهی – یادگیری در مدارس ، می تواند نقش یک منبع یادگیری مستقل ، خود آموز و رونق بخش رویکرد" تداوم یادگیری" را برای دانش آموزان ایفا کند و در واقع ، با بهره گیری منطقی از این ماشین آموزشی می توان آموزش و یادگیری را از دورن کلاس و مدرسه به منازل و محیط های خارج از مدرسه انتقال داد. علاوه بر این ، رایانه این توانایی را دارد که بازوی مدیریت نظام آموزش و پرورش – هم در ابعاد مدیریت کلان نظام و هم مدیریت کلاس و مدرسه – باشد.
اما نکته اصلی این است که چگونه می توان به این امتیاز ارزشمند و تاریخی رایانه در عرصه فعالیت های آموزشی دست یافت ؟
در این باره گفتنی است که قبل از هر اقدامی در یک جامعه ، باید توانایی ها و هنرهای آموزشی رایانه را مدیران و برنامه ریزان نظام آموزش و پرورش آن جامعه باور کرده باشند و سپس ترتیبی اتخاذ کنند تا معلمان و مدیران مدارس نیز آن را همانند پذیرش یک نوآوری آموزشی برای تقویت و توسعه فرایند یاددهی – یادگیری و همچنین مدیریت آموزشی کلاس و مدرسه بپذیرند و در فعالیت های آموزشی خود به آن اعتماد کنند. در این صورت ، قطعاً تحولی بنیادین برای بروز " انقلابی آموزشی " در نظام آموزش و پرورش آن جامعه بنا گذاشته شده است.
آموزش رسمی کافی نیست !
همه مسؤولان و مدیران نظام آموزش و پرورش ممالک در حال توسعه باید به این آگاهی برسند که در عصر اطلاعات ، صرفاً تأمین " آموزش رسمی " برای دانش آموزان کافی نیست! وظیفه آنها بس سنگین تر
است ؛ زیرا دانش آموزان " عمر" خود را در مدرسه می گذرانند و نباید آنان را از استفاده بهینه از عمرشان محروم کرد. مگر قریب به 12سال از عمر یک انسان تا این اندازه کم ارزش است که تنها به مجموعه ای از اطلاعاتی محدود شود که در اختیار او قرار می دهند.
دانش آموز حق دارد در کنار بر خورداری از آموزش رسمی ، از سال های مدید عمر خویش بهتر استفاده کند ، با توانایی های افزون تری برای زندگی بزرگ سالی آماده شود و با قدرت سازگاری بیشتر با محیط پیرامون خویش به تعادل برسد. نظام آموزش و پرورش باید بتواند ، علاوه بر برنامه های درسی رایج – آموزش رسمی – با روش های نو ، خدمات متعددی به دانش آموزان ارائه کند. آموزش بهتر ، مؤثرتر و کیفی تر هنگامی معنای واقعی پیدا خواهد کرد که همه مسؤولان و دست درکاران نظام آموزش و پرورش وظیفه شغلی و بویژه وجدانی و اخلاقی خود را به خوبی انجام دهند ، انعطاف پذیر باشند و برای نقش دانش آموزان در آینده دل بسوزانند.
یکی از خدمات ارزنده ای که برای تحقق مطالب یاد شده بسیار مؤثر خواهد بود ، خدمات رایانه ای است. رایانه این آمادگی را دارد که " هرجا" و "هر زمان" که لازم باشد ، در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا در آینده ، هنگامی که به هر یک از آن ها نقشی از سوی جامعه محول می شود( پزشک ، معلم ، فیزیک دان ، کاسب ، تاجر و حتی خانه دار) ، از آن برای تأمین علائق و رفع نیازهای خویش و جامعه به خوبی استفاده کنند.
از دیدگاهی گسترده تر ، محصولات آموزش و پرورش " منابع توسعه " جامعه هستند ؛ منابعی که سبب توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آن جامعه خواهد شد. جامعه به انسان هایی نیاز دارد که برای تصدی مشاغل مؤثر در توسعه امروز و فردای آن ( که روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر می شود) ، آمادگی کامل داشته باشند. تربیت چنین انسان هایی در صورتی میسر است که دانش آموزان با استفاده از شرایط و امکانات جدید عصر خود به سوی " خود آموزی" و " استقلال آموزشی" ، یعنی نا وابستگی به معلم و مدرسه ، گرایش پیدا کنند. این در حالی است که رایانه به عنوان " ماشین آموزشی " و " نماد" پیشرفت فناوری سده اخیر ، می تواند دانش آموزان را در این راه یاری کند. با استفاده از رایانه ، دانش آموزان موفق خواهند شد، از طریق " خود آموزی" و " تداوم یادگیری" ، عمر خود را داوطلبانه واز روی علاقه ، صرف توانمند کردن خویش در عرصه هایی گسترده تر از برنامه های درسی جاری در مدارس کنند.
رایانه و انقلاب آموزشی
همه دانش آموزان به دلیل پوشیدن لباس های همسان ( اونیفورم) که مدرسه آنان را وادار به پوشیدن کرده است ، ظاهری یک سان و به هنجار دارند. اما باید توجه داشت که در درون