لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مقدمه
تهاجمات و حملات کامپیوتری به طور متداول و هر روزه روی میدهد و با اتصال شده به اینترنت، کسی در سوی دیگر سعی خواهد نمود از روی کنجکاوی به داخل دستگاه شما سه، پنج یا دوازده بار در روز سرکشی نماید. هکرها بدون آگاهی با اتصالاتی که جلب توجه نماید، دستگاهتان را از نظر آسیبپذیری مورد بررسی قرار میدهند. اگر کامپیوتر در زمینههای بازرگانی و تجارت، آموزشی، امور عامالمنفعه یا نظامی مورد استفاده قرار گیرد بیشتر مورد تهاجم و یورس هکرها قرار خواهد گرفت.
بسیاری از این حملات تنها برای یافتن نفوذی به سپر دفاعی کامپیوتر صورت میگیرد مابقی قفل شکلهای پیچیده کامپیوتری میباشند، و با نگاه اجمالی به عناوین خبری میتوان دید که تعداد آنها روبه افزایش میباشد. سالهای اخیر، بانکهای بسیاری از سوی هکرها کامپیوتری مورد تهاجم قرار گرفتند به طوری که هکرها توانستهاند به اطلاعات دستهبندی شدهای در مورد حسابهای مشتریان بانکها دسترسی پیدا نمایند. هکرها شماره کارتهای اعتباری سایتهای مالی و اعتباری میدزدند اغلب در مقابل اینکه اطلاعات کارت اعتباری مشتری را منتشر نکنند، از شرکتهای تجاری الکترونیکی، بنگاههای خبری، و سایتهای داد و ستد الکترونیکی اخاذی مینمایند که اینکار باعث شده است که شرکتها درآمد مالی خود را از دست بدهند. هکرها در شرکت بزرگ کامپیوتری در بریتانیا قفل سیستم ایمنی را شکسته و پس از دسترسی به اصل برنامه اینده شرکت را به مخاطره انداختند و این داستان هنوز ادامه دارد .
دنیای کامپیوتر و عصر طلایی حمله کامپیوتری
در چندین دهه گذشته جامعه ما سریعا و بسیار به تکنولوژی وابسته شده است . اکنون قسمت عمده ای از مردم سراسر دنیا تقریبا تمام کامپیوتر شروع می نمایند و هر روز برای تجارت و استفاده شخصی در کل روز از تلفن های اعتباری و کارتی استفاده می نمایند ، این تکنولوژی روی سر فصلها و اقتصاد ما نیز حکم فرما می باشد .
شاید به این نکته واقف باشید که پشت تکنولوژی کامپیوتری و شبکه ها عیوب بسیاری وجود دارد . با این عیوب هکرها می تواند داده ها را سرقت ببرند ، یا باعث بروز آسیب دیدن سیستم شوند .
در واقع دنیایی ایجاد نمودهایم که خود توانایی ضربهپذیری از طرف هکرها دارد. با اطمینان زیاد به کامپیوتر و جریان بسیار یافت شده در بیشتر سیستمها، میتوان گفت امروز دوران طلایی تهاجم کامپیوتری میباشد. جریانات جدید در تکنولوژی کامپیوتر هر روز در حال اکتشاف میباشند و به طور سریع از طریق شبکههای در حال گسترش زیرزمینی این جریانات جدید به اشتراک گذاشته میشوند. هکرها و قفل بازکنها با استقرار یک کامپیوتر رومیزی در خانههایشان میتوانند کپی جزئیات بندی شدهای را از برنامههای کامپیوتری مورد استفاده سازمانهای دولتی، شرکتهای سهامی عام، یا نظامی به سرقت ببرند و در این جهت از همان سیستمهای عامل، مسیرها و دیگر وسایل به عنوان هدف استفاده مینمایند. با جستجوی آسیبپذیری سیستمها، هکرها میتوانند از مهارتهایشان استفاده نمایند و روشهای آسیبپذیری جدیدی را برای بهرهبردرای کشف نمایند.
در بیشتر سازمانها، با حملاتی از طرف افراد جوان شرور و شیطان مواجه میشوید و این ترس از همه مهمتر میباشد و نباید هرگز حریفتان را دست کم بگیرید. سازمانهای مختلف در معرض خطرات متفاوت میباشند. در واقع، هکرها حرفههای متفاوتی دارند و انگیزههای بسیاری برای کارشان دارند. بعضی از خطرات خارجی که ممکن است شامل حملات اینترنتی شوند عبارتند از:
رقابت: غالباً، رقبای شرکت یا سازمان برای اینکه به موقعیت بهتری برسند، سعی مینمایند به حملات کامپیوتری متوسل شوند. این دستبردها میتواند شامل شناسایی، نفوذ عمیقتر به داخل سیستمهای حساس برای دسترسی به جزئیاتی در مورد خط مشیهای آینده، یا حتی حملات حجیم دیگری باشد که مشتریان دیگر نتوانند به شما دسترسی پیدا نمایند.
کنجکاویهای هکرها: اگرسازمان یا شرکت شما موردی ندارد که از لحاظ سیاسی حساس باشد، ممکن است هدف هکرهای کنجکاو قرار بگیرد. این شکل از هکرها سعی مینمایند قفل ایمنی سیستم شما را بشکنند تا کاری کنند که از نظر اجتماعی به صورت موضوع سیاسی جلوه نماید. این نوع هکرها ممکن است در وب سایت شما تغییراتی ایجاد نمایند تا پیغامها را مشاهده نمایند و از امکانات سازمان یا شرکت شما استفاده نمایند، یا قابلیت پردازش سیستم را از کار بیاندازند و از فعالیتهای بازرگانی شما بکاهند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
Archicad-6
نرم افزارآرچیکد این قدرت را داردکه فقط با ترسیم پلان،نماوبرش وایزومتریک را به صورت خودکار ارائه دهد.
جای تذکراست که آرچیکد6،فقط اتوکد14رامیپذیرد(برای نقشه کشیدن یعنی تبدیل نقشه اتوکدبه آرچیکد.).وقتی واردآرچیکدمیشویم پیغام داده میشودکه3 گزینه داردکه درروبرو مشاهده می کنید.اولین گزینه درباره این است که یک صفحه جدیدبه شما بدهد . مورد بعدی عنوان میکندکه پلان قبلی که کشیده شده رامیخواهیدیا نه؟ .که شمااگرخواسته باشیدآنرابازکرده.موردبعدی از شما میپرسدکه آیامیخواهید از نرم افزارخارج شویدیانه؟ اگرجواب مثبت بود okرازده وخارج میشوید.مرحله بعدواردنرم افزارمیشویدودورتادورصفحه دستورهایی میبینیدکه آنهاراتوضیح خواهم داد.برای اینکه کل دستورها راداشته باشید ابتدا واردمنویwindow شده وبعدFloatingودرآخرگزینهPaletteراانتخاب کرده وپنجره ای ظاهرمیشودکه شما ازقسمت Tool boxگزینهExtendedراتیک زده وپنجره دوردیفه راانتخاب کرده ودرآخرکلیدOkرازده وتغییرات رادرصفحه نمایش مشاهده می کنید.
درآرچیکدشما با فشار دادن کلیدCtrl&3درمحیط سه بعدی وکلیدCtrl&2به محیط دوبعدی وارد میشوید.وهمچنین برای زاویه دادن کلید shift+A+زاویه رامیدهیم . کلیدCtrl+Alt+N صفحه جدید به ما میدهد. «دستورها»
اولین دستوربنام(Aroow tool) میباشدکه وقتی دکمه آن فعال باشد معنی آن اینستکه هیچ دستوری انتخاب نشده است.وقتی بخواهیم روی جسمی تغییراتی را حاصل کنیم این دکمه راانتخاب کرده وروی جسم تغییرات راحاصل نموده.(روی جسم راکلیک کرده وبعد با راست کلیک میتوان یکی ازگزینه هاراانتخاب کردوتغییرات راروی شکل انجام داد.)
2
(Marquee Tool)این دستورکه به صورت خطچین میباشد.محدوده کاررادرسه بعدی نمایش میدهد.برای اینکه خواسته باشیم ازاین دستورخارج شویم پنجره ای دوباره میکشیم قبل ازاینکه کلیک دوم رازده راست کلیک کرده وبعد خارج می شویم.میله ابزاری درصفحه وجود دارد که درقسمت بالای صفحه بنامDefault settingموجودمیباشد.شمابعدازاینکه هردستوری راانتخاب کردیدنمایش این میله تغییرمی کند. قسمتهای مختلف آن درزیربه نمایش داده شده است.مابه عنوان مثال واردابزار دیوار می شویم.
(Wall Tool)این دستورمخصوص دیوارکشیدن میباشد.وقتی که دستورانتخاب شدمشاهده خواهیدکردکه درقسمت بالایعنیDefault Settingچند پنجره باز میشود. که هرکدام مشخصه یک چیز می باشد.
اولین انتخاب درهرآبجکت یاهمان دستور مربوط به ابعادو اندازه (طول وعرض
وضخامت شکل میباشد)،ومتریال (یعنی ماده ای که خواسته باشیم به جسم نسبت بدهیم،مثلاکف از جنس پارکت باشد)ونوع ضخامت قلم وبحث متره وبرآورد میباشد.
دومین انتخاب از دستور دیوارمربوط به خط ساخت یا همان نمای کار می باشدکه می توان آنرا تغییر داد.
سومین آبجکت 10 نوع دیواررابه شما ارائه میدهدکه باانتخاب هرکدام ازآنها میتوان دیوارموردنظرراکشید.
چهارمین آبجکت مربوط به نوع دیوارمیشودکه ازچه شکلی باشد.
پنجمین مورد،مختص لایه بندی میباشدکه خودآرچیکدهرآبجکتی رادرلایه خودش قرار داده است واحتیاج دوباره به لایه بندی نیست .
-(Window Tool)این دستور مخصوص پنجره کشیدن می باشد .باید توجه داشت که باید دیواری وجود داشته باشد که پنجره ای درون آن کشید.این دستور هم مانند دستورهای دیگردرقسمت بالایعنی ستینگ به چند شاخه تشکیل می شود .اولین آبجکت ابعادواندازه،طول وعرض پنجره رامشخص میکند.درهمین پنجره انواع پنجره به چشم می خورد.درقسمت شکل،آخرین آبجکت بالای Setap ،بازدن کلیک برروی آن صفحه ای کوچک بازمیشودکه هرکدام ازاشکال،شکل مربوط راتغییر میدهد.بالای این دستورکه به شکل میباشد شکل رابرعکس می کند .بالای این دستوریکی به صورت و میباشد،که باکلیک کردن برروی آن انواع پنجره رانشان میدهد وبا انتخاب هرکدام از آنها کلیدOkرازده وپنجره مورد دلخواه خود رارسم میکنیم.
(Door Tool)این دستوربه ماامکان کشیدن درراداخل دیوارمیدهد.دیوار و پنجره کشیدن، درآرچیکد با اتوکدتفاوت دارد.به این صورتکه درآرچیکدبایددر و پنجره داخل دیوارکشیده شودولی دراتوکدبه تنهایی میتوان اینکارراانجام داد. خود در ،ازسه قسمت درستینگ تشکیل شده است.گزینه اول کهTool Setting dialogنام دارد مانند بقیه دستورها ازابعاد واندازه ومتریال وضخامت خط برای دیوار تشکیل شده است.درقسمت تایپ شده آن
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
نقطه دید
مقایسه
تا به حال مورد مقایسه قرار گرفته اید؟ آیا خود نیز کسی را مقایسه کرده اید؟ چه احساسی داشته اید، چه احساسی داشته اند؟ آیا اصولاً مقایسه چقدر می تواند باعث رشد شود؟
در یک تحقیق، آزمودنی ها به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه از آزمودنی ها از افراد خوشحال و شاد و گروه دیگر از افراد با حال بد و غمگین تشکیل شده بودند. از هر دو گروه امتحانی به عمل آمده و واکنش هر دو گروه نسبت به نمره های خود مورد توجه قرار گرفت. سپس به هر دو گروه نمرات افراد برتر نیز اعلام گردید و بعد واکنش آنها ثبت شد. نتایج نشان داد که در بخش اولیه یعنی واکنش افراد نسبت به نمرات خود و بخش ثانویه یعنی واکنش افراد نسبت به مقایسه نمرات خود با نمرات برتر، واکنش افراد متفاوت بود. بدین معنی که آزمودنی های گروه خوشحال وقتی از نتایج بهتر مطلع شدند، در ارزیابی خود تغییری ایجاد نکردند و همچنان با انگیزه به کار خود ادامه دادند ولی آزمودنی های گروه با حال بد وقتی نمره خود را با نمرات بهتر مقایسه کردند، دچار افت انگیزه شدندو علاقه خودشان را نسبت به کار از دست دادند. یعنی احتمالاً در ارزیابی نسبت به خود دچار مشکلاتی شده اند. بنابراین مقایسه برای کسانی که آمادگی ابتلا به افسردگی را دارند می تواند موجبات تشدید اختلال را فراهم آورد.
تا این جا دریافتیم که مقایسه بر روی افراد با اعتماد به نفس پایین و آماده برای افسردگی، اثر مخرب داشته و بر روی افراد با اعتماد به نفس و شاد نیز اثر مفیدی ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت که مقایسه دو انسان با یکدیگر نمی تواند موجب تقویت یکی از آن دو شود. اما آیا مقایسه در هیچ شکلی پذیرفته شده نیست؟
مقایسه هر کس با خودش
در پاسخ می توان گفت تنها نوع مقایسه ای که می تواند اثرات مفید و رشد دهندگی داشته باشد مقایسه هر فرد با خودش است. یعنی وقتی فردی خودش را با روز قبل، هفته قبل و یا سال پیش مقایسه می کند در می یابد که تنها چیزی که تغییر واقعی کرده، میزان تلاش و سعی خودش بوده و متوجه می شود که نتیجه با تلاش او ارتباطی مستقیم دارد. پس می تواند
نقطه دید
مقایسه
تا به حال مورد مقایسه قرار گرفته اید؟ آیا خود نیز کسی را مقایسه کرده اید؟ چه احساسی داشته اید، چه احساسی داشته اند؟ آیا اصولاً مقایسه چقدر می تواند باعث رشد شود؟
در یک تحقیق، آزمودنی ها به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه از آزمودنی ها از افراد خوشحال و شاد و گروه دیگر از افراد با حال بد و غمگین تشکیل شده بودند. از هر دو گروه امتحانی به عمل آمده و واکنش هر دو گروه نسبت به نمره های خود مورد توجه قرار گرفت. سپس به هر دو گروه نمرات افراد برتر نیز اعلام گردید و بعد واکنش آنها ثبت شد. نتایج نشان داد که در بخش اولیه یعنی واکنش افراد نسبت به نمرات خود و بخش ثانویه یعنی واکنش افراد نسبت به مقایسه نمرات خود با نمرات برتر، واکنش افراد متفاوت بود. بدین معنی که آزمودنی های گروه خوشحال وقتی از نتایج بهتر مطلع شدند، در ارزیابی خود تغییری ایجاد نکردند و همچنان با انگیزه به کار خود ادامه دادند ولی آزمودنی های گروه با حال بد وقتی نمره خود را با نمرات بهتر مقایسه کردند، دچار افت انگیزه شدندو علاقه خودشان را نسبت به کار از دست دادند. یعنی احتمالاً در ارزیابی نسبت به خود دچار مشکلاتی شده اند. بنابراین مقایسه برای کسانی که آمادگی ابتلا به افسردگی را دارند می تواند موجبات تشدید اختلال را فراهم آورد.
تا این جا دریافتیم که مقایسه بر روی افراد با اعتماد به نفس پایین و آماده برای افسردگی، اثر مخرب داشته و بر روی افراد با اعتماد به نفس و شاد نیز اثر مفیدی ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت که مقایسه دو انسان با یکدیگر نمی تواند موجب تقویت یکی از آن دو شود. اما آیا مقایسه در هیچ شکلی پذیرفته شده نیست؟
مقایسه هر کس با خودش
در پاسخ می توان گفت تنها نوع مقایسه ای که می تواند اثرات مفید و رشد دهندگی داشته باشد مقایسه هر فرد با خودش است. یعنی وقتی فردی خودش را با روز قبل، هفته قبل و یا سال پیش مقایسه می کند در می یابد که تنها چیزی که تغییر واقعی کرده، میزان تلاش و سعی خودش بوده و متوجه می شود که نتیجه با تلاش او ارتباطی مستقیم دارد. پس می تواند
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
1
ویژگیهای RAS
بحث Remote Access Service به نسخه های قدیمی سرویس دهنده ویندوز NT بر
می گردد که اسم آن سرویس دهنده پیشرفته ویندوز NT نسخه (NTAS) 3.1 بود . RAS اصولاً برای دادن قابلیت Dial – up تلفنی به کاربران برای برقراری ارتباط با یک سیستم NTAS و دسترسی به منابع اشتراکی شبکه از طریق مودم طراحی شده بود . دامنه سرویسهای RAS به موارد زیر گسترش یافته است :
دسترسی به شبکه از راه دور
دسترسی به اینترنت از طریق TCP/IP
پروتکل تونلینگ نقطه - به - نقطه (PPTP)
دسترسی به شبکه از راه دور
اولین ویژگی RAS ، قابلیت دسترسی به منابع اشتراکی شبکه برای سرویس گیرنده های NT ، 2000 و ویندوز XP از طریق ارتباط Dial-up است . اینکار باعث می شود که کاربران شما بتوانند بطور کاملاً راحتی با شبکه ارتباط برقرار کنند ، مثلاً آنها می توانند به شبکه شما Dial کنند و به فایلها و برنامه های ذخیره شده روی ایستگاههای کاری شبکه و سرویس دهنده های روی یک سایت سرویس گیرنده دسترسی داشته باشند .
RAS همه پروتکلهای استاندارد در یک شبکه ویندوز NT را مثل NetBEUI ، IPX/SPX و TCP/IP ، فریمهای مخففی شده و انتقال داده شده و کپسوله شده از طریق ارتباطات dial-up را پشتیبانی می کند آن فریمها برای سیستمهای دیگر روی شبکه (یا حتی برای سیستمهای روی اینترنت) مقدر شده اند و وقتی به شبکه مورد نظر می رسند مجدداً unpack می شوند و به شبکه وارد می شوند این ویژگیها می توانند به طرق مختلفی مورد استفاده قرار گیرند . مثلاً شرکتهایی که نمی توانند روی تکنولوژیهای پرسرعت WAN سرمایه گذاری کنند ، می توانند از خطوط ارزانتر یا خطوط دیجیتالی همانند لینکهای WAN استفاده نمایند . شرکتهای با لینکهای پیشرفتة WAN هنوز هم می توانند از ارتباطات ارزانتر RAS برای امکان سرویس backup در حالتی که لینکها fail می شوند استفاده کنند .
3
امکان دسترسی به شبکه شما برای کاربران دور یک فرآیند فوق العاده خطرناک است . هر نوع رخنة امنیتی روی آن ارتباط می تواند منجربه از کار افتادن ساختار داخلی IS شما شود . بدین دلیل ، RAS روشهای امنیتی قابل انعطاف و قدرتمندی را در موارد زیر عرضه داشته است :
مخفی سازی بسته داده ها روی ارتباطات
روالهای تعیین اعتبار مخفی شده
محدودیتهای امنیتی هر کاربرد Dial-up
ویژگی امنیتی calback (قابلیتی که سرویس دهنده را مجبور به قطع کردن ارتباط می کند و یک کاربر را با شماره خاصی می گیرد)
RAS اصولاً برای کار با مودمها روی خطوط تلفن معمولی طراحی شده است . اما سخت افزار پشتیبانی شدة RAS می تواند تا دامنه شبکه های سریال X.25 و شبکه های ISDN نیز گسترش یابد .
دسترسی به اینترنت از طریق TCP/IP
توانایی استفاده از RAS برای دسترسی به اینترنت بطور شدیدی به قوانین دسترسی از راه دور شبکه وابسته است . سرویس گیرنده های RAS به dial کردن انحصاری به سرویس دهنده های RAS NT محدود نیستند بلکه سرویس گیرنده های RAS می توانند انواع استانداردهای مربوط به dial-up اینترنت به هر ISP در هر جای دنیا dial کنند . همچنین سرویس دهنده های RAS می توانند انواع استانداردهای مربوط به dial-up اینترنت را پشتیبانی کنند و امکان این را بدهند تا کاربران راه دور با سیستم عاملهای دیگری غیر از ویندوز (مثل مکینتاش و یونیکس) به یک سرویس دهنده RAS برای دسترسی به اینترنت شماره گیری کنند . در حقیقت سرویس دهنده های ویندوز NT می توانند بعنوان سرویس دهنده های dial-up به همراه بعضی از ویژگیهای ISP های معمولی در نظر گرفته شوند . RAS استانداردهای مختلفی را برای dial-up شبکه ارائه می دهد . این استانداردها شامل موارد زیر هستند :
پروتکل لینک سریال اینترنت (SLIP) . SLIP یک استاندارد قدیمی تر برای کپسوله کردن بسته های IP به فریمها روی یک خط سریال است . آن استاندارد زیاد قابل اعتماد نیست و مثل PPP امنیت ندارد ولی در عوض بار کمتری به شبکه اعمال می کند . SLIP می تواند فقط TCP/IP را پشتیبانی کند . ویندوز NT پروتکل SLIP را برای
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
مقدمه
متخصصین فعال در دنیای تجارت الکترونیک، عامل زیر را برای موفقیت یک سایت،در این تجارت نوین ضروری می دانند: آوردن بیننده به سایت اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد. تعداد بینندگان هر سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب میباشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی Online را تجربه میکند. مرگی که متاسفانه کسی را هم نمیتوان به مراسم ختم آن دعوت نمود!
چگونه میتوان برشماره بینندگان یک سایت افزود؟
برای این کار روش های متعددی وجود دارد، اما یکی از موثرترین راه ها، حضور در رتبه های بالای موتورهای جستجوگر است. موتور جستجوگر، سایتی است که کاربران وب را در یافتن اطلاعات و سایت های مورد علاقه شان کمک می کند. امروزه محبوبیت آنها تا به آن جاست که بسیاری از کاربران، سفر در دنیای وب را از یکی از موتورهای جستجوگر آغاز می کنند.
• 93 درصد خریداران،از آنها برای یافتن سایتهای مورد علاقهشان استفاده میکنند.
منبع:( Forrester Research)
• 57 درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو میکنند و 46 درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است. (منبع: SRI )
• 85 درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث میشوند.
1 ) منبع: (th www user survey-Georgia Institute of Technology):
همانگونه که آمارها نشان میدهند، موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیازشان را مییابند. اگرچه موتورهای جستجوگر، سایت های بسیاری را به عنوان نتایج جستجو، در اختیار کاربران قرار می دهند، اما نکته قابل توجه این است که تنها ردههای بالای نتایج جستجو است که مورد توجه کاربران قرار می گیرد. در واقع بسیاری از کاربران، تنها سایت های قرار گرفته در 10 رتبه ابتدای نتایج جستجو را مورد بازدید قرار می دهند و از بقیه سایت ها صرفنظر می کنند! این رفتار کاربران پیام بسیار واضحی دارد:سایتهایی که در رتبههای بالا قرار نمیگیرند، بینندگان چندانی، نخواهند داشت.با دقت در این رفتار کاربران، اهمیت کسب رتبههای بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر میشود. یک سایت ممکن است 1 باشد یا 2001، اما اگر بیننده می خواهد باید خود را به رتبه های زیر 30 (ترجیحا 1 تا 10) برساند. نکته مهم دیگر این است که بینندگانی که موتورهای جستجوگر روانه سایتها میکنند، علاقهمندان به سایت مورد نظر میباشند و این در حالی است که هزینه چندانی صرف آوردن این بینندگان به سایت، نشده است. امروزه، موتور جستجوگر، ابزار نخست در تجارت الکترونیک است به طوری که تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ می کند: رتبه های بالاتر، مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر می شوند.
مقاله حاضر، به بررسی وضعیت بازار پیش روی فرش ایران در موتورهای جستجوگر می پردازد، آنرا با سایر رقبا مقایسه می کند و راه کارهایی را برای حضور موثرتر سایت های ایرانی، در موتورهای جستجوگر ارایه می دهد. سعی شده است ضمن توجه به سادگی در بیان پیچیدگی های فنی موضوع، مفاهیم به گونه ای بررسی گردند که بتوان از راه کارهای ارایه شده، به منظور بهینه سازی سایت ها بهره برد.
2) بررسی وضعیت موجود
برای یافتن اطلاعات مورد نیاز ، باید عبارتی (چند کلمه) را در یکی از موتورهای جستجوگر، جستجو کرد. هر چه کلماتی که جستجو می شوند، بتوانند نوع اطلاعات مورد نظر را، بهتر توضیح دهند، زودتر و دقیقتر می توان به خواسته خود رسید. به عنوان مثال، اگر فردی به دنبال اطلاعاتی درباره " نگهداری از گلهای آپارتمانی" باشد،
می تواند هر یک از عبارتهای زیر را جستجو کند:
• نگهداری از گلها