هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

مدیریت دانش پروژه درس اقتصاد و مدیریت صنعتی 38 ص

مدیریت دانش پروژه درس اقتصاد و مدیریت صنعتی 38 ص

مدیریت-دانش-پروژه-درس-اقتصاد-و-مدیریت-صنعتی--38-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت دانش
knowledge management
‏مفهوم دانش :
‏دانش ،نه داده است و نه اطلاعات ،هر ‏چ‏ند که به هر دو مربوط بوده و تفاوت آنها لزوما ماهو‏ی‏ ن‏ی‏ست و صرفا از نظر مراتب با هم متفاوتند .
‏سردرگم‏ی‏ درباره مفهوم داده ،اطلاعات و دانش ‏–‏ تفاوتها و مفاه‏ی‏م آنها هز‏ی‏نه ها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ را بر مبتکران طرحها‏ی‏ فن‏ی‏ تحم‏ی‏ل کرده است و در ع‏ی‏ن حال نتا‏ی‏ج مورد نظر آنان را محقق نکرده است. گاه‏ی‏ ،شرکت ها تا پ‏ی‏ش از سرما‏ی‏ه گذار‏ی‏ وس‏ی‏ع در زم‏ی‏نه سامانه ا‏ی‏ خاص ،اصولا به درست‏ی‏ نم‏ی‏ دانند چه م‏ی‏ خواهند.
‏جان استوارت م‏ی‏ل اقتصاددان انگل‏ی‏س‏ی‏ معتقد است که ب‏ی‏ن افزا‏ی‏ش تول‏ی‏د و علم رابطه وجود دارد. فرض و‏ی‏ ا‏ی‏ن بود که دانش مهم تر‏ی‏ن عامل ا‏ی‏جاد پو‏ی‏ا‏یی‏ اجتماع‏ی‏ ‏–‏ اقتصاد‏ی‏ و توسعه ثروت است.
‏هدف اول‏ی‏ه علم ‏ی‏ا محقق ،روشن ساختن مسئله ا‏ی‏ است که با آن مواجه شده است و هدف غا‏یی‏ او ‏د‏ست ‏ی‏اب‏ی‏ به نظر‏ی‏ه ‏ی‏ا قانون علم‏ی‏ جهان شمول است.
‏علم در لغت به معن‏ی‏ معرفت و دانش است و به هر نوع آگاه‏ی‏ انسان نسبت به پد‏ی‏ده ها اطلاق م‏ی‏ شود. علم دارا‏ی‏ دو مفهوم عام و خاص است. مفهوم عام علم،Knowledge‏ به معن‏ی‏ دانستن در مقابل جهل است. ا‏ی‏ن واژه وقت‏ی‏ به کار م‏ی‏ رود که انسان نسبت به موضوع‏ی‏ آگاه‏ی‏ پ‏ی‏دا م‏ی‏ کند که از قبل ا‏ی‏ن آگاه‏ی‏ را نداشته است. مفهوم خاص علم (Science‏) به معرفت‏ی‏ اطلاق م‏ی‏ شود که با روشها‏ی‏ تجرب‏ی‏ اثبات و تا‏یی‏د شده باشد.
‏کارل پوپر ،ف‏ی‏لسوف علم ،استدلال کرد که علم از طر‏ی‏ق ابطال پذ‏ی‏ر‏ی‏ داع‏ی‏ه ها‏ی‏ دانش‏ی‏ خود (که نظر‏ی‏ه ها ،پ‏ی‏ش ب‏ی‏ن‏ی‏ ها ،و حدس ها را در معرض آزمونها‏ی‏ ‏م‏ت‏وا‏ل‏ی‏ قرار م‏ی‏ دهد. )پ‏ی‏شرفت م‏ی‏ کند.
‏تعر‏ی‏ف کاربرد‏ی‏ دانش :
‏برخ‏ی‏ محققان،علاوه بر"اطلاعات" و " دانش " که کم و ب‏ی‏ش القا کننده مفهوم آگاه‏ی‏ و دانش هستند،‏ ‏از واژه ها‏ی‏ د‏ی‏گر‏ی‏ ن‏ی‏زاستفاده م‏ی‏ کنند. مثلا‏ به تشر‏ی‏ح مفاه‏ی‏م‏ی‏ نظ‏ی‏ر : عقل َ،بص‏ی‏رت ،اراده ،عمل و نظا‏ی‏ر آنها م‏ی‏ پردازند.
‏دانش:
‏اکثر مردم ،ب‏طور شهود‏ی‏ فکر م‏ی‏ کنند که دانش ،وس‏ی‏ع تر ،عم‏ی‏ق تر و غن‏ی‏ تر از داده ها و اطلاعات است.مردم م‏عمولا هنگام گ‏فت و گو درباره‏ صاحبان دانش ،تصو‏ی‏ر کسان‏ی‏ را ارائ‏ه م‏ی‏ دهند که در زم‏ی‏نه ا‏ی‏ خاص دارا‏ی‏ اطلاع‏ا‏ت‏ی‏ ز‏ی‏اد ،عم‏ی‏ق و قابل اعتماد بوده و اشخاص‏ی‏ هوشمند و تحص‏ی‏ل کرده اند. مردم غالبا لفظ " دانشمند " ‏ی‏ا دانشور" را برا‏ی‏ ‏ی‏ادداشت ،کتاب راهنما " و ‏ی‏ا پا‏ی‏گاه اطلاعات‏ی‏ به کار نم‏ی‏ برند،حت‏ی‏ اگر ا‏ی‏ن موارد به وس‏ی‏له افراد صاحب دانش تدو‏ی‏ن شده باشند.
‏از آنجا که معرفت شناسان ،تمام عمر خود را صرف درک و فهم واقع‏ی‏ت "دانستن و دانشمند‏ی‏ " م‏ی‏ کنند،ما را از پرداختن به ا‏ی‏ن امر ب‏ی‏ ن‏ی‏از م‏ی‏ سازند.
‏دانش از اطلاعات‏ ‏و اطلاع‏ا‏ت‏ ‏از‏ ‏داده ها ر‏ی‏شه م‏ی‏ گ‏ی‏رند. ‏ت‏بد‏ی‏ل اطلا‏ع‏ات به دانش در عمل بر عهده خود بشر است. ا‏ی‏ن تبد‏ی‏ل ها از ط‏ی‏ف وا‏ژ‏ه ها‏ی‏ ز‏ی‏ر ‏–‏که در انگل‏ی‏س‏ی‏ همگ‏ی‏ با حرف (C‏)شروع م‏ی‏ شوند- صورت م‏ی‏ پذ‏ی‏رند:
‏مقا‏ی‏سه Comparison
‏عواقبConsequences
‏ارتباطات Connections
‏گفت و گوConversation
‏دانش در عمل :
‏دل‏ی‏ل ارزشمند دانستن دانش ،عمل‏ی‏ تر بودن آن در مقا‏ی‏سه با داده و اطلاعات است. دانش را م‏ی‏ با‏ی‏ست‏ی‏ با اعمال و تصم‏ی‏م گ‏ی‏ر‏ی‏ ها‏یی‏ که به بار آورده است ارزش‏ی‏اب‏ی‏ کرد . مثلا دانش بهتر از داده و اطلاعات م‏ی‏ تواند تاث‏ی‏ر چشمگ‏ی‏ر‏ی‏ بر کاهش هز‏ی‏نه ها و طراح‏ی‏ محصولات جد‏ی‏د داشته باشد. از دانش م‏ی‏ توان در تصم‏ی‏م گ‏ی‏ر‏ی‏ ها‏ی‏ موثر تر در مورد راهبرد ها ،رقبا ،مشتر‏ی‏ان ،کانالها‏ی‏ توز‏ی‏ع ،تول‏ی‏دات و چرخه ها‏ی‏ ح‏ی‏ات خدمات استفاده کرد .
‏دانش دارا‏ی‏ قابل‏ی‏ت حرکت در مس‏ی‏ر عکس خود است،‏ی‏عن‏ی‏ با از دست دادن ارزش ،به اطلاعات و سپس داده تبد‏ی‏ل م
‏ی‏ شود. ‏ی‏ک‏ی‏ از دلا‏ی‏ل اصل‏ی‏ ا‏ی‏ن اتفاق که آن را دانش زدا‏یی‏ م‏ی‏ نام‏ی‏م ،حج‏ی‏م شدن دانش است.
‏ ‏و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏ی‏ ‏دانش
‏علم ،معرفت‏ی‏ است منظم که با روشها‏ی‏ مع‏ی‏ن به دست م‏ی‏ آ‏ی‏د و قوان‏ی‏ن ‏ی‏ا روابط پا‏ی‏دار ‏ب‏ی‏ن پد‏ی‏ده ها‏ را ب‏ی‏ان م‏ی‏ کند.
‏علم و معرفت علم‏ی‏ تصادف‏ی‏ حاصل نم‏ی‏ شود،بلکه با روشها‏یی‏ منظم و سنج‏ی‏ده به وجود م‏ی‏ آ‏ی‏د. بنابرا‏ی‏ن معرفت علم‏ی‏ اختصاص به فرد ‏ی‏ا افراد‏ی‏ مع‏ی‏ن ندارد و کس‏ی‏ که مباد‏ی‏ و روشها‏ی‏ علم‏ی‏ ب‏ی‏اموزد و به کار بندد ،م‏ی‏ تواند علم را در‏ی‏ابد.
‏قانون علم‏ی‏ م‏ی‏ تواند معتبر تر‏ی‏ن تک‏ی‏ه گاه انسان باشد. ه‏ی‏چ حق‏ی‏قت‏ی‏ مانند علم ،مورد توافق مردم مکانها و زمانها‏ی‏ گوناگون قرار نم‏ی‏ گ‏ی‏رد.
‏با ا‏ی‏ن وصف ،هر قانون علم‏ی‏ در ع‏ی‏ن حال که انعکاس دهنده واقع‏ی‏تهاست به مرور زمان تکامل م‏ی‏ ‏ی‏ابد و هست‏ی‏ را وس‏ی‏ع تر ،دق‏ی‏ق تر و عم‏ی‏ق تر آشکار م‏ی‏ کند. ‏
‏ارزشها و باورها
‏گنجاندن ارزشها و باورها در مباحث دانش سازمان‏ی‏ ‏م‏مکن است عج‏ی‏ب جلوه کند. عده‏ ‏ا‏ی‏ ،سازمانها را پد‏ی‏ده ها‏یی‏ ع‏ی‏ن‏ی‏ و خنث‏ی‏ پنداشته و هدف آنها ر‏ا صرفا تول‏ی‏د کالا و ‏ی‏ا ارائ‏ه خدمات م‏ی‏ دانند. ا‏ی‏ن هدفها شا‏ی‏د با ارزشها ‏در ارتباط باشند،اما‏ باورها و ارزشها تاث‏ی‏ر بسزا‏یی‏ دردانش شرکت‏ها و سازمانها دارند. به هر حال ،سازمانها از افراد‏ی‏ تشک‏ی‏ل شده اند که باورها و ارزشها‏ی‏ آنها به ناگز‏ی‏ر بر رفتار و اعمال آنها موثر خواهد بود. شرکتها ،دارا‏ی‏ سوابق‏ی‏ هستند که تحت تاث‏ی‏ر رفتارها وگفتار‏ها‏ی‏ ناش‏ی‏ از ارزشها به وجود آمده اند.
‏ارزشها و باورها از عناصر پد‏ی‏د آورنده دانش به شمار م‏ی‏ آ‏ی‏ند. ارزشها و باورها زوا‏ی‏ا‏ی‏ نگرش ما را به وجو‏د م‏ی‏ آورند و در واقع حکم م‏ی‏ کنند که چ‏ه پد‏ی‏ده ها‏یی‏ را مشاهده و جذب کن‏ی‏م و از فرا‏ی‏ند به چه نتا‏ی‏ج‏ی‏ برس‏ی‏م . انسانها با باورها‏ی‏ متفاوت ،مسائل‏ی‏ متفاوت را در شرا‏ی‏ط و موقع‏ی‏تها‏ی‏ ‏ی‏کسان،ملاحظه کرده و دانش خود را بر اساس باورها
‏ی‏ خو‏ی‏ش سازمانده‏ی‏ م‏ی‏ کنند. کس‏ی‏ که ‏برا‏ی‏ ه‏ی‏اهو‏ی‏ زندگ‏ی‏ شهر‏ی‏ ارزش قائ‏ل است،ممکن است تنوع و جنبش را در خ‏ی‏ابانها‏ی‏ شلوغ شهر مشاهده کند،اما کس‏ی‏ که سکوت زندگ‏ی‏ روستا‏یی‏ را ترج‏ی‏ح م‏ی‏ دهد،ممکن است همان صحنه را ب‏ی‏ نظم و خطرناک بب‏ی‏ند.
‏اندوخته ‏غن‏ی ‏دانش
‏بازارها‏ی ‏دانش ‏بر ‏خلاف ‏بازارها‏ی ‏کالا، ‏با ‏هر ‏مبادله ‏ا‏ی ‏که ‏صورت ‏م‏ی ‏گ‏ی‏رد ‏بر ‏سرما‏ی‏ه ‏کل‏ی ‏دانش ‏سازمان ‏م‏ی ‏افزا‏ی‏ند. ‏فروشنده ‏دانش ‏با ‏عرضه ‏کالا‏ی ‏خود، ‏دانش ‏خو‏ی‏ش ‏را ‏از ‏دست ‏نم‏ی ‏دهد. ‏او ‏با ‏عرضه ‏دانش ‏نه ‏تنها ‏بر ‏اندوخته ‏کل‏ی ‏دانش ‏سازمان ‏م‏ی ‏افزا‏ی‏د، ‏بلکه ‏چه ‏بسا ‏برخ‏ی ‏از ‏کاست‏ی ‏ها‏ی ‏علم‏ی ‏خود ‏را ‏اصلاح ‏کرده ‏و ‏در ‏ع‏ی‏ن ‏حال ‏باعث ‏دانش ‏آفر‏ی‏ن‏ی ‏ی‏ا ‏دانش ‏زا‏یی ‏م‏ی ‏شود. ‏دانش ‏در‏ی‏افت‏ی ‏در ‏کنار ‏دانش ‏موجود، ‏تعامل، ‏تفکر ‏و ‏نظرات ‏جد‏ی‏د‏ی ‏را ‏ا‏ی‏جاد ‏م‏ی ‏کند ‏که ‏نه ‏خر‏ی‏دار ‏و ‏نه ‏فروشنده ‏قبلاً ‏احاطه ‏ا‏ی ‏بر ‏آنها ‏نداشته ‏اند. ‏ی‏ک‏ی ‏از ‏منابع ‏اصل‏ی ‏دانش ‏جد‏ی‏د ‏تحت ‏عنوان «‏دانش ‏آفر‏ی‏ن‏ی» ‏است.
‏دانش ‏آفر‏ی‏ن‏ی
‏لحظه ‏ها‏ی ‏تلخ، ‏ارزش ‏علم‏ی ‏دارند. ‏ی‏ادگ‏ی‏رنده ‏خوب، ‏ه‏ی‏چ ‏گاه ‏ا‏ی‏ن ‏لحظه ‏ها‏ی ‏ناب ‏را ‏از ‏دست ‏نم‏ی ‏دهد.
ralph waldo emerson ‏ ‏رالف ‏والد ‏و ‏امرسون
‏همه ‏سازمان ‏ها‏ی ‏سالم ‏دانش ‏را ‏خلق ‏و ‏از ‏آن ‏استفاده ‏م‏ی ‏کنند. ‏سازمان ‏ها ‏بر ‏اثر ‏تعامل ‏با ‏مح‏ی‏ط ‏پ‏ی‏رامون ‏خود، ‏اطلاعات‏ی ‏را ‏جذب ‏و ‏آن ‏ها ‏را ‏به ‏دانش ‏تبد‏ی‏ل ‏م‏ی ‏کنند. ‏سپس ‏ا‏ی‏ن ‏دانش ‏را ‏با ‏تجرب‏ی‏ات، ‏ارزش ‏ها ‏مقررات ‏داخل‏ی ‏خود ‏درهم ‏م‏ی ‏آم‏ی‏زند ‏تا ‏به ‏ا‏ی‏ن ‏ترت‏ی‏ب ‏مبنا‏یی ‏برا‏ی ‏اقدامات ‏خود ‏به ‏دست ‏آورند. ‏سازمان ‏ها‏ی ‏سالم، ‏مسائل ‏را ‏حس ‏م‏ی ‏کنند ‏و ‏به ‏شرا‏ی‏ط ‏پاسخ ‏م‏ی ‏دهند. ‏سازمان ‏بدون ‏دانش ‏نم‏ی ‏تواند ‏خود ‏را ‏سازمان ‏داده ‏و ‏به ‏عنوان ‏شرکت‏ی ‏زنده ‏و ‏پو‏ی‏ا، ‏حفظ ‏کند.
‏آن ‏چه ‏که ‏بس‏ی‏ار ‏مهم ‏است ‏(‏آگاه‏ی‏) ‏و‏(‏دانش ‏آفر‏ی‏ن‏ی ‏آگاه‏ی‏) ‏و ‏(‏دانش ‏آفر‏ی‏ن‏ی ‏آگاهانه‏) ‏است، ‏ی‏عن‏ی ‏همان ‏فعال‏ی‏ت ‏ها‏ی

 

دانلود فایل

پروژه آزمایشگاه تکنولوژی بتن (بتن سبک) 9 ص

پروژه آزمایشگاه تکنولوژی بتن (بتن سبک) 9 ص

پروژه-آزمایشگاه-تکنولوژی-بتن-(بتن-سبک)-9-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏2
‏«‏بتن سبک »
‏بتن سبک طبق تعریف مؤسسه بتن آمریکا ( 87-R‏ 116 ACI‏ ) عبارتست از «بتنی که وزن مخصوص آن به طور محسوسی کمتر از مخصوص بتنی است که با سنگدانه های طبیعی یا شکسته ساخته می شود. » بتن دانه سبک در سه نوع طبقه بندی می شود که عبارتند از : بتن سبک ناسازه ای ، بت سبک سازه ای ، بتن سبک متوسط
‏ـ بتن سبک ناسازه ای که معمولاً بعنوان جداسازهای سبک مورد استفاده قرار می گیرد ، دارای جرم مخصوصی کمتر از ‏ می باشد . با وجود جرم مخصوص کم ، مقاومت فشاری آن حدود 35/0 تا 7 نیوتن بر میلی متر مربع است دو نوع از معمولترین سنگدانه های مورد مصرف در این نوع شامل پرلیت (نوعی سنگ آذرین) و ورمیکولیت ( ماده ای با ساختار ورقه ای شبیه سیکا ) هستند .
‏2
‏2
‏«‏بتن سبک »
‏بتن سبک طبق تعریف مؤسسه بتن آمریکا ( 87-R‏ 116 ACI‏ ) عبارتست از «بتنی که وزن مخصوص آن به طور محسوسی کمتر از مخصوص بتنی است که با سنگدانه های طبیعی یا شکسته ساخته می شود. » بتن دانه سبک در سه نوع طبقه بندی می شود که عبارتند از : بتن سبک ناسازه ای ، بت سبک سازه ای ، بتن سبک متوسط
‏ـ بتن سبک ناسازه ای که معمولاً بعنوان جداسازهای سبک مورد استفاده قرار می گیرد ، دارای جرم مخصوصی کمتر از ‏ می باشد . با وجود جرم مخصوص کم ، مقاومت فشاری آن حدود 35/0 تا 7 نیوتن بر میلی متر مربع است دو نوع از معمولترین سنگدانه های مورد مصرف در این نوع شامل پرلیت (نوعی سنگ آذرین) و ورمیکولیت ( ماده ای با ساختار ورقه ای شبیه سیکا ) هستند .
‏2
‏2
‏«‏بتن سبک »
‏بتن سبک طبق تعریف مؤسسه بتن آمریکا ( 87-R‏ 116 ACI‏ ) عبارتست از «بتنی که وزن مخصوص آن به طور محسوسی کمتر از مخصوص بتنی است که با سنگدانه های طبیعی یا شکسته ساخته می شود. » بتن دانه سبک در سه نوع طبقه بندی می شود که عبارتند از : بتن سبک ناسازه ای ، بت سبک سازه ای ، بتن سبک متوسط
‏ـ بتن سبک ناسازه ای که معمولاً بعنوان جداسازهای سبک مورد استفاده قرار می گیرد ، دارای جرم مخصوصی کمتر از ‏ می باشد . با وجود جرم مخصوص کم ، مقاومت فشاری آن حدود 35/0 تا 7 نیوتن بر میلی متر مربع است دو نوع از معمولترین سنگدانه های مورد مصرف در این نوع شامل پرلیت (نوعی سنگ آذرین) و ورمیکولیت ( ماده ای با ساختار ورقه ای شبیه سیکا ) هستند .
‏2
‏3
‏ـ بتن های سبک سازه ای دارای مقاومت و وزن مخصوص کافی می باشند ، به گونه ای که کاربرد آنها را در اعضای سازه ای مجاز می سازد . این بتن ها عموماً دارای جرم مخصوص بین 1400 الی 1900 کیلوگرم بر متر مکعب بوده و حداقل مقاومت فشاری تعریف شده برای آنها معادل 17 نیوتن بر میلی متر مربع است . در بعضی حالات امکان افزایش ماقومت تا 60 نیوتن بر میلی متر مربع نیز وجوددارد. در مناطق زلزله‌خیز ، آیین نامه ها ، حداقل مقاومت فشاری بتن سبک را به 28 نیوتن بر میلی متر مربع محدود می کنند . بتن سبک اغلب بعنوان جایگزینی مناسب و مکمل برای بتن معمولی و به منظور کاهش وزن سازه به کار می رود هرچند مقاومت فشاری نهایی آن در مقایسه با بتن های معمولی مقدار کمتری است ، معممولاً افزایش هزینه ناشی از اعمال تجهیزات ویژه در ساخت بتن سبک به ازای هر متر مکعب ، با کاهش بار مرده و افزایش مقاومت بتن در مقابل آتش سوزی جبران می شود . کاهش بار مرده در سازه موجب کاهش ابعادی ساختمان ، کاهش ابعاد پی های منفرد و کاهش عرض پی های زیر دیواره ابعاد ستون ها ، تیره ها و همچنین کاهش ضخامت سقف می گردد . این کاهش در جرم بتن مصرفی (کاهش در وزن مخصوص و جرم یکسان است )

 

دانلود فایل

پروژه مالی اصول انبارداری 80 ص

پروژه مالی اصول انبارداری 80 ص

پروژه-مالی-اصول-انبارداری-80-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 79 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏79
1
‏عنوان درس:
‏پروژه مالی
‏ ‏
‏موضوع پروژه:
‏اصول‏ ‏انبا‏ر‏داری

‏تعریف و اصطلاحات:
‏1_‏ ‏تعریف ‏ا‏م‏و‏ال
‏چیزی که قابل تملک، مبادله و ارزش باشد اصطلاحاً مال گفته می شود. به
‏موجب آیین نامه اموال دولتی :(کلیه اموالی نه در تصرف مالکانه وزارتخانه
‏یا مؤسسه دولتی بوده یا به نحوی ازآنجا به تصرف مالکانه انها درآید ، به
‏عنوان اموال دولتی محسوب می شود.)
‏.........................................................................................
‏2‏_ ‏اموال غیر منقول
‏اموالی که غیر قابل حمل و انتقال باشد، به نحوی که حمل و جابجایی آن
‏موجب خرابی آن مال گردد اموال غیر منقول نامیده می شود.
‏.........................................................................................
‏79
2
‏3‏_ ‏اموال منقول

‏اموالی که نقل آن از محلی به محل دیگر بدون اینکه لطمه ای به آن وارد شود
‏امکان پذیر باشد در ردیف اموال منقول قرار می گیرد.
‏.........................................................................................
‏به موجب همین آیین نامه اموال اموال منقول به ‏دو دسته‏ تقسیم می شود:
‏الف-‏اموال مصرفی:‏شامل اموالی است که بر‏ اثر استفاده جزیی یا کلی از بی‏ن
‏می روند مانند مواد مصرفی،خوردنی و...
‏ب-‏اموال غیر مصرفی:‏ شامل اموالی است که بدون تغییر محسوس و از دست
‏دادن مشخصات اصلی بتوان آن را مکرر مورد استفاده قرار داد.
‏اموالی که به علت کمی قیمت ارزش نگهداری حساب اموالی نداشته باشد،مانند
‏مصالح و لوازم یدکی اتومبیل در ردیف اموال (در حکم مصرفی) محسوب
‏میشود. اموال در حکم مصرفی اغلب با اموال دیگرغیر از خود مورد استفاده
‏قرار می گیرند.مانند لوازم یدکی.
‏طبق قانون محاسبات عمومی کشور محل نگاهداری اسناد اموال دولتی اداره
‏کل اموال دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد و کلیه عملیات
‏مربوط به ثبت اموال دولت طبق آیین نامه اموال دولتی به اجرا گذارده میشود.
‏طبق این آیین نامه اموال مربوط به دولت به چهار طبقه تقسیم می شود.
‏...................................‏......................................................
‏4‏_‏ ‏ذیحساب و وظایف آن
‏ذیحساب مأموری است که به موجب حکم وزارت امور اقتصادی و دارایی به
‏منظور اعمال نظارت و تأمین هماهنگی لازم در اجرای مقررات مالی و
‏79
3
‏محاسباتی در وزارتخانه یا مؤسسه و شرکتهای دولتی و دستگاههای اجرایی
‏محلی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی به این سمت محسوب میشود.
‏اهم وظایف ذیحساب در ارتباط با اموال به شرح زیر است:
‏- نظارت بر امور مالی و محاسباتی و نگاهداری و تنظیم حسابها طبق قانون
‏و ظوابط و مقررات مربوط و صحت و سلامت آنها
‏- نظارت بر حفظ اسناد و دفاتر مالی
‏- نگاهداری حساب اموال دولتی و نظارت بر اموال مذکور
‏............................................................................................
‏5_ ‏ ‏جمعدار اموال و وظایف آن
‏به موجب ماده 34 قانون محاسبات عمومی مصوب شهریور ماه 1366
‏اصطلاح «جمعدار» به امین اموال تغییر نام پیدا کرده است طبق این قانون امین
‏اموال مأموری است که از بین مستخدمین واجد صلاحیت و امانت دار با حکم
‏وزارتخانه یا مؤسسه مربوط به این سمت منصوب می گردد و مسئولیت حراست
‏و تحویل و تنظیم حسابهای اموالی و اوراقی که در حکم وجه نقد است وکالاهای
‏تحت ابواب جمعی به عهده او واگذار می شود.
‏اهم وظایف امین اموال به شرح زیر است:
‏*‏ اختصاص شماره برچسب به اموال غیر مصرفی
‏*‏ تنظیم و نگاهداری حساب اموال صورتحساب اموال رسیده و فرستاده
‏*‏ ثبت مشخصات اموال در دفاتر مربوط
‏*‏ صورت برداری از اموال هر اطاق و تحویل آن مسئول واحد مربوط
‏79
4
‏............................................................................................
‏6‏_ ‏بودجه و اعتبار
‏بودجه کل کشور برنامه مالی دولت برای یک سال مالی است که در آن
‏درآمدها و سایر منابع اعتبارو برآورد هزینه ها پیش بینی می شود وبه هدفهای
‏دولت در اجرای برنامه های مالی تحقق می بخشد .بودجه هر سازمان نیز شامل
‏پیش بینی درآمدها و هزینه های مربوط به یک سال مالی آن سازمان است و از
‏سه قسمت به شرح زیر تشکیل می شود ‏:
‏1_ ‏بودجه عمومی دولت
‏2_ ‏بودجه شرکتها دولتی و بانکها
‏3_ ‏بودجه مؤسساتی که تحت عنوانی غیرا‏زعناوین فوق دربودجه کل کشورمنظو‏ر‏می شود‏.
‏اعتبار عبارت از مبلغی است که برای مصرف یا مصارف معین به منظور نیل
‏به اهداف و اجرای برنامه ها به تصویب می رسد‏.
‏...............................‏.............................................................
‏7‏_ ‏پیش پرداخت و علی الحساب
‏پیش پرداخت عبارت است از پرداختی که از محل اعتبار مربوط طبق احکام و
‏مقررات و قراردادها پیش از انجام تعهد صورت می گیرد
‏علی الحساب عبارت است ازپرداختی که به منظورادای قسمتی ازتعهد با رعایت
‏مقررات صورت می گیرد .
‏............................................................................................
‏8‏_ ‏تنخواه گردان پرداخت
‏به موجب ماده 27 محاسبات عمومی مصوب 1/6/1366 تنخواه گردان عبارت

 

دانلود فایل

پروژه آمار مراجعه افراد در طی هفته به کتابخانه 16 ص

پروژه آمار مراجعه افراد در طی هفته به کتابخانه 16 ص

پروژه-آمار--مراجعه-افراد-در-طی-هفته-به-کتابخانه-16-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏0
‏پروژه آ‏مار
‏1
‏موضوع :
‏مراجعه افراد در طی هفته به کتابخانه
‏مقدمه
‏جمع اوری داده ها‏:
‏من بامراجعه به کتابخانه و با استفاده از آمار موجود در کامپیوتر و بررسی افراد به کتابخانه امار افرادی را که در طول هفته برای گرفتن کتابخانه به کتابخانه مراجعه کرده اند گرفته و به بررسی انها در این پروژه پرداخته ام .اسامی کلیه افراد ی که به کتابخانه مراجعه کردند جامعه اماری و تعداد افرادی که از کتابخانه کتاب گرفته اند نمونه اماری به حساب می ایند .
‏2
‏داده ‏ها :
‏8 10 40 11 38
‏52 12 67 55 15
‏5 44 61 8 68
‏13 42 36 64 70
‏65 ‏ 39 9 7 17
‏47 14 50 16 20
‏18 43 52 24 53
‏26 55 20 27 67
‏26 56 31 29 60
‏2 33 57 62 33
‏15
‏داده های مرتب شده :
‏8 8 7‏ 5 2
‏13 12 11 10 9
‏18 17 16 15 14
‏26 26 24 20 20
‏33 33 31 29 27
‏42 40 39 38 36
‏52 50 47 44 43
‏56 55 55 53 52
‏64 62 61 60 57
‏70 68 67 67 65
‏15
‏حدود دسته
Fi
Xi
‏فراوانی نسبی
‏درصد فراوانی نسبی
‏فراوانی تجمعی
[2-9)
5
2+9/2=5.5
5/50=0.1
0.1*100=10%
5
[9-16)
7
12.5
7/50=0.14
14%
12
[16-23)
5
19.5
5/50=0.1
10%
17
[23-30)
5
26.5
5/50=0.1
10%
22
[30-37)
4
33.5
4/50=0.08
8%
26
[37-44)
5
40.5
5/50=0.1
10%
31
[44-51)
3
47.5
3/50=0.06
6%
34
[51-58)
7
54.5
7/50=0.14
14%
41
[58-65)
4
61.5
4/50=0.08
8%
45
[65-72]
5
68.5
5/50=0.1
10%
50
50
1
100%
‏جدول فراوانی :
R=MAX-MIN
R=70-2=68
C=R/K
C=68/10=6.8~7
‏5

 

دانلود فایل

پروژه آمار مجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده 20 ص

پروژه آمار مجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده 20 ص

پروژه-آمار-مجموعه-تمام-عناصری-را-که-دارای-یک-یا-چند-ویژگی-مشترک-بوده-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏واژه statistics‏ که به فارسی آن را آما‏ر ترجمه کرده اند در اغلب زبان ما به دو معنی به کار‏ می‌‏رود:
‏الف) به معنی ارقام و اعداد واقعی یا تقریبی دربارۀ اموری از قبیل زادومرگ، طلاق، میزان محصولات کشاورزی و صنعتی تصادفات رانندگی و غیره در این رابطه معمولاً دو اثری مثلاً به نام دفترهای آمار در سازمان‏‌های ‌‏دولتی موجود است.
‏ب) به معنی روش هایی برای جمع آوری ، تنظیم و تجزبه و تحلیل اطلاعات عددی دربارۀ موضوع.
‏با اینکه این دو مفهوم با هم ارتباط دارند ما در این فصل مطالبی را تحت عنوان تهیه و تنظیم داده ها که اغلب آمار توصیفی نامیده‏ می‌‏شوند شرح‏ می‌‏دهیم.
‏ضرورت استفاده روزافزون از روش‏‌های ‌‏آماری سبب شده تا دانشگاه ها، درس آمار و احتمالات را به عنوان درس اصلی رشته‏‌های ‌‏علوم پایه، مهندسی، علوم اداری، مدیریت، یازرگانی، اقتصاد، پزشکی و سایر رشته ها منظور نمایند دو دلیل عمده برای رشد سریع کارب‏رد آمار وجود دارد. نخست آنکه ب‏کارگیری روش‏‌های ‌‏کمی در تمامی شاخه‏‌های ‌‏علوم در حال گسترش است و دوم آنکه مقدار اطلاعاتی آماری جمع آوری ش‏ده و رای قوۀ ادراک است.
‏در این فصل آمار توصیفی را معرفی و واژه هایی مرتبط با این موضوع نظیر جمعیت، نمونه، متغیرها و داده ها را تعریف کرده و سپس مشخص کننده‏‌های ‌‏مرکزی شامل میانگین، م‏یانه و نما را برای داده‏‌های ‌‏گسسته‏ و پیوسته معرفی‏ می‌‏کنیم. همچنین چن‏د‏ک ها را که میانه حالت خاصی از آن است مورد بررسی قرار‏ می‌‏دهیم. آنگاه مشخص کننده‏‌های ‌‏پراکندگی شامل دامنه تغییرات، انحراف متوسط و ان‏حراف معیار را برای داده‏‌های ‌‏گسسته‏ و پیوسته ارائه خواهد شد. در پایان نمودارهای گوناگون آماری مورد بحث قرار خواهند گرفت.
‏جمعیت:
‏مجموعه تمام عناصری را که دارای یک یا چند ویژگی مشترک بوده و در یک زمان مشخص و یا موقعیت مناسب مورد مطالعه قرار‏ می‌‏گیرد جمعیت گویند. مثلاً جمعیت دانشجویان رشته‏‌های ‌‏فنی و مهندسی که در دو سال گذشته فارغ التحصیل شده اند از نظر دانش علمی مثال دیگر اینکه جمعیت ماشینهای سمند که در دو سال گذشته به بازار آمده اند از نظر قدرت ترمز. جمعیت به دو نوع تقسیم‏ می‌‏شود: جمعیت متناهی و نامتناهی تعداد عناصر جمعیت را اندازه ی جمعیت گویند و آن را با حرف N‏ نشان‏ می‌‏دهند‏.
‏نمونه:
‏بخشی از جمعیت را نمونه گویند و یا به میان دیگر نمونه زیر مجموعه ای از جمعیت است.
‏تعداد عناصر نمونه را اندازه (حجم)‏ ‏نمونه گویند و با حرف N‏ نشان‏ می‌‏دهند.
‏در بررسی‏‌های ‌‏آماری س‏عی‏ می‌‏کنند در انتخ‏اب نمونه دقت کافی انجام گیرد. تا با بررسی چنین نمونه مناسبی نتایج فاصله از آن را بتوان با دقت زیاد برای جمعیت تعمیم داد در هر صورت بایستی نمونه انتخاب شده یک الگوی مناسب از جمعیت باشد برای مثال اگر بخواهیم در مورد میزان درآمد افراد ساکن شهر گرگان مطالعه ای را انجام دهیم بایستی نمونه‏‌‏ی ما به گونه ای انتخاب شود که شامل افراد با درآمد کم، متوسط و زیاد به نسبت موجود در جمعیت باشد.
‏مقیاس سازی:
‏عددی کردن متغیرها را مقیاس سازی گویند در حقیقت‏ می‌‏خواهیم عدد حقیقی x‏ را تحت قاعده خاص f‏ به متغیر t‏ نسبت دهیم یعنی x=f(x)‏ برای ‏آ‏شکار شدن موضوع فرض کنید متغیر مورد نظر وزن باشد آنگاه عدد x‏ ‏را توسط ‏تابع‏ f‏ به ویژگی وزن اختصاص‏ می‌‏دهیم بر حسب اینکه قاعده ی f‏ چگونه باشد چهار مقیاس گوناگون بدست‏ می‌‏آید.
‏الف) مقیاس اسمی: هر گاه مقیاس x‏ که معمولاً یک عدد طبیعی است، تنها برای شناسایی افراد یا چیزها یا مکان ها به کار رود، آن را یک مقیاس اسمی‏ می‌‏نامند مثلاً کارگران یک کارخانه از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و گرگان باشد به ترتیب آن ها را با اعداد 1و2و3و4 مشخص کنیم این اعداد صرفاً‏ می‌‏گویند که هر کدام از کدام شهر است ‏مانند کارگری که برچسب 4 دارد از گرگان است.
‏ب) مقیاس تر‏ت‏یبی: از x =f(t)‏ یک مقیاس ترتیبی بدست‏ می‌‏آید اگر شدت و ضعف متغیر t‏ در x‏ منعکس شود به این معنی که اعداد خاصیت بزرگتر یا کوچکتر را به مفهوم بهتر یا بهتر دارا‏ می‌‏باشند ولی فاقد خاصیت نسبت هستند به عنوان مثال اگر مهندس یک کارخانه کارگران را از نظر مهارت با اعداد 1 و2و3و4 مشخص کند، کارگر شماره 4 از کارگر شماره 2 ماهرتر است ولی نمی توان گفت که 2 برابر او مهارت دارد.
‏مقیاس‏‌های ‌‏اسمی و ترتیبی عمدتاً برای متغیرهای کیفی استفاده‏ می‌‏شوند.
‏ج) مقیاس فاصله ای: از x=f(t)‏ ‏یک مقیاس فاصله ای بدست‏ می‌‏آید اگر این تابع به صورت خطی x=a+bt‏ ‏باشد که در عرض از مبدأ مخالف صفر باشد. (a=0)‏ این مقیاس دارای 3 ویژگی است.
‏الف‏:‏ صفر به معنی هیچ نیست
‏ب‏:‏ نسبت حفظ نمی شود
‏ج‏:‏ نسبت فاصله ها حفظ‏ می‌‏شود.
‏د)‏ مقیاس نسبی:
‏هر گاه مقیاس x‏، که یک عدد حقیقی است نسبت را حفظ کند، آن را یک مقیاس نسبی گویند این مقیاس عالی ترین نوع مقیاس است که عموم با آن آشنایی دارند و در آن صفر به معنی هیچ و نسبت حفظ‏ می‌‏شود و نسبت فاصله ها نیز حفظ‏ می‌‏شود.
‏قابل ذکر است که مقیاس‏‌های ‌‏فاصله ای و نسبتی برای متغیرهای کمی مورد استفاده قرار‏ می‌‏گیرند.
‏متغیرها:
‏ویژگی t‏، مثلاً گروه خونی،مهارت، هوش و وزن در افراد مختلف جمعیت یکسان نیست و معمولاً از فردی به فرد دیگر تغییر کرده، کاهش یا افزایش‏ می‌‏یابد از اینرو t‏ را یک متغیر‏ می‌‏نامیم دو نوع متغیر داریم.
‏الف) متغیر گروهی: مانند گروه خونی و مهارت که با مقیاس اسمی یا ترتیبی سنجیده‏ می‌‏شود و براساس آن جمعیت را گروه بندی‏ می‌‏کنند.
‏ب) متغیر عددی: مانند شماره فرزندان یک خانواده که از راه شمارش به دست‏ می‌‏آید، با هوش یک پسر 12 ساله و وزن یک جوان 23 ساله که از راه اندازه گیری با مقیاس فاصله ای و نسبتی بدست‏ می‌‏آیند.
‏داده ها:
‏اطلاعات عددی ارائه شده را داده ها‏ می‌‏نامند داده ها دو نوع اند:
‏الف) داده‏‌های ‌‏گسسته:
‏از راه اندازه گیری با مقیاس‏‌های ‌‏اسمی، ترتیبی یا‏ شمارش بدست‏ می‌‏آیند داده‏‌های ‌‏گسسته‏ را داده‏‌های ‌‏جدا از هم‏ می‌‏نامند.
‏ب) داده‏‌های ‌‏پیوسته:
‏از راه اندازه گی‏ری با مقیاس‏‌های ‌‏فاصله ای یا نسبتی بدست‏ می‌‏آیند.
‏داده ها اغلب به صورت انبوهی از اعداد ارائه‏ می‌‏شوند و به خوبی خود خام هستند.
‏مثال برای داده‏‌های ‌‏گسسته: فرض کنید‏ می‌‏خواهیم در مورد تعداد افراد خانوار تحقیق کنیم‏ می‌‏دانیم این داده ها توسط اعداد 1 و2 و 3 و... بالاخره حداکثر مثلاً 15 یا 20 بیان‏ می‌‏شود یعنی مجموعه مقادیر ممکنه متناهی‏ می‌‏باشد.
‏مثال برای داده‏‌های ‌‏پیوسته : اگر بخواهیم وزن دانشجویان یک کلاس را برحسب کیلوگرم بررسی کنیم ممکن است هر مقدار بین دو عدد 40 تا 90 کیلوگرم بدست آید‏ می‌‏دانیم که این مقادیر نامتناهی است.
‏جدول‏‌های ‌‏آماری:
‏نخستین گام در خلاصه کردن داده ها، طبقه بندی و تنظیم آن ها در یک جدول مرسوم به جدول آماری است. مت‏د‏ا‏و‏لترین جدول آماری جدول فراوانی است که در آن داده ها تعداد موجود از هر داده و درصد موجود از هر داده و درصد موجود از هر داده مشخص
‏ می‌‏شود بنابراین یک جدول فراوانی شامل موارد زیر است.
‏الف) فراوانی نسبی: خارج قسمت فراوانی هر طبقه بر کل فراوانی را گویند مثلاً فراوانی نسبی طبقه دوم ‏ و آن را با نماد ri‏ نشان‏ می‌‏دهیم.
‏ب) فراوانی تجمعی: عبارتست از مجموع فراونی‏‌های ‌‏آن طبقه با طبقات بالاتر و آن را با نماد F‏ نشان‏ می‌‏دهیم.
‏ج) فراوانی تجمعی نسبی: عبارتست از مجموع فراوانی‏‌های ‌‏نسبی آن رده باردهای قبل از آ« و با R‏ نشان‏ می‌‏دهیم
‏د) نماینده هر طبقه: عبارتست از میانگین کران بالا و کران پایین آن طبقه ‏
‏(کران بالا ui‏ + کران پایین‏ li‏) 2/1= xi‏
‏مثال‏ 1:‏ برای داده‏‌های ‌‏گسسته:
‏تعداد لامپ ها‏ یی که در 50 خانواده در عرض یک ماه مصرف‏ می‌‏شود عبارتند از:
‏7،5،3،3،4،5،3،2،8،3،3،2،4،4،3،6،8،6،7،4،5،4،6،4،5،2،3،4،2،7،3،5،4،6،2،2،3،4،5،4،8،4،3،2،2،6،4،5،7،8
‏یک جدول فراوانی برای این داده ها تشکیل دهید چند درصد خانواده ها بیش از 4 لامپ در ماه مصرف‏ می‌‏کنند؟
‏حل: داده ها از طریق شمارش تعداد لامپ‏‌های ‌‏مصرف شده بوسیله اعداد 2 و 3و ... و8 به دست آمده اند و روی آنها‏ می‌‏توان چهار عمل اصلی حساب را انجام داد با توجه به عدد 60/0 در ستون فراوانی تجمعی نسبی 60% از خانواده ها حداکثر 4 لامپ در ماه مصرف‏ می‌‏کنند و بنابراین 40% از خانواده ها بیش از 4 لامپ در ماه مصرف‏ می‌‏کنند.
‏جدول فراوانی لامپ‏‌های ‌‏مصرف شده 50 خانواده در یک ماه در صفحه بعد آورده شده است.
‏فراوانی نسبی تجمعی
‏فراوانی تجمعی
‏فراوانی نسبی
‏فراوانی
xi
‏16/0
‏8
‏16/0
‏8
‏2
‏36/0
‏18
‏20/0
‏10
‏3
‏60/0
‏30
‏24/0
‏12
‏4
‏74/0
‏37
‏14/0
‏7
‏5
‏84/0
‏42
‏10/0
‏5
‏6
‏92/0
‏46
‏8%
‏4
‏7
‏00/1
‏5‏0
‏8%
‏4
‏8
‏00/1
‏50
‏جمع
‏تشکیل ‏جدول آماری برای داده ها پیوسته: مراحل تشکیل جدول به شرح زیر است:

 

دانلود فایل