هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

پروژه آمار جامعه کل دانش‌آموزانی است که کتاب آمار و احتمال را مطالعه کرده اند 22 ص

پروژه آمار جامعه کل دانش‌آموزانی است که کتاب آمار و احتمال را مطالعه کرده اند 22 ص

پروژه-آمار-جامعه-کل-دانش‌آموزانی-است-که-کتاب-آمار-و-احتمال-را-مطالعه-کرده-اند-22-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏ای خواجه‏ ‏ مکن تا‏ ‏ توانی ‏ ‏طلب علم ‏ ‏ کاندر طلب دانش پر روزی بمانی
‏رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز ‏ ‏ تا دد خود‏ ‏ از مهتر‏ ‏ کهتر سازی
‏مقدمه
‏آموزش‏ پرورش قصد دارد میزان سواد دانش‏‌‏آموزان وضعیت تحصیلی آنان ‏و‏ تعداد قبول‏‌‏شدگان در یکی از سنوات تحصیلی را بدانند و با استفاده از آنان تعدادی کتب ‏کسر یا اضافه نمایند و یا برنامه‏‌‏ریزی دیگری را تنظیم نمای‏ند تا میزان سواد دانش‏‌‏آموزان ار‏ت‏قا‏ یابند‏.‏ بد‏ین‏‌‏منظور‏ ‏رئیس وقت آموزش ‏و ‏پرورش‏ طبق بخشن نامه‏‌‏های مختلف به هر ی‏ک از واحدهای تالیف کتب درسی از آ‏نان خواست که در مورد وضعیت کسانی که ب‏ه آ‏نها کتب تدریس می شود و‏ ‏نیز میزان مرغوبیت ‏آ‏نان تحقیق کنند.
‏روشهای جمع‏‌‏آوری داده‏‌‏ها:
‏بسیاری از گرو‏ه‏‌‏ه‏ای‏ی که روش درست‏ تحقیق را نمی‏‌‏دانستند در این مهم باز ماند‏ند و گروه آمار تحقیقات خود را آ‏غاز کرد. این گروه ابتدا جامعه را معرفی نمود.
‏((جام‏عه کل دانش‏‌‏آموزانی است که این کتاب را مطالعه می کنند.))
‏با توجه به کثر‏ت جامعه‏ و هزینه سر سام آور وقت گیر بودن نمی توانستند سر شماری کنند بس تصمیم دیگری گرفتند‏.‏ یکی از اعضا پیشنهاد کرد که از دانش آموزان تهران نمونه گیری کنند که مورد موافقت سر گروه واقع نشد سر رگروه دلایل خود را برای رد این در خواست چنین اعلام کرد :
2
‏دانش آموزان تهرانی به دلیل اینکه دارای امکانات فراوانی هستند وضعیت تحصیلی آنان بسیا‏ر‏ بهتر ‏ازمناطق محروم ‏ نقاط کشور است .
‏دانش آموزان به صورت تصادفی انتخاب نشده‏ ‏اند و ممکن است نمودار آنها با نم‏و‏داری که می خواهند بدست آورند فرق داشته باشد .
‏سر گروه اعلام کرد که کل شهرهای ایران را روی کاغذ بنویسند و از این شهرها 100شهررا بصورت ‏قرعه کشی و کاملا تصادفی انتخاب نمایند سپس اسم مدارس این شهرها را نیز به روی کاغذ آورند و100 دبیرستان را به صورت تصادفی انتخاب نمایندو سپس اسم هر یک از دانش آموزان آن مدارس را بنویسند و از آن صد دانش آموز انتخاب نمایند و نمرات آنها را مورد برسی قرار دهند و با ابنکه اسم کلیه دانش آموزانی که به آنها کتاب آمار به آنها تدریس شده است روی کاغذ نوشته شود و100دانش آموزانتخاب شوند اکثریت اعضا به روش دوم رای دادند .
‏اسم کلیدی دانش آموزان را ر‏و‏ی کاغذ ‏نوشته و 100دانش آموز را انتخاب نمودند نمرات این دانش آموزان به شرح زیر است .
‏19
‏15
‏18
‏17.75
‏16.5
‏14.5
‏15.25
‏20
‏16
‏19.75
‏18.75
‏19
‏20
‏14
‏20
‏19
‏10.25
‏11.75
‏13
‏20
4
‏18
‏20
‏15
‏16
‏18
‏18
‏19
‏20
‏20
‏20
‏18
‏19
‏19
‏19.75
‏20
‏17
‏19
‏14.5
‏14
‏12
‏20
‏20
‏20
‏18.5
‏20
‏19
‏10
‏12.75
‏10.25
‏18
‏18
‏19.5
‏20
‏20
‏17.75
‏17.75
‏17.5
‏14
‏15.5
‏14
‏17
‏15
‏16
‏14
‏19
‏10.25
‏12.5
‏14
‏16
‏17
‏13
‏12
‏10
‏11
‏19.25
‏17
‏19
‏20
‏20
‏18
‏20
‏20
‏18
‏20
‏20
‏18
‏18
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏20
‏ِ
‏این عددها یا به عبارتی دادها با استفاده از داده های از پیش تهیه شده بدست آمده است
‏سپس این گروه به مرور هدف پرداخت وضعیت دانش آموزان درس آمار و خود سازی و نیز تعداد دانش آموزانی که نمره بالای 15 آورده اند.
‏با وجود این مطلب دادهها را دسته بندی کردند و نوع داد ها را مشخص نمودند وضعیت دانش آموزان در ‏متغیر ‏ کیفی و ترتیبی بود و تعداد دانش آم‏وزانی که بالای 15 نمره اخذ نموده‏‌‏اندو نیزکمی ‏پیوسته است.‏ یکی از اعضا به این متغیر ها اعتراض کردند و مدعی شد که سر گروه اشتباه کرده است‏.‏
‏سر گروه در پاسخ به او چنین گفت وضعیت دانش آموزان قابل شمارش نسبت به متغیر ها کیفی است و نیز اگر داده ها را از کوچک به بزرگ مرتب کنیم نوعی ترتیب طبیعی بین داده ها بوجود می آید و آن این است که داده ها از کوچک به بزرگ مرتب شده اند در مورد تعداد دانش آموزانی که بالای 15نمره گرفته اند نیز باید بگوییم که تعداد دانش آموزان قابل شمارش است پس متغیر کمی استی و نیز اینکه این متغیرها پیوسته نیز است زیرا علاوه بر 17 18 17.25 17.5 17.75 را نیز در بر می گیرد .
4
‏با توجه به پاسخ سر گروه آن فرد قانع شد.
‏در ادامه سر گروه از یکی از اعضا خواست که داده ها را از کوچک به بزرگ مرتب کند و نیز این کار را کرد .
‏12.5
‏12
‏12
‏11.75
‏11
‏10.25
‏10.25
‏10.25
‏10
‏10

 

دانلود فایل

پروژه احداث نیروگاه زباله سوز 16 ص

پروژه احداث نیروگاه زباله سوز 16 ص

پروژه-احداث-نیروگاه-زباله-سوز-16-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیشگفتار
‏با توجه به انباشته شدن زباله ها در شهرستان و مشکلات دفع آنها و از طرفی از بین بردن انرژی قابل استحصال از زباله ها که به نوعی می توان از آن به عنوان انرژی نو تعبیر کرد , سبب شده است تا به فکر احداث نیروگاههایی باشیم که بتواند با استفاده از سوزاندن زباله ها انرژی حرارتی مورد نیاز بویلرهای نیروگاههای بخار در رنج های متوسط و نیز بخار مورد نیاز شرکت صنایع چوب کاغذ مازندران را تامین نماید با این عمل ضمن حل مشکل دفن زباله ها و عدم نیاز به land fill‏ و زمینهای مربوطه و نیز حل مشکلات آلودگی محیطی از این معضل پدیده ای بسازیم که بتوان انرژی الکتریکی و گرمایشی پاک و بدون آلایندگی تولید نمائیم . دراین طرح با بررسی این فرآیند ارائه راه حلی برای احداث نیروگاههای زباله سوز ارائه
‏ ‏می شود.
‏مقـدمه :
‏در یک نگاه کلی مشکل محیط زیست مشکل انسان است . انسانی که آسمانها را به تسخیر در آورده و روز به روز نیز در صدد توسعه خود برفضا و زمان است در چنبره محیط زیست خود که خودش نیز عامل بوجود آورده شده بوده آنچنان گرفتار شده است که امروز نه تنها دولتها بلکه سازمانهای بین المللی ، مجامع دانشگاهی و علمی ، محافل هنری و ... بعنوان یک بخش جدی به این مهم پرداخته اند و مدام خطری را که حیات و زیست را بر کره فیروزه ای رنگ ، تهدید می کند گوشزد کرده و اقدامات اجرایی را نیز در تقلیل آلودگی ها و یا رفع آن بعمل می آوردند چرا اینکه اگر لایه ازن در چندین کیلومتری ما در آسمان صدمه ببیند محصول بی توجهی ما در زمین است رسیدن به رفتاری که ناشی از فرهنگ ( نظافت را از ایمان دانستن ) می باشد برای ما که منادیان این فرهنگیم چندان سخت نیست .
‏موسسات معتبر بهداشتی عمومی 22 بیماری انسانی را به مدیریت نامناسب مواد زاید جامد مرتبط می دانند همچنین ضرر های اکولوژیکی مشکل آلودگی هوا و آب نیز از مدیریت نامناسب مواد زاید جامد ناشی می گردد بنابراین چندی است که دفع اصولی ومتعاقب آن بهره برداری از این انرژی از یاد رفته که به طلای کثیف مشهور است مورد توجه بسیاری از مسئولین و کارشناسان رشته های مختلف از جمله کارشناسان انرژی های نو و برق قرار گرفته تا بتوانند از این انرژی سهل الوصول استفاده نمایند .
‏مسئله مهم اینست که یک سوم انرژی های مصرفی جهان تا سال 2050 ازانرژی های تجدید پذیر خواهد بود ودر ایران نیز در برنامه چهارم دولت ، نصب MW 500‏ نیروگاههای انرژی نو پیش بینی شده که این مقدار 500 میلیارد تومان اعتبار می خواهد و این در حالیست که دولت و بطور کل( متقاضیان برق) از انرژی های نو تضمینهای بلندمدت می خواهند. همچنین برق نیروگاههای زباله سوز به قیمت تضمینی خریداری خواهدشد ، بطور مثال در 2 نیروگاه زباله سوز در شهرهای مشهد و شیراز که تاریخ 25/8/84 احداث گردیده اند دولت به قیمت متوسط بیش از 600 ریال به ازای هر کیلووات ساعت برق این واحدها را خریداری نموده است .
‏فرآیند تولید الکتریسیته‏ و ماشین آلات مورد نیاز ‏:
‏بخار تولید شده برای چرخاندن توربین و ژنراتور استفاده می شود الکتریسیته تولیدی در جهت رفع نیازهای واحد نیروگاهی و نیز فرستادن آن به شبکه برق می باشد هنگامی که بخار از توربین عبور می کند ، به یک کندانسور می رود که در آن گرمای آن را به شبکه گرمایشی مجزایی می فرستند بعد از این قسمت آب را از طریق تانک هایی به نام تانک های آب تغذیه به بویلر پمپ می کنند . همچنین مقداری از بخار حاصله را در درون واحد برای گرمایش پروسه های دیگر به کار می برند آب تغذیه در فشار بالایی به درام بویلر پمپ می شود در طی راهی که این آب به سمت درام طی می کند ، از 140 تا 200 درجه پیش گرم می شود گازهای داغ خروجی حاصل ازسوزاندن زباله بخار رادرفشار40 بار گرما داده و بعد از عبور این بخار از یک سوپر هیتردمای آنCo‏ 400 خواهدبود فشارودمای بالا کارآیی بالایی به توربین میدهد . گازهای خروجی بعد از عمل گرمادهی وارد اولین مرحله پاک سازی یعنی حداکثر جداساز الکتروستاتیک میشوند بخارحاصل شده درمراحل پیشین ازیک(محفظه بخار ) steam chest‏ عبورنموده وبعد به سمت توربین پیش می رود مقداری ازجریان بخارگذرنده ازروی steam chest‏ به bar ‏7 کاهش فشار می یابد که این کاهش فشار در 7 و 5/3 بار را می توان مستقیماً با عبور از توربین نیز به دست آورد . این بخار برای احتیاجات داخلی برای عملکرد پمپ های گرمایش جذبی ، برای گرمایش مجدد گازهای خروجی از 40 تا Co‏ 90 ، برای گرما دادن بیشتر به هوای اولیه و نیز به عنوان بخارمحرک (نیروی محرک) برای سیستم SNCR‏ مورد استفاده می شود . بخار باقی مانده از کندانسور توربین عبور نموده تا گرمای آن گرفته شود . اگر قرار بر تولید الکتریسیته نباشد ، تمام بخار مستقیماً برای تولید گرما به کندانسور فرستاده می شود . دراین واحد نیروگاهی یک توربین دیگر موجود می باشد که به بویلر 1 که دارای دما و فشار کمتری است وصل بوده و اگر این بویلر در خط در حال کار نباشد ، با کاهش فشار بویلر دیگر از 40 بار به 20 بار می توان با این توربین برق تولید نمود . در مواردی که در کار واحد توقفی بوده و یا توربین به تعمیر احتیاج پیدا کرده باشد بخار را می توان مستقیماً به یک کندانسور dump‏ فرستاد که در آن بتوان از انرژی گرمائی بخار استفاده نمود . در کندانسور ، مبدل حرارتی توسط واحد آب گرم کننده مجزای ورودی بخار را تقطیر می کند آب به دست آمده در این قسمت بعد از گذشتن از پیش گرم کن و جمع آوری در یک

 

دانلود فایل

پروژه انبارداری 54 ص

پروژه انبارداری 54 ص

پروژه-انبارداری-54-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 118 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏فصل اول
‏مقدمه
‏ در این فصل بیشتر به مسائلی به طور عموم در مورد تمامی انبارها کاربرد دارد ، بحث خواهد شد .همچنین روشها و سیستمهایی که برای انبارداری توسط متخصصین حسابداری ارائه شده است را مورد مطالعه قرار خواهیم داد . در آخر سر با استفاده از بعضی روشها به مطالعه نحوه انبارداری و محاسبه سود و زیان خواهیم پرداخت . در بحث انبارداری اولین مورد قابل توضیح بحث موجودیها می باشد .
‏موجودیهای مواد و کالا شامل موجودهای مواد اولیه ، کالای در جریان ساخت و کالای ساخته شده است که توسط واحد تجاری برای مدت کوتاهی قبل از اینکه از طریق فروش به پول تبدیل گردند ، نگهداری می شوند . موجودیها یکی از فعالترین عناصر عملیاتی واحد تجاری است که در ترازنامه و صورت حساب سود و زیان ارائه می گردد . موجودیها نه تنها از نظر مدیریت بلکه از نظر صاحبان سهام که نسبت به آگاهی از هر گونه تغییر عمده در وضعیت مالی علاقمند باشند نیز اهمیت خاص دارد.
‏3
‏سرمایه گذاری یک واحد تجاری در موجودیهای مواد و کالا بخش عمده ای از دارائیهای جاری آن را تشکیل می دهد ، بنابراین حفظ تعادل در سرمایه گذاری در موجودیها نیاز به برنامه ریزی و کنترل دقیق دارد ، زیرا نگهداری موجودیهای مازاد بر میزان مورد نیاز موجب افزایش هزینه های نگهداری این گونه اقلام از طریق ایجاد زیان ناشی از ضایعات ، اشغال فضای انبار و رکود بخشی از سرمایه واحد تجاری خواهد شد . از طرف دیگر ، نبود یا کمبود موجودیهای مواد و کالا به میزان کافی ممکن است موجب ایجاد وقفه در تولید ، افزایش هزینه های آماده سازی ماشین آلات و افزایش هزینه های سفارش گردد . میزان سرمایه گذاری در موجودیها با توجه به شرایط موجود ، نوع صنعت و ویژگی واحد تجاری متفاوت است . موجودیها به دو طربق بر سلامت مالی واحد تجاری تاثیر می گذارند . از یک طرف چون موجودیها جزء دارائیها محسوب می شوند ، بنابراین بعنوان ارزشهای ذخیره شده ارائه می گردند که بعد از فروش به درآمد و سود تبدیل می گردد .
‏3
‏از طرف دیگر موجودیها غالباً سرمایه گذاری عمده می باشند و منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این گونه اقلام از طریق ارزش ویژه یا ایجاد بدهی تامین می گرد، بنابراین میتوان نتیجه گرفت که :
‏ میزان موجودیها تاثیر مستقیم بر بازده سرمایه گذاری دارد . هنگامی که سرمایه گذاری در موجودیها افزایش می یابند بازده سرمایه گذاری بدلیل افزایش هزینه های تامین مالی کاهش می یابد ، بنابراین نگهداری موجودیها به میزان بیش از سطوح مورد نیاز تاثیر منفی مضاعف بر بازدهی و سرمایه گذاری دارد .
‏مدیریت و کنترل موجودیهای مواد و کالا از اهمیت ویژه ای برخورداردار است و برای دستیابی به اهداف زیر ضروری است :
‏تولید با حداکثر کارائی
‏5
‏تامین نیازهای مشتریان از نقطه نظر کیفیت کالا و تحویل به موقع
‏نگهداری میزان موجودیها در سطوح منطقی و اقتصادی بمنظور جلوگیری از رکود بخشی از سرمایه واحد تجاری در این گونه دارائیها .
‏به حداقل رساندن هزینه های نگهداری موجودیها .
‏به حداکثر رساندن سود طی دوره مالی
‏سیستم کنترل موجودیها ( انبارداری ) شامل مجموع روشهائی است که از زمان و مقدار سفارش مواد و کالا را مشخص می کند . روشهای مزبور با توجه به مدارک ثبت موجودیها ، سیستم ثبت دستی یا سیستم مکانیزه متفاوت خواهد بود که در این جریده هر دو سیستم را مورد مطالعه قرار خواهیم داد .
‏در بخشهای مختلف این تحقیق روشهای انبارداری دستی و ماشینی بطور تفصیل بررسی و راهکارهای لازم ارائه خواهد شد . در فصل اول بیشتر به مسائل کلی انبارداری و محاسبات مربوط به آنرا و همچنین روشهای انبارداری را توضح خواهیم داد . در فصل دوم یک واحد تجاری را موشکافی خواهیم کرد تا از کارائی و
بهره وری سیستم اطلاع دقیقی داشته باشیم و در فصل سوم موضوعاتی راجع به مزیتهای سیستم ماشینی را خواهیم آورد . در فصل چهارم نرم افزارهای موجود و امکاناتی که در

 

دانلود فایل

پروژه بردهای الکترونیکی

پروژه بردهای الکترونیکی

پروژه-بردهای-الکترونیکیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه :
‏با پیشرفته شدن صنعت الکترونیک وباز شدن بازارهای جهانی به سوی محصولات این صنعت وورود این صنعت ‏به میدانهای جدیدی از قبیل لوازم خانگی ، ارتباطات ، خودروسازی ، اتوماسیون صنعتی وفنی ، پزشکی ، صنایع البکترونیک روز به روز قوی ترشد تا جای که امروزه از ده شرکت شرکت پول ساز جهان بیش از نیمی از آنها را شرکتهای الکترونیکی تشکیل می دهند .
‏الکترونیک امروزه سریعترین راه توسعه کشورهای مختلف را شامل می شود این مهم با مطالعه برروی روند سریع توسعه اقتصادی کشورهای از قبیل کره جنوبی ، تایوان ، سنگاپور ، مالزی واخیراٌ چین قابل تشخیص می باشد
‏بالطبع با گسترده شدن صنعت الکترونیک صنایع جانبی بسیاری نیز در کنار این صنعت متولد شده ورشد کردند که ازعمده ترین آنها می توان ازصنایع مونتاژ بردهای الکترونیکی وصنعت بردهای مدار چاپی نام برد ،با توجه به رشد روزافزون صنایع الکترونیک تولید کنندگان بدلایل اقتصادی مجبور به انتقال این گونه صنایع جانبی به کشورهای در حال توسعه گردیدند
‏اکنون که توسعه بخش انفورماتیک وارتباطات در بازار داخلی به حدی رسیده است که امکان ایجاد صنایع الکترونیک در داخل وجود دارد بهترین فرصت برای ورود این نوع تکنولوژی به کشور است تا علاوه بر مونتاژ محصولات الکترونیکی وارداتی نظیر بردهای کامپیوتر ، این امکان در اختیار صنعت گران داخلی قرار گیرد که با استفاده از این خط در محصولات تولیدی خود ازتکنولوژی > استفاده نماید تا از مزایای فوق بهره مند گردند .
‏سوابق ثبتی طرح
‏شرکت مونتاژبردهای الکترونیکی ‏در تاریخ ‏………‏تحت شماره ‏………‏...
‏در شهرستان اردکان به ثبت رسید .
‏نام شرکت مونتاژبردهای الکترونیکی با سهامی خاص می باشد
‏سرمایه شرکت بالغ بر ‏1000‏ میلیون ریال می باشد ‏(منقسم به 10000سهم یک میلیون ریالی )
‏ظرفیت تولید ، 750000برد درسال است
‏محل قانونی شرکت : اردکان خیابان سعدی
‏کارخانه : اردکان شهرک صنعتی
‏سوابق تجربی وعلمی سهامداران ‏:
‏ردیف
‏نام ونام خانوادگی
‏تعداد سهام
‏مبلغ اسمی هر سهم
‏مبلغ کل
‏درصدهریک نسبت به سهامداران
‏1
‏الف
‏2000
‏100‏0000
‏2000000000
‏20
‏2
‏ب
‏2000
‏1000000
‏2000000000
‏20
‏3
‏ج
‏1500
‏1000000
‏1500000000
‏15
‏4
‏د
‏1500
‏1000000
‏1500000000
‏15
‏5
‏ه
‏1000
‏1000000
‏1000000000
‏10
‏6
‏خ
‏1000
‏1000000
‏1000000000
‏10
‏7
‏چ
‏1000
‏1000000
‏1000000000
‏10
‏جمع
‏10000
‏1000000
‏10000000000
‏100

 

دانلود فایل

پروژه برای درس اجزاء ماشین 47 ص

پروژه برای درس اجزاء ماشین 47 ص

پروژه-برای-درس-اجزاء-ماشین-47-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 66 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
‏تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر
‏استاندارد KES D – C 65
‏ پنج دسته کلی (1- عملکردی ،2- سختی و قدرت ، 3- دوام ، 4- مقاومت جوی ، 5- صدا ) آزمونهای بوستر را تشکیل می دهند . در این پروژه به آزمونهای عملکردی خواهیم پرداخت و سعی خواهیم نمود زیر آزمایشهای این گروه را تا حد امکان تشریح نموده و هدف از انجام هر یک را به اختصار توضیح دهیم . قبل از وارد شدن به مبحث فوق ابتدا اصطلاحاتی را که در متون استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است را عنوان می کنیم :
‏میله فشار (Pushrod‏)‏ : میله خروجی بوستر است که وظیفه انتقال نیرو به پمپ ترمز را دارد .
‏میله ترمز (Operatingrod‏) ‏: میله ورودی بوستر که به پدال ترمز متصل است و وظیفه انتقال نیرو به بوستر را دارد .
‏پیشروی مؤثر (Effective stroke‏)‏ : میزان پیشروی میله فشار که حداقل می بایست به اندازه حداکثر پیشروی پیستونهای پمپ ترمز برای رسیدن به حداکثر فشار خروجی باشد.
‏نیروی نهایی عملکرد (Full loadworking point‏)‏ : نقطه ای است که بیشترین نیروی خروجی به واسطه عملکرد بوستر به دست می آید . از این نقطه به بعد عملاً نقش بوستر حذف شده و نسبت تغییرات نیروی خروجی به تغییرات نیروی ورودی تقریباً برابر یک خواهد بود . این نقطه را
‏2
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
Vacum Run – Outpoint ‏ نیز می گویند . زیرا خلاء از بوستر کاملاً خارج شده است .
‏انجام آزمونهای عملکردی اغلب برای اطمینان از صحت عملکرد و نیز سلامت محصول بوده لذا اکثراً در انتهای خط مونتاژ و به طور صد در صد بر روی محصولات و یا قبل از انجام آزمونهای طولانی مدت دوام و یا سختی و قدرت انجام می گیرند .
‏پیشروی مؤثر میله فشار (Effective stroke of push rod‏)‏ : برای رسیدن به حداکثر فشار خروجی در پمپ ترمز می بایست پیستونها حداکثر کورس خود را طی نمایند .تغذیه این مقدار پیشروی به وسیله میله فشار صورت می پذیرد پس میله فشار باید حداقل به میزان حداکثر کورس پیستونهای پمپ ترمز .
‏قابلیت پیشروی داشته باشد . این آزمون برای حصول اطمینان از این قابلیت انجام می گردد به گونه ای که پس از ایجاد خلأ mmhg‏ 10+ـ500 در بوستر نیروی معادل kgr‏50 به میله ترمز اعمال نموده و سپس میزان حرکت میله فشاراندازه گیری می شود.
‏4
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
‏لقی حرکت میله ترمز (Operating rod play stroke‏)‏ : برای اینکه خلاصی حرکت میله ترمز برای رسیدن به یک نیروی خروجی در محدوده مجاز باشد . این آزمون انجام می گردد. روش انجام آن بدین گونه است که ابتدا خلأ mmhg‏ 10+ـ500 را به بوستر وصل نموده و نیرویی مععادل kgf‏ 2 به میله فشار وارد می کنیم (در این هنگام هیچگونه نیروی ورودی به میله ترمز اعمال نشده است ) سپس به میله ترمز به اندازه ای نیرو وارد می شود که نیروی خروجی kgf‏ 5 قرائت گردد. در این هنگام پیشروی میله ترمز اندازه گیری می شود .این مقدار می بایست در بیشترین اندازه خود (mm‏) 7/0 باشد.
‏نشتی هوا (Air tightness ‏) :
‏این آزمون در وضعیت «بدون عملکرد» و «عملکرد» انجام می شود .
‏همانطور که می دانید بوستر محفظه ای است که توسط دیافراگم به دو قسمت تقسیم شده است . هنگامی که بوستر هیچگونه عملکردی ندارد این دو قسمت با هم در ارتباط بوده و خلأ ایجاد شده در هر قسمت با هم در ارتباط بوده و خاأ ایجاد شده در هر دو قسمت از بوستر به یک میزان است .
‏اطمینان از اینکه این دو محفظه بوستر با فضای خارج هیچگونه ارتباطی ندارد امری ضروری است . لذا در حالت بدون عملکرد خلأ
‏5
‏پروژه برای درس اجزاء ماشین
mmHg‏ 10+ـ500 را در بوستر ایجاد نموده و پس شیر ارتباطی منبع خلأ با بوستر قطع می شود . میزان افت خلأ را پس از 15 ثانیه در بوستر اندازه گیری می کنیم . این میزان می باید حداکثر mmHg‏ 25 باشد.
‏در حالت عملکردی ، ارتباط این دو محفظه با هم قطع شده و محفظه اول (محفظه کاری) با اتمسفر ارتباط برقرار می کند ؛ اختلاف فشار به وجود آمده در دو محفظه بوستر ، عمل تقویت را انجام می دهد . پس اطمینان از قطع بودن ارتباط دو محفظه در حالت عملکرد نیز اهمیت داشته ، لذا برای حصول این اطمینان خلأ mmHg‏ 10+ـ500 را به بوستر متصل کرده و پس از قرار دادن ترمز در موقعیت 10 +ـ70 درصد پیشروی مؤثر با اعمال نیروی بیشتر از نیروی Full load‏ ارتباط منبع خلأ با بوستر قطع می شود . میزان افت خلأ پس از مدت زمان 15 ثانیه حداکثر mmHg‏ 25 مجاز است .
‏مشخصات ورودی و خروجی (Input/output chartacteristic‏) :
‏در این آزمون که یکی از مهمترین آزمونهای این بخش است .به ارزیابی خصوصیات عملکردی بوستر می پردازیم . این آزمون به منظور بدست آوردن یک منحنی رفتاری و عملکردی از بوستر در طول پیشروی مؤثر انجام می شود و می بایست به طور پیوسته و با نرخ پیشروی ثابت ترسیم گردد. بدیهی است این منحنی به دلیل ثابت نبودن نرخ پیشروی بر روی اتومبیل و با نیروی متغیر ورودی قابل دستیابی نخواهد بود .

 

دانلود فایل