لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
طرح بانک اطلاعات پروژه های تحقیقاتی و مدارک علمی آب با تأکید بر تهیه مدرک
فصلنامه اطلاع رسانی. دوره 13 ، شماره 2 زمستان 1376
کلیدواژه ها
… آب … بانک اطلاعاتی … منابع آب … طرحهای تحقیقاتی … استاندارد
چکیده
هدف از اجرای این طرح، جمع آوری و سازماندهی اطلاعات مربوط به پروژه های تحقیقاتی و مدارک علمی آب است. اطلاعات گردآوری شده به همراه چکیده آنها با استفاده از دستورالعمل US MARC BIBLIOGRAPHIC FORMAT 1995 به کاربرگه ها منتقل و پس از انجام کنترلهای لازم به ماشین وارد شده است. تاکنون اطلاعات مربوط به 5000 مدرک (مقاله سمینار، گزارش تحقیقاتی، پایان نامه، مقاله مجله) وارد ماشین شده و بازیابی اطلاعات و مدارک توأماً امکانپذیر است. مدارک به زبانهای فارسی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی و روسی، و توصیفگرها به دو زبان فارسی و انگلیسی است.
در سال 1374 بنا به نیاز وزارت نیرو به این بانک اطلاعاتی، قرارداد همکاری چهار سال های بین این وزارتخانه و مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران منعقد گردید. در وزارت نیرو کلیه امور پژوهشی آب زیرنظر شورای تحقیقات آب انجام میگیرد. در واقع اعضای این شورا برای تصویب طرحهای تحقیقاتی مربوط به آب در وزارت نیرو، به یک بانک اطلاعاتی از مدارک تحقیقاتی کار شده در دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور نیاز دارند تا در اسرع وقت بتوانند به اطلاعات و چکیده ای از مدارک، یا در صورت لزوم به اصل آنها دسترسی حاصل نمایند.
هدف از اجرای این طرح جمع آوری و سازماندهی اطلاعات مربوط به پروژه های تحقیقاتی و مدارک علمی آب در موضوعات زیر است:
هیدرولوژی، صنایع آب آشامیدنی، مدیریت بهره برداری از آب، حقوق آب، آلودگی آب، توزیع آب، آبهای زیرزمینی، آبهای سطحی، نزولات جوی، آلودگی دری، آبیاری و زهکشی، کنترل سیلاب، کیفیت آب، طبقهبندی کیفیت آب، سدسازی و صنایع ذیربط، ارتباط خاک و آب، اقتصاد آب، آب و جمعیت، خاک شناسی، زمین شناسی و زلزله، ژئوفیزیک، ژئو تکنیک، استانداردهای آب.
اطلاعات گردآوری شده پس از انجام کنترلهای لازم به رایانه وارد میشود و میتوان از طریق نام نویسنده، نام سازمان، عنوان، توصیفگر، کلید واژه، نام سازمان یا اسامی افراد (چنانچه توصیفگر واقع شده باشند)، اسامی جغرافیایی، ناشر، منبع، سال و چکیده به بازیابی اطلاعات و در صورت لزوم به بازیابی اصل مدرک اقدام کرد.
مراحل انجام کار
ابتدا دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی که در زمینه آب و موضوعات مورد قرارداد فعالیت تحقیقاتی داشتند شناسایی شدند و با توجه به یکی از اهداف مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران که استاندارد کردن فعالیتهای اطلاعرسانی مرکز برای وصل شدن به شبکه های اطلاعاتی جهانی است، بخش رایانه مرکز با بهره گیری از دستورالعمل US MARC BIBLIOGRAPHIC FORMAT 1995 به طراحی کاربرگه ها اقدام نمود. تاکنون کاربرگه های مربوط به گزارشهای تحقیقاتی، پایان نامه ه، مقالات سمیناره، و مقالات مجلات تهیه شده و کار برگه مدارک استاندارد و نقشه در دست نهیه است. ابتدا کاربرگه ها به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفتند و پس از رفع اشکالات و انطباق با وضعیت مدارک فارسی و انجام تصحیحات لازم، برای کار وسیع آماده شدند. مدارک گردآوری شده پس از آماده
سازی و شماره گذاری با استفاده از اصطلاحنامه های زیر نمایه سازی شدند:
1.Thesaurus of water resources terms،
2.TEST (Thesaurus of Engineering and Scientific Terms)،
3.Ei Thesaurus،
4.SPINES Thesaurus،
5.Thesaurus of Law.
کلیدواژه های انتخابی که در اصطلاحنامه های مذکور موجود نبودند با فرهنگها و واژگان های زمین شناسی، فنی و مهندسی، کشاورزی، محیط زیست، حقوق، جامعه شناسی و جز اینها کنترل شدند.
در این بانک اطلاعاتی اصل مدارک به زبانهای فارسی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی و توصیفگرها به دو زبان فارسی و انگلیسی است. مدارکی که دارای چکیده بودند، چکیده آنها عیناً به ماشین منتقل شدند.
اطلاعات منتقل شده به کاربرگه ها سپس با فرمت IRANMARC معین و استفاده از نرم افزار CDS/ISIS به ماشین داده شده است. در حال حاضر کارهای اطلاعاتی مربوط به 7000 مدرک به اتمام رسیده و در پایان طرح، 10000 رکورد و اطلاع ذخیره و بازیابی میشوند که پس از انجام تصحیحات لازم و هماهنگی توصیفگرها و ایجاد ارتباط بین ارجاعات به چاپ مجموعه های 1000 تایی از اطلاعات آب اقدام میشود.
نتایجی که از این بانک اطلاعاتی حاصل میشود به قرار زیر است:
1. امور آب وزارت نیرو، و کلیه سازمانهای پژوهشی و دانشگاه های کشور با استفاده از این بانک اطلاعاتی میتوانند از دوباره کاریهای تحقیقاتی ممانعت به عمل آورند.
2. اطلاعات آن میتواند مورد استفاده در برنامه ریزی آب کشور قرار گیرد و چنانچه کلیه مدارک موجود گردآوری شوند و به زور برسند، میتوان آنها را به مجموعه ها و زیر مجموعه های موضوعی زیر دسته بندی کرد:
الف – سدسازی: شامل بخشهای مطالعات منابع آب و کنترل سیلابه، آنالیز سازه های هیدرولیک، سدهای بتنی، سدهای خاکی، ژئوتکنیک، زمین شناسی؛
ب – آب و فاضلاب: شامل آبهای سطحی، آبهای زیرزمینی، آبرسانی،...؛
پ – آبیاری و زهکشی: شامل بخشهای آبیاری و زهکشی، کشاورزی، سدهای انحرافی؛
ت – حفاظت خاک و آب و آبخیزداری: شامل بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک،...؛
ث – جنبه های مختلف زیستمحیطی آب: شامل بخشهای محیط زیست انسانی، محیط زیست طبیعی و ارزیابی اثرات زیست محیطی؛
ج – جمعیت: شامل مطالعات مربوط به جمعیت شهرها و روستاهای کشور،...؛
چ – هواشناسی: شامل مطالعات مربوط به باران، برف، درجه حرارت محیط،...
در اینجا لازم ا ست به شرح مختصری درباره مدارک مربوط به موضوعات فوق اشاره شود.
الف – سدسازی
سدها ساختمانهای عظیم بشر ساخت میباشند که به دلیل پیچیدگی و دخالت پارامترهای فیزیکی، ژئومکانیکی، هیدرولوژیکی، سازهای، و فرسودگی مصالح به سرمایه گذاری سنگینی نیاز دارند. بعلاوه، سدسازی نیاز به تحقیقات قبلی، و پس از ساخت نیز به جهت نگهداری احتیاج به بازرسی ادواری و مستمر فنی دارد که در تمام این مراحل داشتن اطلاعات دقیق، صحیح و کامل مورد نیاز است.
یکی از پارامترهایی که در پروژه های سدسازی در ایران باید به آن توجه داشت، سدهای واقع در مناطقی است که از سنگ
های انحلال پذیر(3) بخصوص سنگ آهک تشکیل شدهاند و با توجه به پایداری و دوام پذیری این گونه پروژه ها از دیدگاه اقتصادی و هزینه های گزافی که دارند، عدم توجه به وضعیت زمینشناختی منطقه و ویژگیهای فنی و مهندسی مشکلاتی به بار خواهد آورد. بررسی زمین شناختی قسمتهای جنوب و جنوب غربی (7)“ (8)“ (16) ایران نشان داده که لایه های زمین را در این مناطق سنگهای کربنه تشکیل دادهاند که موجب تشکیل مناطق کارستی شده است. داشتن اطلاعات و مدارک لازم در پروژهای سدسازی بخصوص در این مناطق که 06/0 درصد مساحت کل کشور است از اولویت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت در این پروژه ها داشتن شناخت از وضعیت زمینشناختی، خواص فیزیکی، مکانیکی، شیمیایی (17)، (24) سنگها از ضروریات است.
یکی دیگر از پارامترهای مهم در پروژه های سدسازی، زلزله(26) است. با توجه به این که سرزمین ایران پوستهای چین خورده است که در آن شکستگیها و گسلهای فراوانی دیده میشود، مدارک مربوط به مطالعات زمینشناختی و زلزله شناختی در تأسیسات آبی بخصوص سدها نقش مهمی را ایفا مینماید؛ بخصوص که زلزله ها از عوامل اصلی رسوبگذاری در پشت سدها(2) است. بعلاوه به عناوینی از پایان نامه ها برخورد شد که علل رسوبگذاری در پشت بعضی از سدهای ایران (4)،(14)،(30) و نحوه رسوبزدایی (13)، (23) را مورد بررسی قرار داده بودند که به مجموعه این بانک افزوده شد.
از نظر جغرافیایی، نیمی از مساحت ایران مناطق کوهستانی، و حدوداً یک چهارم کل کشور دارای شیب بیش از 15 درجه است. این وضعیت، وقوع زلزله های کوچک و بزرگ، همچنین وجود گسله ها و وقوع بارندگی در این مناطق، پدیدهای را به وجود آورده است که موجب حرکت مواد در دامنه ها (زمین لغزش) (29) میشود. بدین لحاظ کلیه مدارک مؤسسه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله که یکی از واحدهای تابعه وزارت فرهنگ و آموزش عالی میباشد و در سال 1368 تأسیس شده مورد بررس قرار گرفت و به گردآوری و آماده سازی مدارک آن اقدام شد.
در این ارتباط از مجموعه های انتشاراتی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، اداره کل مسکن و شهرسازی، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان زمینشناسی و سازمان نقشهبرداری نیز در این بانک اطلاعاتی استفاده شده است.
ب – آب و فاضلاب
در این مبحث در بین پایان نامه ه، مقالات سمیناره، گزارشهای تحقیقاتی، و مقالات علمی مجلات به عناوین فراوانی برخورد شد که درباره آبهای سطحی (رودخانه ها و چشمه ها و ...) آبهای زیرزمینی (شامل چاه ها و قناتها و ...) و نوسانات سطح این آبها بود. همینطور وضعیت کیفی آب مشروب برخی از شهرها و روستاها بررسی شده بود. در مبحث فاضلاب به عناوینی درباره چگونگی استفاده از فاضلابها (20)، بررسیهایی بر روی مقدار فلزات سنگین یا سموم حاصل از پساب و فاضلاب (28) صنایع و تغییراتی که آنها بر خواص شیمیایی آبهای سطحی و زیرزمینی (5)، (11)، (12) ایجاد مینمایند، یا عناوینی که در جهت بهبود کیفیت آب نوشته شدهاند برخورد شد. نتایج بسیاری از بررسیها کاربردی است. به عنوان مثال موضوعی یکی از این مدارک ”بررسی و مقایسه میزان آب شستگی (Scour) اطراف آبشکن (Groin)های باز با استفاده از مدل هیدرولیکی (19) است و پژوهشگر به این نتیجه رسیده که به منظور ممانعت از فرسایش سواحل ایران، استفاده از آبشکنهای باز مناسبتر از نوع بسته آن است و تأکید مینماید که این سازه ها در ارتباط با فرسایش سواحل تاکنون در ایران طراحی و اجرا نشده است. با یک بررسی اجمالی از مدارک گردآوری شده در موضوع آب و فاضلاب، برناکامل بودن تحقیقات و این که اکثر تحقیقات انجام شده به صورت پراکنده بوده و بدون استفاده از نتایج آن رها شده
اند و به این که هیچ انسجام و هماهنگی بین آنها برقرار نیست پی می بریم.
پ- آبیاری و زهکشی
در مبحث آبیاری,عناوین کار شده شامل تحقیقاتی است درباره روشهای مختلف آبیاری و مقایسه آنها با روشهای آبیاری سنتی (27) در ایران، چگونگی استفاده از آبهای شور و لب شور (21)، ایجاد سدهای مخزنی برای تعدیل شوری آب، بررسی علل شوری آب بعضی از رودخانه ه، و بررسی اثر رژیمهای مختلف آبیاری گیاهان. در این رابطه مقدار آب آبیاری، راندمان مصرف آب و نیاز آبی گیاه (تبخیر و تعریق حقیقی)، و ایجاد پتانسیل آب و خاک بررسی شده است. احداث شبکه های آبیاری و زهکشی، و روشهای مختلف استفاده از آب های شور در آبیاری مورد مطالعه قرار گرفته است.
ت – حفاظت خاک، آب و آبخیزداری
در این ارتباط مطالعات وسیعی در مؤسسه تحقیقات خاک و آب وزارت کشاورزی انجام شده و خاکهای نقاط مختلف کشور به صورت اجمالی، تفصیلی و نیمه تفصیلی بررسی شده که سعی گردید کلیه مطالعات مرتبط با موضوع آب و خاک در این ارتباط با کنترل سیلاب و مهار آن، فرسایش خاک (22) و آب شستگی و همچنین مطالعات زمین شناختی در ارتباط با تغذیه مصنوعی، و استفاده از آبهای شور کویرهای ایران برخورد شد که این نوع مدارک نیز گردآوری شدند.
ث – جنبه های مختلف زیستی محیطی آب
در بین مدارک گردآوری شده، عناوین متعدد دال بر بررسی وضع بهداشتی آبهای سطحی و زیرزمینی است. بررسی غلظت ترکیبات ازته، کلروره، آرسنیک و ترکیبات سمی در آبهای زیرزمینی، و بررسیهایی درآبهای زیرزمینی، و بررسیهایی درباره آب رودخانه های مختلف ایران از نظر بهداشتی یا آب لولهکشی برخی از شهرهای ایران از نظر فیزیکی، شیمیایی، باکتریولوژیکی و انگلی (1) مشاهده شد.
مطالعاتی هم صورت گرفته که نشاندهنده آلودگی آب چشمه های آب معدنی و آب های گرم است که این دسته نیز گردآوری شدند. بررسی مقدماتی کلیه این مطالعات دال بر پراکنده و ناکامل بودن آنها است.
ج ـ جمعیت
آب و جمعیت لازم و ملزوم یکدیگرند؛ بدین لحاظ در توسعه شهرها بررسی وضعیت جغرافیایی، میزان آبهای سطحی و زیرزمینی، و جمعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدین جهت از ابتدای طرح، کلیه بررسیهایی که در این باره انجام شده در مد نظر بوده و به گردآوری مدارک آن اقدام شده است. بدین لحاظ آب مورد نیاز جمعیت شهره، واگذاری انشعاب، واگذاری اشتراک فاضلاب، لوله گذاری آب، لوله گذاری فاضلاب و فروش آب در این مبحث مطرح است. بررسی های مربوط به کیفیت آب از نظر بهداشتی، فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، انگلی و علل آلودگی، (18) همچنین بررسیهای مربوط به مواد مورد نیاز جمعیت در آب مصرفی، مانند ید و فلوئور (15)، (10) و روشهای انداز هگیری و تنظیم مقدار این عناصر مفید گردآوری شده است.
چ- هواشناسی
واقع شدن ایران بر روی کمربند خشک جهانی موجب شده که رژیمهای بارندگی آن از ویژگی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
عنوان:طراحی خطوط انتقال و پمپاژ
طراحی خطوط انتقال و ایستگاههای پمپاژ مربوط به پروژه آبرسانی به شهر گناباد
چکیده:
طرح آبرسانی گناباد به هدف تامین آب شرب شهر گناباد وبرخی از روستاهای اطراف شهر ، صورت پذیرفته است به گونه ای که آب به صورت مستمر و با کیفیت مطلوب و فشار مناسب در اختیار شهروندان قرار گرفته و توجیه اقتصادی داشته باشد.
قسمتی از طرح که به عنوان پروژه تخصصی اینجانب تعریف شده است ، طراحی خطوط انتقال و ایستگاههای پمپاژ به منظور انتقال آب از منطقه چاه گچی ( چهار حلقه چاه اکتشافی ) به ایستگاه پمپاژ موجود در سیدآباد میباشد.
عنوان:طراحی خطوط انتقال و پمپاژ
طراحی خطوط انتقال و ایستگاههای پمپاژ مربوط به پروژه آبرسانی به شهر گناباد
چکیده:
طرح آبرسانی گناباد به هدف تامین آب شرب شهر گناباد وبرخی از روستاهای اطراف شهر ، صورت پذیرفته است به گونه ای که آب به صورت مستمر و با کیفیت مطلوب و فشار مناسب در اختیار شهروندان قرار گرفته و توجیه اقتصادی داشته باشد.
قسمتی از طرح که به عنوان پروژه تخصصی اینجانب تعریف شده است ، طراحی خطوط انتقال و ایستگاههای پمپاژ به منظور انتقال آب از منطقه چاه گچی ( چهار حلقه چاه اکتشافی ) به ایستگاه پمپاژ موجود در سیدآباد میباشد.
عنوان:طراحی خطوط انتقال و پمپاژ
مقدمه:
به طور کلی برای تامین آب مصرفی هر منطقه ، به انتقال آب از نزدیکی منبع آب تا نزدیکی آن منطقه احتیاج است. در طرح آبرسانی به شهر گناباد نیز همانند بسیاری از پروژه های انجام شده دیگر ، آب باید از منطقه چاه گچی ( که شامل چهار حلقه چاه اکتشافی است) به نزدیکی شهر گناباد منتقل شود.
برای انجام این کار احتیاج به اطلاعاتی در مورد کلیات طرح از جمله طول دوره طرح ، جمعیت و نیاز آبی تا پایان دوره طرح و بررسی منابع آب و امکانات آبرسانی موجود داریم که در فصل اول گنجانده شده اند.
اطلاعات موجود راجع به مسیر خط انتقال و توپوگرافی منطقه در فصل دوم آورده شده است.
برای انجام پروژه لازم است شناختی کلی راجع به جنس لوله ها و فاکتور های مهم در انتخاب آنها داشته باشیم. به همین دلیل فصل سوم را ، به شرح کلیاتی راجع به انواع لوله و مسائل مربوط به آنها اختصاص داده ایم. در ادامه در فصل چهارم به انجام محاسبات و طراحی خطوط انتقال و ایستگاههای پمپاژ پرداخته ایم.
بحث و نتیجه گیری نهائی در فصل پنجم به بررسی مقادیر فشار در حالت دائمیکار و فشارهای اضافی ناشی از ضربه قوچ میپردازد.
عنوان:طراحی خطوط انتقال و پمپاژ
فصل اول: کلیات
1-1کلیات طرح:
تاسیسات آبرسانی شهری معمولا برای سالهای آینده طراحی میگردند. به طور کلی مقدار آب مورد نیاز در آینده نسبت به زمان تهیه طرح افزایش مییابد. این افزایش ناشی از افزایش سطح بهداشت عمومیمیباشد. لذا برای اینکه شبکه های توزیع بتوانند مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند، ضرورت دارد که در ابتدا پیش بینی های لازم برای توسعه آینده به عمل آید.
تعیین سال مقصد طراحی به نوعی که جوابگوی نیاز آینده بوده و از طرفی هزینه زیادی را تحمل ننموده و توجیه اقتصادی داشته باشد، مسئله ای است که در انتخاب سال مقصد موثر است.
با توجه به عمر تجهیزات سال مناسب برای طرح شبکه توزیع را 30 سال در نظر میگیریم. از طرفی با توجه به هزینه های زیاد تا سال مذکور و همچنین به منظور استفاده بیشتر از تاسیسات موجود آبرسانی در شهر گناباد، امکان تلفیق این تاسیسات به طرح نیز در نظر گرفته شده است.
شبکه توزیع بر اساس نیاز حداکثر ساعتی در روزهای گرم سال ، برای جمعیت تحت پوشش در سال مورد نظر ، محاسبه خواهد شد.
1-2 جمعیت و نیاز آبی :
1-2-1 جمعیت:
با توجه به آمار سر شماری سالهای گذشته و با انتخاب فرضیات مناسب با شرایط جغرافیائی ، اقتصادی و اجتماعی ، نرخ رشد جمعیت تعیین و جمعیت سالهای آتی محاسبه گردیده و در جدول( 1-1) آورده شده است.
جدول 1-1 : جمعیت آتی گناباد، بیدخت و حاشیه خط انتقال
نام و سال
1373
1377
1382
1387
1392
1397
1400
گناباد *
27100
30643
50844
59353
76437
80142
87440
شهر بیدخت
5430
5900
6546
7325
8140
9045
9637
روستاهای حاشیه خط انتقال
10400
11170
12210
13350
14600
15960
16840
جمع
42930
477130
69598
80028
99177
105147
113917
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
22
به نام خدا
مروری بر
روشهای تامین مالی پروژهها
عنوان درس: مدیریت طرحهای توسعه
1. مقدمه
نقش سرمایه به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و توصعهی اقتصادی پذیرفته شده است. یکی از مسائل مهم مرتبط با تشکیل سرمایه و سرمایهگذاری،"تامین مالی" آن است و نقش دولت در این تامین و تشکیل سرمایه بسیار مهم تلقی میشود. دولتها پیشبرد و توصعهی نظام اقتصادی کشورهای خود را به عنوان هدفهای رسما اعلام شده قبول کردهاند و بودجه(سرمایه)، یکی از مهمترین ابزارهای اعمال سیاستهای اقتصادی آنان است. این نقش دولتها پیوسته در چارچوب سرمایهگذاری در امکانات و تسهیلات زیربنایی، امکانات تولیدی، تحقیق و توسعه
2
ی تکنولوژی و ارایه خدمات گوناگون تجلی مییابد.
راهکارهای ایجاد رشد و توسعه اقتصادی، عمما شناخته شده است و میتوان گفت فراهمسازی و اجرای پروژههای بزرگ زیربنایی و توسعهای توسط دولت، سریعترین راه و مناسبترین روش برای دستیابی به توسعه اقتصادی میباشد؟ اما سوال دیگری نیز باید در این راستا جواب داده شود و آن سوال این است که دولت، چگونه، از چه "منابعی" و به چه "راههایی" میتواند سرمایه مالی مورد نیاز جهت انجام سرمایهگذاری جهت توسعه را فراهم نماید؟
1.1. تعریف منابع مالی
"تامین مالی" به آن بخش از دانش مالی اطلاق میشود که روشهای مختلف را جهت جذب نقدینگی با بهترین ساختار و کمترین هزینه سرمایه، ابداع یا مورد بررسی قرار میدهد.
2. انواع تقسیمبندیهای منابع تامین مالی
2.1. منابع تامین مالی داخلی و خارجی
تقسیمبندیهای ارائه شده برای روشهای تامین منابع مالی بسیار گوناگون و متنوع است? اما واقعیت این است که برای تامین سرمایه مورد نیاز دولت برای انجام پروژه
4
های توسعهای و زیربنایی، دو راه عمده و اصلی متصور است که این دو راه عبارتند از:
منابع تامین مالی داخلی
منابع تامین مالی خارجی(بینالمللی)
2.1.1. منابع تامین مالی داخلی
منظور از منابع داخلی تامین سرمایه جهت توسعهی اقتصادی، منابع مالی گوناگونی است که از داخل کشور تامین میشوند. در مراجع و کتب مختلف اقتصادی، مصادیق مختلفی برای منابع تامین مالی داخلی نام برده شدهاست که عمدهترین آنها عبارتند از :
درآمدهای دولت (مالیاتها، سرمایهگذاری در صنایع داخلی، درآمدهای صادرات)
بخش خصوصی (حقیقی یا حقوقی? استقراض یا سرمایهگذاری)
فروش اوراق قرضه (مشارکت) در بازارهای داخلی
2.1.2. منابع تامین مالی خارجی
بر خلاف منابع داخلی، منابع خارجی تامین سرمایه به منابعی اطلاق میشود که از خارج کشور تعهد و تامین میگردند. به عبارتی دیگر منظور از منابع خارجی، استفاده از امکانات مالی است که متعلق به ما نبوده و در اختیار دولت یا بخش خصوصی کشورهای دیگر میباشد. انتخاب منابع داخلی یا خارجی با توانمندیهای مالی و اقتصادی کشور و نیز میزان سرمایهبری اجرای پروژه ارتباط مستقیم دارد؛ بدین معنی که در صورت پایین بودن درآمدهای مالی کشور و سرمایه
4
بری بالای پروژه، معمولا امکان تامین منابع لازم از داخل امکانپذیر نبوده و کشور مجبور به استفاده از سرمایه خارجی میشود.
گستردگی منابع تامین مالی خارجی و روشهای تامین منابع مالی خارجی بسیار بیشتر از منابع داخلی است؛ اما در کل میتوان منابع تامین مالی خارجی را به سه دسته زیر تقسیم نمود :
دولتهای خارجی
موسسات بینالمللی (نظیر بانک جهانی، صندوق بینالمللی پول، موسسه مالی بینالمللی و ...)
بخش خصوصی خارجی (مثل شرکتهای سرمایهگذاری، پیمانکاری، فروشندگان تجهیزات و ...
2.2. تامین منابع مالی عمومی و خصوصی
نوع دیگری از تقسیمبندی که میتوان برای منابع تامین مالی پروژههای توصعهای در نظر گرفت، با توجه به مشارکت یا عدم مشارکت بخش خصوصی در این امر میباشد. بر این اساس میتوان منابع تامین مالی پروژهها را به سه دسته زیر تقسیم نمود :
تامین مالی از طریق بخش عمومی (دولتی)
تامین مالی از طریق بخش خصوصی
تامین مالی از طریق مشارکت بخش عمومی و خصوصی
2.2.1. تامین مالی از طریق بخش عمومی
در صورت استفاده از منابع دولتی (عمومی) در تامین مالی، این منابع عموما از دو طریق زیر تامین میشوند :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
ملاقات با مشتری
مقدمه
قبل از طراحی یک پروژه مسکونی طراح باید چند کار مقدماتی را انجام دهد که هر کدام شامل جمع آوری سازماندهی و ارزیابی اطلاعاتی است که اساس مراحل بعدی طراحی را تشکیل می دهند. ملاقات و گفتگو با مشتریان معمولا اولین کار در مرحله تحقیق و آماده سازی بوده که در این فصل به تفصیل پیرامون آن بحث می نماییم.
دیگر اعمال مقدماتی بیشتر مربوط به خود محل بوده و عبارتند از :
بدست آوردن ابعاد و اندازه های مکان مورد نظر
؟؟؟؟؟ bare sheet و نقشه پایه با مقیاس مشخص
ارزیابی و تحلیل مکان و بالاخره
نوشتن برنامه طرح که جملگی در فصول 6 و 7 ارائه خواهد شد.
ملاقات و گفتگو با مشتریان گام مهمی است چون زمینه تضمین مراحل طراحی را فراهم می کند. در این جاست که طراح با اطلاعات لازم در مورد خواسته ها و نیازهای مشتریان در مورد مکان طراحی آشنا می شود. چنانچه این ملاقاتها به درستی انجام شود نحوه تعامل بین طراح و مشتریان را در اداه مراحل طراحی مشخص خواهد شد. برخورد صادقانه و شفاف هر یک از دوطرف جهت اعتماد سازی و احترام متقابل بین آنها بسیار مهم است. در این فصل راهکارهای شروع مثبت و سازنده پروژه که شامل آگاهی در مورد طراح اولین تماس با مشتری ملاقات با مشتریها و تنظیم یک پیش طرح حاوی خدمات طراحی است، ارائه می گردد. تمام این موضوعات و اعمال اساس تعامل حرفه ای و لذت بخش بین طراح و مشتریان می باشد.
آشنایی با طراح
راههای احتمالی زیادی برای آشنایی ابتدایی مشتریان با طراح وجود دارند که معمولا با کسب آگاهی اولیه پیرامون طراحی و اطلاعات شغلی اساسی در مورد طراحی (حقیقی) و یا شرکت طراحی (حقوقی) مربوطه شروع می شود. این فرآیند آشنایی باید آنقدر برای مشتری بالقوه آسان و جالب توجه باشد تا وی را وادار به پیگیری از طریق تلفن یا حضور در دفتر کار طراح بنماید. مشتریان از راههای مختلفی می توانند با شرکت طراحی آشنا شوند که اهم آنها عبارتند از: تبلیغات، بروشور، وب سایت، تابلوی محل کار و بالاخره تبلیغ کلامی. از این رو طراحی باید از راههای مختلف جهت ارتباط با مشتریان
استفاده نماید به گونه ای که نگاه و فکر آنها را جهت پیگیری خدمات طراحی جلب نماید. تبلیغات مالکین منازل می توانند از طریق تبلیغات موجود در روزنامه ها، مجلات محلی یا برنامه های رویدادهای ورزشی یا موسیقی یا از طرق تلویزیون و رادیوی محلی بایک شرکت طراحی آشنا شوند.
اندازه و محتوای این گونه تبلیغات کوتاه و مختصر بوده به طوری که با چند کلمه و تصویر جذاب توجه مشتری را به خود جلب می نمایند. باید این تصاویر تبلیغاتی خیلی جالب باشند چون اولین چیزی هست که نگاه مشتری به آن افتاده و دیگر اینکه آنها می توانند تا حد زیادی بیانگر احساس و سبک کار طراح باشند. در هر موقع ممکن؛ بهتر است یک طراح گرافیک حرفه ای یا شرکت تولیدی را برای تولید یک آگهی مناسب برای این منظور استخدام نمود. آگهی و تبلیغات علیرغم پر هزینه بودن آن در بعضی موارد توانایی جلب نگاه مشتریان زیادی را دارد.
بروشور: دفترچه یا جزوه ای است که حاوی اطلاعات مهم یا تبلیغاتی در مورد چیزی است و ؟؟؟؟ مفیدی برای شرکتهای طراحی است که می تواند از طریق پست یا تحویل مستقیم به مشتریان در اختیار آنها قرار گیرد. در این دفترچه علاوه بر درج اطلاعات مهم تبلیغاتی فلسفه طراحی، فرآیندی و تعرفه هزینه های مربوطه نیز درج می گردد تصویر 1-5 البته ظاهر و طرح بندی بروشور در برقراری ارتباطی موثر و ایجاد انگیزه در مشتری بسیار مهم می باشد.
وب سایت: در عصر الکترونیک شبکه اطلاعاتی اینترنتی لازم شغلی بدل شده است هر وب سایتی در اصل یک نسخه دیجیتالی از یک بروشور است.
با:
از مزایای اضافی وب سایت به روز بودن و پیوند های متعدد هر سایت و در نتیجه امکان دسترسی به اطلاعات بیشتر را نام برد.
تصویر 1-5 نمونه ای از بروشور یک شرکت
تابلوی محل کار: روش موثر جهت جلب مشتریان نصب تابلوهای کوچک و در عین حال جذاب در محل کار است.
تبلیغ کلامی: در نهایت یکی از بهترین راههای اطلاع رسانی و آشنایی مشتریان با حرفه طراحی و یا هر حرفه دیگر شنیدن تجربیات مشتریان قبلی و کسانی است که با طراح به نوعی برخورد داشته یا کار کرده اند. شاید بهترین شکل آگهی رسانی داشتن مشتریان قبلی باشد که ؟؟؟؟؟ مثبت کارتان را به دوستان یا آشنایان خود بازگو می نمایند. بنابرانی کامل کردن کیفیت کار و حفظ روابط مستمر با مشتریان سابق برای یک طراح بسیار مهم است. ملاقات طی تعطیلات سالانه یا ارسال جدید ترین کارها برای مشتریان سابق می تواند آنها را در جریان وضعیت شغل حرفه ای قرار داده و احساس نمایند که هنوز برای شما ارزش دارند.
تصویر 2-5 شبکه اینترنت بهترین مکان برای ارتباط با عامه مردم است.
اطلاعات بدست آمده
روشهای قبلی ارتباطی با مردم از جمله راههای انتخابی آگاهی رسانی مشتریان در مورد طراح یا شرکت طراحی است. با این اشکال متنوع ارتباطی و نیز با تهیه اطلاعات اساسی در مورد طرح یا شرک طراحی همچون خدمات قابل دسترس علت و فلسفه طراحی فرآیند طراحی و تعرفه هزینه های می تون علاقه و انگیزه مشتریان بالقوه را بر انگیخت میزان معرفی و ارائه این اطلاعات تا حد زیادی بسته به وسایل ارتباطی مورد استفاده مخاطب مورد نظر زمان و مکان قابل استفاده و در نهایت مقدار بودجه تخصیص یافته تغیر می نماید. آگهی و تابلوی محل کار کمترین و بروشور و وب سایت ها بیشترین فرصت را جهت اطلاع رسانی در اختیار طراح یا شخصی که می خواهد کارش را به بازار معرفی نماید قرار می دهند.
خدمات قابل دسترس: آگهی، بروشور، وب سایت، تماماً بایستی نوع و نحوهخ دمات ارائه شده توسط شرکت طراحی یا طراح را به اطلاع مشتریان بلقوه برساند. اهم این اطلاعات عبارتند از: طراحی، ساخت که در ارتباط با سازه هایی چون تارس، دک و حفاظهاست. کاشت (درمورد گیاهان) و مراقبت و نگهداری (درمورد مراقبت مستمر منظره و محوطه بعد از ساخت و کاشت گیاهان در آن) می باشد. مشتریان بالقوه بایستی بدانند که شرکت طراح تا چه اندازه قادر به پوشش این خدمات گسترده ومتنوع است چون از این دیدگاه قوت و ضعف بسیاری از شرکتها شناخته می شود.
یک شرکت طراح منازل مسکونی را که کلیه خدمات طراحی، ساخت، کاشت گیاهان و مراقبت و نگهداری را با هم انجام می دهد شرکت طراح و سازنده یا تمام خدماتی می نامند. مزیتی که چنین شرکتی دارد اینست که می تواند یک بسته هماهنگ خدماتی را به مشتریان خود عرضه نماید و از این رهگذر جریان ملایمتر و خالی از کشمکش و افت و خیزی را از هر مرحله به مرحله بعدی ایجاد نماید. شرکتهای دیگر تنها خدمات طراحی را به عهده گرفته و سپس با پیمانکاران منظره دیگر برای اجرای مراحل دیگر وارد عمل می شوند. کیفیت کار چنین شرکتهایی معمولا عالی است چون از پرداختن به مسائل دیگر همچون ارزیابی گیاهان یا دیگر مصالح ساختمانی ؟؟؟ بوده و وقت خود را روی پیدا کردن طرحهای تازه و تزریق خلاقیت روی کارهای خدو می نمایند. بنابراین هر شرکت باید سابقه و قابلیتهای حرفه ای خود را به مشتری مطرح نماید تا آنها خود انتخاب کننده نوع شرکت تخصصی یا تمام خدماتی باشند.
فلسفه طراحی: مشتریان همچنین بایستی با فلسفه طراحی طراح یا اصول و ارزشهای اساسی که طراحی در پروژه های طراحی خود بکار می برد آشنا شوند. فلسفه های طراحی مفاهیم و احساساتی هستند که همچون زیبا شناسی یا آنچه که باعثص می شود تا طراح خوب شناخته شود درک و شناخت مزایای طرح اهمیت به فضای بیرون ساختمان مباشرت و نظارت زیست محیطی سبک یا سبکهای انتخابی مواد و مصالح انتخابی( گیاهی و ساختمانی) و بالاخره روش برخورد و کار با مشتریان طراح بایستی فلسفه طراحی طراحانی را پیدا نمایند که فلسفه های طراحی آنها با طرز فکر و باورها و ارزشهای شخصی آنها در مورد طراحی منظره هماهنگی داشته باشد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
2
مقدمه:
در بیان مفاهیم توسعه، ملاحظه شد که همواره در توسعه، تحول مییابد جزء ذاتی باشد و همانطوریکه تحول جنبه مادی و فیزیکی را دربرمیگیرد جنبه معنوی و انسانی را نیز دارد. لذا هدفهای مشخص اصلی برنامههای توسعه مییابد محور قرار دادن ابعاد انسانی بشر و ارتقاء کیفیت این جنبهها باشد. بنابراین توجه به جنس مونث نه به عنوان نیمی از نیروی کار بلکه به عنوان نیمی از جمعیت و انسانهایی که مستحق توجه بیشتر میباشند میبایست مد نظر برنامههای توسعه باشد.
در این راستا ؟ زن و توسعه از دهههای بعد از 1960 وارد ادبیات توسعه گردید و در انی میان بخشی از این رسالت بر دوش جغرافیای انسانی که قطب مهم و کار آمد مطالعات انرا ـ انسان تشکیل میدهد قرار گرفت.
مساله اساسی که در ابتدای تحقیق مد نظر بوده است تأکید براین نکته داشته که زنان دارای نقش چندگانهای در خانواده و جامعه میباشند، لیکن نقش تولیدی زنان روستایی بصورتی پنهان به انجام رسید دکتر تجلی اقتصادی و حتی اجتماعی یافته است. همچون از آنجائیکه بنیان اقتنصادی قریب به اتفاق روستاهای کشور، کشاورزی و فعالیتهای وابسته بدان میباشد، بهرهگیری از نیروی کار زنان عمدتاً در امور حاشیهای، پرزحمت و بعضاً طاقت فرساست. اما در عین حال کار زنان نقشی اساسی در ممانعت از سقوط خانوار روستایی در فقر مطلق دارد.
اصولاً امر اشتغال در جامعه روستایی بسیار پیچیده است و وضوح و روشنی که در اکثر بخشهای شهری یافت میگردد در آنجا دیده نمیشود. این وضعیت در رابطه با زنان روستایی از شدن بیشتری برخوردار است خصوصاً این امر زمانی روشن میگردد که توجه داشته باشیم فعالیت زنان روشتایی بیش از مردان تحت تأثیر شرایط و عوامل گوناگون اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی و اکولوژیکی است علاوه بر این در خلال پژوهش روشن شد که کار کشاورزی از نظر زن روستایی منطقه تالش دارای پایینترین ارزش و منزلت بوده و عمدتاً به جهت الزامات اقتصادی بدان پرداختهاند و به محض بر طرف شدن نیازهای اقتصادی خانواده از نیروی کار کشاورزی خارج میشدهاند از سوی دیگر زنان مورد نظر عمدتاً ترجیح میدادند که در زمین مزروعی خانواده کار میکنند و تنها تعداد کمی کار مزدی را مرجع میدانستند. این امر بیانگر وجود زمینههای گرایش به خود اشتغالی برای زنان روستایی میباشد.
1
2
1
3
پیشنهادات:
آموزش زنان = آموزش جامعه
با توجه به بررسیهای انجام شده نکات زیر برای بهبود وضعیت موجود منطقه پیشنهاد میگردد:
ـ بیمه و تأمین آینده زنان روستایی؛ به رغم فعهالیتهای کشاورزی زنان، آنان همواره به عنوان خانهدار شناخته میشوند و از مزایای بیمه بازنشستگی، بیمه درمان و غیر محرومند.
ـ تأمین اعتبار و نهادههای کشاورزی؛ به علت مالکیت محدود زنان روستایی در خصوص زمین، امکان دسترسی به اعتبارات و نهادهها برای زنان مشکل است.
ـ تدوین قوانین حمایت از حقوق زنان روستایی؛ هر گونه برنامهای برای دفاع از حقوق زنان روستایی باید مبتنی بر پشتبانی قانونی باشد. لازم است در صورت لزوم قوانین مربوط به این امر تصویب شود.
ـ ایجاد اشتغال مناسب برای زنان کشاورز؛ از آنجا که تنوع شغلی در روستاها کم است و درآمد حاصل از آن نیز اندک است، ضرورت دارد که صنایع دستی و صنایع غذایی در روستاها جهت اشتغال زایی ایجاد گسترش داده شود.
ـ توزیع عادلانه امکانات؛ موقیعت زنان به گونهای است که هر نوع امکانات اعطائی به روستاها بیشتر نصیب مردان میشود تا زنان. ضروری است که با اندیشیدن تمهیداتی نسبت به تبعیض اقدام شود.
ـ تواناسازی زنان روستایی برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتاباطات به منظور بهبود معاش و وضعیت خانواده و محیط پیرامونشان و تقویت صدای آنان در سطح ملی و محلی.
1
5
فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از جدید و سنتی میتواند زنان کشاورز را در امور مدیریت مزرعه از هنگام تصمیمگیری برای کاشت محصولات تابرداشت، عرضه و بازاریابی محصولات هدایت و راهنمای کند.
بر این اساس دختران در زنان روستایی با توجه با توجه به نقشهای جنسیتی خود نظیر عامل تولید، مدیر منزل، تصمیمگیر و تصمیم ساز و عضو مؤثر در پیکره اجتماع به اطلاعاتی درباره اعتبارات، نهادههای کشاورزی، فنون و عملیات کشاورزی ، بهداشت و محیط زیست نیاز دارند.
ـ تلاش برای تقسیم منصفانه وظایف خانگی بین اعضای خانوادههای روستایی.
ـ ارتقای فرهنگ و آگاهیهای عمومی جامعه روستایی، در زمینه نیاز و مسائل زنان و تأکید بر اصلاح باورهای نادرست.
ـ سواد آموزی زنان به عنوان اهرمی قوی برای رشد معیارهای زندگی و گسترش مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی اقتصادی، فرهنگی و … محسوب میشود.
ـ تلاش در تغییر و اصلاح آمارنامهها و تعریف شغل و معیارهای تمیز شغل خانگی و مشاغل بیرونی و وارد کردن زنان روستایی و اشتغالات آنها در عرصه شغل.
بها دادن بیش از پیش به کار آنها.
خط مشیها و استراتژیهای زیر برای حفاظت محیط زیست پیشنهاد میگردد.
ـ افزایش نرخ با سوادی از طریق اجرای برنامههای سواد آموزی.
ـ اقدام عاجل در مورد تأمین امکانات آموزشی برای زنان به خصوص آموزشهای زیست محیطی، بهداشتی، کشاورزی و آموزشهای پایه و تلاش در جهت رفع تبعیض موجود همان زنان و مردان در زمینه برخورداری از امکانات آموزشی.