هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

هزار فایل: دانلود نمونه سوالات استخدامی

دانلود فایل, مقاله, مقالات, آموزش, تحقیق, پروژه, پایان نامه,پروپوزال, مرجع, کتاب, منابع, پاورپوینت, ورد, اکسل, پی دی اف,نمونه سوالات استخدامی,خرید کتاب,جزوه آموزشی ,,استخدامی,سوالات استخدامی,پایان نامه,خرید سوال

تحقیق پیدایش شیعه 32ص

تحقیق پیدایش شیعه 32ص

تحقیق-پیدایش-شیعه-32صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏واژه شناس‏ی
‏اصولاً واژه شیعه به چه معنا است؟به منظور روشن‏تر شدن بحث، ‏بررسی معنای لغوی و اصطلاحاتی این واژه ضرورت دارد: ‏شیعه در لغت ‏کتاب‏هایی ‏چون «القاموس المحیط»1، «تاج العروس»2 «لسان العرب»3 و «النهایة ابن اثیر»4 شیعه را ‏دارای معانی زیر دانسته‏اند:‏1- ‏پیرو و یاور در این کتب آمده است: «شیعة الرجل ‏ای اتباعه و انصار؛5 شیعه فرد یعنی پیروان و یاورانش» در قرآن کریم نیز این واژه در ‏این معنا به کار رفته است ؛ چنان که در داستان حضرت موسی(ع) می‏خوانیم: در فوجد ‏فیها رجلین یقتتلان هذا من شیعته و هذا من عدوه ؛6حضرت موسی(ع) در شهر با دو ‏نفر برخورد کرد که با هم‏ ‏در نزاع بودند یکی از آن‏ها از پیروانش بود و دیگری از‏د‏شمنان اودرباره این‏ ‏معنا توجه به د و نکته ضرورت دارد: ‏
‏الف) لازم نیست ‏شخصی رهبر مثبت باشد؛ برای مثال پیروان خاندان ابو سفیان «شیعه - آل ابی سفیان» ‏خوانده می‏شوند. ‏ب) کار برد این واژه نشان دهنده شدت همبستگی میان پیرو و رهبر ‏است ؛ همبستگی ای که در کاربرد و اژه هایی چون «اتباع»(پیروان) دیده نمی‏شوند.
‏بنابر این، می‏توان چنان نتیجه گرفت نسبت میان واژه‏های شیعه و «تبع» عموم و ‏خصوص مطلق است. یعنی هر شیعه‏ای تبع خوانده می‏شود، ولی هر تبع و پیروی شیعه نیست. ‏این سخن را می‏توان با تعریف راغب اصفهانی از واژه شیعه نیز تأیید کرد؛ زیرا او که
‏2
‏معمولاً به ریشه یابی واژه‏های قرآنی
‏ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‏1‏- ‏القاموس المحیط، ج 3، ص 61 و 62.‏ 2-‏ تاج العروس، ج 5، ص 405
‏3-‏ لسان العرب، ج 7، ص 258.‏ 4-‏ النهایة ابن اثیر، ج 2، ص 246.‏ 5- ‏قصص(آیه): 15.
‏می‏پردازد‏ ‏، این واژه را از خانواده شیاع به ‏معنای انتشار و تقویت، شمرده است و شیعه را کسانی دانسته که انسان به وسیله آن‏ها ‏تقویت می‏شود و انتشار پیدا می‏کند؛6 ‏به عبارت دیگر شیعیان فرد کسانی هستند که ‏از جهت زمان و مکان باعث افزایش گستره وجودی وی می‏گردند.
‏2-‏گروهی که حول ‏محوری خاص اجتماع کرده‏اند؛ «کل قوم اجتمعوا علی امرتهم شیعة» این معنا بر خلاف ‏معنای قبلی، غیر نسبی است؛ در آن نسبت میان پیرو و رهبر دیده نشده است و به هر گروه ‏مستقل دارای مرام گفته می‏شود. آیه شصت و نهم سوره مریم از موارد استعمال قرآنی این ‏معنا به شمار می‏آید: «ثم لننزعن من کلّ شیعة ایهم أشدّ علی الرحمن عتیّا؛7 سپس از ‏میان هر گروه آن را که بر خداوند نافرمان‏تر بود، بیرون می‏کشیم.
‏3- ‏هماهنگ در ‏اهداف اصول و مبانی ‏در این کاربرد، دو شخص که اهداف و اصول و مبانی مشترک ‏دارند، شیعه یکدیگر خوانده می‏شوند؛ گرچه معمولاً شخص متأخر را شیعه شخص متقدم ‏می‏نامند. در کتب واژه‏شناسی به این معنا کم‏تر اشاره شده است، اما می‏توان کاربرد
‏3
‏آن را در قرآن کریم مشاهده کرد. در آیه هشتاد و سوم سوره صافات آمده است: «وان من ‏شیعته لابراهیم... ؛ ابراهیم از شیعیان او(نوح) بود...»‏این آیه حضرت ابراهیم(ع) ‏را از شیعیان حضرت نوح(ع) معرفی می‏کند. با توجه به برخورداری ابراهیم از شریعت ‏مستقل نمی‏توان او را پیرو حضرت نوح(ع) دانست. آن‏ها در اصول و مبانی و اهداف مشترک ‏بودند.
‏جالب آن است که بعضی در این آیه ضمیر «شیعته» را به حضرت ‏ ‏ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ‏ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ6-‏ ‏معجم مفردات الفاظ القرآن، ص 279.‏
‏7-‏ ‏مریم(19): 69.
‏محمد(ص) بر ‏گردانده‏اند. در این صورت معنای آیه چنین می‏شود: حضرت ابراهیم(ع) از شیعیان حضرت ‏محمد(ص) بود8.... با توجه به آن که حضرت ابراهیم(ع) از نظر زمانی پیش از حضرت ‏محمد(ص) می‏زیست، شیعه را در این جا به معنای «منهاج و دین یکسان داشتن» تفسیر کرده ‏و چنین گفته‏اند: «هو(ابراهیم) علی منهاجه [محمد(ص)] و دینه... ‏شیعه در اصطلاح ‏این واژه در میان مسلمانان وابستگی ویژه‏ای با حضرت علی(ع) پیدا کرده است ؛ ‏وابستگی ای که در نوشته‏ای مختلف به شکل‏های مختلف نمود یافته است؛
‏1- ‏شیعه به ‏معنای دوستدار و محبّ حضرت علی(ع) است.
‏5
‏2-‏شیعه یعنی کسی که حضرت علی(ع) را از ‏عثمان برتر می‏داند و در مقابل‏ ‏شیعه علی(ع) شیعه عثمان قرار دارد‏ .
‏3-. ‏شیعه کسی ‏است که حضرت علی(ع) را از عثمان و دو خلیفه نخستین و همه صحابه برتر می‏داند‏ .
‏4-چه‏ کسی است که به جانشینی بلا فصل حضرت علی(ع) اعتقاد دارد. ‏البته هیچ ‏یک از این تعاریف جامع و مانع نیست.
‏شاید بتوان با توجه به فرقه‏های مختلف شیعه ‏در طول تاریخ عبارت زیر را بهترین تعریف برای این واژه دانست: شیعه کسی است که ‏جانشینی حضرت علی (ع) را از راه نصّ ثابت دانسته و حضرت علی(ع) را سزاوارترین شخص ‏برای جانشین حضرت پیامبر اکرم(ص) می‏داند.
‏در این تعریف بر واژه نصّ تأکید شده ‏است که نقطه افتراق شیعه و
‏ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‏8-‏ ‏لسان العرب، ج 7. ص 258.
‏گروه‏های دیگر است ؛ زیرا گروه‏های دیگر جانشینی پیامبر ‏اکرم(ص) را انتخابی می‏دانند، ولی شیعه آن را‏ به نص و بیان حضرت پیامبر اکرم(‏ص) ‏منوط دانسته است. ‏واژه نص در این جاعام است و هر دو نوع نص جلیّ و خفی [نصّ ‏اسمی و نصّ وصفی] را شامل می‏شود:
‏مراد از نصّ جلیّ یا نصّ اسمی آن است که ‏بگوییم: پیامبر اکرم(ص) جانشین خود(حضرت علی) را مشخصاً با ذکر نام معرفی کرده است

 

دانلود فایل

تحقیق پیرامون ازدواج اینترنتی

تحقیق پیرامون ازدواج اینترنتی

تحقیق-پیرامون-ازدواج-اینترنتیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیرامون ازدواج اینترنتی
‏چندی قبل خبر ازدواج یکی از دوستانم را شنیدم و چند هفته پیش خبر بچه دار شدنش را ، مریم و پدرام 3 سال پیش در یکی از چت رومهای یاهو بر حسب اتفاق با یکدیگر آشنا میشوند و بعد از یکسال و نیم ارتباط اینترنتی این ارتباط به دنیای واقعی کشیده میشود که منجر به ازدواج آنها شد و سارا کوچولو هم ثمره ی ازدواج بقول معروف اینترنتی آنهاست .
‏دو موضوع خانواده و مسائل جنسی در دو قرن اخیر همواره در کانون مهمترین تحولات جامعه مدرن قرار داشته ، از طرف دیگر فضای چت رومهای اینترنتی هم به منزله ی عرصه ای مدرن برای برقراری ارتباط و آشنایی ، مرزهای تازه ای را در شکل گیری ارزشها و هویت یابی پیش روی جوانان ما قرار داده است . روابط در این فضای مجازی امتداد روابط واقعی است که دختر و پسر تجربه میکنند اگرچه مرز بندیها ی جنسیتی در روابط مجازی ضعیفتر میشود اما واقعیت زیستی بویژه اجتماعی جنسیت در این روابط نیز خود را نشان میدهد .
در دوره ی مدرن – از قرن نوزدهم به بعد تحولات عظیمی در شکل نهاد خانواده رخ داده است . امروزه عشق رمانتیک یا احساسی جایگزین مصلحتها و معیارهای اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی برای پیوستن دو فرد به منزله ی زوج میشود . برخی از صاحبنظران عشق رمانتیک را صرفا پدیده ای اروپایی میدانند و معتقدند تنها در اروپا برای اولین بار عشق به منزله ی عامل اصلی ازدواج در سطح عمومی تحقق یافته است از جمله ی این صاحبنظران " آنتونی گیدنز " جامعه شناس بریتانیایی است . گیدنز میان دو نوع عشق تمایز قائل میشود یکی عشق شهوانی (Passionate love‏ ) و دیگری عشق احساسی(Romantic love‏ ) است. در عشق احساسی عناصر عشق متعالی ، بر شور و احساس جنسی غلبه میکند و این خصیصه ای است که آن را از  عشق شهوانی متمایز میکند . عشق شهوانی پدیده ای جهانی است اما به اعتقاد گیدنز عشق احساسی پدیده ای مدرن است .
‏ازدواج اینترنتی امری است که در چند ساله ی اخیر در کشورما از رواج بالایی بر خوردار بوده است ، با رایج شدن استفاده اینترنت در میان نسل جوان دایره ی ارتباطی افراد بسیار بالا رفته است ، یک فرد برای انتخاب همسر و آشنایی با افراد توری پهن میکند به وسعت جهان . گفته شد که امروزه ازدواجها کمتر بر اساس اصل وابستگی طرفین به یکدیگر  صورت میگیرد ، حال سوال اینجاست که آیا واقعا عشق احساسی در یک فضای مجازی بوجود می آید؟ آیا مجازی بودن فضا ، بر واقعیت داشتن ، شدت و نوع این عشق تاثیر گذار نیست؟
از عمده ترین مشکلات دیگری که عرف جامعه ما با آن سر سازگاری ندارد این است که چگونه دو فرد از طریق اینترنت میتوانند یکدیگر را بشناسند در صورتیکه به راحتی فرد میتواند در این فضای مجازی هویت واقعی خود را پنهان کند و هویتی جعلی را در ذهن فرد مقابل نقاشی کند و بعدها است که در زندگی خانوادگی و زناشویی انطباق این دو تصویر با یکدیگر مشکل ساز میشود . باید پاسخ داد که اینترنت هم به مانند دنیای واقعی بستر را برای آشنایی و ارتباط افراد با یکدیگر آسان میکند . چه بسیار افرادی که غیر از فضای اینترنتی با یکدیگر آشنا شده اند اما زندگی نافرجامی داشته اند . واقعیت درونی افراد در عمل خود را نشان میدهد ، ازدواج یک موقعیت اجتماعی است و تا افراد در این موقعیت قرار نگیرند نمیتوانند نقشهای خود را بپذیرند .
علاوه بر بحث ازدواج اینترنتی باید توجه داشت که مجازی بودن این دنیا خود مزیتی است انکار ناشدنی زیرا دو جنس مخالف در این فضا روابط خود را سامان میدهند و در این فضا تخلیه روانی میشوند  ، هنگامی به مشکل بر میخوریم که پیامدهای عملی و  نامطلوب این روابط وارد دنیای واقعی شود ! و تا هنگامی که روابط منحصر به دنیای مجازی است اثرات و پیامدها ی آن را در جامعه نداریم. البته نکته ای که باید متذکر شد اینست که روابط نامشروع در دنیای مجازی هم به نوبه ی خود آسیبهایی دارد که شاید آشکار نباشد اما هیچگاه نمیتوان آن را انکار کرد .
. واقعیتی که باید پذیرفت این است که اینترنت و چت رومها به عنوان پایگاهی برای تخلیه روانی افراد مورد استفاده قرار میگیرد و تا حدی مشکلات ارتباط نامشروع دو جنس در خارج از دنیای مجازی را ندارد.
در هر حال ...
یه نکته ! ما که تو اکثر رفتارهای زندگیمون سنتی عمل میکنیم ، چرا میخواهیم تو ازدواج مدرن باشیم؟
‏از سایت ازدواج اینترنتی تا مشاوره حضوری
‏بعد از چهار ماه
‏متاسفانه در حال حاضر بحث مشاوره در جامعه ما هنوز برای بسیاری از افراد ناشناخته است. همه به دنبال سرگیری ازدواج جوانان هستند یعنی نگاهشان به ازدواج یک نگاه عمیق و دوراندیشانه نیست.
‏زنگ تلفن و آن سوی خط صدای آشنایی به گوش می رسد. خیال می کنم این بار هم «او» می خواهد از تیتر بعضی از روزنامه ها گلایه کند. اما در کمال تعجب این تلفن نه برای گلایه، بلکه دعوتی بود جهت بازدید از دفتری که او و همکارانش اداره می کردند.
‏با قرار قبلی به سوی آدرس اعلام شده حرکت و در بین راه ماه های گذشته را با خود مرور می کنم. نیمه بهمن ماه سال گذشته در پی یافتن یک سوژه اینترنتی بودم که دوستی مرا با یک سایت همسریابی اینترنتی آشنا کرد. هر چند آن زمان سایت های همسریابی روی اینترنت به وفور مشاهده می شدند اما هیچ کدام خصوصیات منحصر به فرد سایت مذکور را نداشت؛ چرا که گرداننده این سایت یک روحانی تحصیل کرده و استاد دانشگاه بود که بدون چشمداشت مالی و تنها برای مشاوره دادن به جوانان اقدام به راه اندازی این سایت کرده بود و در این میان بودند سایت های همسریابی که تنها برای یک مشاوره کوچک مبالغ هنگفتی را از متقاضیان دریافت می کردند.
‏به هر حال صحبت صمیمانه در منزل و در جمع خانوادگی استاد «جعفر اردبیلی» صاحب سایت همسریابی به آدرس WWW.ARDABILI.COM‏ باعث نوشتن گزارشی تحت عنوان «عروس رفته ای میل چک کنه» در صفحات اینترنتی روزنامه دنیای اقتصاد شد. اما ماجرای اصلی از فردای چاپ شدن گزارش آغاز شد. سایت معروف و به گفته دوستان حرفه ای «بی بی سی» در یک اقدام غیرحرفه ای با انتخاب گزینشی گزارش و پررنگ کردن چهره مدیریت سایت که یک فرد روحانی محسوب می شد و بدون نام بردن از نویسنده، گزارش را در سایت خود قرار داد و همین اقدام سبب شد که به یکباره اکثر روزنامه ها علاقه مند به پردازش این سوژه شوند و رفته رفته در این میان نه اثری از نام نویسنده به چشم می خورد نه ذکر منبع و حتی گاهی به عنوان یک گزارش اختصاصی از آن نام برده می شد و در این میان تو مانده بودی که هجوم بی وقفه تماس های خوانندگان را چگونه پاسخ دهی. گاهی بعضی از خوانندگان برای بهتر نتیجه گرفتن ملاقات حضوری را بر تلفنی ترجیح می دادند و از سوی دیگر گلایه های پی در پی مدیریت سایت برای سوء استفاده از بعضی قسمت های گزارش و به کار بردن آن در بعضی از جراید که فروششان از تیترهای جنجالی و واهی شکل می گیرد وضع را هر لحظه نسبت به روز قبل دشوارتر می نمود تا آنجا که از نوشتن چنین گزارشی بارها خود را سرزنش کردی و اینک بعد از آرام شدن آن طوفان سهمگین به نام ازدواج های اینترنتی، باز راهی مقصدی هستم که شاید طوفان دیگری را برپا کند.
‏اولین دغدغه
‏پلاک پیش رویت را با آدرس در دست خود تطبیق می دهی. با شماره همراه اردبیلی تماس می گیری و او در پاسخ سؤالت می گوید: «آدرس را درست آمده ای از پله ها بالا بیایید»، داخل می شوم. فضای بزرگ مغازه با چند صندلی و یک میز که رویش با گلدان گل و جعبه شیرینی تزیین شده به چشم می خورد. چند دختر و پسر جوان مشغول نوشتن روی کاغذی هستند و تعدادی در حال صحبت کردن با تلفن همراه و در این میان تعدادی خانم و آقای مسن نیز به چشم می خورند که با دقت بسیار هر تازه واردی را برانداز می کنند و. . .
‏اردبیلی می گوید: من بیش از آنکه به مسئله ازدواج اعتقاد داشته باشم به مشاوره قبل و بعد از ازدواج ایمان دارم. ما نباید دنبال زیاد کردن آمار ازدواج باشیم بلکه باید پیگیر یک ازدواج صحیح و انتخابی مناسب باشیم.
‏این مدرس دانشگاه می گوید: متاسفانه در حال حاضر بحث مشاوره در جامعه ما هنوز برای بسیاری از افراد ناشناخته است همه به دنبال سرگیری ازدواج جوانان هستند یعنی نگاهشان به ازدواج یک نگاه عمیق و دوراندیشانه نیست.
‏در زیر نگاه های سنگین و پرسشگرشان از پله ها بالا می روم. انتهای پله در فضای نسبتاً کوچک چند نفر با کامپیوتری سخت مشغول به کار هستند. می گویم با آقای اردبیلی کار دارم اما گویا این سوال طی روز از سوی افراد بسیاری پرسیده می شود چرا که یکی از آن چند نفر با بی حوصلگی می پرسد بفرمایید چه کار دارید و من متوجه می شوم تا اشتباهی صورت نگرفته هر چه سریعتر علت مراجعه خودم را به دوستان متذکر شوم.
‏«مطمئن هستم دوست ندارد اسمی از او ببرم اما من خیلی علاقه دارم از این مرد بزرگ و کار خداپسندانه او یاد کنم؛ این مغازه و ساختمان بالای او متعلق به حاج عزیز ملکی صاحب صنایع برودتی ملکی است که به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته است.»
‏این گفته های اردبیلی صاحب سایت همسریابی اینترنتی است که با روی گشاده و در اوج کار به گرمی از من استقبال می کند. اتاقی که او در آن مشغول به کار است بی نهایت شلوغ و پر رفت و آمد است و من مکان فعلی مصاحبه را با خانه آرام اردبیلی مقایسه می کنم.
‏او این حجم کار را به کنایه به گردن من می اندازد و می گوید: «این آشی است که با نوشتن آن گزارش برایم بار گذاشته ای. » من نیز از شلوغی و ازدحام آن مکان، حق را به او می دهم اما از ترس عواقب آن سعی می کنم این حق را به زبان نیاورم و می گویم خودتان این کار را (مشاوره در امر ازدواج) دوست داشتید من فقط شما و کارتان را معرفی کردم و او باز با همان لبخند می گوید: «حجم کار چندین برابر شده، اوایل من ‏تنها درگیر این مسئله بودم، سر فرصت فرم های ارسالی را مطالعه می کردم اما در حال حاضر با کمک تعدادی از دوستان باز احساس می کنم نمی توانم پاسخگوی تمامی درخواست ها باشم.»
‏اردبیلی به عنوان استاد دانشگاه اولین دغدغه بعد از تدریس را مسئله مشاوره جوانان در امر ازدواج می داند، او کار خود را با تاسیس انجمن پیوند دانشجویی در دانشگاه آغاز و با راه اندازی سایت اینترنتی که توسط همیاری تعدادی از دانشجویان شکل گرفته بود به کار خود به نوعی توسعه بخشید. این مدرس دانشگاه در سایت خود ابتدا به معرفی خود پرداخته و علت آن را چنین بیان می کند: «دوست دارم در اولین قدم، هر مراجعه کننده با من آشنا شود تا در صورت کسب اعتماد بتواند در مورد خصوصی ترین مسائل زندگیش با من مشورت داشته باشد.»
‏نحوه عمل در این سایت بسیار ساده و تنها با پر کردن فرمی صورت می گیرد، فرمی که در آن مشخصات فردی متقاضی و همچنین یکسری سوالات خاص در مورد گزینش همسر آینده وجود دارد. هر فرد با پر کردن این فرم و ارسال آن به نوعی در لیست انتظار قرار می گیرد. تا این جای کار می توان گفت تنها پر کردن فرم از نوع اینترنتی و غیرحضوری است، چرا که بعد از آن تمامی مراحل به صورت حضوری انجام می گیرد.
‏تا قبل از اینکه گزارشی از نحوه عملکرد سایت نوشته و در روزنامه ها انتشار پیدا کند این استاد دانشگاه تا پاسی از شب بیدار می ماند و فرم های ارسالی را که از سرتاسر ایران و حتی خارج از آن برایش ارسال می شد شخصا مطالعه می کرد و بنا بر معیارهای موجود در فرم، زمان حضوری مشاوره و مکانی را جهت این مشاوره به متقاضی اعلام می کرد.
‏اردبیلی می گوید: گاهی اوقات مشاوره ها به چندین جلسه کشیده می شد حتی اگر دو طرف ماجرا به هم علاقه مند نیز باشند و شرایطشان از هر جهت با یکدیگر همسو باشد، اما باز هم من در این کار وسواس دارم و تا زمانی که صد در صد از موقعیت ازدواج مطمئن نباشم اجازه این وصلت را نمی دهم.
‏هنوز اتاق استاد اردبیلی پرجنب وجوش است که دختر و پسر جوانی با دسته گلی زیبا وارد می شوند. ورودشان لبخندی عمیق را در چهره اردبیلی ترسیم می کند. من قبل از آنکه این زوج جوان توسط او معرفی شوند از این لبخند درمی یابم که این دو یکی از آن ده ها زوجی هستند که به مدد و تلاش او و دوستانش یک زندگی مشترک را آغاز کرده اند.
‏از فعالیت فعلی اردبیلی در این مکانی که قبلا متعلق به صنایع برودتی ملکی بوده است سوال می کنم و قرار می شود جمع کوچکی که در اتاق حاضر هستند هر کدام اطلاعاتی را در اختیارم قرار دهند. این جمع کوچک هیچ کدام حاضر نیستند نامی از آنها برده شود، آنان همگی جوانانی هستند که یا خود زمانی دانشجوی اردبیلی بوده اند یا دانشجوی دانشگاه دیگر که توسط دوستی به نوعی با فعالیت این مرکز آشنا شده اند.
‏یکی از جوانان حاضر در اتاق با اشاره اردبیلی به گوشه ای کشیده می شود و لحظه ای بعد با سینی چای وارد می شود. او مهندس است و گویا برای کار شخصی به دیدار اردبیلی آمده است اما به گفته حاضران در اتاق، اردبیلی از همه کار می کشد چون او اعتقاد دارد این یک کار جمعی است و همه باید در آن شریک باشند.

 

دانلود فایل

تحقیق پیستون 30 ص

تحقیق پیستون 30 ص

تحقیق-پیستون-30-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیستون‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 1
‏پ‏ی‏ستون‏ ‏قطعه‏ ‏ا‏ی‏ ‏استوانه‏ ‏ا‏ی‏ ‏شکل‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏درون‏ ‏س‏ی‏لندر‏ ‏بالا‏ ‏و‏ ‏پا‏یی‏ن‏ ‏م‏ی‏ ‏رود‏ ‏در‏ ‏حرکت‏ ‏انبساط‏ ‏تا
‏تا‏ 18000 ‏ن‏ی‏وتون‏ ‏ن‏ی‏رو‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏ناگهان‏ی‏ ‏به‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏وارد‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏وقت‏ی‏ ‏با‏ ‏سرعت‏ ‏ز‏ی‏اد‏ ‏رانندگ‏ی‏
‏م‏ی‏ ‏کن‏ی‏د‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏اتفاق‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏س‏ی‏لندر‏ 30 ‏تا‏ 40 ‏بار‏ ‏در‏ ‏ثان‏ی‏ه‏ ‏رخ‏ ‏م‏ی‏ ‏دهد‏ ‏دما‏ی‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏به‏ 2200 ‏درجه
‏سانت‏ی‏گراد‏ ‏ی‏ا‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏م‏ی‏رسد‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏به‏ ‏اندازه‏ ‏ا‏ی‏ ‏محکم‏ ‏باشد‏ ‏که‏ ‏بتواند‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏تنشها‏ ‏را‏ ‏تحمل‏ ‏کند‏ ‏در
‏ع‏ی‏ن‏ ‏حال‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏چنان‏ ‏سبک‏ ‏باشد‏ ‏که‏ ‏بار‏ ‏وارد‏ ‏بر‏ ‏ی‏اتاقانها‏ ‏کاهش‏ ‏ی‏ابد‏ ‏وقت‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏در‏ ‏نقطه
‏مرگ‏ ‏بالا‏یی‏ ‏ی‏ا‏ ‏پا‏یی‏ن‏ی‏ ‏متوقف‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏سپس‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏عکس‏ ‏به‏ ‏حرکت‏ ‏در‏ ‏م‏ی‏ا‏ی‏د‏ ‏با‏ ‏وارد‏ ‏به‏ ‏ی‏اتاقان‏ ‏را
‏تغ‏یی‏ر‏ ‏م‏ی‏ ‏دهد‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏الوم‏ی‏ن‏یی‏وم‏ ‏م‏ی‏ ‏سازند‏ ‏ز‏ی‏را‏ ‏فلز‏ی‏ ‏سبک‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏موتورها‏ی‏ ‏خودرو‏ ‏از
‏پ‏ی‏ستونها‏ی‏ ‏تمام‏ ‏لغزان‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏دامنه‏ ‏ی‏ا‏ ‏قسمت‏ ‏پا‏یی‏ن‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏را‏ ‏م‏ی‏ ‏تراشند‏ ‏تا‏ ‏هم‏ ‏وزن‏ ‏ان‏
‏کاهش‏ ‏ی‏ابد‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏جا‏ ‏برا‏ی‏ ‏وزنه‏ ‏ها‏ی‏ ‏تعادل‏ ‏م‏ی‏ل‏ ‏لنگ‏ ‏باز‏ ‏شود‏ ‏قطر‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏موتور‏ ‏خودرو‏ ‏ب‏ی‏ن‏ 76 ‏تا‏ 122
‏م‏ی‏ل‏ی‏متر‏ ‏تغ‏یی‏ر‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏ ‏وزن‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ ‏در‏ ‏حدود‏ 450 ‏گرم‏ ‏است‏ ‏همه‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏هموزن‏ ‏باشد‏
‏تا‏ ‏موتور‏ ‏دچار‏ ‏لرزش‏ ‏نشود‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ی‏ ‏الوم‏ی‏ن‏ی‏وم‏ی‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏دو‏ ‏روش‏ ‏ر‏ی‏خته‏ ‏گر‏ی‏ ‏و‏ ‏اهنگر‏ی‏
‏م‏ی‏ ‏سازند‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ی‏ ‏اهنگر‏ی‏ ‏شده‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏لقمه‏ ‏الوم‏ی‏ن‏ی‏وم‏ ‏ال‏ی‏اژ‏ی‏ ‏م‏ی‏ ‏سازند‏ ‏پس‏ ‏از‏
‏پیستون‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 2
‏ماش‏ی‏نکار‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ان‏ ‏را‏ ‏طبق‏ ‏روال‏ ‏خاص‏ی‏ ‏گرم‏ ‏و‏ ‏سرد‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند‏ ‏به‏ ‏اصطلاح‏ ‏رو‏ی‏ ‏ان‏ ‏عمل‏ی‏ات‏ ‏گرما‏یی
‏انجام‏ ‏م‏ی‏دهند‏ ‏تا‏ ‏خواص‏ ‏مطلوب‏ ‏را‏ ‏پ‏ی‏دا‏ ‏کنند‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏مرحله‏ ‏رو‏ی‏ ‏بس‏ی‏ار‏ی‏ ‏از‏ ‏پ‏ی‏ستونها‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏لا‏ی‏ه‏ ‏نازک‏ی‏
‏از‏ ‏اب‏ ‏قلع‏ ‏ی‏ا‏ ‏مواد‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏م‏ی‏ ‏پوشانند‏ ‏در‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏هنگام‏ ‏راه‏ ‏انداز‏ی‏ ‏موتور‏ ‏سطح‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏سا‏یی‏ده‏ ‏نم‏ی‏ ‏شود‏
‏سا‏ی‏ش‏ ‏هنگام‏ی‏ ‏رخ‏ ‏م‏ی‏ ‏دهد‏ ‏که‏ ‏ذرها‏ی‏ ‏فلز‏ی‏ ‏از‏ ‏ی‏ک‏ ‏قطعه‏ ‏متحرک‏ ‏به‏ ‏قطعه‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏انتقال‏ ‏ی‏ابد‏ ‏ودر‏ ‏نت‏ی‏جه
‏حفره‏ ‏ها‏ ‏ی‏ا‏ ‏ش‏ی‏ارها‏ی‏ ‏رو‏ی‏ ‏سطح‏ ‏در‏ ‏تماس‏ ‏ا‏ی‏جاد‏ ‏شود‏ ‏در‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏موتورها‏ی‏ ‏پرقدرت‏ ‏از‏ ‏پ‏ی‏ستونها‏ی‏
‏اهنگر‏ی‏ ‏شده‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏کنند‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ی‏ ‏اهنگر‏ی‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏مقا‏ی‏سه‏ ‏با‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ی‏ ‏ر‏ی‏خته‏ ‏گر‏ی‏
‏متراکم‏ ‏تر‏ ‏و‏ ‏محکم‏ ‏ترند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏دما‏ی‏ ‏پا‏یی‏نتر‏ی‏ ‏کار‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند‏ ‏ز‏ی‏را‏ ‏گرما‏ ‏را‏ ‏بهتر‏ ‏انتقال‏ ‏م‏ی‏ ‏دهند‏ ‏قطر‏ ‏پ‏ی‏ستون
‏در‏ ‏ناح‏ی‏ه‏ ‏سر‏ ‏از‏ ‏همه‏ ‏جا‏ ‏کمتر‏ ‏است‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏در‏ ‏بالا‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏فضا‏ی‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏انبساط‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏
‏بعض‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستونها‏ ‏از‏ ‏محور‏ ‏گژنپ‏ی‏ن‏ ‏تا‏ ‏پا‏یی‏ن‏ ‏دامنه‏ ‏ش‏ی‏ب‏ ‏دارند‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏قطر‏ ‏در‏ ‏پا‏یی‏ن‏ ‏دامنه‏ ‏از‏ ‏همه
‏جا‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏است‏
‏خلاص‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏:‏خلاص‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏(‏ی‏ا‏ ‏خلاص‏ی‏ ‏دامنه‏ ‏پ‏ی‏ستون‏)‏عبارت‏ ‏اند‏ ‏فاصله‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏جدار‏ ‏س‏ی‏لندر‏ ‏و‏
‏دامنه‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏فاصله‏ ‏معمولا‏ ‏ب‏ی‏ن‏ 0.025 ‏تا‏0.10 ‏م‏ی‏ل‏ی‏متر‏ ‏است‏ ‏وقت‏ی‏ ‏موتور‏ ‏روشن‏ ‏است‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏به
‏پیستون‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 3
‏ر‏ی‏نگ‏ ‏ها‏ی‏ ‏رو‏ی‏ ‏لا‏ی‏ه‏ ‏ا‏ی‏ ‏از‏ ‏روغن‏ ‏حرکت‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند‏ ‏که‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏فاصله‏ ‏را‏ ‏پر‏ ‏کرده‏ ‏است‏ ‏اگر‏ ‏خلاص‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏
‏خ‏ی‏ل‏ی‏ ‏کم‏ ‏باشد‏ ‏در‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏اصطکاک‏ ‏ز‏ی‏اد‏ ‏و‏ ‏سا‏ی‏ش‏ ‏شد‏ی‏د‏ ‏توان‏ ‏موتور‏ ‏کاهش‏ ‏م‏ی‏ ‏ی‏ابد‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏ممکن‏ ‏است‏
‏پ‏ی‏ستون‏ ‏به‏ ‏جداره‏ ‏س‏ی‏لندر‏ ‏بچسبد‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏اصطلاح‏ ‏گر‏ی‏پاژ‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏ ‏اگر‏ ‏خلاص‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ب‏ی‏ش‏ ‏از‏ ‏حد‏ ‏باشد‏
‏سبب‏ ‏زدن‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏
‏کنترل‏ ‏انبساط‏ ‏پ‏ی‏ستون‏: ‏پ‏ی‏ستونها‏ی‏ ‏الوم‏ی‏ن‏ی‏وم‏ی‏ ‏در‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ ‏دما‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏از‏ ‏س‏ی‏لندر‏ ‏ها‏ی‏
‏چدن‏ی‏ ‏منبسط‏ ‏م‏ی‏ ‏شوند‏ ‏و‏ ‏هم‏ی‏ن‏ ‏امر‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏سبب‏ ‏از‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏رفتن‏ ‏خلاص‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏شود‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏از
‏جداره‏ ‏س‏ی‏لندر‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏گرم‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏هم‏ی‏ن‏ ‏امر‏ ‏ن‏ی‏ز‏ ‏سبب‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏که‏ ‏باز‏ ‏هم‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏انبساط‏ ‏ی‏ابد‏ ‏اما‏
‏اگر‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏خ‏ی‏ل‏ی‏ ‏داغ‏ ‏شود‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏سبب‏ ‏خود‏ ‏سوز‏ی‏ ‏شود‏ ‏در‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏ترت‏ی‏ب‏ ‏احتراق‏ ‏بهم‏
‏م‏ی‏ ‏خورد‏ ‏و‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏موتور‏ ‏اس‏ی‏ب‏ ‏بب‏ی‏ند‏ ‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏راها‏ی‏ ‏کنترل‏ ‏انبساط‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ ‏اهنگ‏ ‏دفع‏
‏گرما‏ ‏از‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏است‏ ‏هرچه‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ضخ‏ی‏متر‏ ‏باشد‏ ‏گرما‏ی‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ی‏ ‏دفع‏ ‏خواهد‏ ‏شدو‏ ‏پ‏ی‏ستون
‏خنکتر‏ ‏کار‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏ ‏اما‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ ‏ضخامت‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏سبب‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ ‏وزن‏ ‏ان‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏همچن‏ی‏ن‏ ‏اگر‏ ‏کف
‏پ‏ی‏ستون‏ ‏خ‏ی‏ل‏ی‏ ‏سرد‏ ‏کار‏ ‏کند‏ ‏لا‏ی‏ه‏ ‏ها‏ی‏ ‏مخلوط‏ ‏هوا‏ ‏–‏ ‏سوخت‏ ‏مجاور‏ ‏ان‏ ‏نم‏ی‏ ‏سوزد‏ ‏مخلوط‏ ‏هوا‏-‏سوخت
‏پیستون‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 4
‏نسوخته‏ ‏از‏ ‏طر‏ی‏ق‏ ‏اگزوز‏ ‏در‏ ‏مح‏ی‏ط‏ ‏پخش‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏در‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏بازده‏ ‏موتور‏ ‏کاهش‏ ‏و‏ ‏دود‏ ‏ان‏ ‏افزا‏ی‏ش‏
‏م‏ی‏ ‏ی‏ابد‏ ‏برا‏ی‏ ‏کمک‏ ‏کردن‏ ‏به‏ ‏کنترل‏ ‏انبساط‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏پ‏ی‏ستونها‏ ‏را‏ ‏طور‏ی‏ ‏تراشکار‏ی‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند‏ ‏که‏
‏اتاقک‏ ‏انها‏ ‏اندک‏ی‏ ‏ب‏ی‏ضو‏ی‏ ‏شود‏ ‏وقت‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستونها‏ی‏ ‏اتاقک‏ ‏–‏ ‏ب‏ی‏ضو‏ی‏ ‏گرم‏ ‏م‏ی‏ ‏شوند‏ ‏شکل‏ ‏ب‏ی‏ضو‏ی‏ ‏خود‏ ‏را
‏از‏ ‏دست‏ ‏م‏ی‏ ‏دهند‏ ‏و‏ ‏گرد‏ ‏م‏ی‏ ‏شوند‏ ‏راه‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏کنترل‏ ‏انبساط‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏تعب‏ی‏ه‏ ‏ی‏ک‏ ‏پشت‏ ‏بند‏ی‏ ‏فولاد‏ی‏ ‏در‏
‏پ‏ی‏ستون‏ ‏است‏ ‏وقت‏ی‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏گرم‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏تقو‏ی‏ت‏ ‏کننده‏ ‏انبساط‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏و‏ ‏برامدگ‏ی‏ ‏بوش‏
‏گژنپ‏ی‏ن‏ ‏را‏ ‏محدود‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏
‏شکل‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ :‏در‏ ‏بس‏ی‏ار‏ی‏ ‏از‏ ‏موتور‏ ‏ها‏ ‏از‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏کف‏ ‏تخت‏ ‏استفاده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏اما‏ ‏شکلها‏ی‏
‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏مطابق‏ ‏طرح‏ ‏موتور‏ ‏تغ‏یی‏ر‏ ‏کند‏ ‏شکل‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏مطابق‏ ‏با‏ ‏شکل‏ ‏سرس‏ی‏لندر‏
‏و‏ ‏شکل‏ ‏محفظه‏ ‏احتراق‏ ‏ن‏ی‏ز‏ ‏تغ‏یی‏ر‏ ‏کند‏ ‏بعض‏ی‏ ‏از‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ ‏کف‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏فنجان‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ‏فرو‏ ‏رفتگ‏ی‏ ‏جا‏ی‏
‏سوپاپ‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏وقت‏ی‏ ‏سوپاپها‏ ‏باز‏ ‏م‏ی‏ ‏شوند‏ ‏م‏ی‏ ‏توانند‏ ‏در‏ ‏ان‏ ‏حرکت‏ ‏کنند‏ ‏در‏ ‏بعض‏ی‏ ‏از‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏ها‏ ‏سر
‏پب‏ی‏ستون‏ ‏گنبد‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ‏به‏ ‏شکلها‏ی‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏است‏ ‏تا‏ ‏تلاطم‏ ‏در‏ ‏محفظه‏ ‏احتراق‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ ‏ی‏ابد‏
‏خارج‏ ‏از‏ ‏مرکز‏ی‏ ‏گژن‏ ‏پ‏ی‏ن‏: ‏زذن‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏صدا‏یی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏جابجا‏ ‏شدن‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏از‏ی‏ک‏ ‏طرف‏
‏س‏ی‏لندر‏ ‏به‏ ‏طرف‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏ان‏ ‏در‏ ‏اغاز‏ ‏حرکت‏ ‏انبساط‏ ‏ناش‏ی‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏برا‏ی‏ ‏جلوگ‏ی‏ر‏ی‏ ‏از‏ ‏زدن‏ ‏پ‏ی‏ستون‏ ‏در‏

 

دانلود فایل

تحقیق پیرامون زندگانی معین الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان 20 ص

تحقیق پیرامون زندگانی معین الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان 20 ص

تحقیق-پیرامون-زندگانی-معین-الاسلام-و-فرهنگ-جدید-اصفهان-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏فصول
‏پیرامون ‏زندگ‏انی‏ معین الاسلام‏ و فرهنگ جدید اصفهان
2
‏فصل اول
‏بخش اول
‏زادگاه و نیاکان
‏حاج سید محمد علی مازندرانی (معین الاسلام) در سال 1251 هجری شمسی=1290 هجری قمری در اصفهان دیده به جهان گشود. پدرش حاج سید عبداللهی و جدش سید امیر محمد علی نیز در همین شهر پا به عرصه وجود نهادند.
‏جد اعلایش سید محمد (مهاجر) است فرزند سید عبدالله موسوی مازندرانی، که در عالمی بزرگ و محتشم و در لاربحان و‏شاع زشت صاحب عشیره و مالک املاک بود.
‏سید محمد - نخست بار در سال 186 ه‏‍‏ ق - دراوان جوانی برای کسب علم به حوزه علمیه اصفهان آمد 9 سال در این شهر ماند و تا وصول به درجه اجتهاد دانش‏‌‏اند رفت سپس بدستور پدر و موافقت استادش آقا محمد به مازندران مراجعه کرد. او بعد از وفات پدرش سید عبدالله در سال 1214 هجری قمری از مازندران بقصد سکونت به اصفهان مهاجرت کرد. دریا شهر علمی فرهنگی اصفهان، چونان صدف زاینده، این در ثمین را پذیرا شد و باو مجال پرورش و تعلیم و تعلم بخشد. اولاد و احفادش نیز به برکت و یمن وجود و حضور علماء عامل و متقی و دانشمندان عدیم النظیر اصفهان رحمه الله علیهم اجمعین، به مدارج‏ اعلای علم و تقوی عروج کردند و به سهم خود بر عزت و شأن این شهر افزودند.
‏سید محمد در سفر مهاجرت نیت کرده بود که نه تنها خود مادام العمر به مازندران معاودت نکند، بلکه به اولاد و اعقابش نیز چنین توصیه کرد. علت و جزئیات این مهاجرت را حفید او حاج سید محمد علی (صاحب عنوان) که بعدا ملقب‏ ‏به معین الاسلام شد، طی رساله ای شروح تحریر کرد و بچاپ رسانید. ‏- ‏الرساله فی سبب ارتحال جدی الاعلی السید محمد بن عبدالله اشهاندشتی من مازندران الی اصفهان ‏–‏ مبنی الاسلام، حاج سید محمد علی بن عبدالله موسوی، شمس آبادی اصفهانی مشهور به میرزابابایی
‏–‏ اصفهان 1375 هـ.ق. سربی رقعی.

4
‏در این اوقات که سود این اوراق که نواده صاحب عنوان است. قصد کرد پیرامون زندگانی جد خود وجیزه ای بنگارد، به کتب و اوراق بازمانده از آن مرحوم رجوع کرد و متاسفانه امهات آن را نیافت، به ناچار به مختصر باقیمانده بسنده کرد و با کوشش بسیار آنها را از پس سالها پراکندگی، مجموع کرد و گرد و غبار چهل واندساله را از آنها بسترد دو آن مختصر را - که از تصاریف زمان و دستبرد ایام سلامت مانده بود- در مطالعه کشید. در خلال جستجوها، به مسوده چند برگ از نامه ای ‏- پیوست شماره 1 دو ورق پشت و رو با جوهر قرمز.
‏ برخورد به خط مرحوم معین الاسلام و خطاب به مرحوم آیه الله العظمی نجفی مرعشی، که شاید در پاسخ سوال معظم له بوده و حاوی مشروح احوال نیاکان او و علت مهاجرت و توطن جدش سید محمد بن عبدالله در اصفهان است. لذا بفال نیک گرفت و قسمت پائی از آن را درصدد متعال بیاورد.
‏بسم الله تعالی شأنه
‏حضور مبارک بندگان حضرت مستطاب شریفتمدار مقتدی الانام مروج الاحکام صافط انساب الذریة الطاهره من بنی الزهرا علیهاسلام الله الملک العلوم حجه الاسلام والمسلمین آق‏ا نجفی امام جماعه سجد بالا سر حرم قم دام خلله علی روس الانام. عرضه داشت این جانب حاجی سید محمد علی بن حاجی سید عبدالله بن الامیر محمد علی بن آقای آقا سید محمد الموسوی المازندرانی اللاریجانی الشهاندشتی که پدر ایشان مرحوم آقا سید عبدالله بن السید اسماعیل بن السید حسین الموسوی المازندرانی اللاریجانی الشهاندشتی باشند، چهل و یک پسر و ظاهراً هفت دختر داشته ................. اسباب مسافرت مرحوم آقا سید محمد جد را اعلی الله (مقامه) فراهم و (برای تحصیل علم) روانه به اصفهان می کنند.
‏و چون دوستی بوده فیما بین مرحوم آقا محمد سید آبادی با مرحوم آقا سید عبدالله، یک کاغذ توصیه هم می نویسند به مرحوم آقا محمد، ایشان هم آقا را می پذیرند. در منزلی که به صوابدید مرحوم آقا محمد بوده (ساکن و) مشغول (تعلم) می شوند. معقول را خدمت خود آقای آقا محمد و ادبیات را پیش مرحوم آقای میرزا ابوالقاسم رشتی در مدرسه سلطانیه نطق و معانی بیان ................. و همه ماهه وضع تحصیلات ایشان را مرحوم آقا محمد بیدابادی برای مرحوم ابوی شان، آقا سید عبدالله می نوشته اند. چنانچه بعد از 9 سال تمام در اصفهان که مشغول بوده اند، مرحوم آقا محمد می نویسند به آقا سید عبدالله که الحمدالله آقا سید محمد فعلاً مستنبط و دارای درجه اجتهاد است و محتاج به تقلید نمی باشند و در این هنگام هم مرحوم آقا سید عبدالله سنشان هشتاد و دو سال بوده لهذا آقای آقا سید محمد (را) احضار می فرمایند از اصفهان ایشان هم اطاعت نموده و می روند هم به جهت افاضه و تدریس، هم خدمات مرجوعه ایشان را انجام می دادند. بعد از 19 سال از مراجعت (ایشان)، آقا سید عبدالله مرحوم فوت می شوند و لجنه جهت ایام مجلس برپا می شود و از دور تمام قریه ها که متعلق بخودشان و سائرین (بوده) اقامه عزا می شود. در شب سوم آقا زاده های ایشان از تمام قریه های (قریه ها) و هم جوارها دعوت می شود (می کنند). چند مجلس متعدد بوده که در یکی از آنها آقا زاده ها بوده اند و مشغول پذیرایی بودند. آقای آقا سید محمد در زاویه آن مجلس نشسته مشغول مطالعه کتاب معالم
4
‏5‏ می شوند. اخوی بزرگ ایشان متعرض ایشان می شود با من بیان: ‏«‏آقای اخوی شب سوم پدر و این ازدحام مردم که باید از همه پذیرائی کرد، کسی نمی نشید مشغول مطالعه شود‏»‏ ایشان جدا مشغول می شوند و می گویند شماها که هستید پذیرائی کنید، بنده تحصیل را واجب می دانم و حاضر نیستم نه جهت پذیرائی و نه جهت تواضع جهت مردم. اخوی بزرگ با کمال تعرض می گویند: ‏«‏بگذار کتاب را زمین و برو از این مجلس بیرون‏»‏. ایشان می گویند چشم و با کتاب بلند می شوند بروند. اخوی بزرگ می گویند ‏«‏کتاب را هم بگذار زمین، هنوز قسمت نشده کتابها که شما بسهم خود تصرف کنید‏»‏. لهذا آن مرحوم با کمال تعرض کتاب را هم زمین گذاشته و در ظلمت شب با پای پیاده از خانه پدر بیرون می آید و می فرمایند بنده رفتم و دیگر به مازندران نخواهم آمد و دیناری هم از مال پدر نمی خواهم بلکه هر کجا رفتم همانجا توطن می کنم و وصیت می کنم که تا هفت پشت از اعقاب من به مازندران نیایند و دیناری هم از مال پدر نخواهند و بدون توقف و بیتوته شب می آیند به طهران. دربین راه

 

دانلود فایل

تحقیق پیش بینی تغییرات خصوصیات فیزیکی بتن

تحقیق پیش بینی تغییرات خصوصیات فیزیکی بتن

تحقیق-پیش-بینی-تغییرات-خصوصیات-فیزیکی-بتنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏18
‏پیش بینی تغییرات خصوصیات فیزیکی بتن
‏در تماس با آب قرار می گیرد به این دلیل اتفاق می افتند که مواد تحت این شرایط در اثر جدا شدن از هم و یا ترکیب شدن با هم مبادله می شوند. هر چند که تا کنون روش خاصی برای اندازه گیری مقدار تغییرات خواص یافت نشده است . نویسنده در این مقاله سعی دارد تا کارایی آزمایشات سیمان در شرایط مایع ودقت سازه های بتنی 34 تا 104 ساله را مورد مطالعه قرار دهد و مدلی برای تضعیف خصوصیات فیزیکی به دلیل نشت مواد هیدراته و بر اساس نتایج این مطالعات طراحی کند.
سازه های بتنی مانند مخازن ، تانکرها ، سدها ، لوله های ذخیره آب در طولانی مدت در تماس با آب می باشند و به همین خاطر ممکن است بخشی از مواد آن جدا شده و شسته شود همانند مشکلات محیطی بنابراین نشت مواد هیدراته دلیل اصلی افزایش تحقیقات در این زمینه بوده است. بخشی از اطلاعاتی که اکنون درباره افزایش غلظت مایع به خاطر نشت موادی مانند کلسیم از هیدراتهای سیمانی بدست آمده نتیجه تحقیقات گذشته می باشد ، همچنین تحقیقات بسیاری برای مدل سازی و اندازه گیری تغییرات شیمیا یی حاصل از نشت مواد صورت گرفته است. هرچند که تاکنون روش و راه حل خاصی برای اندازه گیری کاهش غلظت مواد شیمیایی و تحلیل این تغییرات بدست نیامده است که این مسئله حاصل روند بسیار کند واکنشهای تجزیه حاصل از نشت مواد می باشد. به همین ترتیب نتایج بدست آمده از آزمایش خمیر در آب و رزین عایق و تغییرات خصوصیات فیزیکی حاصل از نشت مواد هیدراته سیمان مورد مطالعه قرار گرفتند و به طورهم زمان این نتایج با داده های سازه های حقیقی در بازه سنی 34 تا 104 سال مقایسه شدند. حاصل این تحقیقات شایان توجه می باشد زیرا کارآمدی و وسعت روشهای مطرح شده را در تخمین و اندازه گیری تغییرات خواص فیزیکی در اثر نشت مواد نشان می دهد ، افزون بر آنکه مدلی برای پیش بینی کمی این تغییرات وبر اساس نتایج این اکتشافات ابداع شد.
نمونه های خمیر مورد آزمایش در 4 نوع که از نظر میزان آب سیمان با یکدیگر متفاوتند آماده شده و همانطور که مشاهده می شود نتایج آزمایشات کیفیت سیمان به کار برده شده در نمونه آورده شده است.
سیمان معمولی پورتلند (Portland‏) که برای این تحقیق در نظر گرفته شده است دارای 100 %
‏19
OPC‏ می باشد و هیچ ماده زائدی مانند کربنات کلسیم همراه خود ندارد ، از این سیمان برای تهیه نمونه استفاده شده است وآب یونیزه شده برای مخلوط کردن آن به کار برده شده است. برای تهیه این مخلوط از مخلوط کن چرخشی استفاده شد و دمای حفره و رطوبت فضای مخلوط کن برابر با 30 ºC‏ و 60 %RH‏ می باشد. بعد از یک روز که خمیر مورد نظر در شرایط آزمایش قرار داده شد مدت 56 روز زیر آب و در دمای 40 ºC‏ قرار می گیرد این کار به جهت افزایش میزان هیدراتاسیون آن در شروع آزمایش و در طول انجام ان می باشد و پس از این مدت آزمایشات انجام شده جهت تثبیت خواص نمونه تکمیل شده است. سرانجام شش نمونه یک اندازه ازقسمت هسته قطعه اصلی جدا شده و برای آزمایش کنار گزارده می شوند.
در آزمایشهای اولیه سعی در تثبیت خواص فیزیکی است و این آزمایشها بر اساس JIS R5210‏ انجام شده اند. در تمامی این آزمایشها سختی آب به صورت تصادفی در نقاط مختلف اندازه گیری شده و برای هر نمونه ایت کار 30 بار انجام گرفته است . همچنین آزمایشهای خمیر در مایع و در دمای 20ºC‏ انجام شده است و آب حاصل از تبادل یونها و کاتیونها با میزان غلظت اسیدی بالا در واکنش با سولفات کلسیم با کمترین خسارت در مقایسه با یونهای سیلیس قرار داده شده و بر این اساس تمام کلسیم موجود در خمیر نمونه دارای یونهای تغییر یافته بود برای آماده سازی آب در تهیه خمیر نمونه و سرانجام پس از مدت زیاد وبا ادامه این آزمایشات میزان سختی و خوردگی را می توان در کنار هم بدست آورد. از نتایخ این آزمایشات مشاهده شد که درجه هیدارات F‏ را می توان 9.77 در نظر گرفت ودر اینصورت نتایج آزمایش فرقی نخواهد کرد. همچنین مشاهده شد که به طور تجربی تغییرات خطی در میان درصد آب سیمان است.
همانگونه که از نتایج بر می آمد ، نیروی قوی در این آزمایشها وجود دارد و واکنشی که سبب تضیف بود به جهت نشت مواد بسیار کند پیش رفته و به همین خاطر تعیین نیروی پس از تضعیف دشوار است.
در مطالعه سازه های نمونه و در پیش بینی میزان تخلخل روشهای به کار برده شده ، این تحقیقات بر روی مجموع 5 سازه متفاوت انجام شده اند که ازحدود 34 تا 104 ساله و در تماس با آب بوده اند و به همین ترتیب 9 نمونه متفاوت از ملات و سیمان که میزان تخلخل در نظر گرفته شده برای سازه اصلی همان میزان تخلخل ملات می باشد . هرچند به طور معمول هرگاه میزان این مقادیر اندازه گیری شده افزایش میابد مقادیر پیش بینی شده نیز افزوده می شوند و این در حالیست که کاملا واضح است که مقادیراندازه گرفته شده از مقادیر پیش بینی شده بزرگتر هستند . بنابراین پیش بینی های انجام شده با در نظر گرقتن کلیه احتمالات ممکن انجام می گیرد. بر اساس نمودارهای بدست آمده مقادیر پیش بینی شده و اندازه گیری شده به خوبی با هم مطابقت داشته و نقطه شاخص آنها نشاند هنده ضرورت توجه به میزان خلل پذیری و شدت آن در ملات و سیمان وهمچنین تثبیت تاثیرات زیاد این روش می باشد.
به همین ترتیب یک سری آزمایشهای انجام شده در شرایط مطلوب آزمایشگاه نیز وجود دارند که به بررسی ارتباط میزان تمرکزخمیر سفت کلسیم در آزمایشهای یاد شده می پردازند. با کمک میزان آب سیمان مشاهده می شود که میزان تمرکزخمیر سفت کلسیم کاهش میابد و میزان سختی رو به افزایش می گذارد و به این ترتیب می توان در یک نمودار این روند را نمایش داد. دلیل این امر می تواند این باشد که تمرکز یونهای موجود در آب در طی آزمایشها زیاد شده وسرعت تجزیه و تخلخل تا حد زیادی افزایش میابد همانطور که قبلا هم ذکر شد. و بر اساس منحنی ها می بینیم که در یک طیف
‏20
‏±‏50 %
از محدوده نمودار این شرایط قابل پیش بینی هستند .
بر همین اساس نتایج نشان می دهند که در سازه های حقیقی میان دو فاکتور تمرکز خمیر جامد کلسیم و میزان سختی ارتباطی وجود دارد و این رابطه کاملا پایدار و ثابت است وهمینطور مشاهده شد که میزان سختی قابل پیش بینی است در صورتیکه تمرکز کلسیم در ملات یا سیمان مشخص باشد. هرچند منحنیهای مشابهی در مورد نتایج آزمایشهای تبادل یون درشرایط آزمایشگاه و همچنین در مورد سازه های اصلی دیده می شوند اما نتایج آزمایش در شرایط آزمایشگاه از تنوع یکنواخت تری برخوردار است و هرچند تفاوتهایی میان ملات ، سیمان و خمیر مورد آزمایش مشاهده می شود اما ارتباط یافت شده در بررسیها آنها را از نظرکاربردی مشابه نشان می دهد. بر این اساس هدف یافتن ارتباط اولیه و ریشه ای میان میزان تمرکز خمیر جامد کلسیم و میزان سختی مطابق اطلاعات داده شده و تبادل یونهای رزین در آزمایشگاه با تنایج حاصل از سازه های اصلی می باشد. هرچند شرایط مخلوط را می توان نادیده گرفت و بدین ترتیب میزان سختی را در طیف ‏±‏50 % بر اساس این تناسب پیش بینی نمود. همانطور که از مقایسه نمونه ها بدست آمده است قبل و بعد از تجزیه ای که به دلیل نشت مواد اتفاق می افتد هیچگونه تغییری در ارتباط میان تخلخل و سختی رخ نمی دهد و اگر هم چنین چیزی مشاهده شود به دلیل تشابه تغییرات سختی و ارتباط آن با قدرت خلل پذیری می باشد و به هر حال برای این سری از نتایج نمونه ها و ؛آزمایشهای جداگانه ای لازم است .
نتایج بدست آمده از این سری آزمایشها و بررسیها به این شرح می باشند ،
1. هیچگونه تفاوت قابل توجهی در مکانیسم واکنشها میان آزمایشهای داخل آبی که بر روی رزین با تبادل کاتیونهای با شدت اسیدی بالا و همچنین بدون رزین مشاهده نشد. و از آنجا که بیشترین میزان تجزیه در آزمایشات داخل آب اتفاق می افتد ، می توان این آزمایش را به عنوان یک روش کارآمد آزمایش درمورد نست مواد در نظر گرفت.
2. میزان خلل پذیری خمیر مورد آزمایش پس از تجزیه حاصل از نشت را می توان بوسیله مدل سازی پیش بینی نمود و همچنین مدلی که نشان دهنده کاهش خلل پذیری در طول نشت است.
3. در شرایطی که که سیمان یا ملات را نیز منظور می کنیم پیش بینی ها را می توان بر اساس استانداردهای آئین نامه در نظر گرفت.
4. مدلی که برای مشخص کردن درجه سختی از میزان پراکندگی ش
‏20
‏ا‏خص تمرکز خمیر جامدکلسیم و همچنین مدل جدا کننده درجه سختی از تخلخل با یکدیگر مقایسه شده اند و مدل دوم طبق مشاهدات بسیار دقیق تر می باشد.
5. میزان تخلخل را می توان با محاسبه میزان نغوذ خمیرجامد کلسیم بدست آورد ، و تغییرات قدرت تحمل فشار ، قدرت تطبیق و شدت تجزیه را می توان برای تک تک مواد حاصل از تجزیه در اثر نشت محاسبه نمود.
‏سیمان چیست؟
‏سیمان ها مواد چسبنده اى هستند که قابلیت چسبانیدن ذرات به یکدیگر و بوجود آوردن جسم یک پارچه از ذرات متشکله را دارند. این تعریف از سیمان داراى آن چنان جامعیتى است که مى تواند شامل انواع چسبها از جمله چسبهاى مایع که در چسبانیدن قطعات سنگ یا سنگ و فلزات به یکدیگر بکار مى روند نیز بشود.‏

 

دانلود فایل