ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
در صفحه آغازین تم 16 دانش آموزان با حیاط مدرسه و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد حیاط مدرسه پی میبرند.
آموزگار در مورد صبحگاه و آداب گوش کردن به قرآن نکاتی را که میداند به دانش آموزان میآموزد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس تم16(شناخت اعداد دو رقمی 11 تا 19) به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
برخی از اهداف و انتظارات این درس:
✅ دانش آموزان هر صف را به دستههای ده تایی تقسیم کنید.
✅ در هر صف چند دسته ده تایی و چند یکی وجود دارد؟
✅ در مجموع چند نفر در این صفها هستند؟
✅ درک نمایشهای مختلف یک عدد
✅ شمردن دستههای کمتر از ۲۰ تا با چوب خط و نوشتن عدد متناظر با آن
✅ توانایی نوشتن اعداد ۱۱ تا ۱۹ با رقم درک محور اعداد و پیدا کردن عددها روی محور
یکی از مهم ترین مقاصد تعلیم و تربیت دینی در دوره ابتدایی، ایجاد علاقه و محبت در بچهها، نسبت به پیشوایان و اولیای دین است تا از این طریق، راه و روش زندگی آنها سرمشق زندگی کودکان قرار گیرد.
بدین منظور ذکر شواهدی از زندگی روزمره و سیره عملی پیشوایان بزرگ اسلام، به ویژه معصومین علیهم السلام و بهره گیری از مکارم اخلاق و فضیلتها و خدمات ایشان، به تناسب سن کودکان بسیار مفید است.
با شرح مهربانیها، دلسوزیها و رفتار و اخلاق کریمانه آنان زمینههای لازم برای این نتیجه گیری فراهم میآید که...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی بیش تر با حضرت علی(ع)
✅ ایجاد علاقه و احساس احترام نسبت به شخصیت حضرت علی(ع)
✅ تلاش برای الگوگیری از امام علی(ع)
عنوان فصل5 کتاب ریاضی پایه سوم دبستان محیط و مساحت بوده و شامل چهار درس(خط، نیم خط و پاره خط - محیط - اندازه گیری سطح - واحد اندازه گیری سطح) میباشد.
عنوان چهارمین درس این فصل، واحد اندازه گیری سطح بوده و در درس مذکور به موضوعات مختلفی از جمله: معرفی واحد استاندارد در محاسبه سطح، اندازه گیری تقریبی سطح، استفاده از صفحه شطرنجی در محاسبه سطح، محاسبه مساحت مربع و مستطیل پرداخته شده است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس واحد اندازه گیری سطح به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف و انتظارات این درس: ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﺭﺱ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﻣﺴﺎﺣﺖ ﻣﺴﺘﻄﻴﻞ ﻭ ﻣﺮﺑﻊ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻛﻨﻨﺪ.
✅ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﺎﺣﺖ ﻣﺴﺘﻄﻴﻞ ﻭ ﻣﺮﺑﻊ ﺑﺎ ﺷﻤﺮﺩﻥ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎ
✅ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻥ ﻓﺮﻣﻮﻝ ﻣﺴﺎﺣﺖ ﻣﺴﺘﻄﻴﻞ
✅ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺳﺎﻧﺘﻲ ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ
عنوان فصل4 کتاب ریاضی چهارم دبستان اندازه گیری می باشد. در ابتدای این فصل مفهوم زاویه و نامگذاری آن مطرح، سپس لزوم استفاده از واحد برای اندازه گیری زاویهها آموزش داده شده و ضمن آن واحد درجه و ابزار نقاله و نحوه استفاده از آن تدریس میشود.
پس از آن ضمن آنکه نحوه محاسبه جمع و تفریق زمانها به صورت ذهنی و به کمک رسم شکل آموزش داده میشود، واحد ثانیه برای اندازه گیری زمانهای خیلی کوچک نیز معرفی میشود. در آخر با عنوان اندازه گیری طول، موضوع کسری از طول عنوان شده و تأکید میشود که از واحد متر در کنار کسر باید استفاده کرد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس اندازه گیری طول به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی فراگیران با اندازه گیری طول
✅ آشنایی فراگیران با ابزارهای اندازه گیری طول
✅ آشنایی فراگیران با نحوه اندازه گیری طول
✅ آشنایی فراگیران با متر و سانتی متر
✅ آشنایی فراگیران با ابزار اندازه گیری متر و سانتی متر
در صورت امکان، روزی که میخواهید این درس را آموزش دهید با ساک خرید، وارد کلاس شوید (به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، ساک شما پارچهای باشد. )
مایحتاج روزانه مانند لبنیات، میوه، روزنامه، یک بسته ماکارونی، مقداری نان، لباسی که به خشکشویی دادهاید، از دانش آموزان بپرسید هریک از مواد و وسایل از این چه مغازهای خریداری شده است؟ چه مشاغلی برای تأمین این نیازها فعالیت میکنند؟ آیا همه این کالاها در محله تولید میشود؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف و انتظارات درس:
✅ مشاغلی را که در محله آنها وجود دارد یا در طی روز با آنها سر وکار دارند، فهرست کنند.
✅ امکانات موجود در محله خودشان را شناسایی و نحوه استفاده و نگهداری مطلوب از آنها را بیان کنند.
✅ درباره امکانات عمومی مورد نیاز محلّه پیشنهاد بدهند.
✅ نکاتی مربوط به خرید عاقلانه را، فهرست کنند.
✅ به کمک بزرگ ترها جدول بودجهای برای یک ماه خود طراحی کنند.
✅ برای خرید یک کالای مورد علاقه یا مورد نیاز خود برنامه ریزی و جدول امتیازات ترسیم کنند.