ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
درس تقسیم و بخش پذیری را با طرح مسئله های مربوط به تقسیم آغاز کنید. فعالیت های این درس به همین موضوع میپردازد و هدف بیان اجزاء تقسیم و درک رابطه های درستی تقسیم است.
توصیه میشود از طرح تقسیمهایی که در یک مرحله به پایان نمیرسد برای تشخیص بخش پذیری استفاده نکنید تا چالشی برای دانش آموزان پیش نیاید. همچنین...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ مفهوم تقسیم را درک کرده و اجزاء آن را میشناسد.
✅ رابطه های بررسی درستی تقسیم را میداند و برای امتحان کردن درستی تقسیم به کار میبرد.
✅ مفهوم بخش پذیری را درک کرده و در تشخیص بخش پذیری به کار میبرد.
✅ مسئله های مربوط به تقسیم را حل میکند.
برای شروع تدریس درس وزیران کاردان، شهرهای آباد با استفاده از نقشه ایران، مناطق شمال شرقی ایران آن دوره را نشان دهید و برای دانش آموزان توضیح دهید که در این نواحی مردمی زندگی میکردند که کار اصلیشان دامداری بود و از قبایل ترک بودند.
آنها به ایران رفت و آمد میکردند و به علت روحیه جنگاوری و سلحشوری و استعدادهای خود به دربار پادشاهان نفوذ کردند و به مقامات مهمی چون فرماندهی لشکر رسیدند و سلسلههای ترک تبار تشکیل دادند و ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
انتظار میرود دانش آموزان با یادگیری این درس بتوانند:
✅ علل به وجود آمدن سلسلههای ترک تبار در ایران را بیان کنند.
✅ با استفاده از نقشههای کتاب، قلمرو حکومتهای ترک تبار را با یکدیگر مقایسه کنند.
✅ روی خط زمان، سلسلههای ترک تبار را معین کنند.
✅ وزیران، دانشمندان و شاعران معروف دوره سلسلههای ترک تبار را نام ببرند.
✅ جنبههایی از زندگی اقتصادی و دانش و هنر و معماری در این دوران را بیان کنند.
پس از خواندن درس فرهنگ، که نثری کهن دارد، میتوان به ترتیب زیر از روش روشن سازی طرز تلقی بهره جست:
جملاتی ناقص درباره پیام درس و اهمیت فرهنگ توسط معلّم مطرح میگردد و دانش آموزان با تکمیل جملات، طرز تلقی خود از فرهنگ را بیان میکنند. سپس دانش آموزان به صورت گروهی طرز تلقی خود را ارزیابی میکنند...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف آموزشی:
✅ آشنایی با نمونه فاخری از نثر کهن
✅ تقویت روحیه ارج نهادن به بزرگان
✅ تقویت روحیه راست گویی و صداقت و دوری از عیب جویی
✅ گسترش و افزایش گنجینه واژهها و مهارت کاربرد واژههای مخالف
✅ تقویت توانایی دریافت پیام درس
✅ تقویت روحیه احترام گذاشتن به والدین
مطالعه و شناخت مفهوم انرژی، شکلهای متفاوت آن و نحوه تبدیل شکلهای متفاوت انرژی به یکدیگر، این امکان را برای ما فراهم میسازد تا درک بهتری از پدیدههای فیزیکی و زیستی پیرامون خود داشته باشیم.
افزون بر این، آنچه سبب میشود تا انرژی جسمی از شکلی به شکل دیگر تبدیل شود، یا از جسمی به جسم دیگر منتقل شود، به دلیل کاری است که انجام میشود و...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس انرژی و تبدیلهای آن به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف این درس:
✅ آشنایی با مفهوم کار و عاملهای مؤثر در آن
✅ آشنایی با انرژی جنبشی و عاملهای مؤثر در آن
✅ آشنایی با انرژی پتانسیل گرانشی و عامل مؤثر در آن
✅ آشنایی با انرژی پتانسیل کشسانی و شیمیایی
✅ آشنایی با قانون پایستگی انرژی
✅ آشنایی با انرژی ذخیره شده در مواد خوراکی و نیاز متفاوت افراد مختلف به انرژی کار، انرژی را منتقل میکند.
در صفحه آغازین تم 20 دانش آموزان با عزاداری عاشورا و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند.
همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد عزاداری عاشورا پی میبرند. آموزگار در مورد بزرگداشت و احترام به بزرگان دین نکاتی را که میداند به دانش آموزان میآموزد.
برای شروع تدریس یک دسته ده تایی و چند یکی به دانش آموزان بدهید و از آنها بخواهید تعداد اشیاء را به صورت ده تایی و یکی بنویسند و عدد متناظر با آن را بیان کنند. حال بگویید...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ درک مفهوم عددهای بیشتر از ۲۰ به کمک شکل و جدول ارزش مکانی
✅ کامل کردن جدول ارزش مکانی با استفاده از شکل و خارج کردن اعداد دو رقمی از جدول
✅ تمرین ادامه دادن الگوی عددی
✅ درک رابطه بین الگوی هندسی و عددی