ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
متن ابراز همدردی به همکار
قابل چاپ و تنظیم شده بر روی کاغذ های ترحیم
قابل چاپ و تنظیم شده بر روی کاغذ های معمولی a4
این درس، بیانگر نمونهای از رفتار کریمانه و مهربانی و ادب امام حسن(ع)، نسبت به مردم به ویژه نیازمندان است. در این درس علاوه بر هدف اصلی که آشنایی با شخصیت امام حسن(ع) میباشد، اهداف ضمنی مختلفی نیز مد نظر می باشد. از جمله:
- مهربانی خاندان پیامبر و دلسوزی آنان در مورد همه انسانها، از دوست گرفته تا دشمن.
- رابطه خوب و محبت آمیز امام با کودکان با هدف ایجاد علاقه در دانش آموز نسبت به آن حضرت.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف آموزشی:
✅ آشنایی با امام حسن(ع) به عنوان امام دوم مسلمانان
✅ تقویت احساس علاقه و محبت نسبت به امام حسن(ع)
✅ تلاش برای الگوگیری از رفتار امام حسن(ع)
در این درس به مفاهیم مربوط به آبهای زیرزمینی و راههای بهره برداری از آنها به صورت انجام آزمایش و فعالیتهای هدف دار پرداخته شده است تا دانش آموزان بتوانند ضمن کشف مفاهیم به ارزش آب و شیوه استفاده درست از آن پی ببرند.
هدف کلی و پیامد محور درس مذکور این است که دانش آموزان با اهمیت آبهای زیرزمینی و راههای بهره برداری از آنها و تأثیرات آنها بر کشاورزی، آب آشامیدنی و… آشنا شوند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس سفر آب درون زمین به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف این درس: دانش آموزان...
✅ اهمیت و کاربرد آبهای زیر زمینی را در منطقه محل سکونت خود بیان کنند.
✅ تأثیر اندازه ذرات خاک بر سرعت نفوذ آب داخل زمین را با آزمایش نشان دهند.
✅ سفره آب زیرزمینی آزاد و تحت فشار را با رسم شکل با هم مقایسه کنند.
✅ عمق سطح ایستابی در مناطق مرطوب و خشک را با هم مقایسه کنند.
✅ آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی را از نظر میزان املاح و آلودگی میکروبی با هم مقایسه کنند.
برای شروع تدریس میتوانید از راهکارهای مختلف استفاده کنید. اگر فیلم کوتاه یا بخشی از یک فیلم را که در آن محبّت، همدلی یا قدردانی بچّهها از یک سالمند خانواده را نشان میدهد در اختیار دارید نمایش دهید.
اگر دانش آموزانی را میشناسید که میتوانند خوب ایفای نقش کنند، نمایشنامهای ترتیب دهید، سناریوی کوتاهی بنویسید و بچّهها را تمرین بدهید تا در نقش یک پدربزرگ یا مادربزرگ و نوه، ایفای نقش کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ مصادیقی از روشهای قدردانی از بزرگ ترها را بیان کنند.
✅ به اهمیت قدر دانی از بزرگترها و سالمندان پی ببرند.
✅ از طریق گفت و گو ضرورت قدردانی از سالمندان خانواده طراحی و اجرا کنند.