ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
پیشنهاد می شود برای شروع تدریس و پیشبرد درس کلمه تعطیلات یا اوقات فراغت را روی تخته بنویسید تا دانش آموزان هرچه به ذهنشان میآید بگویند.
همچنین مشکلات خودشان را در رابطه با اوقات فراغت بنویسند و فعالیتهای تابستان خود را به یاد بیاورند، روی یک کاغذ بنویسند بعد باهم مقایسه کنند.
از دانش آموزان بپرسید آیا فکر کرده اید که در طول روز چند ساعت درس میخوانید؟ چه مدت تلویزیون نگاه میکنید؟ یا چه زمانی را به عبادت و خواندن قرآن اختصاص میدهید؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس: انتظار میرود که شاگردان بعد از پایان درس بدانند...
✅ وقت طلاست و نباید آن را هدر دهیم.
✅ نمودار طبیعی برنامه روزانه چگونه نموداری است.
✅ یک برنامه روزانه شامل چه بخشهایی است.
✅ یک برنامه متعادل چه برنامهای است.
✅ برنامه متعادل چه ویژگیهایی دارد.
درس را با یک فعالیت کاوشگری آغاز کنید. از جلسه قبل به دانش آموزان بگویید که یک شب با رعایت نکات بهداشتیو کمک پدر یا مادر زبالههایی را خانواده که در کیسه نایلونی ریخته و میخواهد بیرون بگذارد مشاهده کنند و روی یک کاغذ فهرستی از آنها بنویسند و به کلاس بیاورند.
برای مثال: پوست خیار، پوست کدو، باقیمانده غذا، مقوای جعبه کفش، مقوای جعبه شیرینی، خرده کاغذ، کیسه پلاستیک. همچنین از خانواده بپرسند برای بیرون گذاشتن زباله چه نکاتی را رعایت میکنند؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس: انتظار میرود دانش آموزان بتوانند...
✅ درباره نکات مربوط به گذاشتن زباله در بیرون از خانه پرس و جو کنند و این نکات را بیان کنند.
✅ برخی زبالههای قابل بازیافت را نام ببرید.
✅ معنی بازیافت را توضیح دهند.
✅ در خانه و مدرسه برای کمک به بازیافت به طور عملی همکاری کنند.
درس ضرب دو عدد دو رقمی را با یادآوری آنچه دانش آموزان در کلاس سوم دبستان یاد گرفتهاند شروع کنید. سپس روش خلاصه نوشتن و از سمت راست را آموزش دهید.
تمام این مراحل در فعالیت اول این درس انجام میشود. شما میتوانید این فعالیت را مرحله مرحله انجام دهید. در هر قسمت صبر کنید تا مهارت لازم کسب شود سپس به مرحله بعدی بروید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ ضرب یک عدد یک رقمی در یک عدد چند رقمی را با روش های مختلف محاسبه میکند.
✅ ضرب یک عدد یک رقمی در یک عدد چند رقمی را به صورت خلاصه و با مهارت انجام میدهد.
✅ حاصل ضرب دو عدد دو رقمی را با کمک مساحت مستطیلها پیدا میکند.
✅ حاصل ضرب دو عدد دو رقمی را با مهارت انجام میدهد.
✅ مسئله های ضرب را حل میکند.
✅ برای ضرب عددهای چند رقمی از ماشین حساب به درستی استفاده میکند.
بچهها با امام حسین(ع) به خوبی آشنا هستند. اغلب آنها در برنامههای عزاداری محرم شرکت میکنند. شخصیت امام حسین(ع) در میان بچهها بیش تر به عنوان دلاوری شجاع، انقلابی قهرمان و شهید جاوید مطرح است.
خوب است به این تصاویر زیبا، سیمای درخشان انسانی محبوب و دوست داشتنی که در کودکی و بزرگسالی مورد توجه حضرت رسول و امیر مؤمنان بوده است نیز اضافه شود. متن این درس درخواست باران از خدا توسط امام حسین(ع) است که مورد اجابت خدا واقع شده و باران میبارد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی بیش تر با امام حسین(ع)
✅ تقویت احساس علاقه و احترام نسبت به حضرت سید الشهداء
✅ تلاش برای الگوگیری از امام حسین(ع)