ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
برای آماده کردن دانش آموزان برای تدریس درس مقرّرات خانهی ما، میتوانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. از جمله:
1- نمایشنامهای بنویسید و از دانش آموزان داوطلب بخواهید با ایفای نقش موضوعات مربوط به رعایت یا عدم رعایت مقررات در خانه و پیامدهای موضوع را نمایش دهند و سپس از بچّهها بخواهید رفتارها و گفتارهای بازیگران را نقد کنند.
2- معلّم مقرّرات خانه خود را در زمانی که کودک بوده برای بچّهها تعریف و خاطرهای پندآموز از موضوع رعایت یا عدم رعایت مقررات در خانواده بیان کند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ برخی مقررات خانواده خود را بیان کنند.
✅ لزوم و فایده رعایت مقررات را در خانه بیان کنند.
✅ به طور واقعی در محیط خانه و خانواده مقرّرات را رعایت کنند و نظم پذیر باشند.
اسلام، انسان را موجودى فرد محور و جدا از جماعت نمى داند، بلکه او را به طور فطرى، موجودى اجتماعى مى داند که با برقرارى ارتباط متقابل با همنوع خویش، بخش مهمى از نیازهایش را برطرف مى کند و به رشد و کمال دست مى یابد.
در این درس دانش آموزان در قالب ماجرای دیدار یک خانواده از خاله خود، با اهمیت و ضرورت صله رحم و آثار آن آشنا میشوند تا زمینه تلاش برای انجام وظایف خود در برابر خویشان در آنها تقویت گردد و به این نتیجه برسند که در اندیشه دینى ما، حفظ، توسعه و تعمیق روابط فامیلى و ارتباط صمیمانه و حمایتى خویشاوندان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی با وظایف یک مسلمان در برابر خویشان
✅ آشنایی با برخی از آثار نیکی به خویشان
✅ تمایل به انجام وظایف خود در برابر خویشان
✅ تلاش برای انجام وظایف خود در برابر خویشان
در این درس پس از ارائه یک پیش سازمان دهندۀ کلی در قالب تصویر و متن، مفهوم نسبت بین دو مقدار، با استفاده از پیش سازمان دهندۀ تطبیقی کسر ارائه گردیده، سپس فعالیتهایی برای آموزش و کار در کلاسهایی برای تثبیت، تعمیق و تعمیم نسبت ارائه گردیده است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ درک مفهوم نسبت بین دو مقدار
✅ فهم ارتباط مفهوم نسبت با مفاهیم مرتبط با آن، مانند تقسیم، کسر
✅ توانایی حل مسئلههای مرتبط با نسبت در درون ریاضی و در برون ریاضی
✅ بازنمایی نمایشهای مختلف نسبت، از جمله نمایشهای هندسی و تصویری
✅ پی بردن به ارزش محیط زیست، سلامت، تغذیۀ سالم
دانش آموزان با فراگیری بخش فناوری به اهمیت به کارگیری ابزار در زندگی و چگونگی سهولت کارها آشنا می شوند. آن ها با استفاده از ابزار در انجام کارهای روزمره خود درک خواهند کرد که چگونه ابزار ها می تواند در وقت یا انرژی، کیفیت و کمیت روش های انجام کار و رسیدن به هدف مؤثر باشد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس چه می خواهم بسازم؟ به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف و انتظارات این درس: دانش آموزان ...
✅ با فناوری و کاربرد ارزش آن در زندگی روزمره آشنا شوند.
✅ به مفهوم فناوری پی ببرند.
✅ با ابزارهای مختلف آشنا شوند و آن ها را نام ببرند.
✅ کاربرد ابزارها را بیان کنند.
✅ پی ببرندکه بعضی وسیله ها پیچیده و بعضی ها در عین سادگی اما بسیار مهم و کاربردی هستند.
بازیها و فعالیتهای یادگیری این درس فرصت هایی هستند که دانش آموزان در ضمن انجام آنها تحریک شده و اولین گامها پرسشگری را در جهت به کارگیری روش کار دانشمندان برای سردرآوردن از رازهای نهفته در پدیدههای محیط اطراف برمی دارند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس اولین درس کتاب علوم تجربی پایه اول دبستان به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
از فراگیران انتظار می رود در پایان تدریس...
✅ به اندازه ی سایه در ساعات مختلف روز پی ببرند.
✅ علت به وجود آمدن سایه را در روز آفتابی بیان کنند.
✅ قبل از انجام آزمایش میوه، بهداشت فردی را رعایت کنند.
✅ اجسامی که روی آب می مانند و اجسامی که به زیر آب می روند را با دقت مشاهده کنند.